Connect with us

Cevizlik Girişimler: misface

Mentor mu lazım ? Ücretsiz mi? O zaman cevizlik bir girişimle karşınızdayız. misface.com

Ücretsiz mentor arayanlar için ilaç gibi bir platform var. Duyanlarınız vardır belki de.  misface.com, alanında ilgili en az bir mentor sağlayarak projelerinizi daha sağlıklı bir şekilde kurgulamanızı, geliştirmenizi sağlamayı amaçlıyor.

Dünyada ihtiyacı olan her öğrenciye ücretsiz olarak en az bir ilgili mentor yönlendirmek için varlıklarını sürdürdüklerini ifade ediyorlar. Doğru yönlendirilen öğrencilerin dünyayı ileriye taşıyacağına inanıyorlar, güzel de yapıyorlar.

Sitede Hangi kategoriler var?

MIS, Dijital Pazarlama, Mobil Uygulama Geliştirme, Arayüz ve Kullanıcı Deneyimi Tasarımı, Büyük Veri, Nöro Pazarlama, İnsan Kaynakları Yönetimi, Siber Güvenlik, SAP, Scrum, Hukuk, Startup Mentorluğu gibi birçok alanda kategori mevcut.

Tarayıcı ve mobil uygulama kategorilerinde benden destek alabilirsiniz. Bu arada bu platformun kurucu ortaklarından Oğulcan ve Gökhan bey ile hemşeriyiz. Aynı memleketin insanlarıyız 🙂  Ayrıca ekibe 02.10.2017 tarihi itibari ile Çağrı El dahil oldu 😊 Yazılım geliştirici olarak projede neler yapacağız neler.

misface, Türkiye dahil olmak üzere 4 ülkede 90+ farklı üniversiteden 450+ öğrenciye 100+ mentorle destek oluyor ve olmaya devam ediyor. Gelelim nasıl mentor bulabileceğinize.

misface.com adresine tıkladıktan sonra sağda “Hemen Mentorumu Bul!” seçeneğine tıklıyoruz. Mentor bulmak üzere ilk kapıyı aralamış oluyoruz.

Daha sonra karşımıza çıkan Google Formu’nu dolduruyoruz. Verdiğiniz yanıtlara göre bir değerlendirme yapılıyor ve size en uygun mentor bulunuyor. Sonrasında, mentorunuz hangi kanaldan ulaşmanızı talep ediyorsa sizi o kanaldan yönlendiriyorlar. Geriye kalanlar iletişim süreci mentorle sizin aranızda.

Türkiye dışında ABD, Finlandiya ve Hong Kong’dan deneyimli mentorleri mevcut. Tabi yorumlarınıza da yer veriyor misface. Bir de misface yakında 3 büyük yenilik yapacak. misface güzel. Kullanın. Gönüllü bir sürü insan var orada, hepimize faydalı olacak büyük bir platforma dönüşeceği kesin. 😊

Eeeeeeeeeeeeeey Çağrı sen kimsin diyenlere: Bende http://misface.com’da bir mentorum.

Şu anlık Microsoft Student Partner. Misface / Startup Trakya ‘da Back-End Yazılım Geliştirici – Kurucu Ortak, DijitalKarga’da normal kendi bloğunda kafasına eseni yazan biri.

Sponsorlu Gönderi
Yorumlara Göz At

Giriş yapmalısın Giriş Yap

Yorum Yap

Cevizlik Girişimler: Evde Mimar

Yayınlanma

Tarih:

evde-mimar

Cevizlik girişimler ile yeniden karşınızdayız. Bugün sizlere İTÜ Çekirdek bünyesinde yarı finalist girişimlerden biri olan Evde Mimar‘ı anlatacağız. Barış Korkmaz‘ın kurucusu olduğu girişimi kısaca “bayilik veren boya badana merkezli dekorasyon platformu” olarak tanımlayabiliriz.

Evde Mimar, boya badana hizmeti verirken iç mimar aklına sahip ve kendi ekibi olan bayileri ile müşterilerine ulaşıyor. Girişim kurulduğu günden bu yana (yaklaşık 5 aydır) toplamda 6 bayiye ulaşmış.

Boya Badana İsteyenlere Dekorasyon Önerileri

Evde Mimar, boya badana yaptırmak isteyenlere iç mimar aklına sahip bayileri dekorasyon önerileri de sunabiliyor. Boya badana merkezli olmasına rağmen sunduğu bu önerilerle çapraz kollara da hizmet verebilen girişim, ev sahiplerine dekoratif bir bakış açısı da kazandırıyor.

