Connect with us

Sosyal Checkup

Katılım Bankaları Sosyal Checkup Sonuçları

Yayınlanma

Tarih:

katılım bankaları sosyal checkup sonuçları

Bankacılık sektörü, teknolojik gelişmelere ve dijital dünyanın hızına ayak uyduran, bazen de yön veren bir alan. Bu bağlamda, Sosyal Checkup çalışmamızda bankalara yer vermek istedik. Ama bu geniş alanda çalışmayı daha belirgin bir çerçevede tutmak için “Katılım Bankaları” üzerinden değerlendirmelerimizi yaptık. Türkiye’de 5 Katılım Bankası var. Albaraka Türk, Kuveyt Türk, Türkiye Finans, Vakıf Katılım ve Ziraat Katılım. Katılım Bankaları Sosyal Checkup çalışmasında yaptığımız incelemelerden elde ettiğimiz bilgi ve gözlemleri sizlerle paylaşıyoruz.

Katılım Bankaları Sosyal Checkup Sonuçları

Tüm katılım bankalarının dijital varlıklarını incelediğimizde Türkiye Finans en fazla takipçiye sahip olan katılım bankası olarak görülüyor. Tabii, bu işin nicelik boyutu. Sosyal Checkup çalışmasında önceliğimiz skor ya da sıralama değil. Ele aldığımız sektördeki markaların, dijital mecralar ve getirdiği fırsatları, kendi kültür ve üsluplarına göre nasıl kullandıkları, aynı alandaki markalarla ne kadar farklılaştıklarını ortaya koymak. Hem markalara hem ajanslara hem de okuyucularımıza durum özetini yaparak dijital medya adına yeni ufuklar açmak istiyoruz.

Gelelim Katılım Bankalarının Paylaşım Türlerine

Bankaların kendine özgü içerik türleri olmakla beraber, aralarında belirgin bir sosyal medya kullanım farkının olduğunu söyleyemeyiz. Özellikle içerik pazarlamasında özgün bir tarz yok. Katılım bankalarının sosyal medya mecraları da, bütünsel olarak benzer şekilde yönetiliyor. Yani bir bankanın Facebook hesabı ile Twitter ve Instagram hesaplarının içerikleri hemen hemen aynı. Yoğun olarak tanıtım ve kampanya içerikleri paylaşıyorlar. Mevcut ve yeni açılan ATM’ler hakkında bilgilendirme içerikleri var. Belirli gün ve haftalar, milli ve dini bayramlara gibi içerikleri hepsi kullanıyor. Genel de tek bir içerik üzerinden klasik kutlama mesajları yayınlanıyor. Bu noktada söylemeyiz ki sosyal medya üzerinde belirli günler için özel çalışmalar yapılması artık daha etkili. Kendi marka değerini dijital göstergelerle ortaya çıkarmak için içerik önemli. Katılım bankalarında nadir örnekler arasında Albaraka Türk’ün anneler günü için hazırladığı “Konuşan ATM” içeriğini gösterebiliriz.

Standart içerikler arasında ülke gündemine göre paylaşımlar, önemli isimlerin vefat yıl dönümlerinde paylaşımlar var. Hayırlı Cumalar içeriği tüm katılım bankalarında giriliyor. Üst düzey yöneticilerin katıldıkları programlar ya da etkinlikler duyuruluyor. Bankanın spor, sanat ve sosyal sorumluluk gibi faaliyetleri tanıtılıyor. Özel içeriklerde, Vakıf Katılım #tarihidegerlerimiz etiketi ile Türkiye’de bulunan tarihi yerleri zaman zaman da tarihten önemli bilgileri yayınlıyor. Ziraat Katılım #katılımbankacılığısözlüğü etiketi ile bankacılık alanında kullanılan kelimelerin anlamlarını veren içerikler paylaşılıyor. Katılım bankalarının sosyal medya hesaplarında etiket kullanımı yaygın. Özellikle Ziraat Katılım’da her içerikte mutlaka etiketlere yer veriyor. İçerik konusuna göre farklı etiketler de görebilmek mümkün. Sık olmasa da sosyal medya yarışmalarına da rastlıyoruz. #ramazangelirheryeregelir etiketi ile Kuveyt Türk Instagram hesabında yarışma gerçekleştirmişti. Yine Ramazan’da Vakıf Katılım bir sosyal medya yarışması düzenledi.

Katılım Bankaları Sosyal Medya Notları

  • Facebook hesaplarını incelediğimizde sadece Kuveyt Türk’te (onaylanmış hesap) mavi tık var.
  • Facebook Sayfa yönetiminde sekmeler ile kullanım ve yönlendirmeler zenginleştirebiliyor.Katılım bankalarının sekmelerini incelediğimizde Ziraat Katılım’ın sadece standart olan sekmeleri kullandığını görüyoruz.
  • Albaraka, Kuveyt Türk, Türkiye Finans olmak üzere 3 katılım bankası, Facebook’da Sayfa Kuralları (kullanım koşulları) eklentisi ile Sosyal Medya iletişim politikasını yayınlamış.
  • Vakıf Katılım da diğer sosyal medya hesaplarına yönlendirme dışında bir sekmeye yer vermemiş.
  • Albaraka Türk, Facebook sayfasında hesaplama aracı, sorun çözelim, Albaraka cevaplıyor gibi iletişim odaklı sekmeleri kullanıma açmış. Ayrıca diğer sosyal medya hesaplarını da tek bir sekme üzerinden paylaşmış.
  • Kuveyt Türk Facebook sayfasında Altın toplama, Kuveyt Türk Destek ve Bankacılık işlemleri bölümleri ile müşterilere yönelik bilgi sekmeleri var. Ancak bankacılık işlemleri sekmesinde yönlendirilen Kar Payı Hesaplama sayfası açılmıyor..
  • Türkiye Finans hesaplama araçları, şube bilgileri, reklam filmleri ile Twitter sayfasını yönlendiren sekmeleri kullanmış.
  • Facebook eylem düğmesi özelliğinde Türkiye Finans, Vakıf Katılım ve Ziraat Katılım sitede yer alan iletişim bölümüne yönlendirmiş.
  • Albaraka Türk telefon numarası ile hızlı arama için kullanılmasını sağlamış. Kuveyt Türk ise hesap açma işlemlerine kolay erişim için yönlendirme yapmış.
  • Twitter sayfalarında en eski hesap Aralık 2009 ile Türkiye Finas’a ait. Albaraka Ağustos 2011, Kuveyt Türk Mart 2012, Ziraat Katılım Eylül 2014, Vakıf Katılım Kasım 2015 tarihlerinde şu an aktif olan Twitter sayfalarını açmış.
  • Twitter’da sadece Vakıf Katılım’ın hesabında mavi tık bulunmuyor. Diğer tüm katılım bankaları mavi tık onaylarını almışlar. Vakıf Katılım, Kuveyt Türk ve Türkiye Finans ile DM üzerinden iletişime geçebiliyorsunuz. Albaraka ve Ziraat Katılım’da DM iletişimi herkese açık değil.
  • Türkiye Finans’ın Twitter ölçülerine özel görseller kullanmadığını görüyoruz. Diğer katılım bankaları ise standart ölçüleri kullanıyor.
  • Instagram hesaplarında Albaraka ve Kuveyt Türk sayfaları doğrulanmış hesaplar. Diğerlerinde doğrulama bulunmuyor.
  • Instagram’da Albaraka Türk 320 gönderi, Vakıf Katılım 531 gönderi, Türkiye Finans 277 gönderi, Ziraat Katılım 161 gönderi, Kuveyt Türk 451 gönderi paylaşmış.
  • YouTube sayfalarını incelediğimizde en eski hesap Şubat 2011 ile Türkiye Finans’a ait. Kuveyt Türk de Haziran 2011 de başlangıç yapmış. Albaraka Türk Şubat 2014, Ziraat Katılım Mayıs 2015, Vakıf Katılım Şubat 2016’da Youtube kanalı açmış.
  • YouTube sayfa içeriklerinden genel olarak reklam videoları, Yönetim Kurulu’nun katılımcı olduğu programlar bulunuyor. Konsept içerikleri de görmek mümkün.
  • Albaraka Türk 3.980.477, Kuveyt Türk 8.716.131, Vakıf Katılım 1.201.542, Ziraat Katılım 10.783.016, Türkiye Finans 3.634.906 görüntülenme elde etmiş.
  • Vakıf Katılım ve Ziraat Katılım Youtube linklerinden henüz özel URL kullanmamış.

Sosyal Medya hesaplarında isim kullanımına da dikkat çekebiliriz. Tüm Dijital Varlıklarda aynı kullanıcı adını almak hem imaj hem erişilebilirlik açısından faydalı bir durum. Ziraat Katılım, Vakıf Katılım tüm sosyal medya hesaplarından aynı isimler ile hesap açabilmiş ancak Albaraka Türk ve Türkiye Finans Instagram’da farklı isimler kullanmak zorunda kalmış. Kuveyt Türk Youtube hesabından KuveytTurkBankasi kullanıcı adını alarak standart hesap isimlerinden farklılaşmış.

Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube hesapları üzerinden katılım bankalarının sosyal medya kullanıma özet bir CheckUp yaptık. Amacımız sosyal medya kullanımı için ilginç olabilecek bilgileri ve karşılaştırmaları yapmak. Sosyal CheckUp çalışmasının, katılım bankalarına ve ajanslarına gözden kaçmış noktalar için farklı bir bakış açısı sunacağını düşünüyoruz. CheckUp’larımız devam edecek. Dijital Karga’yı izlemeye devam edin. Ceviziniz bol olsun.

Okumaya Devam Et
Sponsorlu Gönderi
Yorumlara Göz At

Giriş yapmalısın Giriş Yap

Yorum Yap

Sosyal Checkup

4 Büyük Spor Kulübü Sosyal Checkup Sonuçları

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Futbol şüphesiz Türkiye’nin en önemli gündem maddelerinden biridir. Özellikle dijital mecralarda herkesin söyleyeceği birkaç söz mutlaka var. Kitleleri peşinden sürükleyen ve dijital medya gündemini  etkileyen spor kulüplerinin sosyal medya hesaplarını ölçümlemek için Sosyal Checkup yaptık.

4 büyük olarak adlandıran spor kulüplerinin, 4 büyük olarak nitelendirebileceğimiz sosyal medya sayfalarını incelediğimizde skor olarak Galatasaray’ın önde olduğunu söyleyebiliriz. Ardından Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor geliyor.

Kulüplere Özel Paylaşım Çeşitleri

Kulüpler sosyal medya hesaplarında genel olarak bütünleşik bir çizgide içerik paylaşıyorlar. Galatasaray, maç günlerinde Facebook ve Twitter hesaplarında #GSLive etiketi ile yazılı maç anlatımları gerçekleştiriyor. Instagram’da #tbt etiketiyle nostaljik paylaşımlarla özel içerikler üretiyor. Taraftarların,çocukların yer aldığı maç enstanteleri, maç sonu basın açıklamaları, sporcuların doğum günleri de önemli içerik türlerinden bazıları. Belirli günler ve ülke gündemine yönelik içerikler de yayınlıyorlar. Özel paylaşımlar ve görsel yönü ile Galatasaray sayfalarının güçlü olduğunu söyleyebiliriz.

Fenerbahçe, sayfaların da yine oldukça yoğun içerik paylaşıyor. Özellikle antrenmanlardan kareler ve sporculara özel videolar bulabiliyorsunuz. Haber ve bilgi paylaşımı odaklı içerikler yoğunlukta.  Maç öncesi açıklamaları ve maç anından gol bilgileri öne çıkıyor. Güzel Gif içerikleri paylaşılmış. Kulüp sayfalarında Basketbol ve Futbolun önemli odaklar olduğunu görüyoruz. Sosyal sorumluluk ekseninde sporcuların katıldığı etkinlikler de yayınlanıyor.

Beşiktaş sayfalarında metinler ve emojiler  dikkat çekiyor. Aynı zamanda antrenman görüntüleri, maç enstanteleri öne çıkıyor. Maç anından Twitter’da canlı anlatımlar gerçekleştiriliyor. Yine belirli günler sporcuların özel günleri (doğum günü çocuklarının olması vb. )paylaşımları yer alıyor.

Trabzonspor paylaşımlarında bilgi içerikleri, siteye yönlendiren haberler görülüyor. Yine diğer kulüpler gibi antrenman görüntüleri maç anları paylaşılıyor. Maç günü canlı bilgiler veriliyor. Belirli günlerde içerik paylaşılıyor.

