Connect with us
En İyi SEO Firması Nasıl Anlaşılır?

En İyi SEO Firması Nasıl Anlaşılır?

İnternette var olmanın ve bulunabilir olmanın öneminin artması ile beraber SEO çalışmalarının önemi de her geçen gün artmaktadır. Web sitelerin arama motorlarında mevcut rakiplerine ve potansiyel rakiplerine göre daha başarılı olabilmeleri için SEO çalışmaları bir gereklilik haline gelmektedir.

Neden mi? Çünkü SEO çalışmaları sizi arama motorlarında görünür kılar, marka bilinirliğini arttırır, kullanıcı gözünde güvenilir olursunuz, kurumsal imajı güçlendirir, ziyaretçi sayısı ve kazancınız artar. SEO çalışmalarının ciddi anlamda önem arz ettiği günümüzde, artan taleple doğru orantılı olarak kurumsal SEO danışmanlığı hizmeti veren firmalarda da bir artış söz konusu olmuştur.

SEO ajanslarında yaşanan bu artış akıllara “Hangi SEO firması daha iyi ? SEO firmasının iyi olduğunu nasıl anlarım?” gibi soruları getirmektedir. Öncelikli olarak çalışmayı düşündüğünüz SEO firmasının yaptığı çalışmaların geneline bir göz atmalısınız. Peki, En iyi SEO Firması nasıl anlaşılır?

SEO firması bir web sitesinin genel yapısını ve site düzenini SEO açısından analiz etmelidir. Yaptığı bu analizler ile eksiklikleri tespit etmelidir. Sektör analizleri yapmalı ve bulunduğunuz sektörü tanımalıdır. Sektörü analiz eden SEO firması, rakip firmalarınızı tespit etmeli ve rakip firmalar ile ilgili analizler yapmalıdır. Yapılan bu analizlerde rakiplerin arama motorlarında hangi sıralamalarda olduğu, hangi kelimelerde ön planda olduğu, internetteki imajlarının nasıl olduğu gibi bilgileri toplamalıdır. Böylelikle rakibin artı yönlerini ve eksi yönlerini size sunmalıdır.

SEO firmalarının yapması gereken en önemli çalışmalardan biri de anahtar kelime analizleridir. Yani çalışmalar doğrultusunda kullanılacak en doğru kelimelerin tespit edilmesini sağlamalıdır. İyi ve kaliteli hizmet veren bir SEO firması site içi SEO ve site dışı SEO çalışmaları yürütmelidir. SEO firmalarının yapması gereken bir diğer önemli hizmet ise çalışacağı firmalar için SEO stratejileri hazırlamasıdır. Çünkü çalışmaların başarıya ulaşabilmesi için başarılı SEO stratejileri gerekir. SEO Firması bu stratejileriyle web sitesinin yazılım, tasarım, kategori, menü, URL yapısı ve benzeri alanlarda A’dan Z’ye SEO uyumlu hale getirir. Çalışma yürütülen firmanın hedef kitlesi arttırılarak; firmanın satışlarında artış, gelirlerinde yükselme olmasına etki etmektedir.

SEO Firmasını Değerlendirirken Göz Önünde Bulundurulacak Kriterler

Çoğu SEO çalışması yürüten firma ya da bireysel çalışan kişiler site içi SEO çalışmalarına önem vermemektedir. Yapacakları çalışmaları sadece backlink çalışmaları çerçevesinde şekillendirmektedir. Ancak SEO çalışmaları bir bütündür ve bu bütünün en önemli safhalarından biri site içi SEO çalışmalarıdır. Bundan dolayı çalışmayı düşündüğünüz firmanın site içi optimizasyon konusunda profesyonel bir destek verip, vermediğine özellikle dikkat etmelisiniz.

Site dışı SEO çalışmaları oldukça geniş bir yelpazede yürütülebilmektedir ve bu konuda backlink kazanımı en önemli kriterlerdendir. Fakat çalışmalarınızı yürütecek olan firmanın siteniz için elde edeceği backlinkler ne derece kaliteli ve kalıcı olacaktır? Bununla birlikte backlink alınan yerlerin içeriğiniz ile ne derece alakalı ve orantılı olacağı da önemli bir durumdur. Link inşası oluşturulurken ücretsiz sitelerle birlikte kaliteli haber siteleri, içeriğinizle alakalı olan otoriter sitelerde kullanılacak mı? Bu koşullarının hepsi göz önünde bulundurulmalıdır.

Çalışma yürütmeyi düşündüğünüz SEO ajansı web siteniz için özel blog ağı oluşturup, oluşturmayacağı da önemli kriterlerdendir. Çünkü backlink çalışmaları kapsamında özel link ağının kurulması, çalışmaların faydasını arttıracak önemli bir etkendir. Bir SEO firmasında dikkat etmeniz gereken önemli hususlardan biri de SEO uzmanlarının yenilik ve gelişimlere ne derece açık olduğudur. Yani günden güne değişiklik gösteren arama motorlarına ve algoritma yapılarına hakim olmaları ve sürekli yeniliklere göre stratejiler geliştirmeleri çok önemlidir. Aksi takdirde eski çalışma yöntemlerinde kalmış ve faydası olmayan ya da etkisi az olan çalışmaları yapması size bir şey kazandırmayacaktır. Bu yüzden yenilikçi ve gelişime açık olmayan firmalardan uzak durulmalıdır. SEO firmasını değerlendirirken, yapılacak olan sözleşmede müşteriyi koruyucu maddelerin olup, olmadığına da dikkat edilmelidir. Yani SEO firması sadece kendini koruyan ve garanti altına alan maddeler mi sunuyor? Yoksa gerçekten müşterisine vaat ettiklerine karşılık bir garanti, dayanak sunuyor mu? diye sorgulanmalıdır.

Çalışma yapmayı düşünülen SEO firmasının, hizmet vermekte olduğu marka ve firmalar için elde etmiş olduğu backlinkleri takip edip, etmediği de önemli bir faktördür. Sizin için kazanılan backlinklerin SEO firması tarafından düzenli olarak takip edilmesi, geçerliliğini hala koruyup, korumadığının bilinmesi ve bunun raporlanması önemlidir. Bu yüzden kendiniz için SEO firması seçerken bu konuda ne kadar hassas olduklarını sorgulayın. Bir SEO firmasında aranması gereken bir diğer önemli kriter ise hizmet politikasında Anti SEO çalışmalarının takip edilmesi ve bunlara gerekli müdahalelerin yapılması üzerine destek verip, vermediğidir.

Anti SEO çalışmaları, web sitelerin sıra kaybı yaşamasına ve Google tarafından ceza almasına dahi sebebiyet vermektedir. Bu çalışmaları gerçekleştiren kişilerin amacı siteye zarar vermektir. Bundan dolayı seçeceğiniz SEO firmasının Anti SEO tespitleri yapıp, yapmadığını ve böyle bir durumla karşılaşıldığında durumu düzeltmek için hizmet verip, vermeyeceğini sormalısınız.

Yapılan SEO çalışmalarına istinaden, çeşitli SEO araçları ile analizler yapılmaktadır. Bu analizler ile SEO çalışmalarının ne derece başarılı olduğu, nelerin yapılması, nelerin yapılmaması gerektiği gibi bilgiler elde edilmektedir. Bu SEO analizleri teknik bilgiler içermektedir. Bundan dolayı çalışmayı düşündüğünüz SEO firmasının size hazır analiz programları ile elde edilen anlaşılması zor, sonuçları raporlamayacağından emin olmalısınız.

Başarılı ve kaliteli bir SEO firması yapılan çalışmaları değerlendirmek için yaptığı analizlerin sonuçlarını, müşterisinin anlayabileceği bir şekilde oluşturarak, sunmalıdır. Öncelikle yapılan çalışmaları sunmalı, yapılan çalışmaların site içinde ve site dışında hangi alanlarda gerçekleştiğini anlatmalı ve bu alanlarda yapılan çalışmaların siteyi nereden, nereye taşıdığını raporlamalıdır. Çalışmalara başlamadan önce ve başladıktan sonra ki farkları anlatmalıdır. Her ay çalışma yapılan anahtar kelimeler üzerinden sıralamaların ne durumda olduğunun özetlenmesi gerekmektedir. Yani seçeceğiniz firmanın, sizin için neler yaptığını sizin anlayabileceğiniz bir dille sunup, sunmadığını sorgulamalısınız.

Başarılı bir SEO firması hem hakkıyla çalışıp işlerini yürüten hem de öğreten bir firma olmalıdır. Müşterilerine ya da SEO alanıyla ilgilenenlere bu konu da öğretici bilgiler aktarmalıdır. Kendi sitesi üzerinden SEO çalışmalarıyla ilgili öğretici bilgiler yayınlayarak, insanların merak ettikleri konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamalıdır. Ayrıca çalışma yürüttüğü müşterilerine de yapılan işlerin neden yapıldığı, nasıl yapıldığı gibi konularda da bilgiler aktararak, bu alana yabancı olan müşterileri bilgilendirip, bilinçlendirmelidir. Böylelikle müşterilerin yapılan çalışmaları ve SEO’nun kapsamını anlayabilmesi sağlanmaktadır.

Online Alışverişe ‘Aşk’ Karıştı

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

E-ticaret platformu n11.com, Sevgililer Günü’ne özel modadan kozmetiğe, aksesuardan elektroniğe, ev yaşamdan tatile kadar birçok farklı ürün grubundan hediye seçenekleriyle aşk dolu bir gün vadediyor.

E-ticaret platformu n11.com, Sevgililer Günü’ne özel aşk dolu hediye seçeneklerini satışa sunuyor. Şubat ayında alışverişe aşk karıştıran n11.com, birbirinden farklı kategorilerdeki hediye seçenekleriyle sevenleri mutlu, cepleri rahat ettiriyor.

Ne giyse yakışır

Kadınların fazlalaşsa da azalan gardıroplarına müdahale etmek isteyen Mecnun’lar için kadın giyim kategorisinde binlerce ürün sunan n11.com, aynı şekilde erkek giyim kategorisinin kapılarını da o gün için aşkla açıyor.

Ayakkabı ‘aşk’ına

Bir de yetmez, beş tane, beş de yetmez yedi tane diyerek giden kadınların ayakkabı aşkına Sevgililer Günü’nde bir çift de benden olsun diyen Mecnunlar için düzenlenen Kadın Ayakkabı & Çanta kategorisi, ayakkabılarını müzelik olana kadar giyen erkeklerin yardımına koşan Erkek Ayakkabı kategorisiyle yarışıyor.

Yüzüklerin efendisi

Aşkımız fantastik film tadında diyen çiftleri bekleyen Takı kategorisi, yüzüğün efendisini, kolyenin özel sahibini bekliyor. Zaman nasıl geçiyor anlamıyorum, saatimiz eksik olmasın diyen çiftler için ise Saat kategorisi, Leyla ve Mecnun’un tam zamanında hayatımıza girdiğini anımsatıyor.

E-ticaret platformu n11.com’un alışverişe aşk karıştıran hediye seçenekleri Kadın Giyim’den Kadın Ayakkabı & Çanta’ya, Erkek Giyim’den Erkek Ayakkabı’ya, Kadın Parfüm, Kozmetik, Takı, Saat ve Kişisel Bakım’dan, Erkek Saat, Takı, Kişisel Bakım, Hediye Setleri’ne, Seyahat kategorisinden Elekronik’e kadar birçok farklı kategoride satışa sunuluyor.

Daha fazla göster

Biryudumkitap, Türkiye’deki kitap okuma sorununu çözmekte kararlı!

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

2015 Aralık’ta sosyal girişim dünyasına merhaba diyen Biryudumkitap, 2. yılını kutlarken, 2017 boyunca yaşananları bir bilgi grafiği ile anlatıyor.

250 bin aktif kullanıcıyı deviren Biryudumkitap’ın “dünyayı okumak kurtaracak” diyen okurları günde ortalama 4.5 dakika okuma yapıyor. Türkiye’de ise kitap okumaya ayrılan süre ortalama 1 dakika. Bu yıl boyunca Biryudumkitap üzerinden 257 kitap pasajı, 52 şiir ve 52 edebiyat dergisi pasajı paylaşılmış. Ekibin ayrıca Kitap Buluşmaları adı ile Konya’da ve İstanbul’da etkinlikleri düzenleniyor.

Haziran 2017’de, Biryudumkitap’ın sürdürülebilir olması amacı ile yayına alınan Bir Kutu Kitap için de bir bilgi grafiği var. Henüz 6 aylık olan girişim, 6000’den fazla kutuya ve 2700’ü aşkın aboneye ulaşmayı başararak 81 ile tam 21.173 kitap göndermiş. Bunun dışında Askıda Ne Var, Anlatan Eller, Empati Derneği, Umut Olacak Çocuk, Aynebilim Aşevi gibi diğer sosyal girişimlerle ve STÖ’lerle iş birliklerinde bulundu.

Biryudumkitap, bu yıl Bilgi Üniversitesi Genç Sosyal Girişimciler 2017 ödülünü almayı ve Endonezya’da düzenlenen Ashoka CXC Network Summit’e gitmeye hak kazanmıştı. Diğer bütün detayları, BYK ekibinin hazırladığı bilgi grafiğinde görebilirsiniz.

Daha fazla göster

Başarıyı Getiren 5 SEO Stratejisi

Yayınlanma

Tarih:

Başarıyı Getiren 5 SEO Stratejisi

Dijital pazarlama rekabet oranı yüksek olan bir mecradır. Hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayacak SEO çalışmalarında doğru stratejiler geliştirerek firmanızı ön plana çıkarabilirsiniz. Çünkü insanlar dijital platformlarda arama yaparken karşılarına çıkan ilk sayfadaki siteleri ziyaret ederek ürün veya hizmet satın alırlar. Rakiplerinizden bir adım önde olmak için SEO stratejilerini uygulamalı ve arama motorlarındaki sıralamanızı yükseltmelisiniz.

Yerel SEO

Yerel SEO bir diğer adı Local SEO olarak da bilinmektedir. Yerel SEO bölge bazlı yapılan aramalarda sitenizin üst sırada yer almasını sağlayarak ilk aşamada çevrenizdeki insanların size ulaşması sağlanır. Yerel SEO çalışmalarını ilk olarak bulunduğu bölgede bilinirlik sağlamak isteyen firmalar tercih etmektedir. Büyük firmalar ile rekabet ortamına girmeden kendi bölgesindeki müşterilerine ulaşarak satış yapmak için yerel SEO size farkındalık yaratmaktadır. Sitenizin yerel aramalarda listelenmesi için site içi ve site dışı düzenlemeler yapılmaktadır. Peki, yerel SEO çalışmalarında ne yapılır?

Google My Business: Yerel SEO çalışmaları kapsamında işletmeniz Google arama motorunun bir servisi olan My Business hesabına kayıt edilmelidir. Buraya firmanızın iletişim bilgilerini eksiksiz olarak belirterek işletmenizin nerede olduğunu arama motoruna bildirmiş olursunuz. İletişim bilgilerinizi kayıt ederken eksiksiz ve doğru bir şekilde giriş yapmaya özen gösteriniz.

