Connect with us
Dijital Karga Haydar Özkömürcü'yü Gagalıyor

Dijital Karga Haydar Özkömürcü’yü Gagalıyor

Bol cevizli blogları gagalamaya devam ediyoruz. Bu hafta hozkomurcu.com sayfasını incelemeye aldık. Dijital dünya ile ilgisi olan birçok kişi daha önce bloğu mutlaka tıklamıştır. Haydar Özkömürcü ilk blogunu 2003 yılında açmış. O yıldan beri de yazmaya devam ediyor. Şu anda blogda kendisi ile ilgili birçok bilgi bulmak mümkün. Eğitim, seminer teklifleri, iş iletişimi ve tabi kişisel makaleleri sitede kolayca ulaşılabilir durumda. Kişisel markalaşma üzerine yapılmış bloglar içinde en iyi bir örneklerden biri. Tasarımı da sade ve şık.

Blogta dijital hakkında önemli bilgi içerikleri yer alıyor. Ajans seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden tutun da Facebook reklamlarında hedefleme yapmaya kadar pek çok konu hakkında bilgi edinebilirsiniz. Sosyal Medya Yönetimi ile ilgili ipuçları da oldukça faydalı. Pazarlama, dijital, Growth Hacking ilginizi çekiyorsa bu blogu mutlaka takip etmelisiniz. Güncel bir blog olması avantaj ayrıca 2017 Nisan ayından itibaren içerik sıklığı da artmış.

Haydar Özkömürcü ile aramızın pekiyi olduğu söylenemez. 🙂  Ama Karga dijitalde duygusallığa yer vermez, çünkü dijital şakaya gelmez. Yegane amacı dijitaldeki iyi işleri sizlere sunarak hoş bir seda bırakmak. Keyifli okumalar.

Kendisini nasıl tanımlıyor: “Kendimi kısaca tanıtmak gerekirse, Growth Hacking’e çok ilgi duyan bir pazarlama uzmanıyım. Kariyerim süresince 200’den fazla marka ile çalışma fırsatım oldu. Sosyal medyayı yalnızca iş amacıyla değil, gerçekten seviyorum. Hayatım sosyal ağlardaki faaliyetlerim üzerine örülmüş durumda diyebilirim.”

Haydar Özkömürcü’den Alıntılar

Haydar Özkömürcü, dijital tecrübelerini kargastik yorumlar eşliğinde paylaşıyor. Önemli konulara ve bilgilere yer veriyor. İddialı yazıları var. Blogu mutlaka incelersiniz ama size bir kaç alıntı da yapalım.

Markalar İçin Kendi Kendini Kandırma Uygulamasına Dönmüş Bir Platform: Instagram

“Sevgili sosyal medya uzmanları, eğer sizin de müşteriniz sizden sahte takipçiler yüklemenizi isterse, bu makaleyi gönderin. Markasının ne kadar rezil bir duruma düştüğünü ve boşa mesai harcayacağını görsün.”

SEO Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz? 

“Öncelikle çalıştığınız SEO ajansının gizli formülleri varsa iki kere düşünmelisiniz. Gerçekten kaliteli bir SEO ajansı ile çalışıyorsanız tüm çalışmalar şeffaf olacaktır. Bir ajansla çalışmaya başlamadan önce ajansın sözleşmesini de incelemek gerekiyor. Çalışacağınız ajansın ne derece profesyonel olduğunu ya da müşterisini ne kadar düşündüğünü sözleşmesinden pekala anlayabilirsiniz. Tabi “Sözleşme mi? O da ne?” diyenlere “ajans” demeyi bıraktığımı fark etmişsinizdir.”

Facebook Reklamlarında Hedefleme Nasıl yapılmalı?

“Facebook reklam hedeflemesini yapmanın bir kaç yöntemi var. Bunların arasında en etkili yöntem lookalike reklamları. İlk adım olarak elinizde var olan müşteri datasını Facebook’a yüklüyorsunuz. Facebook datanızdaki e-mail adreslerini tarayarak Facebook’ta kayıtlı olan datalarla eşleştiriyor ve datanızdaki kullanıcıların Facebook adreslerini buluyor.”