Hızlı, Samimi ve Güvenilir Olma Hedefindeler

Sektörün üç büyük ihtiyacına cevap verme hedefinde olan Evde Mimar, boya badana için keşif istendiğinde bayiliklerin bölgesel avantajı sebebi ile Türkiye’nin en hızlı keşif imkanını sunabiliyor. Aynı zamanda bir pazar yeri olmadığından müşteri ile direkt iletişim kurabilen ve sorunlara direkt olarak cevap veren bir yapıya sahip konumda bulunuyor. Bununla birlikte yaptığı her işe 1 yıl garanti veren girişim de boya badana yaptıranlar evlerindeki faaliyeti cep telefonlarından canlı bir şekilde de izleyebiliyorlar.

Dijital Bayilikler ile Sektörü Domine Etmeyi Amaçlıyor

Girişim, içerisinde ilginç bir oluşuma da ev sahipliği yapıyor. Kurucunun dijital bayilik adını verdiği bu sistem ile alışılagelmişin dışında bir büyüme, gelişme vizyonu söz konusu. Bünyesinde 5 büyük boya badana girişimi barındıran Evde Mimar, kendi organizasyonu ile bu girişimlere destek veriyor. Boyacım Gelsin, Boyalina, Boyalistan, Olur Yaparım, Boyanın Ustası gibi pek çok firmayı da bünyesinde barındıran girişim de her bir firmanın ayrı birer kurucu ortağı da bulunmakta. Bu strateji ile Evde Mimar, boya badana dikeyinde sektörü domine etmeyi planlıyor.

Sektörün En Yüksek Trafiği

Evde Mimar organizasyonu kurulduğu tarihten bu yana (Mayıs 2017) İstanbul’da 67 evi güzelleştirmeyi başardı. Bununla birlikte dijital bayilik organizasyonu ile sektörün en yüksek web sitesi trafiğine ulaşan girişim en yakın rakibine 4 kat fark atmayı başardı. Hali hazırda organizasyon içerisindeki Boyacım Gelsin markası 15.000 aylık trafiğe ulaşmış durumda.

2018 Yılında 4.500 Evi Güzelleştirmek İstiyor

5 ay önce Barış Korkmaz tarafından kurulan Evde Mimar 2018 yılında agresif bir biçimde büyümeyi hedeflemekle beraber 2018 yılı içerisinde 4.500 evi güzelleştirmek istiyor. Bununla birlitke Türkiye’de 60 bayiye ulaşmayı kendine amaç edinmiş durumda. 2019 yılı hedefi olarak ise boya badana dışına çıkmayı hedefleyen girişim başka 2 dekorasyon dikeyine de aynı iş modeli ile geçiş yapmak istiyor. 2020 yılındaki ana hedef ise yurt dışında hizmet ihracatı yapan bir start up olabilmek.

Cevizlik girişimi ziyaret etmek için tıklayın.

Daha fazla göster

Cevizlik Girişimler: Bulut Klinik

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Cevizlik girişimlerde bu hafta sağlık alanında yapılan faydalı bir projeden bahsedeceğiz: Bulut Klinik. Dijital gelişimin bize sağladığı en önemli katkılardan biri iletişim hızı diyebiliriz. İşte Bulut Klinik’te hasta-hastane/klinik-doktor arasında kolay ve hızlı bir iletişim kurulmasınıı sağlıyor. Randevu, medikal takip, soru-cevap gibi pek çok noktada hasta ve hastaneyi birleştirmek, buluşturmak istiyorlar. Şimdi bu faydalı uygulamayı daha detaylı tanıyalım.

Sağlık sektöründe deneyimli girişimciler tarafından kurulan “bulutklinik.com” Türkiye’de geliştirilen SaaS girişimlerinden.

“Kliniğinizi bulutların üzerine çıkarın!” sloganıyla hizmet veren Bulut Klinik’in kurucu ekibinden Yusuf Güleç, Türkiye’de 32 binden fazla sağlık kuruluşu olduğunu ve yataklı tedavi sunmayan 30 bin sağlık merkezinin potansiyel müşterileri olduğunu söylüyor. Şu ana kadar 160+ klinik ile 20.000’e yakın hastaya servis verdiklerini ifade ederken, 2 yıl içerisinde 2 bin kliniğe, 5 yıl içindeyse (yurt dışına açılarak) 10 bin kliniğe hizmet vermeyi hedeflediklerini ekliyor.

