Connect with us

Dijital Pazarlama

Kargastik İçerik Pazarlama Araçları

İçerik oluşturmak, içerikleri düzenlemek, içerikleri paylaşmak vb. konularda içerik pazarlaması çalışmalarında kullanılabilecek araçlar nelerdir?

Yayınlanma

Tarih:

Kargastik İçerik Pazarlama Araçları

İçerik pazarlaması çalışmaları çok hızlı bir şekilde büyümekte ve çok etkili bir hale gelmektedir. Her gün milyonlarca insan internet üzerinde milyonlarca içerik ile karşılaşmaktadır. Ancak bu içeriklerden hangisi faydalı, hangisi kaliteli elbette ayırt etmek zordur. Sonuçta internet üzerinde oldukça fazla sayıda bilgi kirliliği yaratan birçok içerikte mevcuttur. Bundan dolayı da bir içeriği yazmak, onu optimize etmek ya da belirli mecralar aracılığıyla yayılmasını sağlamak tahmin edildiği kadar kolay olmayabilir.

İçerik pazarlaması konusunda nasıl etkili bir strateji oluşturulur ve içerik oluştururken nelerden, nasıl faydalanılır diye her zaman detaylıca düşünülmelidir. Şimdi içerik pazarlaması çalışmalarında size çeşitli konularda yardımcı olacağını ve işlerinizi kaliteli ve kolay bir şekilde yapmanızı sağlayacak olan bazı yardımcı araçlardan bahsedelim.

İçerikleriniz için Fikir Üretin ve Araştırın

Kaliteli bir içerik oluşturmak için elbette öncelikle bir konu belirlenmesi gerekmektedir. Ancak hangi konuda nasıl bir içerik oluşturulması gerektiği noktasında genelde uzun düşünme evrelerine takılmaktadır. Araştırma ve fikir üretme konusunda işlerinizi kolaylaştıracak olan bazı yardımcı kaynaklar vardır. Şimdi bunlara bir göz gezdirelim.

Feedly

Feedly, popüler olan blog siteleri veya haber sitelerinde yer alan içerikleri tek bir havuzda toplayan ve listeleyen bir RSS okuyucu sitesidir. Bu siteyi aracılığıyla ilgilendiğiniz ya da içerik oluşturduğunuz konularla ilgili ve sektörünüzle alakalı haberleri direkt olarak tek bir alanda rahat bir şekilde elde edebilirsiniz. Böylelikle kendi ilgi alanız ile ilgili gelişmelerden ve yeniliklerden anlık olarak haberdar olabilir ve popüler konuları rahatça takip edebilirsiniz. Ayrıca içerik oluşturma konusunda da kolayca fikir sahibi olabilirsiniz.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Aracı

Google’ın kullanıcılara sunmuş olduğu “Google Anahtar Kelime Planlayıcı” aracı hem içerik oluşturma konusunda hem de SEO çalışmaları konusunda oldukça faydalı bir ara yüzdür. Google’ın bu aracı ile reklam çalışmaları için kelime grubu fikirleri arama, anahtar kelimelerin geçmiş istatistikleri, bir anahtar kelimenin performansını görme konularında verilerden faydalanabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmaları ve analizleri içerik pazarlama stratejilerinde olmazsa olmaz çalışma adımlarındandır. Çünkü içeriğinizi en iyi şekilde ön plana çıkaracak, bulunmasını ve kullanıcıya ulaşmasını sağlayacak olan faktörlerin önemli elemanlarından biridir.

Keyword Tool Aracı

Keyword Tool aracı mevcut anahtar kelimenizin türevlerini, ilişkili olan diğer anahtar kelimeleri görmenizi sağlayan bir araçtır. Bu araç sayesinde kullanabileceğiniz farklı anahtar kelimelerin verilerine ulaşabilir ve kullanıcılar tarafından hangi kelimelerin popüler bir şekilde kullanıldığını tespit edebilirsiniz. Keyword Tool; Google, Bing, Yahoo, YouTube, Amazon, AppStore ve benzeri platformlar için yararlı olacak olan anahtar kelimeleri sizin için tespit etmektedir. Ayrıca bu araç sayesinde kolaylıkla ülke veya dil hedeflemeleri yapabilirsiniz. Bu özelleştirmeler sayesinde en doğru kararı verme ve içeriğinizi o yönde ilerletme konusunda kendinizi yönlendirebilirsiniz.

İçerik Yazımı ve Düzenlemesi

İçerik pazarlama çalışmalarınız doğrultusunda hangi konuda, ne yazacağınıza karar verdiniz. İçeriğinizde değineceğiniz konular ve kullanmanız gereken anahtar kelimeleri de belirlediniz. Sıra ise işe koyulup içeriği oluşturmaya geliyor. İçeriğinizin başlığı, yazının geneli konusunda ise fikir sahibi olmanız da önemli bir konudur. Bu safhada yazdığınız içeriği gözden geçirirken mevcut araçlardan faydalanmanız da size artı kazandıracaktır.

CoSchedule Headline Analyzer Aracı

Bir yazının sahip olacağı “kaliteli başlık” mevcut içeriğin okunmasını, paylaşılmasını ve site trafiğini arttıracak temel faktörlerdendir. Ancak içeriğiniz ile ilgili iyi bir başlık oluşturmak kimi zaman tahmin edildiğinden daha zor olabilir. Bu konuda tekdüzelikten kurtulmak, sıradanlıktan uzak, güçlü ve dikkat çekici bir başlık oluşturmak için CoSchedule Headline Analyzer aracından faydalanabilirsiniz. İyi başlıkları oluşturma konusunda mevcut araca her zaman başvurabilirsiniz.

Grammarly İçerik Aracı

Grammarly aracı içeriğinizde yer alan mevcut gramer hatalarını tespit etmenizi sağlayan ve hatasız bir içerik oluşturmanızı sağlayan bir araçtır. İngilizce yazılmış olan metinler için uyumlu olan bu araç, kusursuz içerikler oluşturma konusunda oldukça yardımcı olmaktadır. İnternet sitelerinde, bloglarda ve diğer alanlarda yer alan yazı ve makaleleri okurken kullanıcının dikkatini dağıtan kelime hataları ve yazım yanlışlıkları ile karşılaşmak mümkün bir durumdur. Bu tip hatalar ise kullanıcı gözünde olumsuz bir imaj yaratmaktadır. Özellikle de yoğun bir takipçi kitlesine sahip olan popüler firma ve markalara ait içeriklerde bu tip hatalar olduğunda ciddi sorunlar ile karşılaşılabilmektedir. Daha önceden ya da yeni oluşturduğunuz içeriklerde gözünüzden kaçan hataları tespit etmek ve düzenlemek için içeriklerinizi Grammarly platformuna yükleyerek hatalarınızı tespit edebilirsiniz. Hatalı yazımları altı çizili bir şekilde gösteren Grammarly aynı zamanda doğru kullanımları da ilgili satırın karşısına yazmaktadır. Ayrıca mevcut kelimelerin yerine örnek kelimelerde öneren bu platform hataların sebeplerini de size sunmaktadır.