Hozkomurcu.com Hakkında Kargastik Bilgiler

İlk yazı: 06 Nisan 2012
İçerik Türü: Dijital Pazarlama
Blog Türü: Kişisel
Yazı Sayısı: 201
Alexa Puanı: 21,166
Mobil Uyum: Var
Mobil Sayfa Hızı: 75/100
Masa Üstü Sayfa Hızı: 90/100
Mail Aboneliği: Var

Dijital Karga bir hayal ürünüdür. Kulağınızdan içeriye ilk girdiğinde beyin hücrelerine ulaşana kadar nasıl bir tarife ulaştıysa Dijital Karga odur. Ne bir eksik ne bir fazla. Dijital Karga’nın nasıl ifade edileceğinden çok ne demek istediği önemlidir.

Dijital Karga Evren Günlüğü’nü Gagalıyor

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Dijital dünyanın izlerini takip etmeye gelen Dijital Karga bol cevizli ve kargastik içeriklerine blog tavsiyeleri ile devam ediyor. Bu yazıda konuğumuz Türkiye’nin eski bloglarından EvrenGünlüğü.net. 11 yıldır hayatta olan Evren Günlüğü, Evren Soyuçok tarafından hazırlanan kişisel blog sayfasıdır.

Sayfaya tıkladığınızda Evren Soyuçok ve blog hakkında kolayca bilgi edinebiliyorsunuz. Blogta 14 kategori buluyorsunuz. Yazıları, projeleri, fotoğrafları, videoları ile pek çok farklı içerik arasında gezinmeniz mümkün. Ayrıca son zamanlarda video içeriklere de ağırlık vererek, 2006 yılından beri var olan Youtube kanalında canlı yayın ile blog sohbetleri yapıyor ve internet günlükleri yayınlıyor.

Evren Soyuçok eski bir blogger olarak güzel bir içerik hazırlamış ve bizlere ilk blogların bulunduğu güzel bir liste sunuyor. 2010 yılından önce açılmış ve güncel olan bloglar listeye alınıyor. Ayrıca gelecek vaat eden bloggerlar da unutulmamış. Jüri tarafından belirli kriterler üzerinde değerlendirmeler yapılarak liste hazırlanıyor. Geçmiş ve gelecek için güzel ve faydalı listeler var. Ama 2010 sonrasında yayına başlamış eski ve yeni kategorisinin dışında kalan ortanca bloglar 🙂 için de bir liste bekliyoruz. Uzun soluklu bloglar gibi bir liste daha eklenebilir 🙂

Blog Yazarları Çalıştayı da önemli bir konu. 2015 ve 2016 yılında düzenlenen 2017’de beklenen çalıştay blog ve bloggerlar için faydalı olacaktır. İstikrar da önemlidir. Dijitalde güzel izler ve işlere devam Evren Günlüğü Dijital Karga’dan selamlar 🙂

Kendisini nasıl tanımlıyor; “Ben burada kendi dijital günlüğümü ve arşivimi tutuyorum. Benim için bir blogdan daha fazlası olan e-vren günlüğü, her anlamda kendimi en iyi ifade ettiğim, en iyi hissettiğim ve çoğu zaman sığındığım bir liman oldu.”

Evren Günlüğü’den Alıntı

“Sanal zorbalık dolaylı ve anonim bir şiddet türü. ‘Güç dengesizliği’ni içeriyor; fiziksel güçten çok teknolojik araçlar kullanılarak güç kullanma söz konusu. İleri teknoloji kullanım bilgisine sahip olmayı gerektirmekte. Karşıdaki kişiye kasıtlı olarak zarar verme amacı güdülüyor.”