Bulut Klinik, her ölçekteki klinik ve muayenehane yöneticilerine randevu yönetimi, hasta ve medikal takibi, finansal hizmet takibi, raporlamalar gibi detaylı özellikler sunuyor. SKRS (Sağlık Kodlama Referans Sunucusu) veri setleriyle entegre çalışan girişim, Sağlık Bakanlığı sistemlerine entegrasyonunu 2018 yılı içerisinde tamamlamayı planlıyor.

Cevizlik Girişimler: Bulut Klinik

Hasta ve Doktorun uygulaması

Bulut Klinik Mobil Uygulaması ile birlikte hasta ve doktoru tek platform üzerinde buluşturup hastaların doktorlarına daha kolay ulaşabilmelerini, medikal bilgilerini takip edebilmelerini sağlıyor.

Mobil Uygulama sayesinde hastalar kaydettikleri medikal bilgilerini anlık olarak diyetisyeni ile, aile doktoru ile kısacası doktoru ile paylaşabiliyor.

Doktora Sor!

Mobil uygulama üzerinden klinik onayı ile birlikte hasta ve doktor arasında bilgilendirme amaçlı anlık mesajlaşma yapılabiliyor. Bu sayede hastalar doktorlarına istedikleri zaman soru sorabiliyorlar. Doktora Sor sayesinde hasta ve doktor arasındaki iletişim ve memnuniyet artıyor.

Bulut Klinik ekibi uygulamanın içerisine yakın zamanda online görüntülü görüşme, reçete, hasta medikal asistan hatta hastalar için oyunlaştırma (gamification) gibi ek özellikler getirerek ile kullanıcı karşısına çıkacaklarını ifade ediyor.

Bulut Klinik, modüler yapısı sayesinde bölünmüş hizmetlerin aksine kapsamlı bir altyapı sunuyor. Bu sayede iş yeri hekimlerinden güzellik merkezlerine, diş kliniklerinden tıp merkezleri ve hastanelere kadar farklı merkezlere ulaşması mümkün.

Daha fazla göster

Cevizlik Girişimler: Başkan’a

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Cevizlik Girişimler: Başkan'a

Diyelim ki sokakta yürürken kırılmış bir kaldırım taşına takılan insanları gördünüz ve o kaldırım taşının yenilenmesi gerekiyor ama belediyenin bundan haberi yok. Ya da evinizin önünde bir yol çalışması başladı ve günün sonunda bir çukur unutuldu ve kimse bir şey yapmıyor.

O halde siz yapın! Sorunun fotoğrafını çekin ve Başkan’a gönderin. Bölgenin belediyesi sorunu çözmek için yola koyulsun. Ne dersiniz? İşte tam olarak bu sorunlara çare olacak bir uygulama geliştirildi; Başkan’auygulaması.

Başkan’a, belediyeler ve halk arasındaki iletişimi güçlendirmeyi hedefleyen bir mobil uygulama.

İşte yeni çağın şikayet kutusu. Aslında bir şikayet kutusu da değil. Kullanıcı olarak siz de vatandaşlık görevi yapmış, yönetime katılmış ve sorunların iletilmesinde önemli bir rol almış oluyorsunuz.

Uygulama, kullanıcının hızlı bir şekilde sorunu / öneriyi ilgili belediyeye kolayca iletilmesini sağlıyor. Kullanıcı hangi lokasyonda ise gönderilen fotoğraf otomatik olarak o bölgedeki belediyenin sistemine düşüyor. Şu an ilgili şikayetler belediyelere mail aracılığı ile iletiliyor. Ama belediyeler dilerlerse web tabanlı yönetim panelinden ilgili şikayete cevap da verebiliyor.

Sistem bu kadar basit ve kolay işliyor.

Malatya Teknoparkta bulunan Güneş Arge tarafından geliştirilen uygulama şu an hem android hem de ios mobil cihazlarında kullanılabiliyor. Sistemde ayrıca belediyelerin kullandığı web tabanlı bir yönetim paneli de bulunuyor. Tamamiyle bulut tabanlı çalışan sistem hem vatandaşa hem de belediyelere ücretsiz olarak sunuluyor. Aslında bu girişim de bir vatandaşlık örneği.

Akıllı şehirler konseptine aşina olduğumuz şu dönemde Başkan’a uygulaması ile bir çok sorunun önüne geçileceği, ya da var olan sorunların zamandan tasarrufu sağlanarak çözüme kavuşturulacağı öngörülüyor. Yine bu uygulama ‘aktif vatandaşlık’ rolümüzü üstlenmemiz için de bir kolaylık sağlamış oluyor.

Oldukça da ilgi gören uygulama 2 haftada 200 ‘e yakın kullanıcı ile 3172 şikayet almış.

Şikayet edecek ne çok şey bulmuşuz öyle.

Proje yöneticisi olan Hakan Karadayı “Başkana uygulaması ile aynı mantıkta çalışan bir mobil uygulama henüz geliştirilmedi ancak çok yakında çıkacağını düşünüyoruz. Bunun gibi örnek uygulamalar arttıkça daha fazla geliştirmek ve faydalı olmak için elimizden geleni yapacağız.” diyor.

1 yıl içerisinde 1 Milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefleyen uygulama tüm kullanıcılara ücretsiz sunulacak.

Daha fazla göster

Cevizlik Girişimler: Üniversite Sözlük

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Cevizlik Girişimler: Üniversite Sözlük

ÜniSözlük, Türkiye’deki Üniversite öğrencilerini hedef kitlesi olarak ele alan, öğrencilerin günlük yaşamlarında en çok kullandığı, paylaşım ve fikir alışverişlerinde bulunduğu, sosyalleştiği, projelerini geliştirebildiği, yeni arkadaşlıklar kurduğu cevizlik bir girişim.

ÜniSözlük (unisozluk.net) ile üniversite öğrencileri, hayatlarına dair tüm sorularına yalın, çözüm odaklı, bilgilendirici, güvenilir ve medeni bir tartışma ortamında yanıt bulabilecek.

Türkiye’deki 185 üniversite ve 8,7 milyon üniversite öğrencisi varken (Yök öğrenci istatistikleri 2017) bu ihtiyaçların hiç de azımsanmayacak olduğunu görüyoruz.

Bu cevizlik mi cevizlik girişimin kurucusu İbrahim Cevher Kabadayı da bir üniversite öğrencisi. Samsun’da Ondokuz Mayıs Üniversitesi Endüstri Mühendisliği okuyan kurucu aslında modern bir kahraman. Onu bu girişime iten ise sosyal mecralardaki tartışma kültürü, troller, konu saptıranlar, kirli ve tek yanlı bilgi olmuş.

Kendi ihtiyaçlarından yola çıkarak böyle bir platform kuran İbrahim, her öğrencinin birbirine yardımcı olabildiği, üniversiteye ve üniversite yaşamına dair sorunlara çözüm bulabildiği, aynı ve farklı disiplinlerden ve hatta farklı üniversite öğrencileri ile bir araya gelebildiği online bir sözlük tasarımını hedefliyor.

Girişimin arkasındaki takım ise girişimin ruhuna uygun şekilde, farklı disiplinlerde bulunup ortak amaca hizmet edebilen bir yapıya sahip. Ekipteki diğer kahramanlar ise Esra Atalay ve Meltem Dizdar.

Diğer sözlüklerden farklı olarak, güvenirlilik, açık kaynak yazılım, networking, hedef kitle odaklı, üniversiteliliğe dair her şey sunan ÜniSözlük Aralık  ayına kadar 4 şehir (Ankara, İstanbul,İzmir,Samsun) ile 13 Üniversite’de aktif olmayı hedefliyor.

Daha fazla göster

Cevizlik Girişimler: Scotty

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Cevizlik Girişimler: Scotty

Kargaların gücü adına. Trafik derdi kargaları bile gerdi, germeye de devam ediyor. İstanbul içinde ışınlanmayı bulan yegane bir girişim gördük, paylaşalım istedik. İstanbul trafiği Avrupa’da birinci, Dünya’da ikinci sırada bilgisini edindiğimiz girişim sayesinde İstanbul trafiğinden kurtulur, istediğiniz yere hızlı ve güvenli bir şekilde gidersiniz. Evet, trafiğe çözüm üreten girişim Scotty ile karşınızdayız. Bugüne kadar toplam 575 bin dolar yatırım almış.

Işınlanmanın birinci kuralı güvenliktir. Güvenli sürüş eğitimi almış sürücüler gönderdiğiniz konuma gelerek, gerekli ekipmanları ve talimatları verdikten sonra sizi istediğiniz yere bırakıyor.

Motor sürücüleri ile motor kullanmak isteyen insanları bir araya getiren girişim, iOS ve Android tabanlı iki platformda yer alan uygulamaları aracılığıyla hizmet veriyor. İstanbul’un trafik çilesi göz önüne alındığında insanlar gidecekleri yere Scotty ile çok daha erken ulaşabiliyor. Uygulamayı kullanan motosiklet sürücüleri arasında mühendis, avukat, pilot gibi çeşitli meslek gruplarından insanlar var.