Görsel Oluşturma

İçerik pazarlamasının en önemli bileşenlerinden biri de kaliteli görsellere sahip olmaktır. Görsel bir içeriğin kalitesini yansıtan, içeriği tekdüzelikten kurtaran ve akıcı olmasını sağlayan bir faktördür. Yani görsel olmadan içerik olmamalıdır desek çokta yanlış olmayacaktır. Görsel kullanımı sadece kalite açısından değil sosyal medyada paylaşım ve SEO için de önemli olan bir durumdur. İçeriğiniz için ise görsel bulma veya hazırlama konusunda faydalanabileceğiniz bazı popüler araçlar vardır. İşte bu araçlardan bazıları:

Unsplash Görsel Aracı

Unsplash aracı; site üzerinde herkesin kullanımına açık olan, ücretsiz ve yüksek kalitede görsel sunan bir platformdur. Görsellerin herkese açık olarak sunulması ile telif hakkı gibi sorunlar ile de karşılaşılmamaktadır. Bu site aracılığıyla dilerseniz koleksiyonlara göz gezdirebilir ya da siteye abone olarak 10 günde bir kendinize 10 adet yeni görsel sağlayabilirsiniz.

PicMonkey Görsel Aracı

PicMonkey görsel aracı kullanıcılara görseli kesme, üzerine yazı ekleme, yeniden boyutlandırma, renkleri ayarlama ve benzeri birçok imkan sunmaktadır. Bu araç sayesinde site, blog ya da sosyal medya da içerik paylaşımlarınız için etkili ve yaratıcı metin görselleri oluşturabilirsiniz. İlgi çekici görsellere sahip olmak her zaman içeriğinize olan talebi arttıran bir faktördür.

Canva Görsel Oluşturma Aracı

Canva, kullanıcılara yeni trendlere uygun ve kalitesi yüksek görsel tasarımları oluşturulması konusunda yardımcı olan bir araçtır. Oldukça popüler olan bu araç tasarım için kısıtlı zamanı olan ve hazır şablonları kullanmaktan sıkılan kullanıcılar için birebir çözüm ortağıdır. Bir tasarımda ihtiyacınız olacak neredeyse tüm materyale sahip olan bu araç tüm sosyal medya platformlarına uygun görsel içerik oluşturmanıza imkan vermektedir.

Kolay ve Hızlı Paylaşım Yapma

İçerik pazarlaması çalışmalarında kaliteli içerikler oluşturmak, iyi bir sunum yapmak kadar önemli olan bir diğer faktör ise mevcut içeriği yaymaktır. Eğer içeriğinizi sadece yazmakla kalır, yayılmasını sağlamazsanız ne siz kullanıcıya bir fayda sağlarsınız ne de kendiniz bir fayda görürsünüz. Bundan dolayı içeriklerinizin paylaşımı ve yayılması konusunda başarılı bir stratejiye ihtiyacınız vardır. İçeriklerinizi paylaşma konusunda ise size yardımcı olabilecek bazı yardımcı araçlar bulunmaktadır. işte bu araçlardan bazılar:

AddThis Aracı

AddThis aracı kullanıcıların web sitesine ya da blog sayfalarına sosyal medya paylaşım butonları, takip etme, beğenme butonları, pop up iletileri gibi araçların eklenmesini sağlamaktadır. Bu araçtan faydalanmak için yapılması gereken ise bir hesap oluşturmak ve eklemek istenen aracı düzenlemektedir. AddThis sitesinin size verdiği script kodunu sitenize ekleyerek bu işlemleri basitçe yapabilirsiniz. Ayrıca bu yardımcı aracın bir başka sağladığı kolaylık ise sistem üzerinden butonlarınızın tıklanma oranlarını ve dönüşüm oranlarını takip edebilirsiniz.

SlideShare Aracı

SlideShare aracı LinkedIn sosyal medya ağına ait olan profesyonel bir içerik paylaşım platformudur. Bu paylaşım platformu birçok konuda kullanıcılar tarafından oluşturulan slaytların, infografiklerin ve dokümanların bulunduğu popüler bir alandır. Bu platform aracılığıyla uzmanlık alanınıza uygun konularla ilgili sunumlar oluşturup, kolayca paylaşabilirsiniz. Ayrıca SlideShare platformunun LinkedIn’e ait olması sektörle ilgili ya da uzmanlık alanlarıyla ilgili bilgilendirmeler için her türlü içeriğin paylaşıldığı profesyonel bir alandır. Sizde bu profesyonel alanda, profesyonellere hitap edebilirsiniz.

İçeriklerin Ölçümlenmesi, Geliştirilmesi ve Başarının Değerlendirilmesi

İçerik pazarlaması çalışmaları sadece kaliteli içeriğin üretilmesi, paylaşılması ile sınırlı değildir. Yapılan çalışmanın ne derece doğru olduğu, ne kadar kişiye ulaştığı, elde edilen geri dönüşler, etkileşimler, site trafik oranına katkısı gibi kıstasların da bilinmesi gerekmektedir. Bilinmesi gerekmektedir çünkü yapılan çalışmalara değerlendirmeye tabi tutularak içerik pazarlaması çalışmaları için oluşturulacak stratejiler bu değerlendirmelere göre belirlenmelidir. İçeriklerinizin başarımını değerlendirmede, analiz ve ölçümleme yapma konusunda aşağıda bahsedeceğimiz araçlardan faydalanabilirsiniz.

Google Analytics Aracı

Google Analytics tüm pazarlamacıların kullanması gereken, başarılı bir araçtır. Google Analytics sayesinde içeriğinize gelen sosyal medya trafiğini, tekil ziyaretçi sayısını, sayfada kalma oranlarını, hemen çıkma oranlarını, kullanıcı davranışlarını, sayfada yapılan işlemleri ve benzeri birçok bilgiyi öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler ışığında ise içeriğinizin ne kadar başarılı ve etkili olduğunu tespit edebilirsiniz.

Positionly Aracı

Positionly aracı ile organik arama sonuçları ile belirlenen anahtar kelimelerde ne durumda olduğunuzu analiz edebilirsiniz. Böylelikle hedeflenen trafiğin arama motorları aracılığıyla artıp, artmadığını ölçümleyebilirsiniz. Bu araç ücretsiz bir sürüme sahiptir. Ancak çok fazla sayıda anahtar kelime üzerinden sürekli analiz yapmak istiyorsanız, belirli oranda bir bütçe oluşturmanız gerekmektedir.

MajesticSEO Aracı

MajesticSEO aracı sayesinde doğal olarak elde edilen linklerin kalitesi ve sayısı ölçümlenebilmektedir. Böylelikle link verilip, referans gösterilecek kadar kaliteli bir içeriğe sahip olup, olmadığınızı gözlemleyebilirsiniz. Ayrıca içerik pazarlama stratejileriniz noktasında rakibiniz sayılabilecek diğer firmaların ne kadar bağlantı aldığını veya doğru bir içeriğe nerelerden referans gösterildiğini görmeniz içinde iyi bir araçtır.