Spor Kulüplerinin Kısa Kısa Sosyal Medya İzlenimleri

  • Twitter’da en eski kulüp Fenerbahçe. Hesap 2007 yılında açılmış.
  • Twitter yer bildiriminde 3 kulüpte il belirtilirken Fenerbahçe’de Kadıköy (ilçe) belirtiliyor.
  • Twitter’da Galatasaray ve Fenerbahçe Anlar özelliğini kullanırken Beşiktaş ve Trabzonspor henüz kullanmıyor.
  • Instagram’da Trabzonspor sadece 1 sayfayı takip ediyor. Galatasaray ve Beşiktaş 40, Fenerbahçe’nin ise 68 takibi var.
  • Instagram’da 10,151 gönderi ile en çok Galatasaray Kulübü paylaşım yapmış.
  • Facebook’da “bir düğme ekle” özelliğini Galatasaray “Alışveriş Yap” seçeneği ile GS Store sayfasına yönlendirmiş. Fenerbahçe “Uygulamayı Kullan” seçeneği ile Google Play sayfasına yönlendirmiş. Beşiktaş ve Trabzonspor bu özelliği kullanmıyor.
  • Facebook’da 351.229 kullanıcı ile en çok Galatasaray’ın sayfası hakkında konuşuluyor. 275.685 kullanıcı ile ikinci sırada Fenerbahçe yer alıyor.
  • İlk Youtube sayfası 2005 yılında açan Trabzonspor’a ait, sonrasında Galatasaray, Beşiktaş ve Fenerbahçe geliyor.
  • Youtube izlenmesinde 33.872.940 ile Galatasaray ilk sırada yer alırken, 23.331.719 izlenme ile Beşiktaş ikinci, 9.589.820 izlenme ile Fenerbahçe üçüncü, 2.612.102 izlenme ile Trabzonspor 4. sırada yer alıyor.

Daha fazla göster

Sosyal Checkup

Yerli Diziler Twitter Analizi

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Twitter’da mutlaka gündem olan konular var. Futbol ve Diziler her zaman konuşuluyor. Anlık iletişim, oyuncularla diyalog, bilgi akışı sağlayan sosyal medya ortamında FAN’lar da yerini alıyor. Aslından bu süreç ilk olarak “Leyla ile Mecnun” dizisiyle başladı diyebiliriz. İzleyicilerin paylaşım ve yorumlarla bir araya gelmeleri diziyi farklı bir yere taşıdı. Yabancı dizilerde de bu etkileri görebiliyoruz. Game Of Thrones dizisi 2016 yılında en çok konuşulan konular içerisinde ilk 10’da yerini alması önemli bir gösterge.

Sosyal medyanın yerli dizi dünyasında neler yaşanıyor? Hemen hepsinin TT’ye girdiğini biliyoruz. Bununla ilgili farklı kurumlar ne kadar çok konuşulduğuna dair bilgiler de paylaşıyorlar. Dijital Karga olarak biz de Twitter gündeminde en çok yer bulan ve yayını devam eden 5 yerli dizi için karşılaştırmalı bir durum analizi yaptık. 12-18 Aralık haftasından dizilerin yayın günlerindeki içerikleri incelenerek ortalamaları alınmıştır.

Takipçi sayısına göre Kiralık Aşk birinci sırada. Sonrasında sırası ile Poyraz Karayel, Aşk Laftan Anlamaz, Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz ve İçerde dizileri geliyor. 12-18 Aralık haftasında dizilerin yayın günlerinde yapılan RT, Yorum ve Beğeni sayılarını inceledik. Kiralık Aşk dizisi yayın gününde en çok RT alan dizi olarak görüyoruz. Yeni bir dizi olan İçerde ikinci sırada. 3. Sırada Aşk Laftan anlamaz dizisi yer alıyor. Poyraz Karayel ve Eşkıya 4 ve 5. sıralarda. İçeriklere alınan yorumlarda İçerde, Kiralık Aşk, Aşk Laftan Anlamaz, Poyraz Karayel ve EDHO dizlerini sıralayabiliriz. Dizilerin içerik beğeni rakamları da oldukça yüksek. Beğenide birinciliği Kiralık Aşk dizisi alıyor. sonrasından İçerde, Aşk Laftan Anlamaz, Poyraz Karayel ve Eşkıya DHO dizileri geliyor.

Takipçi sayıları diğerlerine göre az olmasına rağmen İçerde dizisinin oldukça yüksek etkileşimler aldığını görebiliyoruz. Aşk Laftan Anlamaz dizisinin de hızlı bir yükselişi var. Poyraz Karayel, Kiralık Aşk ve Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz dizilerinin hesapları Twitter tarafından onaylanmış hesaplar.

Bakalım dizi takipçileri bu rakamları görünce ne düşünecek. Belli mi olur, yeni bir mücadelenin başlangıcı olabilir 🙂 Yeni analizlerimize karşınızda olacağız. Dijital Karga’yı takipte kalın.

Daha fazla göster

Trend Konular

Copyright © 2016-2017 Dijital Karga - Dijital Şakaya Gelmez!