İnsanlara motosiklet kullanımını sevdirmeyi ve bu kültürü geliştirmeyi de hedefliyorlar. Az önce söylediğimiz gibi eğitimli motorcularla çalışan Scotty, kullanıcılarına hızlı, eğlenceli, güvenli bir yolculuk vadediyor. Tek yapmanız gereken uygulamayı açıp en yakın motorcuyu bulunduğunuz yere çağırmak.

Tarkan Anlar tarafından kurulan Scotty bünyesinde 400’den fazla motorcuyu barındırıyor. Şimdiye dek 15 bin yolculuk (200 bin km) sayısına ulaşmış. Eğer siz de denemek isterseniz Scotty’nin Android ve iOS uygulamaları hemen indirebilirsiniz. Haziran 2017 tarihinde dünyaya merhaba diyen girişimin kısa sürede geldiği noktayı “Trafikte zaman kaybetmeden, motor ile güvenli ve ekonomik yolculuk.” misyonuna borçlu desek yanlış olmaz.

Scotty kullanımının size maliyeti gideceğiniz mesafeye göre değişebiliyor. Sürücüyü çağıran kişinin yanına gönderebilmek için 3 TL‘lik bir açılış ücreti var. Daha sonra yaptığı kilometre başına 1 TL. Zaten kullanmak isteyen kişi uygulamayı açtıktan sonra başlangıç ve bitiş noktalarını seçtikten sonra belirtilen rota üzerinden gittiği taktirde tahmini ücreti ekranda görüyor.

Girişimi daha yakından tanımak için tıklayın.

Daha fazla göster

Cevizlik Girişimler: Bisikletname

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Cevizlik Girişimler: Bisikletname

Girişim yapmak, ne güzel şey! Kimi geleceği şekillendirmek, kimi iş dünyasına yeni bir soluk getirmek için çıktığı bu yolda ortak bir kaygı duyuyor: “Değer Üretmek“. Bugün sizlerle dijitalde kültürel bir değer biriktiren “80 günde devr-i Türkiye” için bu yazıda buluştuk. Girişimin asıl adı ise Bisikletname.

1987 Eylül ayında Buldan’da dünyaya gelen Ahmet Süğlün’ün bisikletname girişimiyle karşınızdayız. Kendi sitesinde yer alan bilgiye göre İzmir’e taşınmasıyla 2015 yılında çocukluk heyecanlarına ve maceralarına geri dönmesinie sağlayan bisikletle yeniden buluşmuş.

Bir dağ bisikleti, bir yol bisikleti ve 1 tane de kedisi olan Ahmet, bisikletle 1 yılda 10.000 km üzerinde yol yapmış. İzmir’de bisiklet antrenmanlarına devam ediyor ve kat ettiği mesafeleri giderek katlamayı hedefliyoru. Belki de çok seveceğimiz hikayelerde buluşacağız onunla.

Yolculuğunun 76. gününde keşfettiğimiz bu girişimin web sitesini ziyaret etmek için bu linki tıklayabilirsiniz. Her gün için eklenen bir yazıya ve sponsorluk, konaklama gibi bilgilere ulaşmanız mümkün.

Neden 80 il ve neden 80 günde?

80 günde Devr-i Alem kitabından yola çıkarak böyle bir fikirle “yol bisikletimle” Türkiye’yi turlamaya karar verdim diyor Ahmet Süğlün ve sözlerine şöyle devam ediyor, “Çıkış ilimiz olan İzmir’i saymazsak hedef illerle birlikte 80 farklı ile ulaşmış oluyorum ve toplamda 81 ile tekerlerim değecek. 80 günde olması, aynı zamanda bisikletle yapılacak yolculuğu kısıtlayıcı bir mücadele olacak. Türkiye’de iller arası bisiklet yol haritası oluşturmak ve iller arası bisikletle seyahat etmenin mümkün olduğunu, bisikletin bir ulaşım aracı olduğunu göstermeyi amaçlıyorum.”

Daha fazla göster

Cevizlik Girişimler: nakliyemkolay.com

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Cevizlik Girişimler: nakliyemkolay.com

Herhangi bir şeyi yapmanın kolay yolunun olması her zaman güzeldir. Özellikle, şirketlerin işlerini kolaylaştıran girişimler iyiki varlar. Onlardan birisi ile karşınızdayız: “nakliyemkolay.com” Kimlerdendir diye araştırdığımızda mini bir bilgi bulduk.

NakliyemKolay.com, DRN Lojistik A.Ş. firmasının bir markası olup, proje lojistik sektörüne hizmet sağlayıcı olarak konumlandırılmış. Binlerce üyesinin gerçekleştirdiği yüklemelerin gücüyle birlikte, çeşitli dönemlerde toptancılık anlaşmaları yapar, bu sayede denizyolu ve havayolu yüklemelerinde maliyetleri düşürmekle kalmaz, yaptığı ileri teknoloji yatırımları ile, operasyonları da takip edilebilir ve basit bir hale getirir. Kulağa yeterince hoş geliyor.

Yurtdışına yapılan gönderi faaliyetlerini pratikleştiren taşımacılık girişimi nakliyemkolay.com Bulgaristan’da kurduğu şube ile geçen hafta faaliyetlerine başladı. Uluslararası taşımacılık şirketleri ile özel anlaşmalar yaparak Türkiye’den yurtdışına yapılan gönderilere önemli maliyet avantajı sunan nakliyemkolay.com bu hamlesiyle kuruluşunun üçüncü senesinde Avrupa’da faaliyet göstermeye başlamış oldu.

KOBİ’ler Avrupa’ya Daha Kolay Açılacak

Bulgaristan yatırımı ile ilgili konuşan nakliyemkolay.com kurucusu Dr. Önder Türker; ”Türkiye’de dış ticaret yapan firmalara faydalı bir iş modeli oluşturup maliyetleri nasıl düşürürüz diye yola çıktık. İş modelimizi buna göre kurduk. Üç yıl içine, startup konumundan Avrupa’da şube açacak seviyeye geldik. Bu yatırımımızla birlikte, sistemimize kayıtlı 3 bin müşterimize daha fazla fırsat sunacağız” dedi.

Yatırım için Bulgaristan’ı seçmelerinin nedenlerini; Türkiye’ye yakınlık, birçok Türk şirketinin halihazırda faaliyet göstermesi ve ülkenin AB sınırları içinde olmasının sağladığı taşıma avantajları olarak sıralayan Türker; bu senenin sonuna kadar, hem Türkiye’deki dış ticaret firmaları için hem de AB içinde faaliyet gösteren gerek Türk gerek AB vatandaşı müşterileri için daha büyük faydalar yakalayacaklarını belirtti.

Sırada ABD, Dubai ve Çin Varmış!

Bir yandan az hacimli gönderisi olan dış ticaret firmalarına düşük maliyetle taşımacılık hizmeti veren nakliyemkolay.com, yurtdışına çok gönderim yapan firmalara ise operasyonlarını hızlandıran ve basitleştiren çözümler sunuyor. Nakliyemkolay.com, Bulgaristan’la birlikte Avrupa’da edineceği taşımacılık deneyiminin ardından stratejik öncelikleri arasında Amerika Birleşik Devletleri, Dubai ve Çin’de şubeler açmayı planlıyor.

Girişimi daha yakından tanımak ve hizmet almak için tıklayın. Yeni bir kapıyı aralayın.

Daha fazla göster

Cevizlik Girişimler: Bir Kutu Kitap

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Cevizlik Girişim: Bir Kutu Kitap

Bir Kutu Kitap, kutu – abonelik modeli ile çalışan Alparslan Demir’in ve Enes Çakır’ın kurucusu olduğu kitap odaklı bir sosyal girişim. Aslında hikâyesi yeni değil, Ekim 2015’te tanıştığımız ve 200 binden fazla aktif üyesi olan edebiyat platformu Biryudumkitap‘ın üzerinde çalıştığı ve nihayet yayına aldığı e-ticaret sitesi diyebiliriz.

bir kutu kitap temmuz kitaplarıBir Kutu Kitap, 34.90 TL’ye, %60’a varan indirimlerle ayda en az 3 kitap sözü veriyor. Şimdilik yalnızca “Edebiyat” kategorisinde kutusu bulunan Bir Kutu Kitap, önümüzdeki aylarda kariyer, girişimci, ebeveyn, çocuk ve tarih kutularını abonelerine ulaştırmaya başlayacak.

Daha önce Türkiye’nin en büyük online kitap satış sitelerinden Kitapyurdu.com’da 5 yılı aşkın geçmişi olan kurucu Alparslan Demir, memlekette okumaya zaman bulamama, ne okuyacağını bilememe gibi bahanelerin tarih olacağını söylüyor ve ekliyor: Artık kitap okumak için tam bir kutu nedeniniz var. Siz de aramıza katılın, aydınlık bir gelecek için hep birlikte okuyalım.