Site içi SEO Düzenlemesi: Sitenizdeki tüm sayfaların title, description, URL ve etiket kullanımı gibi teknik detaylarında da bölgenizin ismini barındırmalıdır. Örneğin; Bursa’da bir butik sahibi iseniz yerel SEO çalışmalarında Bursa Butik, Bursa’da giyim gibi şehrinizi veya bölgenizi ifade eden cümleler kurmalısınız. (Ancak bu tüm sayfalar için gerçekleştirilmemeli ve hizmet verdiğiniz her bölge için bölge adıyla sayfa açmaya kalkışmamalısınız.)

Link Building: SEO çalışmalarında sektör ile ilgili sitelerden backlink almanın yararlı olduğunu biliyoruz. Yerel SEO çalışmalarında da bu doğrultuda bölge ile ilgili yerel platformlardan backlink almak önemlidir. Bursa’daki bir butik örneğinden devam edelim. Bursa’da bulunan tüm butiklerin eklendiği sitelere ve yerel firma ekleme sitelerine kayıt yaptırabilir, yerel haber sitelerinden yapılacak tanıtımlar ile bölgenizde ki hedef kitlenin sitenize ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bunun gibi yerel sitelerden backlink almanız bölge sıralamasında sizi yükseltecektir.

Yerel SEO stratejisini daha detaylı olarak ele aldığımız “Yerel SEO Stratejileri” blog yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Uluslararası SEO

Global pazarda yer almak isteyen işletmelerin uluslararası SEO hizmetinden yararlanması gerekir. Bulunduğu ülkenin dışına çıkarak tüm dünyaya açılmak isteyen işletmeler uluslararası SEO stratejilerini uygulayarak verim elde edecektir. Uluslararası SEO çalışmalarında firmaların izlemesi gereken yollar nedir? Birlikte inceleyelim;

Domain – URL Yapısı: Hedeflemiş olduğunuz ülkelere uygun domain ve URL yapısına ilk aşmada karar vermeniz SEO çalışmalarında daha sağlıklıdır. Sonrada düzenleme yapılması pek tavsiye edilmeyen bir yöntemdir. Sitenizin yurtdışında hizmet vereceği ülkeleri Fransa ve Almanya olarak belirlediniz. İsterseniz bu ülkeler için sitenizde;

  • Subdomain: fr.siteadi.com, de.siteadi.com
  • Sayfa: siteadi.com/fr, siteadi.com/de
  • Alan adı uzantısı: siteadi.fr, siteadi.de

Olarak belirleyebilirsiniz. Böylelikle o ülkenin arama motorlarına kendinizi tanıtabilirsiniz.

Site içi SEO Düzenlemesi: Her zaman olduğu gibi site içi SEO düzenlemeleri büyük bir öneme sahiptir. Hizmet vereceğiniz ülkenin dili ile title, meta etiketleri oluşturmalı, site içeriklerinizi bu doğrultuda geliştirmelisiniz. Yerel SEO alanında belirttiğimiz stratejileri belirlediğiniz ülke arama motoruna göre gerçekleştirmelisiniz.

Videolar İçin SEO Düzenlemesi

Videolar hedef kitlenizdeki insanlara aktarmak istediğiniz verileri daha kolay bir şekilde aktarmanızı sağlayacak bir araçtır. Görsel veya içerikler ile tam olarak anlatamadığınız ürün veya hizmetinizi videolar ile daha anlaşılır bir hale getirebilirsiniz. Hedef kitlenizdeki insanların dikkatini çekmek için sürükleyici videolar hazırlayın. Kullanıcı ile etkileşimli videolar yayımlayarak paylaşım ve yorum sayısını arttırmalısınız.

Youtube, Vimeo, Dailymotion, İzlesene gibi video ekleme sitelerinde kendinize bir hesap oluşturarak videolarınızı yüklemelisiniz. Videonuzu web sitenize ve video sitelerine yüklerken teknik SEO düzenlemelerini yapmalısınız. Videoyu sitenize yüklerken title ve description meta etiketlerini kullanarak video içeriği hakkında arama motorunu bilgilendirmelisiniz. Aynı zamanda video SEO çalışmalarında hazırlanan videoların görüntü kalitesini optimize etmelisiniz. Videoları SEO uyumlu hale getiren SEO stratejisinde ziyaretçi akışı arttırmanın yanı sıra ziyaretçilerin sitede kalma süreleri artmaktadır. Youtube SEO çalışmalarını derinlemesine “YouTube SEO Nasıl Yapılır ?” adlı blog yazımızda inceledik.

Barnacle SEO

Barnacle SEO etkili bir SEO stratejisidir. Özellikle sektöre yeni atılmış veya kendini göstermek isteyen işletmeler için kesinlikle uygulanması gereken bir stratejidir. Barnacle SEO’da amaç güçlü olanın yanında yer alarak gücünden faydalanmaktır. Güçlü bir siteden backlink alarak site sıralamasına büyük katkı sağlayabilirsiniz.

Somut bir örnek ile açıklayacak olursak; tesisat kurulum, bakım ve onarım işlemlerini yürüten bir işletmeniz olduğunu düşünelim. Su tesisatçısı, sıhhi tesisat gibi aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimelerde yükselmek istiyorsunuz. Üst sıralara gelebilmek için sitenizin backlink kaynaklarının güçlü olması gerekir. “Armut” sitesi hizmet tanıtımı yapan ve günlük ziyaretçi sayısı yüksek olan bir platform. Bu alana sitenizi kayıt ederek buradan müşteri gelmesini ve sitenize de güçlü bir kaynaktan backlink almış olacaksınız. Barnacle SEO’da dikkat edilmesi gereken nokta tabiri caizse çöp sitelerin kullanılmamasıdır. Sizin değerinizden daha düşük çöp bir site üzerinden aldığınız link size yarar sağlamayacak aksine kalitenizi düşürecektir. Barnacle SEO stratejisiyle site değerlerinizi arttırabilirsiniz.

Semantik SEO

Anahtar kelime türevlerinin büyük bir öneme sahip olduğu SEO çalışmalarında semantik SEO stratejileri bizlerin işine çok yarayacak. İlgili anahtar kelimelerimizi insanlar nasıl arar ? Aynı anlamı ifade eden birden fazla kelime veya cümle bulunmaktadır. Semantik SEO stratejisinde bu anahtar kelimeler belirlenerek başlık, içerik ve etiketlerde bu türevlere yer verilir. Örneğin; drone uzaktan kumanda edilebilen bir araçtır. Üzerinde kamera bulunduğu için havadan fotoğraf ve video çekimi yapılmaktadır. Drone ismini bilmeyen insanlar “insansız hava aracı”, ”uçan kamera”, “helikopter kamera” olarak arama yapabilirler. Semantik SEO stratejisiyle anahtar kelimelerin daha farklı nasıl aranabilir şeklinde düşünülerek türevlerine sayfa içeriğinizde ya da sitenizde yer vermelisiniz. Böylelikle türev aramalar yapıldığı zamanda ilgili sayfanızın listelenmesi sağlanır. Semantik SEO stratejisi uygulanarak anahtar kelime türevlerinden yararlanarak sitenizi daha fazla kişi ziyaret edebilir. Semantik SEO konusunda detaylı bilgi verdiğimiz “Semantik SEO Nedir ?” blog yazımızı inceleyebilirsiniz.

