Connect with us

ReklamStore Ad Tech Firması MadWords ’ü Satın Aldı!

Türkiye’de veri odaklı performans pazarlamanın öncülerinden olan 2018’e yeni bir satın alma ile merhaba dedi. 2007 senesinde kurulan ve global ad tech pazarında da önemli bir yere sahip olan ReklamStore; sosyal medya ve arama motoru reklamcılığı alanlarında teknolojiler ve çözümler üreten ad tech şirketi ’ü satın aldı.

2011 yılında Facebook tarafından Marketing API programına dahil edilen ilk Türk şirketi olan Madwords, geliştirdiği platformu ile Facebook, Instagram, Twitter gibi farklı sosyal ağlar yanında Google, Yandex gibi arama motorları üzerinden daha etkili ve verimli reklam kampanyaları oluşturarak, reklam bütçelerini iş hedeflerine göre optimize edebiliyor. Madwords yalnızca teknolojik çözümler değil, benzersiz operasyon deneyimi ile mainstream sosyal ağlar yanında ShapChat, Pinterest gibi daha niş ağları da içine alan geniş bir yelpazede, her ölçekte reklam bütçesi için performans bazlı medya hizmetleri sunuyor.

ReklamStore Stratejik Satın Almalarına Devam Ediyor

Bilindiği üzere ReklamStore geliştirdiği teknolojiler ile doğru mecra ve kitleye dijital reklam verilmesini sağlayan ve gelirlerinin önemli bir kısmını yurtdışı operasyonlarından elde eden bir ad tech şirketi. İsrail ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ofisleriyle birlikte global ad tech pazarında da önemli bir yere sahip ve ürettiği teknolojileri başta Amerika, Asya, Avrupa, Ortadoğu olmak üzere birçok bölgeye ihraç ediyor.

Kendi kanallarından da performans odaklı reklam çözümleri sunuyor. Self servis olarak hizmet veren ve yayıncı ağına fırsatlar sunan Suply Side Platformu (SSP) da olan ReklamStore, MadWords satın almasıyla birlikte sosyal medya ve arama motoru reklamcılığında da iddialı bir konuma gelmeyi hedefliyor.

İnovasyonun hayati önem taşıdığı reklam ve pazarlama teknolojileri sektöründe 2007’den beri faaliyet gösteren ReklamStore; ürün portföyünü kendi geliştirdiği ürünlerle ve yaptığı satın almalarla her geçen yıl geliştirerek, müşterilerine kapsamlı reklam teknolojileri sunuyor. Daha önce mobil reklam platformu Rekmob ve e-mail pazarlama şirketi Leadfab’ı satın alan ReklamStore; Madwords ile son 3 yıldaki 3. satın almasını gerçekleştirdi.

Şirketin CEO’su Şencan Özen satın alma ile alakalı şunları söyledi; “MadWords kurulduğu günden bu yana hem teknoloji bakımından hem de vizyon olarak doğru hamleler yapan değerli bir firma. Zaten çeşitli alanlarda partnerliklerimiz mevcuttu. Bu satın alma ile beraber artık sosyal medya ve arama motoru reklamcılığında da hizmet verir konuma gelmeyi hedefliyoruz. Ölçülebilir iş hedefleri olan ve ileri seviye diyebileceğimiz dijital reklam verenler için sunduğumuz çözümlerin kapsamını genişletmekten dolayı çok mutluyuz. MadWords’ün kendi ürettiği teknolojilerin de mevcuttaki ürün ve hizmetlerimize sağlayacağı katkı da bizi çok heyecanlandırıyor diyebilirim.”

Türkiye’de performans pazarlamanın öncülerinden biri olarak 2008 yılında kurulan Madwords’un kurucusu Bora Akman ise şu sözlerle düşüncelerini bildirdi; “ReklamStore ile birçok konuda ortak bir bakış açısına ve yaklaşıma sahibiz. Kendi kaynakları ile reklam teknolojileri geliştirebilen ve kendi platformları üzerinden performansa dayalı reklamcılık hizmetleri sunabilen iki çok özel şirketin birbirinden farklı kaslarını bir araya getirerek, güçlerini birleştirmesi olarak görüyorum bu gelişmeyi. Akman sözlerine şu şekilde devam etti: “Bu birliktelikle beraber reklam teknolojileri konusunda farklı deneyim ve yetkinlikleri bir araya getirerek sadece yerel pazarda değil uluslararası ölçekte eşine az rastlanır bir değer yaratacağımıza ve geliştireceğimiz yeni ürün ve hizmetlerin bizi global rekabette çok özel bir konuma taşıyacağına inanıyorum.”

Dijital Karga bir hayal ürünüdür. Kulağınızdan içeriye ilk girdiğinde beyin hücrelerine ulaşana kadar nasıl bir tarife ulaştıysa Dijital Karga odur. Ne bir eksik ne bir fazla. Dijital Karga’nın nasıl ifade edileceğinden çok ne demek istediği önemlidir.

Sponsorlu Gönderi
Yorumlara Göz At

Giriş yapmalısın Giriş Yap

Yorum Yap

LG CLOi Robot Pazara Girişiyle Heyacan Yarattı

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Yapay zeka, LG Electronics’in teknoloji ve yenilik alanındaki pazar liderliğini güçlendirmesine yardımcı oluyor.