20 Haziran’da yayın hayatına başlayan girişim, ilk ayını doldurmadan 1000 aboneyi yakalamak üzere. İlk kutuların teslimatı sonrasında sosyal medyadaki hareketlilik, işin doğru yönde ilerlediğini kanıtlıyor.

Cevizlik Girişim: Bir Kutu Kitap

KUTU MODELİ BÜYÜYOR

Türkiye’de kutu modeli yeniden ortaya çıktı. Daha önce başarısız denemeler görülmüştü. Görünen o ki Bir Kutu Kitap, kısa sürede kitap dikeyinde ciddi atılım yapmış. Sektörün büyümesine ihtiyaç olduğunu söyleyen ve bu konuda yakında çok daha güçlü bir yapıyı hayata geçireceklerini söyleyen Alparslan Demir, “Şu anda ciddi bir rakibimiz yok, keşke olsa! Kitap okutmaktan daha güzel ne olabilir? Dediğim gibi henüz bir pazar oluşuyor, insanlar bir şeyler yapmaya çalışıyor. Bu takipte olmadığımız anlamına gelmez, her akıllı girişimci gibi sağa sola saldırmak yerine pazar büyüsün isteriz. İleride de pazardaki rekabetin seçki ve müşteri deneyimi tarafında olacağına inanıyorum. Burada yalnızca kitap satmak gibi bir moral yok, insanlarla iletişimde olmak, onları okumaya teşvik etmek, bu yapıya ait hissettirmek gibi motivasyonlar yaratmanız gerekiyor.”

GİRİŞİMCİLERİ TANIYALIM

Her iki kurucu da Türkiye’deki başarılı sosyal girişimciler arasında. Alparslan, dünyanın en büyük sosyal girişimcilik STK’sı olan Ashoka Changemaker’larından ve Robert Bosch Vakfı Alumni’den biri. Biryudumkitap, 2016 sonunda dünyayı değiştirmeye aday sıra dışı sosyal girişimcilerin davet edildiği Ashoka’nın düzenlediği CMX Summit’e katılmıştı. Enes, Dünya İyilik Ödülü sahibi olan Leyla’dan Sonra’nın ilk ekibinden, orada da her iki girişimci birlikte çalışıyor.

Cevizlik Girişim: Bir Kutu Kitap

Bunun dışında kutu modeliyle iş yapmayı düşünen (kitap dahil, hiç fark etmez) girişimciler, Alparslan’a ve Enes’e e-posta göndererek veya LinkedIn üzerinden yazarak ulaşabilirler. Hali hazırda 3 kutu modeliyle omuz omuzayız. Bu konuda planlı şekilde destek veriyoruz. Türkiye’de bu modelin genişlemeye ihtiyacı var.

Sipariş notuna DİJİTALKARGA ibaresi bırakanlara ilk kutularında Bir Kutu Kitap sürprizlerine ek olarak Dijital Karga’ya özel küçük sürprizler de olacak.

Bir Kutu Kitap aboneliğini başlatmak için tıkla ve yeni bir kapıyı arala.

Daha fazla göster

Cevizlik Girişimler: Tarımsal Pazarlama

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Cevizlik Girişimler: Tarımsal Pazarlama

Türkiye gibi coğrafi konum açısından tarım cenneti olan bir ülkenin dijitalleşme yolunda hiçbir adım atmaması elbette düşünülemez. Cevizlik girişimler köşesinin bu seferki konuğu olan Tarımsal Pazarlama da bu düşünceden yola çıkarak kurulan, çiftçiler için yardım eli olma görevini üstlenen basit ancak etkili bir tarımsal girişim faaliyetidir.

Tarımsal Pazarlama’nın birçok amacı var. Öncelikli amaçlarının arasında çiftçilerin ürünlerini komisyonsuz ve en hızlı şekilde satışa sunması, çiftçilik hakkında pratik bilgileri vererek çiftçilerin ürünlerini nasıl koruyabileceği hakkında bilgilendirmek var. Elde ettiği ödüller ve ardına kattığı çiftçi üyeler düşünülecek olursak Tarımsal Pazarlama bunu Türkiye pazarında başarmış en önemli girişimlerden biri.