İçerik pazarlaması çalışmaları ile ilgili aklınızdaki soruları sormak ya da hizmet almak için Stratejik SEO ile iletişime geçebilirsiniz.

Dijital Pazarlama

Sektöre Göre Sosyal Medya Dili Nasıl Olmalı?

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Sektöre Göre Sosyal Medya Dili Nasıl Olmalı?

Sosyal medyanın dinamik ve yenilikçi bir mecra olduğu kesin. Gençlerin daha yoğunlukla kullandığını da biliyoruz. Facebook son verisinde Türkiye’de 48 Milyon profil girişine sahip olduğunu söyledi. Bu bilgiden tüm Türkiye’nin Facebook kullandığı gerçeği çıkar ancak yine de gençlerin daha aktif olduğu gerçeği değişmiyor.

Gençlerle konuşmak için gençlerin dilinden anlamak gerekiyor. Onlarla aynı frekansta konuşmak gerekiyor. Genç dediğimiz 12-18 yaşındaki insanlar değil. 30 yaşında olan bir insanı da bu kategoride değerlendirmeliyiz. Bu yüksek satın alma gücü dinamizmi, markaları sosyal medyada iletişimini daha sempatik, daha dinamik yapmaya itiyor.

Markalar ise yıllardır kullandıkları dili değiştirirken, esnetirken çok zorlanıyorlar. Hem saygın ve kurumsal duruşlarını bozmamaları gerekiyor hem de sosyal medyanın dinamiklerine ayak uydurmaları… Bazen bu iletişim zorlama samimiyete gidebiliyor ve içerik altı yorumlarda çok negatif yorumlar alınabiliyor.

Çözüm analizde. Birçok sosyal mecra topluluğun demografik özelliklerini paylaşıyor. Bu grafikleri doğru okuyabilen markalar nasıl bir iletişim yapacağını kendisi belirleyebilir. Hemen her markada 20 yaş grubu en yüksek çıkan gruptur. Bu grafik bazen yanıltıcı olabiliyor. Zaten yoğunluğun bu grup olduğunu düşünürsek diğer bir topluluğa göre karşılaştırma yaparak ne 20 yaş grubunun diğerlerine olan üstünlük oranını değerlendirmek gerekiyor.

Markaların ikilemde kaldığı bir diğer konu ise “sen/siz” konusu. İçerikte sen mi diyelim, yorumda sen dersek ne olur gibi bir sorun var. Bunun bir kuralı yok. Yönettiğimiz markalarda içerik dili & yorum-mesaj dili olarak “Siz&Siz”, “Sen&Sen”, “Sen&Siz” üçünü de kullanıyoruz. “Siz&Sen” pek kullanılan bir değil.

Sektörel olarak baktığımızda sanayi ağırlıklı üretim markaları daha çok Siz&Siz kullanıyorlar. Bu markaların daha çok B2B iletişimi yaptığını düşünecek olursak bu çok normal. Bir endüstri markası eğer “Sen” dilini kullanmak için çok çaba sarf etmesi gerekiyor. Topluluğu içeriklere alıştırarak dili oturtması gerekiyor. Zaten çok görünen bir durum değil.

En büyük ikilem ise geniş kullanıcı kitlesine sahip B2C iletişime yapan markalarda. Örneğin bir ayakkabı markası 15 yaştan en üst dilime kadar müşteriye sahip. Peki bu markalar ne yapmalı? Öncelikle en güvenli alan ikili iletişimde “Siz”de kalmak. Sonrasında ise eğer dinamik bir marka ise iletişim diline “Sen”e geçebilir.

Koca koca markaların her gün değişen dijital dünyaya uyum sağlamaları için çok aktif çalışmaları ve emek harcamaları gerekiyor. Doğru profesyonellerden yardım alarak her gün değişen dalgalı dijital denizinde güvenli yol almaları gerekiyor. Yoksa maalesef daha çok boğulan marka göreceğiz.

Daha fazla göster

Dijital Pazarlama

Facebook Doğum Günü Kutlama İstatistikleri

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Günde 45 milyondan fazla doğum günü dileği paylaşıldığını belirten Facebook, doğum günü kutlamalarını daha anlamlı kılmaya yönelik iki yeni deneyim sunduğunu açıkladı.

1.Doğum gününüzde topluma katkı sağlayın
İnsanlar, Facebook’u doğum günlerinde kendileri için önemli olan konularda bağış toplamak için kullanıyor. Artık ABD’deki kullanıcılar direkt Facebook üzerinden bağış kampanyası düzenleyebiliyor. Facebook, doğum günlerinden iki hafta önce insanlara Haber Kaynağı üzerinden bir hatırlatma yaparak, bağış kampanyası düzenleme opsiyonunu sunuyor.

2.Arkadaşlarınızın doğum gününü video ile kutlayın
Facebook, özel günleri daha da özelleştirmek için insanlara arkadaşlarıyla doğum günü videoları paylaşabilme özelliğini de sunuyor. Facebook’taki doğum günü deneyimini daha da eğlenceli ve özel hale getiren videolar, insanlara yakın arkadaşlarının doğum gününde gösteriliyor.

Daha fazla göster

Dijital Pazarlama

Twitter’da “Kendin Pişir Kendin Ye” Kodları 2

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Twitter’da kendin pişir kendin ye kodlarının ikincisi ile devam ediyorum. Twitter kullanıcıları olarak bazen hesap değişikliği yapabiliyoruz. Kişisel olarak kullandığımız sayfaları kurumsal amaçlı kullanmaya başlayabiliriz. Ya da değişen statümüzle birlikte eski içeriklerimizi gereksiz bulabiliriz. Bunlar gibi pek çok nedenden dolayı silmek istediğimiz tweetlerimiz, RT’lerimiz ve Fav’larımız için işte size hiç bir uygulamaya gerek kalmadan kullanabileceğiniz kodlar. Tabi öncesinde yapmamız gerekenleri yeniden hatırlatmakta fayda var.

Gerekli malzemeler: Google Chrome Tarayıcısı + Siz + Twitter hesabınız + Dijital Karga 🙂

1-) PC’den Twitter profilinize bağlanın.

2-) Profil sayfanıza gelin ve boş bir yerde fareyi sağ tıklayıp incele bölümüne girin. Veya F12 tuşuna basın. Karşınıza kod ekranı çıkacak. İncele bölümüne girin.

3-) Açılan bölümde console , (üst kısımda başlıkların olduğu yerde) yazan sekmeyi tıklayın ve kullanmak istediğiniz kodu kopyalayarak “console” sekmesine yapıştırın ve “Enter”e basın.