LG Electronics, küresel çapta diğer kuruluşlarla gerçekleştirdiği ortak iş süreçlerini arttırırken bir yandan da yapay zeka, makine öğrenimi, büyük veri ve iş-yönetim uygulamaları gibi yeni nesil teknolojileri kullanmayı hedefliyor. LG’nin tescilli deep learning tabanlı yapay zeka teknolojisi, son teknolojiyle geliştirilen cihazların pazara sunulma hızıyla paralel şekilde ilerliyor.

Yapay zeka teknolojisi ile geliştirilen LG CLOi Robot, CES 2018’de tanıtıldı. LG, yapay zeka teknolojisinin ve buna bağlı ürünlerin yakaladığı ivmeyi sürdürürken, yakın zamanda tamamlanan LG MEA Innofest 2018’de ilk kez görücüye çıkan CLOi Robot katılımcıların ilgi odağı oldu.

LG Electronics, yapay zeka teknolojisine sahip 2018 model beyaz eşya, tüketici elektroniğini ve hizmetlerini tek bir çatı altında toplamak için ThinQ markasını yarattığını duyurdu. LG ThinQ ürün ve hizmetleri, LG’nin yapay zeka teknolojisi DeepThinQ’in yanı sıra, diğer ortakların çeşitli yapay zeka teknolojilerini kullanarak deep learning ve birbirleriyle iletişim kurma becerisine sahip olacak.

IDC’nin son araştırmalarına göre, kavramsal ve yapay zeka sistemleri özelindeki MEA harcamalarının 2021 yılına kadar 114 milyon doları geçmesi bekleniyor. Gartner, analitik etkileşimlerin yüzde 50’sinin önümüzdeki üç ila beş yıl içinde yapay zeka aracılığıyla sağlanacağını öngörüyor.

Bunun yanı sıra, Dünya Ekonomik Forumu tarafından düzenlenen “The Global Shapers Annual Survey 2017” araştırmasına göre Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki gençler, Dördüncü Sanayi Devrimi’nin çalışma ve günlük hayatları üzerinde önemli bir etkisi olduğunu düşünürken, birçoğu robotların bulunduğu bir gelecekte yaşamak ve onlarla birlikte çalışmak konusunda oldukça rahat bir tutum sergiliyorlar.

Yaşamın dinamikleri yeniden yaratılacak

“Yapay zeka ve robot teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin yaşam kalitesinden, iş hayatındaki rutin işlere kadar hayat tarzımızı ve iş yaşantımızı oluşturan dinamikleri değiştirerek bu alanda yatırım yapılmasının temel nedeni olan, modası geçmiş uygulamaları ortadan kaldırması bekleniyor.” şeklinde konuşan LG Electronics Ortadoğu ve Afrika Bölgesi Başkanı Kevin Cha, şu şekilde devam ediyor: “Yıllar ilerledikçe bölgedeki tüketicilerin, iş ortaklarımızın ve perakendecilerin yapay zeka destekli elektronik ve beyaz eşya ürünlerimiz ile hayata geçen önemli değeri ve sağlanan verimi göreceğinden eminiz.”

LG Electronics, ThinQ markası ile akıllı ürün ailesinin, tüketicilerin yaşamını daha iyi ve kaliteli hale getirmek için her zaman onları düşündüğünü vurguluyor. Teknolojide bir sonraki adım yapay zeka. Bu noktada LG, yapay zeka teknolojisini daha erişilebilir kılma ve tüketicilerin gözünde korkutucu olmaktan çıkarmak adına gerçekleştirdiği çalışmalarını sürdürüyor.

LG, geçtiğimiz yıl Kore’de hayata geçirdiği Yapay Zeka Laboratuvarı ile beraber geliştirilen DeepThinQ 1.0 teknolojisi ile yapay zeka araştırmalarını hızlandırmayı amaçlıyor. Platform ile beraber yapay zeka teknolojilerinin çok daha geniş bir ürün gamına entegrasyonu sağlanabiliyor. Bunun yanı sıra platform, LG ürün geliştiricilerinin ilerleyen dönemde geliştirecekleri cihazlarda “Deep Learning” teknolojisini kullanabilmelerine imkan tanıyor. ThinQ’nun açık strateji mantığına uygun olarak DeepThinQ ile geliştirilen mobil cihazlardan beyaz eşyalara kadar uzanan LG ürünleri, son teknoloji ile geliştirilen yapay zeka platformuna bir dizi teknoloji ve çözüm entegre ederek daha kapsamlı bir kullanıcı deneyimi sunacak.

“LG, yapay zeka ürün portföyünü geliştirmeye kararlı” açıklamasını yapan LG Electronics, Ortadoğu ve Afrika Pazarlama Direktörü Mr. Derek Sim, şöyle devam ediyor: “Misyonumuz her zaman insanların yaşantılarına değer katmak oldu. Gelişmekte olan teknolojilere yaptığımız yatırımların, bu hedefe ulaşmamız özelinde önemli katkıda bulunacağına kesinlikle inanıyoruz. Geleceğin ne getireceği konusunda heyecan taşıyoruz ve kıymetli müşterilerimizin günlük yaşamlarında daha üretken ve verimli olmasına nasıl yardımcı olabileceğimiz konusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”

DeepThinQ, ticari ve tüketici sektörlerini hedefleyen ürünlerin tasarım süreçlerini de değiştiriyor. Kore Incheon Uluslararası Havalimanı’nda hizmet veren “Airport Guide Robot”, ortam gürültüsünü azaltan ses tanıma özelliğini geliştirerek yolcuların taleplerinin daha iyi anlaşılmasını sağlıyor. LG’nin robot elektrikli süpürgesi ise sandalye ve köpek arasındaki farkı öğrenip buna göre hareket edebiliyor. