Katılım Bankaları Sosyal Checkup Sonuçları

katılım bankaları sosyal checkup sonuçları

Bankacılık sektörü, teknolojik gelişmelere ve dijital dünyanın hızına ayak uyduran, bazen de yön veren bir alan. Bu bağlamda, Sosyal Checkup çalışmamızda bankalara yer vermek istedik. Ama bu geniş alanda çalışmayı daha belirgin bir çerçevede tutmak için “Katılım Bankaları” üzerinden değerlendirmelerimizi yaptık. Türkiye’de 5 Katılım Bankası var. Albaraka Türk, Kuveyt Türk, Türkiye Finans, Vakıf Katılım ve Ziraat Katılım. Katılım Bankaları Sosyal Checkup çalışmasında yaptığımız incelemelerden elde ettiğimiz bilgi ve gözlemleri sizlerle paylaşıyoruz.

Katılım Bankaları Sosyal Checkup Sonuçları

Tüm katılım bankalarının dijital varlıklarını incelediğimizde Türkiye Finans en fazla takipçiye sahip olan katılım bankası olarak görülüyor. Tabii, bu işin nicelik boyutu. Sosyal Checkup çalışmasında önceliğimiz skor ya da sıralama değil. Ele aldığımız sektördeki markaların, dijital mecralar ve getirdiği fırsatları, kendi kültür ve üsluplarına göre nasıl kullandıkları, aynı alandaki markalarla ne kadar farklılaştıklarını ortaya koymak. Hem markalara hem ajanslara hem de okuyucularımıza durum özetini yaparak dijital medya adına yeni ufuklar açmak istiyoruz.

Gelelim Katılım Bankalarının Paylaşım Türlerine

Bankaların kendine özgü içerik türleri olmakla beraber, aralarında belirgin bir sosyal medya kullanım farkının olduğunu söyleyemeyiz. Özellikle içerik pazarlamasında özgün bir tarz yok. Katılım bankalarının sosyal medya mecraları da, bütünsel olarak benzer şekilde yönetiliyor. Yani bir bankanın Facebook hesabı ile Twitter ve Instagram hesaplarının içerikleri hemen hemen aynı. Yoğun olarak tanıtım ve kampanya içerikleri paylaşıyorlar. Mevcut ve yeni açılan ATM’ler hakkında bilgilendirme içerikleri var. Belirli gün ve haftalar, milli ve dini bayramlara gibi içerikleri hepsi kullanıyor. Genel de tek bir içerik üzerinden klasik kutlama mesajları yayınlanıyor. Bu noktada söylemeyiz ki sosyal medya üzerinde belirli günler için özel çalışmalar yapılması artık daha etkili. Kendi marka değerini dijital göstergelerle ortaya çıkarmak için içerik önemli. Katılım bankalarında nadir örnekler arasında Albaraka Türk’ün anneler günü için hazırladığı “Konuşan ATM” içeriğini gösterebiliriz.

Standart içerikler arasında ülke gündemine göre paylaşımlar, önemli isimlerin vefat yıl dönümlerinde paylaşımlar var. Hayırlı Cumalar içeriği tüm katılım bankalarında giriliyor. Üst düzey yöneticilerin katıldıkları programlar ya da etkinlikler duyuruluyor. Bankanın spor, sanat ve sosyal sorumluluk gibi faaliyetleri tanıtılıyor. Özel içeriklerde, Vakıf Katılım #tarihidegerlerimiz etiketi ile Türkiye’de bulunan tarihi yerleri zaman zaman da tarihten önemli bilgileri yayınlıyor. Ziraat Katılım #katılımbankacılığısözlüğü etiketi ile bankacılık alanında kullanılan kelimelerin anlamlarını veren içerikler paylaşılıyor. Katılım bankalarının sosyal medya hesaplarında etiket kullanımı yaygın. Özellikle Ziraat Katılım’da her içerikte mutlaka etiketlere yer veriyor. İçerik konusuna göre farklı etiketler de görebilmek mümkün. Sık olmasa da sosyal medya yarışmalarına da rastlıyoruz. #ramazangelirheryeregelir etiketi ile Kuveyt Türk Instagram hesabında yarışma gerçekleştirmişti. Yine Ramazan’da Vakıf Katılım bir sosyal medya yarışması düzenledi.

Katılım Bankaları Sosyal Medya Notları

  • Facebook hesaplarını incelediğimizde sadece Kuveyt Türk’te (onaylanmış hesap) mavi tık var.
  • Facebook Sayfa yönetiminde sekmeler ile kullanım ve yönlendirmeler zenginleştirebiliyor.Katılım bankalarının sekmelerini incelediğimizde Ziraat Katılım’ın sadece standart olan sekmeleri kullandığını görüyoruz.
  • Albaraka, Kuveyt Türk, Türkiye Finans olmak üzere 3 katılım bankası, Facebook’da Sayfa Kuralları (kullanım koşulları) eklentisi ile Sosyal Medya iletişim politikasını yayınlamış.
  • Vakıf Katılım da diğer sosyal medya hesaplarına yönlendirme dışında bir sekmeye yer vermemiş.
  • Albaraka Türk, Facebook sayfasında hesaplama aracı, sorun çözelim, Albaraka cevaplıyor gibi iletişim odaklı sekmeleri kullanıma açmış. Ayrıca diğer sosyal medya hesaplarını da tek bir sekme üzerinden paylaşmış.
  • Kuveyt Türk Facebook sayfasında Altın toplama, Kuveyt Türk Destek ve Bankacılık işlemleri bölümleri ile müşterilere yönelik bilgi sekmeleri var. Ancak bankacılık işlemleri sekmesinde yönlendirilen Kar Payı Hesaplama sayfası açılmıyor..
  • Türkiye Finans hesaplama araçları, şube bilgileri, reklam filmleri ile Twitter sayfasını yönlendiren sekmeleri kullanmış.
  • Facebook eylem düğmesi özelliğinde Türkiye Finans, Vakıf Katılım ve Ziraat Katılım sitede yer alan iletişim bölümüne yönlendirmiş.
  • Albaraka Türk telefon numarası ile hızlı arama için kullanılmasını sağlamış. Kuveyt Türk ise hesap açma işlemlerine kolay erişim için yönlendirme yapmış.
  • Twitter sayfalarında en eski hesap Aralık 2009 ile Türkiye Finas’a ait. Albaraka Ağustos 2011, Kuveyt Türk Mart 2012, Ziraat Katılım Eylül 2014, Vakıf Katılım Kasım 2015 tarihlerinde şu an aktif olan Twitter sayfalarını açmış.
  • Twitter’da sadece Vakıf Katılım’ın hesabında mavi tık bulunmuyor. Diğer tüm katılım bankaları mavi tık onaylarını almışlar. Vakıf Katılım, Kuveyt Türk ve Türkiye Finans ile DM üzerinden iletişime geçebiliyorsunuz. Albaraka ve Ziraat Katılım’da DM iletişimi herkese açık değil.
  • Türkiye Finans’ın Twitter ölçülerine özel görseller kullanmadığını görüyoruz. Diğer katılım bankaları ise standart ölçüleri kullanıyor.
  • Instagram hesaplarında Albaraka ve Kuveyt Türk sayfaları doğrulanmış hesaplar. Diğerlerinde doğrulama bulunmuyor.
  • Instagram’da Albaraka Türk 320 gönderi, Vakıf Katılım 531 gönderi, Türkiye Finans 277 gönderi, Ziraat Katılım 161 gönderi, Kuveyt Türk 451 gönderi paylaşmış.
  • YouTube sayfalarını incelediğimizde en eski hesap Şubat 2011 ile Türkiye Finans’a ait. Kuveyt Türk de Haziran 2011 de başlangıç yapmış. Albaraka Türk Şubat 2014, Ziraat Katılım Mayıs 2015, Vakıf Katılım Şubat 2016’da Youtube kanalı açmış.
  • YouTube sayfa içeriklerinden genel olarak reklam videoları, Yönetim Kurulu’nun katılımcı olduğu programlar bulunuyor. Konsept içerikleri de görmek mümkün.
  • Albaraka Türk 3.980.477, Kuveyt Türk 8.716.131, Vakıf Katılım 1.201.542, Ziraat Katılım 10.783.016, Türkiye Finans 3.634.906 görüntülenme elde etmiş.
  • Vakıf Katılım ve Ziraat Katılım Youtube linklerinden henüz özel URL kullanmamış.

Sosyal Medya hesaplarında isim kullanımına da dikkat çekebiliriz. Tüm Dijital Varlıklarda aynı kullanıcı adını almak hem imaj hem erişilebilirlik açısından faydalı bir durum. Ziraat Katılım, Vakıf Katılım tüm sosyal medya hesaplarından aynı isimler ile hesap açabilmiş ancak Albaraka Türk ve Türkiye Finans Instagram’da farklı isimler kullanmak zorunda kalmış. Kuveyt Türk Youtube hesabından KuveytTurkBankasi kullanıcı adını alarak standart hesap isimlerinden farklılaşmış.

Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube hesapları üzerinden katılım bankalarının sosyal medya kullanıma özet bir CheckUp yaptık. Amacımız sosyal medya kullanımı için ilginç olabilecek bilgileri ve karşılaştırmaları yapmak. Sosyal CheckUp çalışmasının, katılım bankalarına ve ajanslarına gözden kaçmış noktalar için farklı bir bakış açısı sunacağını düşünüyoruz. CheckUp’larımız devam edecek. Dijital Karga’yı izlemeye devam edin. Ceviziniz bol olsun.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Ölene Dek Dünyayı Gezmeye Çıkan Adam
Önceki yazı
Google Ads vs SEO