Twitter’da tüm RT’leri silme kodu

setInterval(function() {
$(".stream-item").each(function(){
var tweetsahibi = $(this).find(".tweet").attr("data-screen- name");
var profilsahibi = $(".account-group.js- mini-current-

user").attr("data-screen- name");

if(tweetsahibi == profilsahibi){
$(this).remove()
}
})
$(".ProfileTweet-actionButtonUndo.js- actionButton.js-
actionRetweet").click();
$(".stream-item").remove();
},2000);

setInterval(function() {
window.scrollTo(0,document.body.scrollHeight);
setTimeout(function() {
$(window).scrollTop(0,document.body.scrollBottom);
},1000);
},5000);

Twitter’da mesajları silme kodu

1
var kac_mesaj_atla = "0";
2
tum_dm_sil = setInterval(function(){
3
$(".DMInbox > li > .DMInboxItem")[kac_mesaj_atla].click();
4
$(".u-textUserColorHover.dropdown- toggle.js-tooltip.js- dropdown-
toggle")[0].click();
5
$(".dm-conversation- actions").find(".js-
actionDeleteConversation>button.dropdown-link")[0].click();
6
if($("#confirm_dialog").css("display") === "block"){
7
$("#confirm_dialog_submit_button")[0].click();
8
$("#confirm_dialog").addClass("visuallyhidden");

9
}
10
},1000);

Twitter’da tüm Fav’ları kaldırma kodu

setInterval(function(){
$(".ProfileTweet-actionButton.js- actionFavorite")[0].click()
$('.stream-items > .js-stream- item.stream-item.stream- item')[0].remove();
},300);
setInterval(function() {
$(window).scrollTop(0,document.body.scrollBottom);
},1500);
setInterval(function() {
window.scrollTo(0,document.body.scrollHeight);
},1000);

Daha fazla göster

Dijital Pazarlama

Gibson’ın İletişim Çalışmaları Excel İletişim’e Emanet

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Gibson’ın İletişim Çalışmaları Excel İletişim’e Emanet

Philips ve Onkyo gibi dünyanın en tanınmış markalarıyla kulaklık, ses sistemleri, soundbar ve bağlantılı ses sistemleri alanlarında müşterilerine en iyi deneyimleri ve ürünleri sunan Gibson Innovations, Türkiye’deki iletişim çalışmalarını Excel İletişim ve Algı Yönetimi’ne emanet etti.

Philips ve Onkyo gibi dünyanın en tanınmış markalarıyla yaptığı işbirlikleriyle alanında lider bir oyuncu olan Gibson Innovations’ın Türkiye’deki tüm iletişim çalışmaları, hizmet verdiği marka ve kurumlara özel somut çözümleri, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlarla sunan Excel İletişim ve Algı Yönetimi tarafından yürütülecek.

Gibson Innovations, dünya çapında üretim, pazarlama, araştırma ve geliştirme merkezleri ile müşterilerine müzik aletleri, tüketici elektroniği ve profesyonel ses alanında en iyi ürünleri ve deneyimleri sunan Gibson Brands’in iştiraki olarak hizmet veriyor. Gibson Innovations, Philips’in ses sistemleri bölümlerini bünyesinde barındırıyor. Excel İletişim ve Algı Yönetimi, Gibson Innovations’ın stratejik iletişim faaliyetlerinin hem planlama hem de uygulama süreçlerini yürütecek.

Excel İletişim ve Algı Yönetimi Hakkında

1994 yılında kurulan Excel, ulusal ve uluslararası pek çok saygın kuruluş, marka ve sivil toplum örgütünün yanı sıra, kamu kurumlarına da marka değerlerini ve kurumsal itibarlarını geliştirmeleri amacıyla iletişim alanında danışmanlık, planlama ve uygulama hizmetleri veriyor. Excel, iş ortaklarına hedefleriyle tutarlı, olasılığa yer vermeyen somut iletişim çözümlerini, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar eşliğinde sunuyor. Yerel ihtiyaçlara uygun olarak geliştirdiği çözümleri evrensel bakış açısıyla yorumlayan Excel, ulusal ve uluslararası pek çok başarının da sahibi.

Dünyanın en büyük entegre iletişim çözüm sunan ağlarından Fleishman Hillard’ın Türkiye Temsilciliğini de üstlenen Excel, ICCO (Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği) tarafından verilen uluslararası Danışmanlık Yönetimi Standardı’na sahip ve ICCO’ya bağlı meslek örgütü İDA’nın (İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği) kurucu üyesi.

Gibson Brands Hakkında

Müzik aletleri, tüketici elektroniği ve profesyonel ses alanında bir dünya lideri olan Gibson Brands, müşterileri için yaşam ve müzik kalitesini geliştirmeye kendini adamıştır. 1894 yılında kurulan ve merkezi Nashville, Tennessee, ABD’de bulunan Gibson Brands dünya çapında üretim, pazarlama, araştırma ve geliştirme merkezlerine sahiptir. Daha fazla bilgi için www.gibson.com adresini ziyaret edin.

Gibson Brands’in bir iştiraki olan Gibson Innovations, ses ve eğlenceye odaklı küresel bir merkezdir. Kulaklık, ses sistemleri, soundbar ve bağlantılı ses sistemleri dahil önde gelen kategorilerde Philips ve Onkyo gibi dünyanın en tanınmış markalarıyla işbirliğinde bulunan lider bir oyuncu olarak Gibson Innovations, müşterilere en iyi ses ürünlerini ve deneyimlerini sunar. Daha fazla bilgi için www.gibsoninnovations.com adresini ziyaret edin.

Daha fazla göster

Dijital Pazarlama

Twitter Mavi Tik Alma

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Sosyal medya gündeminden düşmeyen, “Twitter mavi tik alma, Mavi onay rozeti” konusuyla ilgili açıklamalı bir yazı hazırladık. Nedir bu mavi rozet, kullanıcılar neden mavi tik almak istiyor? Kısaca bunlara değinelim.

Mavi Tik, medyanın ilgisini çeken hesabın gerçek olduğuna dair Twitter’da insanların güvenmesini sağlar. Bu rozetler, Twitter yönetiminin uygun gördüğü profillerde isim bölümünün hemen yan tarafında yer alıyor. Bir süre önce Twitter tasarımında, isimler kapak fotoğrafına denk geliyordu. Buna karşı, Twitter yetkilileri profil sayfasındaki isim ve bilgiler bölümünü sağ taraftaki alana taşıdı.

Mavi tik, kişilerin hesaplarının gerçek olduğunun tek göstergesi. Ayrıca kişi medyatik birisi ise açılan fake hesaplarında önüne geçilmesini sağlamaktadır. Yine mavi tik kurumsal hesaplarda kurumların güvenilirliği ve kurumların etkisini artırmaktadır. Sosyal medya kullanıcıları, sosyal medya üzerinden yapacakları her türlü bilgi edinme durumunda ilk olarak mavi tik olan hesapları baz alıyorlar.

Hangi tür hesaplar onaylanır?

Twitter Mavi Tik Alma için hesap türünüz uygun mu? Medyanın ilgisini çeken, kısacası medyatik olan bütün hesaplar onaylanabilir. Genelde müzik, oyunculuk, moda, hükümet, politika, din, gazetecilik, medya, spor, iş dünyası ve diğer temel ilgi alanlarına mensup kullanıcılara ait hesaplar Twitter yetkilileri tarafından onaylanır.

