Dijital Karga

7 Kolay Adımda Facebook İşletme Sayfası Nasıl Oluşturulur?


  • Facebook işletme sayfası oluşturmak aslında zor değil.
  • Çünkü bunu yapabilmek için ihtiyacınız olan tüm fotoğraf, metin ve fikirlere zaten sahipsiniz.
  • Bu sebeple sayfanızı aktif duruma getirmek için oturmanız ve birkaç basit adımı uygulamanız fazlasıyla yeterli olacaktır.

Başlamak için biraz motivasyona mı ihtiyacınız var? Her ay 2,5 milyar insanın Facebook kullandığını ve 140 milyondan fazla işletmenin bu büyük kitleyle bağlantı kurmak için zaten Facebook’u kullandığını hatırlayın.

Şimdi, Facebook İşletme Sayfası sını nasıl oluşturacağınıza bakalım. Günün sonunda birazdan bahsedeceğimiz adımları izleyerek kendi sayfanızı oluşturabilirsiniz!

İşletmeler için Facebook sayfası nasıl oluşturulur?

Facebook işletme sayfanızı açmadan önce kişisel bir Facebook hesabına sahip olmanız gerekir. Çünkü işletme sayfanızı yalnızca kişisel hesap üzerinden açabilirsiniz. Endişelenmeyin, kişisel hesabınızdaki bilgiler işletme sayfanızda herkese görünür olmayacak.

Kişisel hesabınıza henüz giriş yapmadıysanız, şimdi giriş yapın, ardından Sayfa oluşturma adımlarını takip edin.

1. Adım: Kaydolun

facebook.com/pages/create adresine gidin.

Oluşturmak istediğiniz sayfa türünü seçin: İşletme veya marka / topluluk veya tanınmış kişi. Bu yazımızda, bir işletme veya marka için bir sayfa oluşturduğunuzu varsayacağız, bu nedenle bu seçenek için “Başla” düğmesine tıklayın.

facebook işletme

Ardından, işletme bilgilerinizi girin. Sayfa adınız için işletme adınızı veya işletmenizi bulmaya çalışırken kullanıcıların arayabilecekleri adı kullanın.

Facebook’un önermiş olduğu işletmenizi tanımlayan bir veya iki kelimeden oluşan Kategori’lerden birini seçin. İşletmeniz kategori seçeneklerinden birden fazlasına giriyorsa, müşterilerinizin gözünden işletmenize baktığınızda en uygun olan kategoriyi seçin. Daha sonra nasıl daha fazla kategori ekleyeceğinizi göstereceğiz.

facebook işletme kategorisi

Kategorinizi seçtikten sonra doldurmuş olduğunuz kutu, adresiniz ve telefon numaranız gibi birkaç ayrıntı daha isteyecek şekilde genişleyecektir. Bu bilgileri herkese açık hale getirebilir ya da yalnızca şehrinizi ve eyaletinizi gösterecek şekilde bilgilerinizi özelleştirebilirsiniz.

Hazır olduğunuzda Devam‘a tıklayın. Bunu yapmanın Facebook’un Sayfa, Grup ve Etkinlik Politikalarını kabul ettiğiniz anlamına geldiğini unutmayın, bu nedenle devam etmeden önce bu politikalara göz atmak isteyebilirsiniz.

2. Adım: Fotoğraflar Ekleyin

Sıra Facebook sayfanız için profil ve kapak resimleri yüklemeye geldi. İyi bir görsel ilk izlenim oluşturmada oldukça önemlidir, bu yüzden burada akıllıca seçimler yapmalısınız. Seçtiğiniz fotoğrafların markanıza uygun olduğundan ve işletmenizle kolayca tanımlanabildiğinden emin olun.

Önce profil fotoğrafınızı yükleyin. Bu fotoğraf, arama sonuçlarında ve kullanıcılarla etkileşim kurduğunuzda işletme adınıza eşlik eder. Ayrıca Facebook sayfanızın sol üst köşesinde de görünür.

Tanınabilir bir markanız varsa, logonuzu kullanmak muhtemelen güvenli bir yoldur. Ünlü veya halka açık bir figürseniz, yüzünüzün de göründüğü bir fotoğrafı kullanmak da doğru bir yöntemdir. Yerel bir işletmeye sahipseniz, işletmenizin iyi bir görüntüsünü kullanın. Önemli olan, potansiyel bir takipçi veya müşterinin sayfanızı hemen tanımasına yardımcı olmaktır.