Teknik SEO

Teknik SEO aslında tüm SEO stratejileriyle iç içedir. Sitenin arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi ve daha anlaşılabilir olması için yapılan çalışmalardır. Teknik SEO sitenizin meta tanımlamalarından, site hızına, kırık link düzenlemelerinden, yapısal veri işaretlemelerine kadar geniş bir içeriği kapsamaktadır. Bu alanda öncelikleriniz doğrultusunda çalışmalar gerçekleştirmelisiniz. Teknik SEO konusunda başlıca başlıklar ise şu şekildedir:

  • Sitenin yüklenme hızı kontrol edilmeli
  • Title, description meta etiketlerinin var olması ve uzunluklarının ayarlanması
  • SEO uyumlu URL yapısı oluşturulmalı
  • Robots.txt dosyası oluşturulmalı
  • Kopya içeriklere sahip sayfalar düzenlenmeli
  • 404 sayfaları tespit edilerek 301 yönlendirmesi yapılmalı
  • Resimler alt etiket bulunuyor mu? kontrol edilerek düzenlenmeli

Teknik SEO stratejilerinde yukarıda belirttiğimiz maddelere yüzeysel olarak belirtilmiş olup önemli düzenlemeler arasında yer almaktadır. Teknik SEO konusunda detaylı olarak hazırlayacağımız farklı bir yazıda da, tekrar bu alanlara değineceğiz. SEO stratejilerini kullanarak sektörünüzde bir adım önde olmak için Stratejik SEO’nun SEO Danışmanlığıhizmetinden yararlanabilirsiniz.

Daha fazla göster

Instagram Etkileşim Sorunu

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Büyük ihtimalle, bu aralar bir çok kişinin ortak sorunu başlıkta yazdığım maddeyle ilgili. Yıllardır aynı şekilde yönetilen hesaplarda etkileşim oranlarında düşüş, içerik silinmeleri, her işlemde spam uyarısı gibi olumsuz durumlar yaşanmaya başlandı. Aslında Instagram bu durumu yavaş yavaş belli etmeye başlamıştı. Şimdi bu durumun sebeplerinden ve çözüm yollarından bahsetmek istiyorum.

Bu yazdıklarımın en büyük ve en önemli nedeni etiketler (#hashtag). Instagram’ın yaklaşık 5 ay önce testlerine başladığı ve geçen ay tamamen devreye aldığı yapay zeka antispam sisteminde maalesef en çok dikkat ettiği yerlerden birisi oldu etiketler. Artık eskisi gibi yazdığınız etiketler hesabınızın antispam sistemine yakalanmasına ve etkileşimlerinizin büyük oranda düşmenize sebep olmaktadır.

Nedir bu geçmişte yazdığımız etiketler veya bu sorunlara sebep olan etiketler diye soracak olursanız; spam ve alakasız etiketler. Paylaştığınız gönderinizde alakasız etiketler, genel kullanılan etiketler (begen, follow, like, instagram vs..) bu bahsedilenlere sebeptir. Instagram, geliştirdiği son antispam sistemi ile maalesef bunları tespit edebilmektedir. Aslında çok uzun zamandır tespit ediyor ama yeni yeni ceza vermeye başladı ve cezaları ağır cezalar oluyor.

Peki nasıl etiketler yazmalısınız?

Tamamen içeriğiniz ile alakalı ve en fazla 5 etiket yazmalısınız. Eskisi gibi #instagram #photo #like #istanbul #fashion #travel #like #takip etiketler hesabınızın kesinlikle banlanmasına sebep olmaktadır. Dediğim gibi, tamamen içeriğiniz ile alakalı etiketler yazmalısınız. Kitap paylaşıyorsanız #kitap #kitabınadı gibi etiketler paylaşmalısınız. Nereden anlıyor diye sorarsanız kendinize şu cevabı verebilirsiniz; Facebook’ta yüklediğiniz resimden / videodan arkadaşınızı tespit eden mühendis, resimde ki kitabı mı, kelebeği mi tespit edemeyecek?

Hala kuralı çiğnemeye devam ederseniz ne olur peki?

– İlk zamanlar içerik yayınladığınızda yazıyı ve etiketleri kaldırır. Bu size yapılan bi ön uyarı olarak görebilirsiniz.
– İçeriklerinizin tamamını siler, bir kaç gün içerisinde getirir. Bazılarının yazısı olmaz, bazılarının beğenisi, bazılarının yorumu.
– İlerleyen zamanlarda etkileşimleriniz inanılmaz ölçüde düşer. Hergün 2K takipçi dahi gelse beğenileriniz git gide düşer. Çünkü gösterim yapılan kullanıcı sayısı çok düşer.
– Daha ilerleyen zamanlarda hikayeleriniz gösterilmez. Eskiden binlerce gösterim alan hikayeleriniz artık yüzü bile bulamaz olur.
– Takip, beğeni, yorum işlemleriniz kısıtlanır. İşlem yapıldı olarak görünür, 10 saniye sonra yapılmamış haline geri gelir.
Özetle hesabınız artık çöp hale gelmiş olur.
Peki bu durumdan nasıl kurtulursunuz?
– Öncelikle yaptığınız kural hatalarını artık kesinlikle tekrarlamayın. Aksi halde etiketler ile alakalı kural hatalarını yaptıkça banlandığınız gün sayınız uzar.
– Sık gönderi paylaşıyorsanız paylaşım sayılarını düşürün.
– Etiket hiç kullanmayın, ya da kullanacaksanız maksimum 5 tane olmak üzere tamamen içerik ile alakalı etiket kullanın.
– Mümkünse gönderilerinizde ve hikayelerinizde yer etiketleri kullanın. En azından günde 1 tanesinde yer belirtin. Ama bir birinden uzak lokasyonlar kullanmayın. Instagram her yer bildiriminde lat ve lng değerlerini tutmaktadır.
– Takipçi ve beğeni kesinlikle almayın.

Şu anda spamın, etkileşim düşmelerinin, yazıların silinmesinin başlıca sebebidir etiketler. Detaylı bir şekilde anlatabilmişimdir umarım. Hesaplarınız için faydalı olabileceğini düşünüyorum. Sormak istedikleriniz varsa konu altından sorabilirsiniz.

Daha fazla göster

YouTube’a Hikaye Paylaşma Özelliği Geliyor! ▶️

Yayınlanma

Tarih:

YouTube’a YouTube Reels adıyla hikayeler özelliği geliyor. Snapchat tarafından tanıtılan, daha sonra Instagram, Facebook, Messenger ve bazı arkadaşlık uygulamaları tarafından da kullanılan Hikayeler, şirketin “Reels” olarak adlandırdığı yeni bir özellik olarak kullanıcılara sunulacak.

Şirkete göre, YouTube Reels, içerik oluşturucuların bir YouTube videosu hazırlamasına gerek kalmadan içerik paylaşmalarına izin veriyor. Şirket, YouTube’daki Reels fikriyle, yaratıcıların kendilerini ifade etmelerini ve tam bir video çekmek zorunda kalmadan hayranlarıyla etkileşimde bulunmalarını sağlayan yeni bir video biçimi sunmak olduğunu söylüyor.

Reels’in en büyük farklarından biri Instagram’da olduğu gibi uygulamanın üstünde yayınlanmak yerine, kullanıcının kanalında yepyeni bir sekmede görünebilecek olması.

Reels, YouTube ana sayfasında öneriler olarak görünebilecek. Ve 24 saat sonra kaybolmayacak. Bir YouTuber’ın birden fazla Reels’i olabilecek.

İçerik oluşturucular her biri 30 saniyeye kadar olan birkaç hızlı mobil videoyu çekip, yeni “YouTube” çıkartmaları da dahil olmak üzere filtreler, müzik parçaları, metinler ve daha fazlasını ekleyerek Reels oluşturabilecekler.

30 saniyeye kadar anlık videolar, ilk etapta 10 bin ve üstü abonelere sahip kanallara açılacak.
Kullanıcılar Reels ile ilgilenirse, YouTube bunları daha sık görmek istediğiniz bir işaret olarak alacak.

Kısa hikayeler ile herhangi bir Reklam ücreti alınıp alınmayacağı belli değil. Takipçiler ise videolar yüklendiğinde bildirim alabilecek.

Daha fazla göster

Fenomenler Satın Alma Tercihlerini Etkiliyor Mu?

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Fenomenler Satın Alma Tercihlerini Etkiliyor Mu?

İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde yürütülen, “Sosyal Medya Fenomenleri, Takipçilerinin Satın Alma Tercihlerini Etkiliyor Mu?” başlıklı araştırmanın sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre; araştırmaya katılanların yüzde 80.6’sı, son bir yıl içinde fenomenler aracılığıyla tanıtılan herhangi bir ürün veya hizmeti satın almadığını belirtiyor.

İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Güventürk Görgülü ve Pazarlama 3.0 editörü Turan Farajova, yürüttükleri “Sosyal Medya Fenomenleri Takipçilerinin Satın Alma Tercihlerini Etkiliyor Mu?” başlıklı araştırma sonuçlarını açıkladı. Araştırma sonuçları, Influencer Marketing yönteminin, ancak etkili seçme ve ölçme araçlarıyla, markalara belirli ölçülerde fayda sağlayabileceğini gösteriyor. Fenomen takipçilerinin, satın alma güçleri ve tavsiyeleri tüketime dönüştürebilme kapasitelerinin, ürün ve fenomen bazında ölçülmesi gerekiyor. Bunun yanında işbirliği yapılan her fenomenle, hangi ürünün, hangi tür paylaşımla daha etkili olabileceğinin de ölçülebilir olması gerekiyor.

Kadınlar erkeklere oranla daha fazla etkileniyor

Ankete katılanların yüzde 70’ten fazlası marka tercihlerinde fenomenlerin rolü olmadığını düşünüyor. Her 100 kullanıcıdan 80’i de son bir yıl içinde fenomenler aracılığıyla tanıtılan herhangi bir markayı satın almadığını ifade ediyor. Aynı konuda kadın erkek ayrımına bakıldığında, kadınların marka tercihi ve satın alma konusunda, izledikleri fenomenlerden daha yüksek oranda etkilendikleri görülüyor. Kadınların yüzde 42’si marka tercihinde izlediği fenomenlerden etkilendiğini söylerken, erkeklerde bu oran yüzde 20’nin altına düşüyor. Kadınların yüzde 30’u son bir yıl içinde fenomenler aracılığıyla tanıtılan bir ürün veya hizmeti satın alırken, erkeklerde bu oran yüzde 10’lara kadar geriliyor.

“Ben etkilenmiyorum ama başkaları etkileniyor”

Sosyal medya fenomenlerinin tavsiyelerinden etkilenme oranı düşük olmakla birlikte katılımcıların yüzde 77.9’u, kendisi dışındaki bireylerin fenomenlerden etkilendiğini düşünüyor. Bu görüşe bağlı olarak takipçilerin yüzde 64’ü markalar için fenomenle pazarlamayı gerekli görüyor.

Sponsorlu içerikler dikkate alınmıyor

Fenomen takipçilerinin önemli bir bölümü bu hesapları kişisel paylaşımlar için izliyor ve sponsorlu paylaşımları dikkate almıyor. Yaş ve gelir grubuna göre bazı ufak değişimler gösterse de fenomen takipçileri, Influencer Marketing’in belirli sektörlerde etkili olabileceğini düşünüyor. Bu sektörlerin başında da; yeme içme, turizm seyahat, kişisel bakım, sanat, eğlence ve hazır giyim geliyor.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Güventürk Görgülü; “Amacımız, sosyal medya fenomenleri aracılığıyla yapılan marka iletişiminin, tüketici bazında yansımalarının görülmesini sağlamaktı. Influencer Marketing günümüzün en etkili pazarlama iletişimi yöntemlerinden biri olarak kabul ediliyor. Gerçekleştirdiğimiz araştırma ise “fenomen” olarak tanımlanan kişilerin, takipçilerinin ancak küçük bir bölümü için “influencer” olabildiğini gösteriyor. Bu nedenle mecranın kullanımı da belirli bir ölçü ve dikkat gerektiriyor. Araştırma sonuçlarının, pazarlama bütçelerinin daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacağına inanıyoruz” dedi.

Çok takipçili sosyal medya kullanıcıları aracılığıyla gerçekleştirilen araştırmaya 340 kişi katıldı. Ankete cevap verenlerin yüzde 58’i erkek, yüzde 42’si kadın oldu. Katılımcıların yüzde 31.1’i, 18 – 25 yaş aralığında; yüzde 37.6’sı, 26 – 35 yaş aralığında, yüzde 26.6’sı ise 36 – 51 yaş aralığında yer alıyor. Online olarak gerçekleştirilen anket çalışmasından 3 sorunun test edilmesi için sosyal anket platformu Poltio kullanıldı. Poltio’da 3 ayrı soru için yaklaşık 3 bin yanıt alındı.

Daha fazla göster

Türkiye Youtube’u Tercih Ediyor ▶️

Yayınlanma

Tarih:

Türkiye Youtube'u Tercih Ediyor ▶️

Türkiye’de nüfusun yüzde 60’ı günün 3 saat 1 dakikasını sosyal medya kullanarak geçiriyor. Bu oran Türkiye nüfusunda 48 milyon insana denk geliyor.

Ajans Press, Türkiye’de sosyal medya ve internet alışkanlığı üzerine medya incelemesi gerçekleştirdi. We are Social 2017 verilerinden edindiği bilgilere göre 48 milyon kişilik kitlenin yüzde 87’si düzenli olarak her gün internete girerken, online ortamda 3 saati sosyal medyada olmak üzere 6 saat 46 dakika geçiriyor.

TÜRKİYE YOUTUBE’U TERCİH EDİYOR

 Türkiye’deki internet kullanıcılarının en fazla kullandığı kanal yüzde 57 ile Youtube oldu. Youtube’u yüzde 56 ile Facebook ve yüzde 45’le Instagram takip etti.

YouTube’a Dair;

Türkiye YouTube istatistiklerinin dışında dünya istatistikleri şöyle;

İlk videosu 23 Nisan 2005’te yüklenen YouTube dünyanın en büyük ikinci arama motorudur. Her gün 3 milyardan fazla insan bu siteyi ziyaret etmektedir.

76 farklı dil seçeneği ile kullanılabilen YouTube  internet popülasyonunun %95ini kapsıyor.

İnteraktif yapısı ve etkileşim özelliği ile kablolu yayının yerini çoktan almış durumda.

Günümüzde medya dünyası değişiyor. 18-49 yaş aralığındaki yetişkinlerin %85’i aynı anda birden fazla cihaz kullanıyor. Üçte ikisi ise evde TV başındayken bir yandan da YouTube’da video izliyor.

Platformun video ile izleyicilerin arasındaki duvarı yıkıp izleyicileri her an, her yerde birden fazla ekran aracılığıyla etkileşimli bir izleme deneyimine davet etmesi ise YouTube’u benzersiz kılıyor.

İzleyicileri eğitmek, eğlendirmek ve onlara ilham vermek amacıyla YouTube’a her dakika 400 saatten fazla içerik yükleniyor.

Her ay  en az  1 milyar dakika izlenme alan platformda   30 milyon yeni kanal açılıyor, kanallara 100 milyon video yüklemesi ve bu videolara 1 milyar alt yazı eklemesi yapılıyor.

YouTube, her ay 6 milyar saatten daha fazla YouTube videosu izleyen bir milyarın üzerinde benzersiz izleyiciye erişiyor.

Bu izleyiciler, yalnızca pasif bir şekilde video izlemekle kalmayıp aynı zamanda bir parçası oldukları bu toplulukla karşılıklı etkileşime giriyor.

Yetişkinler, video izlemek için televizyona kıyasla online video platformlarını %30 daha fazla tercih ediyor. 2000’li yıllarda doğmuş olanlar arasında ise bu oran %105‘e çıkıyor.

YouTube ile birlikte günümüz tüketicileri, ekranda gösterilen markalı içeriklerden hangilerini izleyeceklerini hiç olmadığı kadar etkili bir şekilde kontrol edebiliyor.

Bu demek oluyor ki  YouTube platformundaki konumlandırılma şekliniz (veya konumlandırılıp konumlandırılmadığınız), marka konumlandırmanızı ve başarınızı inanılmaz derecede etkileyebilir.

Mobil görüntülemenin masaüstü görüntülemenin önüne geçme hızı, bilgisayarda görüntülemenin televizyonun önüne geçme hızından çok daha yüksek.

Y kuşağının %76’sı, YouTube’daki şirket veya marka kanallarına abone oluyor. Satın alma kararı verirken videoları araştırarak ürünleri karşılaştırma olasılıkları 52-70 yaş arasındaki kitleye kıyasla 1,5 kat daha fazla.

Daha fazla göster

Viral Pazarlama Nedir?

Yayınlanma

Tarih:

Viral Pazarlama Nedir?

Viral pazarlama, geleneksel bir yöntem olan ağızdan ağıza pazarlama (WOM) tekniğinin teknoloji ve internet kullanımının gelişmesi ile evrilerek dijital ortamda gerçekleşen halidir. Yani viral pazarlama; marka, ürün, firma veya şirket ile ilgili mesajların, oluşturulan içerikle internet ortamında, sosyal medya ağlarında başka kişilere veya sitelere aktarılması ve yayılmasını sağlayan bir pazarlama modelidir.

Viral pazarlama tekniği dijital pazarlama içerisinde oldukça önemli bir konuma sahiptir. Üretici ve tüketici arasında dolaylı bir ilişki oluşmasını sağlayan viral pazarlamada tüketiciler bir ara bulucu rolünde olmaktadır. Üretici olan marka ya da firma ise iletişimde bulunduğu birkaç kişi vasıtasıyla hızlı bir şekilde çok fazla kişiye ulaşabilmektedir.

Şimdi biraz eski zamanlara geri dönelim. 1990’lı yıllar itibariyle Türkiye’de ev ev gezerek tencere, tava ve benzeri ürünlerin tanıtımı ve satışına yönelik çalışmalar yapılmaktaydı. Telefonla evi arayan pazarlamacı evi ziyaret etmek için randevu alır, randevu alırken karşısındaki kişiye o gün için komşularını da davet etmesini rica ederdi. Buradaki amaç elbette bir taşla iki kuş vurmaktı. Yani aynı anda birden fazla kişiye ulaşarak, tanıtım gerçekleştirmek. Geçmişe dönük olarak verdiğimiz bu örnek viral pazarlamanın eski yöntemi olan ağızdan ağıza pazarlama tekniğinin en somut hallerinden biridir. Zamanla değişen alışkanlıklar, teknolojinin ilerlemesi, insanların güven sınırlarında yaşanan değişimler ile birlikte bu süreçte kendini yenilemek zorunda kaldı. Bu değişim beraberinde sıkça duymaya başladığımız ve gerçekten çok önemli çalışmalara imza atılan viral pazarlama tekniğini doğurmuştur.

Viral Pazarlama Nasıl Yapılır?

İlk paragrafta da söz ettiğimiz ağızdan ağza pazarlamanın bir başka versiyonu olan viral pazarlama ürün ya da hizmetler ile ilgili mesajların, içeriklerin ilgi çekici görsel ya da videolar ile elektronik ortamda insanlar arasında yayılmasını sağlamaktır. Viral reklamlar internet ortamında çoğunlukla videolar ile karşımıza çıkmaktadır. Bununla birlikte ise e-posta yoluyla viral reklam yayılımı da etkili yöntemlerdendir. Viral reklamların içeriğini genel olarak fikirler, mesajlar, şarkılar oluşturmaktadır. Viral reklamların oluşumuna baktığımızda iki farklı yöntemin olduğu görülmektedir.

Birinci yöntem son kullanıcı tarafından yapılan viral reklamlardır. Bu tür reklamlara genel olarak video paylaşım sitelerinde rastlamak mümkündür. Bir kullanıcı tesadüfi bir şekilde bir ürünü hedefe koyan ya da onu savunan tarzda bir video çeker ve eğer bu video gerçekten başarılıysa hızla yayılmaya başlar. Zaten genelde bu tip video içerikler ilgili marka tarafından satın almaya doğru ilerler.

İkinci yöntem ise reklamı yapacak olan firmanın kendisi tarafından yaptırılan kampanya çalışmalarıdır. Bu yolu tercih eden marka ve firmalar tabir yerindeyse profesyonel bir ekibe kendileri için bir viral reklam siparişi verirler. Bu işi profesyonel bir ekip yapacak olsa bile kurgulanacak olan videonun amatör bir çekim olarak gözükmesi en önemli kriterlerdendir. Çünkü viral pazarlamanın temelini bu kaide oluşturmaktadır. Viral reklamlar amatör çekimler ile yapılsa da film, video klip gibi içeriklerinde hazırlandığı gözlenmektedir.

Viral pazarlamada kurgu safhası çok önemli bir aşamadır. Viral pazarlama çalışmasını olması gerektiği gibi doğru bir şekilde gerçekleştirebilmek için üç önemli faktöre dikkat etmek gerekmektedir. Bu kriterler;

• Doğru mesaj
• Uygun koşullar
• Doğru insan

Viral reklamın başarıya ulaşmasında etkili olan bu kriterler çerçevesinde söz edilen durum uygun koşullar altında doğru mesajın doğru hedef kitleye ulaşmasını sağlamaktır. Bu kapsamda bir viral pazarlama kurgusu oluştururken göz önünde bulundurulması gereken bazı etkenler vardır. Bunları viral pazarlamanın elementleri olarak nitelendirebiliriz. Bu etkenler yayma motivatörü, alma motivatörü ve yayılma ortamı olarak sınıflandırılabilir. Şimdi bunların neler olduğuna kısa bir göz atalım.

Yayma Motivatörü: Viral pazarlamadaki asıl amaçlardan birisi elbette iletilmek istenen mesajın, belirli yayıcılar yoluyla yayılmasını sağlamaktır. Bu bağlamda yayma motivatörünü belirlerken her türlü motivasyon stratejisi düşünülmelidir. Yani yayma motivatörünün “ bu konuyu neden yayıyorum?” sorusunu kendisine sorduğunda, cevabını da hemen bulabilmesi gerekmektedir. Burada süreci etkileyecek olan tetikleyici faktörler ise mecburi koşmak, maddi kazanç sunmak, merak, mutluluk gibi psikolojik ihtiyaçlara cevap vermek gibi etkenler söz konusu olmaktadır.

Alma Motivatörü: Viral pazarlama kurgularında üzerine önemle düşünülmesi gerekilen ikinci bir basamakta “alma” durumudur. İlgili mesajı iletmesi için ikna edilen yayma motivatörü, alıcıların bu mesajı almaları konusunda en büyük etken olacaktır. Bundan dolayı öncelikli olarak konuyu ileteceğiniz kişilerin, bunu neden dinlemeleri gerektiği ve o içerikle aksiyona geçmeleri gerektiği konularına kafa yormalısınız. Bu noktada mesajınız açık ve etkili olmalıdır. Çünkü alma motivatörü konumundaki kişiler önce alıcı, sonrasında ise yayıcı motivatörü konumunda olacaktır. Bundan dolayı kişilerde alma motivasyonu sağlayacak içerikler üretmelisiniz. Burada yine kişilerin davranışını tetikleyecek öncüller ile onları etkileyebilirsiniz.