Evren Günlüğü Hakkında Kargastik Bilgiler

İlk yazı: 27.07.2005
İçerik Türü: Günlük-Karışık
Blog Türü: Kişisel
Yazı Sayısı: 1413
Alexa Puanı: 15,644
Mobil Uyum: Var
Mobil Sayfa Hızı: 66/100
Masa Üstü Sayfa Hızı: 74/100
Mail Aboneliği: Var

Daha fazla göster

Hayatımız Bir Algoritma!

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Aslında hepiniz birer yazılım geliştiricisiniz. Çünkü algoritmayı farkında olmazsanız bile hayatınızın tamamında kullanıyorsunuz.

Algoritma Nedir ?

Algoritma, belli bir problemi çözmek veya belirli bir amaca ulaşmak için tasarlanan yol. Matematikte ve bilgisayar biliminde bir işi yapmak için tanımlanan, bir başlangıç durumundan başladığında, açıkça belirlenmiş bir son durumunda sonlanan, sonlu işlemler kümesidir.

Hepimizin bir amacı bir problemi olmuyor mu gün içinde. Oluyor tabii. Aslında bir şekilde bir yol haritası çizip devam ediyoruz.

Basit bir örnek ile : Üniversite kazanmak için ders çalışmak gerekir. Bu da bir plan ve program gerektirir. Aslında bu da bir algoritmadır.

Bir günümüzü yazalım mesela.;

1-Başla

2-Yataktan kalkmaya çalış

3-Elini, yüzünü yıka

4-Kahvaltı yap

5-Gündelik işleri yap

6-Eve gel

7-Üstünü değiştir

8-Uyu

9-Bitir

Aslında içinde belirli döngüler ve koşullarda var ama fazla teknik olmasın diye yazmadım.

Neden ben gündelik işlerime algoritma diyeyim ki diyebilirsiniz ancak yazılıma merak sararsanız ve öğrenmek isterseniz zaten bir şekilde algoritma yapısını planlı ve programlı bir hayatınız varsa  1-0 önce başlıyorsunuz. Sonra programlama dili öğreniyorsunuz. Bazı insanlar yazılımı öğrenmek için gündelik hayattaki objeler ile ilişkilendirip yazılımı öğrenmesinin daha akılda kalıcı olmasını sağlıyor.

Bunu da bir örnek ile açıklayıp, bitirelim.

Düşünelim ki evdeyiz. Kapı kapalı. Ne yapmamız gerek? Camdan atlamamız gerek tabi. Bir koşul gerekli değil mi ? O koşul da kapının açılması konuşulu.(yani if) Eğer kapı kapalıysa kapıyı aç dışarı çık.

İf(kapi==ac)

{

Disaricik.exe

}

Bakın oldukça basit.

Kendinize iyi bakın, hayatınızdan 1 ve 0’lar eksik olmasın.

Daha fazla göster

Kargaların İştahını Kabartan Tarif Mutfak Sırları’nda

Yayınlanma

Tarih:

mutfak sırları

Blog’un ve Blogger’ın dostu Dijital Karga iftiharla sunar. Kargastik Blog(ger)lar serimize karnımız aç bir şekilde Mutfak Sırları’nın iştahımızı kabartan “Tahinli Cevizli Çörek” tarifiyle devam ediyoruz.

Kargalar aç ve yorgun gezinirken gökyüzü semalarında cevizin kokusunu alarak bir pencereye yanaştı. İşte o pencere Nilay Tulum’un penceresiydi. 🤤

Blog yazılarında gezerken kendimi kaybettim. Yaptığı yiyeceklerin fotoğraflarıyla beni monitöre kitledi. Bitap düşüp yazı yazamadım, acıktım. Tahinli cevizli çörek tarifini vermeden önce ufak tüyolar vererek tarife lezzet katıyor. Çöreği yaparken ve sunarken yapmanız gereken inceliklerden bahsediyor.

Çöreği yaparken ve yaptıktan sonraki geçtiği görsellerle iştahınızı kabartıyor. Çöreği yapmanız için 20 dakika hazırlanmanız gerekiyor. 50 dakika piştikten sonra cevizli çöreğiniz hazır. Yapan olsa da yesek. Tarifi çok basit ve rahatça anlayabileceğiniz bir şekilde yazılmış. Güzel bir anlatım dili var.