Twitter Mavi Tik Alma için Başvuru Yapma

Açıkcası Twitter bunun için herkese açık bir bağlantı paylaştı fakat buradan herkesi onaylamıyor. Nedeni ise medyatik olup olmamak ve nokta atışı yapmak. Medyatik birisi olsanız da, nokta atışı bir başvuru yapmazsanız hesap onayı reddedilir. Bu konuda kesinlikle ilgili uzmanlar tarafından destek almalısınız. Aksi taktirde her başvuru sonrasında 30 gün beklemek zorunda kalabilirsiniz.

Formu doldurmak için hesabınız aşağıdakilere sahip olmalıdır

  1. Onaylanmış bir telefon numarası
  2. Onaylanmış bir e-posta adresi
  3. Not: Hesap bir şirket veya kuruluş hesabıysa, hesapla ilişkilendirilen e-posta adresi şirkete veya kuruluşa ait bir e-posta adresi olmalıdır.

  4. Kişisel bilgiler
  5. Bir profil fotoğrafı
  6. Bir başlık fotoğrafı
  7. Bir doğrum günü (şirketlere, markalara veya kuruluşlara ait olmayan hesaplar için)
  8. Not: Bu bilgi, seçtiğiniz hedef kitleye gösterilir. Twitter profilinizde hangi Twitter kullanıcılarının doğum yılınızı, hangilerinin doğum gününüzü ve ayınızı görebileceğini ayrı ayrı kontrol etmenize olanak tanıyan görünürlük seçenekleri vardır. Daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.

  9. Bir web sitesi
  10. Tweet gizlilik ayarlarında Tweetlerin herkese açık olarak ayarlanmış olması

Bireysel hesapların (bir şirketi veya kuruluş temsil etmeyen) onaylanması için yapılan isteklerde, isteğinizi doğrulamak üzere, bulunduğunuz ülkedeki resmi makamlarca verilmiş fotoğraflı kimlik belgenize (örn. pasaport ya da sürücü ehliyeti) ihtiyaç duyuyoruz. Bu amaçla kullanılan bilgiler silinecektir.

Başvuru yapmak isteyenler “başvuru formu” linkini tıklayabilir.

Daha fazla göster

Dijital Pazarlama

Facebook Üyelerinin En Çok Kullandığı Emojiler

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Facebook Üyelerinin En Çok Kullandığı Emojiler

Bol emojili günler, haftalar, aylar diliyor ve Facebook’un 17 Temmuz Dünya Emoji Günü için yayınladığı infografiği sizlerle paylaşıyoruz. Facebook ve Messenger olmak üzere iki mecranın toplamında hem genel hem de bölgesel olarak en yoğun kullanılan emojiler aşağıdaki görselde yer alıyor.

Facebook Üyelerinin En Çok Kullandığı Emojiler

Araştırmadan çıkarılacak iç görüler arasında en dikkat çekeni tabiiki en çok kullanılan emoji oluyor. Kullanıcıların en sık kullandığı göz yaşlarıyla kahkaha atan LOL emojisi olmuş. Facebook kullanıcılarının buradan anlaşılacağı üzere eğlendiği ve mizahi içeriklere tepki verdiği sonucu çıkarmak yanlış olmaz.

Messenger Üyelerinin En Çok Kullandığı Emojiler (Ülkeler)

Facebook Üyelerinin En Çok Kullandığı Emojiler

Emojilerin lokasyon bazında kullanımı birbirinden farklı. Birkeşik Krallık en çok LOL emojisini kullanırken, ABD ve Endonezya ”rolling on the floor version” yani yan yatarak gülen emojiyi kullanıyor. Fransa göz kırpmayı kullanırken, Almanya ve Tayland ise tüm emojilerin öncüsü gülen suratı kullanıyor. Meksika ve Brezilya’da kalp gözlü emoji birinciliği alırken, İspanya ve İtalya ise öpücük emojisini kullanıyor.

Facebook Üyelerinin En Çok Kullandığı Emojiler (Ülkeler)

Emoji dünyası hakkında bolca haber ve görüş paylaşmaya devam ederken sizi arşive götürelim ve okutmaya devam edelim. Tekrardan, kargastik içeriklerle karşılacağınız bol emojili günler dileriz.

Daha fazla göster

Dijital Pazarlama

Adwords mü? SEO mu?

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Dijital pazarlama çalışmaları içerisinde Google AdWords reklamları ve SEO çalışmaları çok önemli iki ayrı alandır. Firma ve markaların kullanıcılara kolay ulaşabilmesi, ürün ve hizmetlerinin tanıtımlarını yapabilmesi, site ziyaretçi sayısını yükseltmesi ve satış oranlarını arttırabilmesi adına iki yöntemde oldukça etkili ve önemlidir. İnternette pazarlama faaliyeti yürüten firmaların ve markaların genel olarak aklındaki soru ise “Google AdWords mü? SEO mu?” hangisi daha yararlı? Genelde bu şüpheci yaklaşımı internet üzerinde çalışmalarına yeni başlayacak olan kişi ve firmalar sormaktadır.

Aslında bu sorunun net ve keskin cevapları vardır. Ancak birinin diğerinden daha iyi olduğunu net olarak söylemek imkansız daha doğrusu yanlış olacaktır. Çünkü Google AdWords reklamları veya SEO çalışmaları her ikisi de kendi sistemi içerisinde avantajları olan, dijital dünyanın en efektif pazarlama yöntemleridir. Dijital pazarlama yatırımlarının büyük bir bölümünü oluşturan AdWords ve SEO arasındaki tercih farkı ise mevcuttaki pazarlama stratejinize, belirlediğiniz hedefe göre değişecektir. Yoksa birinin diğerinden daha üstün olduğu veya birini yapın, diğerini yapmasınız da olur diye bir ayrım yapmak doğru olmayacaktır. O zaman şimdi açıklamalı ve kıyaslamalı olarak Google AdWords mü SEO mu? sorusunun cevabını, hangisinin ne avantaj sunduğuna istinaden açıklayalım.

AdWords’ü veya SEO’yu Tercih Etmek Diğerinin Sağlayacağı Faydanın Yerine Geçmeyecektir

Öncelikle temel olarak bilinmesi gereken bir durum var ki AdWords ve SEO çalışma mantığı bakımından birbirinden ayrıdır. Yani birinden birini tercih ettiğinizde, diğerine yapmadığınız yatırım ve çalışmanın, tercih ettiğinizden elde edilmesini bekleyemezsiniz. Sonuçta ikisinin de kendi pazarlama prensibi içerisinde farklı getirileri vardır. Yani AdWords reklamı verdiğinizde arama sonuçlarında ilk sayfada reklamınız yayında kaldığı sürece çıkabilirsiniz. Kullanıcılar size ulaşabilir. Ancak reklamı yayından kaldırdığınızda kullanıcıların ilk sayfada size ulaşması mümkün olmayacaktır. SEO çalışması ile anahtar kelimeler bazında sitenizi ilk sayfaya getirdikten yapılan doğru çalışmalar neticesinde uzun süreler boyunca kullanıcıların ilgili ve benzer anahtar kelimeler ile yapacağı aramalarda size ulaşması mümkün olacaktır. Yani bu bağlamda AdWords reklamları tercih edildiğinde reklam yayından kalktıktan sonrada ilk sayfada çıkma beklentisi olmamalıdır ki bu olmayacaktır. Bu verilen örnek haricinde daha birçok örnek ile ikisinden biri seçildiğinde diğerinden beklenen faydanın oluşması gibi bir durumun olmadığını anlatabiliriz. Yani bundan dolayı pazarlama çalışmalarınızda o anki şartlarda ihtiyacınız olanı tercih edip sonrasında diğeri üzerine de çalışmalar yaparak, ikisini birbirini destekleyecek şekilde kullanmanız her zaman en doğru tercih olacaktır.

AdWords Hızlı Sonuç Verir SEO Uzun Vadeli Bir Yatırımdır

AdWords reklam çalışmaları hızlı sonuç veren bir yöntemdir. Reklam kampanyanızı yayınladıktan ortalama 15 dakika sonra web sitenizi ve reklamınızı reklam bölümünde görmeye başlarsınız. Böylelikle reklam yayını başladıktan sonra internette sizin ürün ve hizmetlerinize yönelik arama yapan kullanıcılar size ulaşacaktır, sitenizi ziyaret edecek ve alışveriş yani satın alma işlemi gerçekleştirecektir.

SEO çalışmaları ise AdWords çalışmalarına göre uzun soluklu bir çalışmadır. Hem AdWords’e göre yapılacak çalışmalarda daha fazla detay ve ayrıntı vardır hem de arama motorlarına varlığınızı hissettirmeniz biraz zaman alır. SEO çalışmalarında sektörünüzün veya anahtar kelimelerinizin rekabet durumuna göre alt yapı çalışmaları 1-2 ay kadar sürmektedir. Üçüncü aydan itibaren etkisini tam olarak göstermeye başlayan SEO çalışmaları ile ortalama olarak 4’üncü aydan itibaren ilk sayfaya gelmeniz mümkündür. Bu süreç orta ve biraz daha üst düzey zorluktaki anahtar kelimeler için gerçerli olup kesin bir süreç değildir. Yapılacak çalışmalar ve bulunulan sektöre göre ilk ay içinde başarılı sonuçlar almakta mümkündür. Bu süreçten sonra ise ürün ve hizmetlerinize yönelik arama yapan kullanıcılar daima ilk sayfada sizin web sayfanıza ulaşacaktır. Yani reklam vermeden de ilk sayfadaki yerinizi alacaksınız. Google AdWords’e göre oldukça uzun bir zaman gerektirdiği görülse de SEO çalışmalarının etkisinin de uzun zamanlar boyunca sürdüğü unutulmamalıdır.

Kısa Süreli Geri Dönüşlerde AdWords Uzun Süreli Yatırımlarda SEO

Google AdWords’e yönelik yapılan yatırımların ve reklam çalışmalarının karşılığını reklamınız yayına girdikten itibaren almaya başlarsınız. Bu bir nevi SEO çalışmalarına göre kısa sürede ve ikna edici olarak kullanıcıların dijital pazarlamaya yönelik güvenini arttırmaktadır. Mesela yeni bir ürün ya da hizmetinizi ön plana çıkartmak ve bir an önce aksiyon elde etmek istiyorsunuz o zaman AdWords’ü tercih etmeniz doğru olacaktır. Çünkü aynı ürünü SEO ile ön plana çıkartıp kullanıcı ile buluşturmanız zaman alacaktır. Ama bunu AdWords aracılığıyla yaparsanız aynı gün içerisinde dahi satış geri dönüşümleri elde edersiniz.

SEO çalışmaları uzun vadeli bir yatırımdır. Ayrıca SEO çalışmaları hiç bitmeyen sürekli devam eden bir durumdur. Web sitenizi, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi sürekli ön planda tutmak ve her daim arama motorlarında ilk sayfada yer almak için tercihiniz SEO olmalıdır. Çünkü AdWords çalışmaları reklam yayında kaldığı sürece etkisini göstermektedir. Ancak SEO çalışmalarının geri dönüşlerinizi belirli bir süre sonrasında devamlı almaya başlarsınız. Altyapısını her ne kadar uzun sürede oluştursa da etkisini de uzun vadede göstermektedir. SEO çalışmaları sayesinde ayrıca hem ilk sayfa sıralamalarında hem de diğer sayfa sıralamalarında da varlığınızı göstereceksiniz. Önemli olan doğru SEO çalışmasının düzenli olarak ve bilinçli bir şekilde yapılmasıdır. Eğer geçici bir kazanç elde etme niyetiniz yoksa her zaman SEO çalışmalarını tercih etmeli ve yapmalısınız.

TBM Fazla Olan Kelimeler için SEO Maliyeti Düşük Olan Kelimelerde AdWords

Hem SEO çalışması hem de AdWords çalışmalarını beraber yürüten firmaların yatırım harcamalarında dikkat edecekleri husustan birisi de anahtar kelimelerin rekabet gücü ve maliyetidir. Bu doğrultuda maliyeti yüksek olan anahtar kelimeler bazında AdWords reklamı vermek maliyeti oldukça arttıracaktır. Tıklama başı maliyet (TBM) kriterleri baz alındığında maliyeti yüksek bir anahtar kelime üzerinden reklam verilmesi kullanıcıların reklamınıza her tıklamasında bütçenizi kısa sürede bitirecektir. Bundan dolayı maliyeti düşük olan anahtar kelimeler üzerinden reklam vererek, kısa sürede kullanıcıyla buluşabilir ve geri dönüş elde edebilirsiniz.

Maliyeti yüksek olan anahtar kelimelerde markanızı ön plana çıkartmak için en doğru tercih SEO çalışmaları olacaktır. Hem yapacağınız SEO çalışmalarında TBM faktörü olmayacağı için bu maliyet yükünden kurtulmuş olacaksınız. Kısa sürede harcayacağınız reklam bütçenizi SEO çalışmaları ile uzun vadede daha garanti bir yatırım olarak kendinize avantaja dönüştürebilirsiniz.

Google AdWords’ün Yönetilmesi Daha Kolay SEO Daha Karışık ve Kapsamlıdır

Google AdWords reklamlarının AdWords hesabı üzerinden yönetildiği bir kullanıcı paneli mevcuttur. Bu panel üzerinden kullanıcılar tüm reklam ayarlamalarını, optimize çalışmalarını ve reklam durdurma, yeniden başlatma ve benzeri işlemleri yapabilmektedir. Ancak SEO çalışmaları oldukça kapsamlı bir yöntemdir. Bundan dolayı kurumsal SEO danışmanlığı hizmeti almak genel itibariyle daha yararlı olmaktadır. Çünkü SEO çalışmaları kapsamında web sitesinde site iççi SEO çalışmaları site dışında ise site dışı SEO çalışmaları yapılmaktadır. Yapılan bu çalışmaların hepsi belirli bir mantığa ve kurala göre ilerlemektedir. Ayrıca SEO çalışmalarını arama motorlarının özellikle de Google algoritma güncellemeleri etkilemektedir. Bundan dolayı düzenli olarak takip ve araştırma yapılarak SEO çalışmaları her zaman güncel olarak ilerletilmelidir.