Facebook profil resminiz masaüstünde 170 x 170 piksel ve mobil cihazda 128 x 128 piksel olarak görüntüleniyor. Resminiz daire olarak kırpılacaktır, bu yüzden köşelere herhangi bir kritik ayrıntı koymamalısınız.

Uygun bir fotoğraf seçtikten sonra Profil Resmi Yükle’ye tıklayın.

Şimdi Facebook işletme sayfanızdaki en önemli resim olan kapak resminizi seçme zamanı.

Bu görüntü markanızın özünü yakalamalı ve marka kişiliğinizi aktarmalıdır. Masaüstünde 820 x 312 piksel veya mobil cihazlarda 640 x 360 piksel görüntülenir. Görüntü en az 400 piksel genişliğinde ve 150 piksel yüksekliğinde olmalıdır, ancak yüklemek için önerilen boyut 720 x 315 pikseldir.

Uygun bir resim seçtikten sonra Kapak Fotoğrafı Yükle‘ye tıklayın.

facebook kapak fotoğarafı

Ve işte! Son derece yalın olmasına rağmen artık bir Facebook işletme sayfanız var.

Tabii ki, işletmeniz için Facebook Sayfasının iskeleti artık mevcut olsa da kitlenizle paylaşmadan önce yapmanız gereken bazı şeyler var. Endişelenmeyin, sayfanız henüz herkese görünür değil. Yazının ilerleyen bölümlerinde sayfanızın nasıl herkese görünür hale getireceğinizi de anlatacağız. Şu an görüntülediğiniz sayfanızın sadece bir ön izlemesi.

3. Adım: Kullanıcı adınızı oluşturun

Özel URL’niz olarak da adlandırılan kullanıcı adınız, insanlara sizi Facebook’ta nasıl bulabileceklerini söyler.

Kullanıcı adınız 50 karakter uzunluğunda olabilir, ancak sırf kullanabildiğiniz için fazladan karakter kullanmayın. Yazması ve hatırlaması kolay bir kullanıcı adı almalısınız. İşletme adınız veya bazı belirli varyasyonları bunu sağlayabilmeniz için güvenli bir seçenektir.

Özel URL’nizi ayarlamak için soldaki menüde Sayfa @ Kullanıcı Adı Oluştur‘a tıklayın.

Uygun olduğunu düşündüğünüz adı yazdığınızda Kullanıcı Adı Oluştur‘a tıklayın. Böylece kullanıcıların Facebook ve Messenger’da işletmenizle bağlantı kurmak için kullanabileceği bağlantıları gösteren bir kutu açılır.

4. Adım: İşletme detaylarınızı ekleyin

Ayrıntıları daha sonra eklemek üzere bırakmak isteyebilirsiniz, ancak Facebook Sayfanızın Hakkında bölümündeki tüm alanları en baştan doldurmanız önemlidir.

Facebook çoğu zaman bir müşterinin sizinle ilgili bilgi almak için baktığı ilk yer olduğundan, bütün bilgilerin doldurulmuş olması önemlidir. Örneğin, birisi 9’a kadar açık bir işletme arıyorsa, sayfanızdaki bilgilere bakarak çalışma saatlerinizden emin olmak ister. Eğer bulamazlarsa, bölgelerine yakın başka bir işletme bulana kadar aramaya devam edecekler.

İşletme ayrıntılarınızı doldurmaya başlamak için üst menüdeki Sayfa Bilgilerini Düzenle‘ye tıklayın. Bu ekrandan işletmenizle ilgili tüm önemli bilgileri paylaşabilirsiniz.

Açıklama

Açıklama, arama sonuçlarında işletmenizin tanımlanmasını sağlayan ve sadece birkaç cümleden (maksimum 225 karakter) oluşan kısa yazılardır. Bu alanda işletmeniz hakkında ayrıntı vermenize gerek yoktur. Daha sonra nereye uzun bir açıklama ekleyebileceğinizi göstereceğiz.

Kategori

Burada 1. Adımda girdiğiniz kategoriyi göreceksiniz. Facebook’un sayfanızı tüm doğru kişilere gösterdiğinden emin olmak için buraya başka kategoriler de ekleyebilirsiniz.

facebook kategori seçimi

İletişim Bilgileri

Telefon numaranız, web siteniz ve e-postanız dahil herkese açık hale getirmek istediğiniz tüm iletişim bilgilerini ekleyin.