Tarımsal Pazarlama ile çiftçiler kendilerine bir profil oluşturarak tümüyle çiftçiler için hazırlanmış bu platformun içerisinde ücretiz olarak yer alabiliyor. Bu girişim sayesinde çiftçiler artık ürünlerini hızlıca satabiliyor, sattığı ürünlerinin kendi ilindeki ve çevre illerdeki fiyatını öğrenebiliyor. Böylece çiftçiler ürünleri için en iyi fiyatı belirleyerek ürünlerini satma şansına sahip oluyor.

Çiftçiler için Tarımsal Pazarlama sadece bir satış platformu değil çok daha fazlası olmak istiyor. Birçok çiftçi internet gündemini takip edemediği için hibe destek ve kredilerden haberdar olamıyor veya nasıl başvurularda bulunacağını bilemiyordu. Cevizlik girişim olan Tarımsal Pazarlama sonrasında çiftçiler artık tarım gündeminden sürekli haberdar hale geldi.

Yalnızca satış ve haberler değil, ürünler ve yetiştiricilik konusunda da Tarımsal Pazarlama kendine ait bir bilgi bankası oluşturmuş. Bu sayfalar aracılığıyla çiftçiler yetiştiriciliğini yapacakları ürünler hakkında detayları öğrenebiliyor ve ipuçlarına göz atarak ürünlerini yetiştirirken nasıl en yüksek verimi elde edeceğini de öğrenmiş oluyor.

Tarımsal Pazarlama açık ara Türkiye tarım sektörünün nabzını tutan en cevizlik girişim. Tarım alanında yaptıklarıyla unutulmayacak olan Tarımsal Pazarlama girişimini geleceğin devam edecek girişimlerinden biri olarak da değerlendirebiliriz.

Cevizlik girişime göz atmak için linki tıklatın. Yeni kapılar açmaya devam.

Daha fazla göster

Cevizlik Girişimler: Givin

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

givin

Givin, daracık taytları giymeden ve pelerininiz olmadan da bir kahraman olabileceğinizi düşünen, içinizdeki gizli kahramanı dışarı çıkarmanıza ve insanlara yardım etmenize yardımcı olan bir modern kahraman topluluğu. Hem kendiniz hem etrafınızdaki insanlar için harika bir şeyler yapmak istiyor ama bunu nasıl başaracağınızı bilemiyorsanız Givin ile modern bir süper kahramana dönüşmek sandığınızdan çok daha kolay olabilir.

Givin, modern kahramanlar topluluğu sloganıyla yola çıkan ve insanlara yardım etmenizi kolaylaştıran bir nevi sosyal ağ hizmeti diyebiliriz. Givin’de modern kahramana dönüşüp etrafınızdaki insanlara yardım etmek hem çok kolay hem de yardım etmenin birçok farklı yolu var. Hep bu ülkenin daha eğitimli daha iyi ve daha çalışkan insanlara ihtiyacını olduğunu söylüyoruz. Oysa bunların gerçek olmasını istiyorsak sadece söylemekten öte bir şeyler yapmamız da şart. Givin de bunu gerçekleştirmemiz için farklı yardım etme metodları sunuyor.

Örneğin, gitar çalmayı biliyorsunuz hatta belki harika bir gitar öğretmenisiniz. O halde Givin ile bir öğrenciye kurs vererek Givin’in ödemeyi sizin yerinize almasını ve bir yardım projesine bağışlamasını sağlayabilirsiniz. Dolabınızda sakladığınız ve artık özgür kalması gerektiğini düşündüğünüz onlarca eşyanızı da Givin ile gerçek kullanıcılara satabilir ve paranın yardım fonlarına aktarılmasını sağlayabilirsiniz. Böylece ürünlerinizi değer katan bir proje ile başka insanlara ulaştırırken siz de bir modern kahramana dönüşebilirsiniz.

Üstelik tüm bunlar olup biterken Givin size yalnızca sizin için şuraya veya buraya yardımda bulunuyoruz da demiyor. Elde ettiğiniz fonun hangi yardım kaynağına aktarılacağını siz seçiyor ve yardım ettiğiniz organizasyonu sürekli ve adım adım takip ederek sonucunu görebiliyorsunuz.

Tam cevizlik bir girişim olan Givin, öyle umulur ki ülkemizde çok iyi yardım kampanyalarının gerçekleşmesine yardımcı olacak. Siz de Givin’e katılarak bu kutsal amaca yardımcı olabilir ve yardım fonlarına katkıda bulunabilirsiniz.

Girişimi deneyimlemek için linki tıklatın. Yeni kapılar açmaya devam.

Daha fazla göster

Trend Konular

Copyright © 2016-2017 Dijital Karga - Dijital Şakaya Gelmez!