Yayılma Ortamı: Viral pazarlama kurgusunun en önemli aşamalarından bir diğeri ise reklamın yayılma ortamıdır. Burada öncelikli olarak kendiniz için hedef kitleye ulaşabileceğiniz direkt olan ve en etkili olacak olan ortamı seçmenizdir. Yani içeriğin hızlı yayılmasına elverişli olacak olan, geniş kitleler ile temas edilebilecek olan ve mesajları çok iyi ve anlaşılır bir şekilde taşıyabilecek olan ortam belirlenmelidir. Facebook, Twitter, YouTube, sözlükler, blogger siteleri ve benzeri aklınıza gelebilecek olan tüm dijital alanlar sizin hedef alanlarınız içerisinde yer alabilir.

Bu üç önemli etkeni bir arada olması gerektiği gibi kurgulayıp, doğru bir strateji oluşturulması sonrası, viral pazarlama kurgusu geleneksel pazarlama kurgusuna oranla çok daha başarılı olacaktır. Daha düşük maliyetler ile daha yüksek geri dönüşler elde edilecektir.

Etkili ve Başarılı Bir Viral Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Viral pazarlama kampanyaları hem düşük maliyetli olması hem de etki alanının geniş olması itibariyle oldukça iştah kabartıcıdır. Ancak her işte olduğu gibi viral reklam çalışmalarında da bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken önemli noktalar vardır.

Plana Uygun Brief’ler Çıkarın

Viral reklam çalışmalarında brief’ler reklamın iskeletini oluşturmaktadır. Yani çalışmayı ana hatları ile belirleyerek, kısaca anlatmanızı sağlayan unsurlardır. Yapılacak çalışmayı ne kadar çok özümser ve içselleştirir, ne kadar çok tahlil ederseniz o derece etkili ve sağlıklı bir çalışma yapabilirsiniz. Bu konuda çıkarılacak brief sayesinde pazarlama kampanyasının ana konusu, karakterlerin nasıl olması gerektiği, hedef kitle, yayılma ortama ve benzeri birçok önem derecesi yüksek konuyu belirleyebilirsiniz.

Hedef Kitlenize Yakın Olun

Viral pazarlama çalışmalarında en önemli süreçlerden biri de hedef kitlenin iyi tanınmasıdır. Hedef kitleyi iyi tanıyıp, kendinizi o hedef kitlenin içindeymiş gibi hissetmeniz gerekmektedir. Kendinizi kullanıcının yerine koyarak, “ben bu viral reklama maruz kalsaydım tepkim ne olurdu?” diye sorgulamalısınız. Viralin hangi yönleri hoşunuza giderdi? Kampanyanın yetersiz yada başarılı olduğu noktalar nereler? Böyle soruları kendinize yönelterek, hedef kitle gibi düşünmeye çalışmalısınız. Çünkü hedef kitleye yönelik olmayan bir çalışmadan istenilen sonuç elde edilemeyecektir.

Doğru Kanalı Belirleyin

Dijital dünyada her geçen gün iletişim ve etkileşim konusunda farklı mecralar ortaya çıkmaktadır. Özellikle sosyal medya platformlarının sayısı gün geçtikçe artış göstermektedir. Her kullanıcı her ortamda aktif olarak yer almamaktadır. Bundan dolayı internette hangi iletişim kanalının sizin için en doğru hedef kitleyi barındırdığını iyi analiz etmelisiniz. Yoksa hedef kitlenizin bulunmadığı ya da az bulunduğu bir ortamda yapacağınız viral reklamın size katkısı olmayacaktır.

Dürüst ve Güvenilir Olun

Viral reklamlar, geleneksel reklam türlerine göre markaların, kullanıcılara daha yakın olduğu bir reklam türüdür. Yine aynı şekilde viral reklamlar, tüketicilerin markaları sahiplendiği reklamlar olarak bilinmektedir. Bundan dolayı kullanıcı gözünde, güven konusunda ortaya çıkacak aksi bir durum, markanın imajını oldukça kötü bir şekilde etkileyebilir. Bu bağlamda sunulan ürün ya da hizmetin güçlü olması kadar oluşturulacak reklam içerisinde onlarla ilgili özelliklerin ne derece doğru olarak yansıtıldığı da çok önemlidir. Yani sunduğunuz ile verdiğiniz arasında güvenilir, dürüst ve tutarlı olmalısınız. Aksi takdirde tüketiciden gelecek olan geri dönüş bir hayli olumsuz olacaktır.

Oyuncuların Oluşturacağı İmaja Dikkat!

Viral pazarlamada tercih edilecek oyuncuların seçimi oldukça hassas bir konudur. Bu süreçte ince eleyip, sık dokumak gereklidir. Çünkü kampanyanızın yükselişe geçmesi ya da dibe vurması konusunda seçtiğiniz oyuncuların etkisi yüksek olacaktır. Eskiden viral reklam çalışmalarında en sık başvurulan yol yüksek takipçisi olan fenomenler olmaktadır. Bu çalışmalar düşük bütçeler ile yönetilebilmekteydi. Ancak artık bu tercihin bütçesi artış göstermiş ve kullanıcı gözünde pek inandırıcılığı kalmamış durumdadır. Viral pazarlama da unutulmaması gereken en önemli nokta doğallıktan asla ödün verilmemelidir. Kampanya çalışması için oyuncu seçiminde dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise fenomen olan kişinin dikkat çekecek, olumsuz davranışlarda bulunmaması. Çünkü bu davranışlar kullanıcılar tarafından sizin markanıza mal edilebilir. Bundan dolayı tercihlerinizi doğru yapmalısınız.

Viral pazarlama çalışmalarının başarıyla sonuçlanması için her aşamasında dikkat etmeniz gereken bu önemli kıstaslar, oluşturacağınız olumlu imaj için önemlidir. Yukarıda açıkladığımız bu temel etkenler ile birlikte, viral pazarlama çalışmalarında dikkat edilmesi gereken diğer hususlar şunlardır:

• Özgün fikir ve yaratıcılık
• Gerçekçi olma
• Katılımın yüksek olması
• Ölçülebilir düzeyde aksiyon oluşturma
• Verilecek mesajın kısa ve akılda kalıcı olması gerekir
• Hazırlanacak içeriğin, firma ve marka ile uyumlu olması
• Yayılım için doğru tetikleyici faktörlerin kullanılması

Viral Pazarlamanın Sunduğu Avantajlar Nelerdir?

Etkili bir pazarlama stratejisi olan viral pazarlama, doğru uygulandığı takdirde marka ve firmalara birçok avantaj sağlar. Hedef kitleye ulaşma ve içeriğin hızlı yayılması konusunda önemli bir yere sahip olan viral pazarlamanın marka ve firmalara sunmuş olduğu temel avantajlar şunlardır:

Viral pazarlama işletmelerin maliyetlerini azaltmaktadır. Viral pazarlama içerisinde tüketicilerin, markanın yaymak istediği mesajı taşıması, firmaların reklam maliyetini azaltan bir unsurdur.

Viral reklamlar tüketiciler tarafından daha ılımlı karşılanmaktadır. Yani ücretli reklamlara ya da kitlesel bir reklama kıyasla viral reklamlar daha kabul edilebilir bir yapıdadır.

Viral reklamların kitlelere ulaşması daha kolaydır. Mesajın çıkış kaynağı itibariyle arkadaş, aile üyesi, iş arkadaşı vb. statüde yönlendirilen mesajın kimden geldiğinin bilinmesi daha kolay olmaktadır. Böylelikle benzer ilgi alanlarına sahip olan kişilerin, mesajı okuma ihtimali yükselmektedir. Aynı şekilde içeriğin başka kişilere iletilmesindeki ihtimalde artarak, daha etkili bir hedefleme yapılması sağlanmaktadır.

Daha fazla göster

2018 Dijital Trendleri Neler Olacak? 💼

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

2018 Dijital Trendleri Neler Olacak? 💼

Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, 2018 yılında dijital alanda öne çıkacak trendleri açıkladı. Trendlerle ilgili bilgi veren Murat Erdör, tüm dünyada öğrenmeye programlanmış yazılımların ve mobil kullanımının hızla artmasının, yaklaşık 2.5 milyar insanın aktif olarak kullandığı sosyal medya ağlarının çoğalmasının, nesnelerin interneti ve yapay zeka gibi teknolojilerdeki büyük yükselişin, 2018 yılında dijital alandaki pazarlama uygulamalarının önemini daha da artıracağının altını çizdi.

2018 yılına damgasını vurması beklenen dijital trendler

Fijital Pazarlama

Dünya’da bu süreç yaklaşık beş sene önce başlamış olsa da Türkiye’de fijital kavramının geçmişi henüz çok yeni. Yaklaşık 3-4 senedir Türkiye’de konuşulan fijital kavramı, fiziksel ile dijital deneyimleri harmanlayarak tüketiciye en doğru yoldan ve ölçümlenebilir şekilde ulaşılmasını sağlayacak yöntemlerden biri olacak.

Yapay Zeka

Artık birçok alanda hizmet vermeye başlayan makineler ve yazılımlar da, tıpkı canlılar gibi topladıkları verileri işleyerek yeni şeyler öğreniyorlar. Öğrenen makinelere en yakın örneği, hemen her gün girdiğiniz Facebook. Yazılım, okuma alışkanlıklarınızı, kimin profilinde daha fazla vakit geçirdiğinizi, hangi gruplara ya da sayfalara yorum yaptığınızı sürekli kontrol ederek öğrenme sürecini geliştiriyor. Gelecek yıllarda Facebook örneğinde olduğu üzere öğrenmeye programlanmış yazılımların sayısı giderek artacak. Bu yazılımlar pazarlama ve dijital sektörler başta olmak üzere, birçok sektörün hedef kitlelerini doğru tespitine bir adım daha yaklaşılmasına olanak sağlayacak.

Mesajlaşma Aplikasyonları

MIRC ile başlayan mesajlaşma geleneği, son dönemde Whatsapp ile hızla yükselişini sürdürüyor. Dünya genelinde aynı anda milyarlarca ileti bir kullanıcıdan, kullanıcı ya da kullanıcılara iletiliyor. Baş döndürücü sayıların olduğu bu alanda mesajlaşma aplikasyonlarının sayısının ve içerisindeki reklam alanlarının artması bekleniyor.

Live streaming videolar

İçerik her zaman kraldı ancak şimdi videolu içerikler daha da bir kral. Tüm sosyal medya platformlarının “live streaming” destekli bir altyapıya dönmeleri ile birlikte “izle ve geç” kavramı bu alanda iyice oturmaya başlayacak. Facebook’un ardından Twitter’ın da video içeriklerine dair düzenlemeleri, kullanıcıların ve bu alana ilgi duyan markaların daha sık şekilde video paylaşmalarını sağlayacak.

AR Pazarlama

Augmented Reality (Artırılmış Gerçeklik) son zamanların öne çıkan, pazarlama ve reklam sektörlerinin popüler konularından biri. Cihazların cisim tanıma özelliği kullanılarak, sanal nesnelerin gerçek görüntülerin üzerine bindirilmesi olarak tanımlayabileceğimiz Artırılmış Gerçeklik, müşterilerle bağlantı kurma ve katılımı artırma açısından yenilikçi ve yaratıcı bir yol olarak kabul ediliyor. Bu teknolojinin yaratacağı pazarın, 2022 yılına kadar 117.4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Kısa Süreli İçerik

Periscope ile başlayan ve Snapchat, Scorp gibi uygulamalarla devam eden kısa süreli içerik kavramı, sosyal medyaya yön vermeye devam edecek. Paylaşılan içeriklerin belirli bir süre ile yayında kalması, markaların da stratejilerini bu hızlı tüketim çağına göre düzenlemesini gerektiriyor. Facebook’un canlı yayınları, Instagram Stories gibi uygulamalar “hızlı ve sonlu içerik” kavramını destekliyor.

VR Pazarlama

Son dönemde teknolojisi ve popülerliği iyiden iyiye artan Virtual Reality (Sanal Gerçeklik) ve 360 derecelik videolar sayesinde pazarlama uzmanları, hedef kitleleri ile nasıl empati kuracaklarını ve onların davranış biçimlerini nasıl daha iyi anlayacakları öğrenmeye çalışıyorlar. Müşteriye sunulacak deneyimin önceden görülmesine ve hissedilmesine olanak sağlayacak sanal gerçeklik deneyimleri sayesinde birçok kurum, müşterisiyle daha sıkı bağlar kurma yoluna gidecek.

Chatbots

Yapay zeka formlarının hayatlarımıza girmesi şeklinde tanımlayabileceğimiz Chatbotslar, telefon ve bilgisayarlarımızı kullanma biçimimizi kesin olarak değiştirecek gibi gözüküyor. Chatbotslar, gelecekte kullanıcıların söylediklerini çok kısa sürede analiz edecek ve kullanıcıların isteklerini yerine getirmek için onları yönlendirecek uygulamalar olarak daha fazla hayatımıza girecek.

Sanal paralar

Baş döndürücü düzeydeki hızlı yükselişiyle sanal paranın web dünyasında popüler olmasına yol açan Bitcoin, hiçbir merkezi otoriteye bağlı olmamasıyla dikkat çekiyor. Adını sıkça duysak da Bitcoin tek dijital para birimi değil. Günümüzde Bitcoin dışında oldukça popüler hale gelen ve altocin olarak adlandırılan Ethereum, Litecoin, Namecoin, Primecoin, Zcash gibi birçok yeni sanal para birimi mevcut. Bitcoin ve altcoin gibi sanal paralar popülerliklerini artıracak ve dijital alanın yükselen trendleri olmayı sürdürecek.

Daha fazla göster

YouTube “Önerilen Video” Bağlantılarını Kaldırıyor ▶️

Yayınlanma

Tarih:

YouTube "Önerilen Video" Bağlantılarını Kaldırıyor

14 Aralık 2017 itibariyle, YouTube videoları izlerken ekranın üzerinde beliren önerilen video etiketleri ve bağlantıları artık gözükmeyecek. Kullanıcı alışkanlıklarını analiz etmek hayli önemli. YouTube kullanıcılarının pek kullanmadığı bir özellik olacak ki önerilen video bağlantıları kaldırılıyor.

Önerilen Video Bağlantıları Nedir?

YouTube’da video izlerken içeriğin konusuna ya da videonun o kesitine benzer videolara kolayca geçmenizi sağlayan içerik oluşturucu tarafından eklenen bağlantılara öneri video bağlantıları deniyor. Bu bağlantıların yapılan analizler sonucunda kaldırılmasına karar verildi.

Önerilen bağlantı istatistiklerine göre her 20 kişiden sadece 1’inin bu bağlantıları kullandığı tespit edildi. Yapılan açıklamada kullanıcıların bu pratik özelliği kullanmama nedeni, o sekmeleri spam olarak algılamaları olarak belirtildi.

Google tarafından video sonunda çıkan diğer video kartlarının ve dış kaynaklı bağlantıların daha etkili olduğu açıklandı.

YouTube “Önerilen Video” bağlantılarının 1 ay sonra kaldırılması daha kullanışlı, temiz bir YouTube ortamı sunacak fakat daha önce yayınlanmış önerilen içeriklere fazlasıyla bağlı videoları kötü etkileyecek.

Daha fazla göster

Trend Konular

Copyright © 2016-2017 Dijital Karga - Dijital Şakaya Gelmez!