Blogda neler bulacaksınız?
  • Çörek yaparken dikkat etmeniz gerekenler
  • Tahinli cevizli çörek tarifi
  • Çöreği yemeden önce küçük bir sır

Eğer yapıp göndermek isterseniz özelden yazabilirsiniz. Zihnimiz açılır size bol bol cevizlik içerikler çıkarırız. 🍽😋

Blogdan bir kesit;

“Merhabalar Sevgil Dostlar,

İşler kadar havanın da yorduğu bir haftanın daha sonuna geliyoruz. Böyle bir haftayı kapatmak için özellikle kışa çok yakışan bu nefis çörekleri paylaşmaya karar verdim. Mayalı hamurlarla mutfakta yapamayacağınız çok az şey var. Hamuru bir kez yoğurup mayaladıktan sonra içine ne ekleyeceğiniz ya da nasıl şekil vereceğiniz tamamen sizin zevkinize ve keyfinize kalmış…”

Yazının tamamı için buraya tıklayınız.

Enfes yemek tarifleri, pratik bilgiler, popüler tarifler ve videolu tarifler var. “Akşam ne pişirsem?” diye düşünüyorsanız Mutfak Sırları sizin için günün günün menüsünü de öneriyor, bilginize. Mutfak Sırları’nın diğer yazılarına da göz atmayı unutmayın. 😉

Daha fazla göster

Temel Aksoy: Marka Kişiliği, Markayı Farklılaştırmaz

Yayınlanma

Tarih:

Temel Aksoy: Marka Kişiliği, Markayı Farklılaştırmaz

Blog’un ve Blogger’ın dostu Dijital Karga iftiharla sunar. Kargastik Blog(ger)lar serimize Marka Danışmanı Temel Aksoy’un “Marka Kişiliği, Markayı Farklılaştırmaz” yazısı ile başlangıç yapmış bulunmaktayız.

Markaların günümüz ekosistemi içerisinde en büyük kaygılarından biri şüphesiz ötekilerden farklı olmak. Temel Aksoy bu konuya dair “Marka ve Markalaşmanın” tüketici pazarında gerçekleşen etkilerini yazmış ve değerli tespitlerde bulunmuş. Çeşitli araştırmalarla, sözlerle desteklediği yazısında marka kişiliğinin bir markayı diğer markalardan ayırmayacağını anlatmış.

O zaman bir markayı diğerlerinden neler farklılaştırır diye soracağız doğal olarak. Merak etmeyin bunun da cevabı var. Markalaşma yolunda ilerleyen kişi ve kurumları bilgilendirici, eğitici bir yazı olmuş. Markalara tüketicilerin özelliklerini ve seçimlerini anlatmış. Markaların farklılaşması için neler yapması gerektiğine dikkat çekmiş.

Blogda neler bulacaksınız?
  • Marka
  • Pazarlama
  • Pazar araştırma
Blogdan bir kesit;

“Markanın logosu, amblemi, rengi ve simgeleri onun kimliğini oluşturur. Her marka, kimliğini giyinerek insan içine çıkar.  Marka kimliğinin yanı sıra çoğu pazarlamacı, markaların tıpkı insanlar gibi kişiliklerinin de olduğunu düşünür. Markaları sıcak, sevimli, cana yakın ya da soğuk, mesafeli, kibirli gibi sıfatlarla niteler.  Özellikle reklamcılar, hizmet ettikleri markaların kişiliklerini net bir şekilde tanımladıkları takdirde, yapacakları reklamın tonunu daha iyi yöneteceklerini düşünürler…”

Yazının tamamı için buraya tıklayınız.

Blog sayfasında pazarlama, marka, yönetim ve liderlikle ilgili blog yazıları bulacaksınız. Temel Aksoy’un diğer yazılarına da göz atabilirsiniz.

Daha fazla göster

Trend Konular

Copyright © 2016-2017 Dijital Karga - Dijital Şakaya Gelmez!