Sonuç

Dijital dünyada yapılacak dijital pazarlama çalışmalarında firma veya markasını ön plana çıkartmak isteyenlerin, rakiplerinin önüne geçmek ve kullanıcılara kolay ulaşmak, kullanıcılarında markaya kolay ulaşabilmesini sağlamak için SEO ve AdWords çalışmalarının bir arada yürütülmesi en doğru tercihtir. Çünkü SEO çalışmaları ile uzun vadeli yatırımlar yaparak web sitenizi arama motorlarında ilk sayfaya getirmeniz kullanıcı gözünde sizin daha güvenilir bir marka olmanıza katkıda bulunacaktır. Bunun etkisiyle de kısa sürede satış yapma gereksinimlerinizde vereceğiniz AdWords reklamlarında ilk sayfadaki etkinizden dolayı daha verimli geri dönüşler elde edeceksiniz. Yani tam anlamıyla her iki dijital pazarlama yöntemi de kendi prensipleri çerçevesinde avantajlara sahiptir. Önceliğinizi belirlerken hedeflerinize, bütçenize ve planlamalarınıza göre hareket etmeniz ama her zaman SEO ve AdWords çalışmalarını bir arada ilerletmeniz daha yararlı olacaktır.

Bonus

Eğer hedef kitleniz tam tespit edilebilir değilse ya da sektörünüzde yeni bir ürün / hizmet ortaya çıkardıysanız bu alanlarda hedef kitle ve anahtar kelime tespiti yapmak oldukça zor olacaktır. Bunun yanı sıra yürütülecek Adwords ve SEO çalışmalarının doğruluğu şüpheli olacağından yatırımınızın boşa gitmesi oldukça yüksek bir ihtimaldir. Bu gibi durumlarda öncelikle yapmanız gereken hedef kitle tanımlaması ve potansiyel müşterilerin toplanmasıdır. Bunun için öncelikli Dijital Pazarlama kanalınız sosyal medya olmalıdır. Bireysel ya da Sosyal Medya Danışmanlığı hizmetlerinden faydalanarak sosyal medya kanallarında ürün ve hizmet tanıtımı yaparak öncelikle kitlenizi oluşturmalısınız. Yeterli hedef kitle oluşturulması, marka bilinirliği sağlanması ardından Adwords reklamlarına yoğunlaşmalısınız. Adwords reklamları sonucunda sitenizde gelen ziyaretçilerin hangi arama terimleriyle geldiğini analiz edip bu kelimeler ve türevleri üzerine SEO Çalışmalarına başlayabilirsiniz. Son aşamada ise marka bilinirliği sağlandıktan belirli bir ziyaretçi kitlesi yakalandıktan sonra remarketing çalışmalarıyla satış dönüşüm oranınızı arttırabilirsiniz.

Adwords mü? SEO mu?

Daha fazla göster

Dijital Pazarlama

Twitter #GameofThrones Şerefine Veri Paylaştı

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Twitter #GameofThrones Şerefine Veri Paylaştı

#KışGeldi. Her Pazar akşamı, HBO dizisi Game of Thrones (@GameofThrones) hayranları Twitter’da dizinin çılgın ve beklenmedik olaylarını, karakterlerin en güncel ve şaşırtıcı gelişmelerini konuşmak, kendilerine ait caps ve gifleri paylaşmak ve diğer hayranlarla dizi esnasında yorumlarını paylaşmak için bir araya geliyorlar. Her #GameofThrones sezonu milyonlarca Tweet’e ilham kaynağı oluyor.

Game of Thrones 2016’da hakkında en çok Tweet atılan TV programı olmuştu, üstelik Twitter’da 2016’nın ilk 10 trendi arasındaydı ve bu listeye giren tek TV programıydı.

Bu Pazar sezon gösterimi öncesinde, Game of Thrones’un Twitter’daki durumuna yeniden göz atalım.

2017’de Game of Thrones hakkında atılmış 13.8 milyon Tweet mevcut ve dizinin ikinci fragmanının yayınlandığı tarih olan 21 Haziran aynı zamanda dizi hakkında en çok Tweet’in de atıldığı gün oldu.

Dizinin 6.sezonu (2016) hakkında en çok Tweet atılan sezon oldu.

Tüm zamanların hakkında en çok Tweet atılan Game of Thrones bölümleri

1. Kış Rüzgarları (26 Haziran 2016)

2. Kızıl Kadın (Apr 24, 2016)

3. Piçlerin Çarpışması (Jun 19, 2016)

4. Annenin Merhameti (Jun 14, 2015)

5. Ev (May 01, 2016)

Game of Thrones hakkında atılan Tweetlerde en çok kullanılan 10 emoji ise şu şekilde

1. 🐉

2. 🐲

3. 🔔

4. 🐺

5. 💥

6. ❄

7. 📷

8. 👑

9. 😱

10. 😢

Altıncı sezonda hakkında en çok Tweet atılan Game of Thrones karakterleri:

1. Jon Snow

2. Daenerys Targaryen

3. Sansa Stark

4. Arya Stark

5. Hodor

Ve altıncı sezonun en çok tweetlenen hashtagleri

1. #GameofThrones

2. #GoT

3. #GoTSeason6

4. #DemThrones

5. #JonSnow

Dizinin Twitter’da en çok takip edilen 3 oyuncusu

1. Maisie Williams (@Maisie_Williams)

2. Sophie Turner (@SophieT)

3. George R.R. Martin (@GRRMspeaking)

Yeni sezon gösterimini izleyemeyecek olan ve Twitter’da spoiler’lara yakalanmaktan korkan hayranlar için de Twitter bir çözüm sunuyor. Twitter şimdi kullanıcılara anasayfalarında görmek istemedikleri kelimeleri sessize almalarına imkan sağlayan yeni bir özelliğe sahip. Aşağıda yer alan tweet anasayfada olması istenmeyen kelimelerin nasıl sessize alınacağını adım adım açıklıyor.

Eğer biri en sevdiği TV programını vaktinde izleyemezse, spoiler’lara yakalanmamak artık daha kolay. Kullanıcılar şimdi spoiler’ları görmezden gelebilir ve sonrasında kaldıkları yerden konuşmalara katılmaya devam edebilirler.

Ayrıca, Game of Thrones’un ardından yayınlanan Bill Simmons’ın The Ringer programı, HBO’dan Twitter’da geçti. “Tahtları Konuş” (Talk the Thrones) her bölümün ardından @TheRinger ile Twitter ve Scope’ta canlı yayınlanacak.