 Adres

Fiziksel bir mağazanız veya ofisiniz varsa, konumunuzun haritada doğru işaretlendiğinden emin olun. Hizmet alanınızla ilgili ayrıntılar da ekleyebilirsiniz, böylece insanlar hangi semtlere teslimat yaptığınızı bilir.

 Çalışma Saatleri

İşletmeniz belirli saatler içinde halka açıksa, çalışma saatlerinizi girin. Bu bilgiler arama sonuçlarında görünür.

Diğer Seçenekler

Alakalıysa künye, fiyat aralığı ve gizlilik politikası bağlantınızı girin. Künye, yasal bir mülkiyet beyanıdır ve genel olarak sadece bazı Avrupa ülkelerinde zorunludur.

Değişikliklerinizi uygulamak için her bölümün altındaki “Değişiklikleri Kaydet” butonuna tıklayın.

5. Adım: Hikayenizi anlatın

İşletmenizle ilgili tüm temel ayrıntıları doldurdunuz, ancak burada insanlara Facebook’ta işletmenizle neden ilgilenmeleri gerektiğini açıklayacak çok bilgi yok.

Neyse ki, Facebook işletme sayfanızda işletmenize ilişkin daha uzun bir açıklama ekleyebileceğiniz bir bölüm var. Erişmek için soldaki menüde Daha Fazlasını Gör‘e, ardından Hakkında‘ya ve son olarak sağ taraftaki Hikayemiz‘e tıklayın.

Bu bölüme, işletmenizin müşterilere neler sunduğuna ve sayfanızı neden beğenmeleri veya takip etmeleri gerektiğine ilişkin ayrıntılı bir açıklama ekleyebilirsiniz. Peki, Facebook Sayfanız aracılığıyla potansiyel müşterilerinizle nasıl etkileşime gireceksiniz? Sayfanızı takip etmeleri için onlara zorlayıcı bir neden sunun.

Hikayeniz için bir başlık ve metin girin, ardından alakalı bir fotoğraf yükleyin. Bu adımları tamamladığınızda Yayınla‘ya tıklayın.

6. Adım: İlk gönderinizi oluşturun

İnsanları işletmenizin Facebook sayfasını beğenmeye davet etmeye başlamadan önce, bazı değerli içerikler paylaşmalısınız. Kendi yayınlarınızdan bazılarını oluşturabilir veya sektörünüzdeki düşünce liderlerinden ilgili içerikleri paylaşabilirsiniz.

facebook ilk gönderi

Etkinlik veya ürün teklifi gibi belirli bir gönderi türü de oluşturabilirsiniz; bunu yapmak için sayfanızın üst kısmındaki “Oluştur” kutusundaki seçeneklerden birine tıklayın.

facebook etkinlik oluşturma

Ne gönderiyorsanız, Facebook sayfanıza geldiklerinde ziyaretçilerinize değer sunduğundan emin olun, böylece sayfanızda kalmaya devam etmelerini sağlarsınız.

7. Adım: Sayfanızı yayınlayın ve insanları davet edin

Facebook işletme sayfanız artık potansiyel müşterileri ve hayranları sizinle etkileşime girme konusunda rahat hissettirecek sağlam bir çevrimiçi varlığı temsil ediyor. Soldaki menüsünde bulunan büyük yeşil “Yayın Sayfası” düğmesine tıklamanın zamanı geldi! Sayfanız aktif ve artık dünya tarafından görülebilir. Şimdi biraz hayran toplama zamanı!

Mevcut Facebook arkadaşlarınızı, sayfanızı beğenmeye davet ederek başlayın. Tanıtım için web siteniz ve Twitter gibi diğer kanallarınızı kullanın. Promosyon malzemelerinize ve e-posta imzanıza “bizi takip edin” butonları ekleyin. Bunu yapmaktan çekiniyorsanız müşterilerinizden sizi Facebook’ta da incelemelerini isteyebilirsiniz.

Facebook işletme sayfanızı nasıl optimize edebilirsiniz?

Artık işletmeler için Facebook sayfası oluşturma konusunda temel bilgilere sahip olduğunuza göre, sayfanızı optimize etmenin yollarını düşünmenin zamanı geldi. Bu stratejiler, Facebook pazarlama hedeflerinize ulaşmanız için etkileşimi en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olacaktır.

Aksiyon düğmesi ekleyin

Kullanıcıların işletmenizi Facebook’ta ziyaret etmesinin yüzlerce nedeni vardır ve onlara tam olarak sayfanızda ihtiyaç duydukları tüm bilgileri sağlayamayabilirsiniz. Ancak, aksiyon düğmesi ayarlayarak onlara ulaşmayı sağlayabilirsiniz.

Facebook’un yerleşik aksiyon düğmesi, tüketicilere aradıkları şeyi vermeyi kolaylaştırır; işinize gerçek hayatta katılmalarını da sağlar.

Doğru aksiyon düğmesi ziyaretçileri işletmeniz hakkında daha fazla bilgi edinmeye, alışveriş yapmaya, uygulamanızı indirmeye veya randevu almaya teşvik edecektir.

Aksiyon düğmenizi oluşturmak için “+ Düğme Ekle” yazan mavi kutuya tıklayın ve ardından istediğiniz düğme türünü seçin.

facebook call to action

Her bir aksiyon türü için, seçim yapabileceğiniz birkaç metin seçeneği sunulur. Tercih ettiğiniz seçeneği belirleyin, ardından İleri‘ye tıklayın.

Seçtiğiniz düğmeye bağlı olarak, bazı ek seçenekler seçmeniz istenebilir. Hazır olduğunuzda, Son‘a tıklayın böylece aksiyon düğmeniz yayınlanmaya başlayacaktır.

Bir paylaşımınızı sabitleyin

Sayfanızı ziyaret eden tüm ziyaretçilerin görmesini istediğiniz önemli bilgiler mi var? Ya da kaçırmalarını istemediğiniz bir tanıtım? Göstermek istediğiniz ve en iyisi olduğuna inandığınız bir paylaşımınızı sabitleyin.

Sabitlenmiş bir paylaşım, Facebook işletme sayfanızın üstünde, kapak fotoğrafınızın hemen altında görünür. Bu alan, ziyaretçilerinizi sayfaya çekecek ve sayfanızda dolaşmalarını sağlayacak kadar dikkat çekici bir öge koymak için harika bir yerdir.

Yeni bir paylaşım yayınlayarak veya sayfanıza sabitlemek istediğiniz mevcut bir yayını bulmak için sayfanızı yukarı kaydırın. Gönderinin sağ üstündeki üç noktaya, daha sonra Sayfanın Başına Tuttur‘a tıklayın.

facebook sayfa başına gönderi tutturma

Bu adımları gerçekleştirdikten sonra sağ üst köşesinde mavi bir raptiye simgesi görürseniz, başarmışsınız demektir.

Şablonlardan ve sekmelerden en iyi şekilde yararlanın

Sekmeler, Facebook sayfanızın hakkında veya fotoğraflar bölümü gibi farklı bölümleridir. Eklemek istediğiniz sekmeleri ve bu sekmelerin sayfanızın sol menüsünde görünme sırasını özelleştirebilirsiniz.

Hangi sekmeleri ekleyeceğinizden emin değilseniz, Facebook’un çeşitli şablonlarına göz atın.

facebook işletme sayfası sekmeler

Her şablon belirli iş türleri için tasarlanmış bir dizi düğme ve sekmeye sahiptir. Örneğin, Restoranlar ve Kafeler şablonu teklifler, incelemeler ve etkinlikler için sekmeler içerir.

Şablonlara ve sekmelere erişmek için üst menüden Ayarlar‘a, daha sonra soldaki menüden Şablonlar ve Sekmeler‘e tıklayın.

Sayfanızı topluluk oluşturmak için kullanın

Sonuçta Facebook bir sosyal ağ olduğundan, işletmeniz için bir topluluk oluşturmak için sayfanızı kullanmak iyi bir fikirdir.

Topluluk oluşturmanın bir yolu, işletmenizle alakalı olan ancak rakiplerle ilgili olmayan diğer sayfalarla bağlantı kurmaktır.

Örneğin, popüler bir alışveriş bölgesinde veya alışveriş merkezinde bir mağaza işletiyorsanız, aynı bölgedeki diğer mağazalarla bağlantı kurabilirsiniz. Bunu yerel iş geliştirme derneğinizin veya ticaret odasının çevrimiçi bir versiyonu olarak düşünün.

Sanal bir işletmeniz varsa doğrudan ürünlerinizle rekabet etmeyen, takipçileriniz için ek değer sağlayabilecek diğer sektörlerle bağlantı kurabilirsiniz.