Daha fazla göster

Dijital Pazarlama

Sanal Gerçekliğin Fiziksel Gerçeklikle Birleşmesi

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Sanal Gerçekliğin Fiziksel Gerçeklikle Birleşmesi

Ericsson ConsumerLab raporuna göre 10 tüketiciden 7’si sanal gerçeklik ile artırılmış gerçekliğin; medyada, eğitimde, işte, sosyal etkileşimde, turizmde ve perakendede ana akım haline geleceğine inanıyor.

Tüketiciler, sanal ekranların bir yıldan daha az bir sürede televizyonların ve sinema salonlarının yerini almaya baslamasını bekliyor.

Sanal ve arttırılmış gerçekliğin fiziksel gerçeklik ile birleşip ana akım haline gelmesi için 5G, mobilite sağlamak, sosyal deneyimleri geliştirmek ya da cihazda titreyen görüntü sorunlarını adreslemek adına önem kazanıyor.

Ericsson (NASDAQ: ERIC); ConsumerLab – Birleştirilmiş Gerçeklik raporunu yayınladı. Çalışma, tüketicilerin sanal gerçeklik (virtual reality- VR) ve artırılmış gerçekliğin (augmented reality -AR) fiziksel gerçeklik ile nasıl birleşeceğine dair beklentilerini ve 5G’nin bu tür deneyimlerin ana akım haline gelmesi için anahtar bir teknoloji olacağını ortaya koyuyor.

Rapor, insanların fiziksel gerçeklik ve sanal gerçeklik algıları arasındaki sınırların bulanıklaşmaya başlamasının toplumda ve hayatlarda çok önemli bir etkiye sebep olabileceğini açığa çıkarıyor. Diğer bir ifadeyle yaşam, çalışma, bilgi ile medyayı tüketme şeklimiz kökten değişiyor.

Kullanıcı bilgisayara bağlıysa veya fiziksel gerçeklikten kopmuşsa gerçeklikler birleşmiyor. AR ve VR’ı ilk benimseyen kullanıcılar, 5G gibi yeni nesil şebekelerin, dönüşümde temel bir rol oynamasını bekliyor. Kullanıcıların yüzde 36’sı, 5G’nin kesintisiz, hızlı ve yüksek bant genişliğine sahip bir şebeke ile mobilite sağlamasını bekliyor. Bu kullanıcıların yüzde 30’u ise, 5G’nin aynı zamanda kablolu başlıkları kablosuz hale getirmesini umuyor.

Son raporun ana bulguları yeni teknolojilere ilk adapte olan her 10 kullanıcıdan 7’sinin VR/AR’ın günlük hayatı; medya, eğitim, iş, sosyal etkileşim, seyahat ve perakende olmak üzere temelde altı alanda kökten değiştirmesini beklediğini gösteriyor. Medya ise halihazırda bir dönüşüm geçiriyor ve tüketiciler sanal ekranların, televizyon ve sinema salonlarının yerini bir sene içerisinde almaya başlamasını bekliyor.

Rapordaki nitel araştırma, Japonya ve Kore’deki mevcut VR kullanıcılarıyla gerçekleştirilen geleneksel odak gruplarınının yanı sıra, Kuzey Amerika’dan ve Avrupa’dan katılımcılarla tamamen VR üzerinden bir dizi yenilikçi odak grubu tartışmasını içeriyor. Aynı zamanda VR’daki görüntü gecikmelerinin kullanım sırasında mide bulantısını nasıl tetikleyebileceğini anlamak adına 20 Ericsson çalışanıyla bir dizi VR testi gerçekleştirildi.

Çalışmanın nicel kısmında, rapor Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Güney Kore, İspanya, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri’nden 15 ve 69 yaşları arasında ve VR kavramı hakkında farkındalığı bulunan 9200 tüketiciye uygulanan anketten edinilmiş bilgileri içeriyor.

Daha fazla göster

Dijital Pazarlama

Google Online Pazarlama Temel Eğitimi

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Herkese selam. Aslında paylaşacağım konu tamamen benimle alakalı. Konu dediğim: “Google Online Pazarlama Temel Eğitimi” bu arada. Twitter’da paylaştıktan sonra konuyla alakalı bir çok soru geldi. Ben de hem içeriği hem de deneyimlerimi konu alan bir yazı yazayım dedim. Sağ olsun Dijital Karga’da olur dedi. 🙂

Öncelikle, sabırlı olmayan okuyucularımız için, mini bir bilgi vermek istiyorum. Merak etmeyin, bu eğitimi almaya başlayanlar aynı zamanda sabırlı bir insana da dönüşmeye başlıyor. Özellikle, oturunca daha da kalkmam diyenlerdenseniz.

Eğitimin en güzel kısmı, ücretsiz olması. Eğitimi Manisa’da katıldığım bir Hackathon’daki ekip arkadaşım Derya’dan duymuştum. Derya’yı bilmeyenler için hemen aşağıdaki hayat kurtarıcı yazıda ismini zikrettiğimi hatırlatayım. Ki şu detayı da söyleyeyim. Derya’dan önce başladım ama ondan önce bitirdim eğitimi. Sevgiler Derya. 🙂

Dijital Tehlikeler Bitmek Bilmiyor: Petya Virüsü

Eğitim içeriğinde 89 ders yer alıyor. Evet, SEKSEN DOKUZ. Toplamda 23 farklı konu başlığı var. Ve bu başlıkların altında da dersleri içeren alt konu başlıkları var. Eğitim, videolu ve yazılı anlatımlar ile destekleniyor. 2, 4, 6 gibi değişken süreleri mevcut. Anlayacağınız çok uzun ve sıkıcı değil.

Her videodan sonra bilgilerinizi sınamak için mini bir test geliyor. Eğer yanlış cevap verirsenizi, tekrar video izlemek yerine karşınıza çıkan yanlış cevap ekranında ufak ipuçları ile yeniden cevap verebiliyorsunuz.

Tüm küçük testler bittikten sonra, genel konu testi oluyor. 10-15 soru yöneltiyorlar. Değişebiliyor tabi 🙂 Açıkcası ben son tarih gibi bir şeye rastlamadım. Ama öyle bir tarih belirtilmedi diye siz çok salmayın. Zira bu sebepten Cisco Ağ eğitimim yandı. 🙁 Tüm dersleri bitirdikten sonra 40 karma sorudan oluşan genel testi cevaplayıp, sertifikanızı alıyorsunuz. Sertifikanızı PDF olarak anında indirebiliyorsunuz.

Sertifika nasıl birşey diye görmek isterseniz,

Eğitimin iş ortaklarına şuradan göz atabilirsiniz. Bu sertifikayı CV’nize de eklebiliyorsunuz.

Bu eğitimi almak için Dijital Atölye linkine tıklayıp Gmail adresiniz veya normal e-postanız ile oturum açıp eğitimlere başlayabilirsiniz.

Şimdiden bol sabırlı günler ve başarılar. Unutmadan, buz gibi “Ice-Tea Şeftali” tavsiye ederim. Ders arasında ferahlamanızı sağlıyor. İyi dersler 🙂

Daha fazla göster

Trend Konular

Copyright © 2016-2017 Dijital Karga - Dijital Şakaya Gelmez!