Diğer sayfaları beğenmek için de yapmanız gerekenler çok basit: Facebook sayfanıza gidin, ardından kapak fotoğrafı altındaki Daha Fazla ikonuna tıklayın (üç nokta). Sayfanın Adıyla Beğen özelliğini seçerek diğer sayfaları beğenebilirsiniz.

Facebook diğer sayfaları beğenme

Ayarlarınızı inceleyin

Facebook sayfa ayarlarınız, sayfayı kimlerin yönetebileceği, yayınlarınızın göründüğü yerler, sayfada yasaklanan kelimeler vb. gibi oldukça ince ayrıntılara girmenizi sağlar. Ayrıca, sayfanızı beğenen kullanıcıları ve sayfaları görebilir, bildirimlerinizi kontrol edebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz.

Ayarlar sekmesini kullanabileceğiniz her ayarlanabilir parametre için sahne arkası konsolunuz olarak düşünün. Her bir ayarı incelemek için birkaç dakikanızı ayırın ve sayfanın nasıl yönetilmesini istediğiniz ve kitlenizin sizinle nasıl etkileşimde bulunmasını istediğinize göre optimize ettiğinizden emin olun.

Ayarlarınıza erişmek için Facebook sayfanızın sağ üst kısmındaki Ayarlar‘a tıklayın.

facebook ayarlar

İşletmeniz ve takipçi sayınız büyüdükçe tercihleriniz ve gereksinimleriniz değişebileceğinden ayarlarınızı düzenli olarak kontrol edin.

Sayfanızı kimlerin yönetebileceği konusunda daha fazla kontrol sahibi olmak ve ekip üyeleri, ortaklarınız ve ajanslar tarafından üstlenilen rolleri kontrol etmek için Facebook Business Manager’ı kurmaya hazırlanın.

Sayfa Analizlerinden Öğrenin

Kitleniz hakkında ne kadar fazla bilgiye sahip olursanız, ihtiyaçlarını karşılamak için o kadar fazla içerik oluşturabilirsiniz.

Facebook İstatistikler, hayranlarınızın sayfanızla nasıl etkileşime girdiğiyle ve paylaştığınız içerikle ilgili veri toplamayı kolaylaştırır. Sayfa istatisliklerine erişmek için Facebook işletme sayfanızın üst menüsünde İstatislikler’e tıklayın.

facebook istatistikler

Analizler, kitlenin demografik özellikleri ve katılımıyla ilgili bazı veriler de dahil olmak üzere sayfanızın genel performansı hakkında bilgi verir. Kaç kişiye ulaştığınızı anlayabilmeniz için yayınlarınızın metriklerini görebilirsiniz. Ayrıca, belirli yayınlardan kaç yorum ve tepki alındığınızı da görebilirsiniz ki bu size gelecekte yayınlamanız gereken içerikleri planlamanıza yardımcı olacak veriler sağlar.

İstatistikler’in önemli bir özelliği, aksiyon düğmenizi, web sitenizi, telefon numaranızı ve adresinizi kaç kişinin tıkladığını görme yeteneğidir. Bu veriler yaş, cinsiyet, ülke, şehir ve cihaz gibi demografik özelliklere göre bölünerek gelecekteki içeriği kitlenize göre özelleştirmenizi kolaylaştırır. Bu bilgilere erişmek için soldaki menüden Sayfadaki Eylemler‘e tıklayın.

Facebook sayfanıza diğer web sayfalarından bağlantı oluşturun

Backlink’ler, Facebook işletme sayfanızın güvenilirliğini artırmaya, arama motoru sıralamanızın yükselmesine ve yeni potansiyel takipçilerin sayfanıza yönlendirilmesine yardımcı olur.

Blog yazılarınızın altına ve web sitenize Facebook sayfanızın bağlantısını ekleyin. İş birliği yaptığınızda diğer şirketleri ve blogger’ları da aynısını yapmaya teşvik edin. Bunun yanı sıra Facebook sayfanızı diğer tüm sosyal medya profillerinizle eş zamanlı yönetin ve bunun işletmenize büyük fayda sağlayacağını unutmayın!

Fatih Gör

Fatih Gör

Fatih Gör, hem yazar hem de çizer. Dijital Karga'nın geleceğine inanan ve iletişimin gücünü kullanmaktan çekinmeyen bir karaktere sahip.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı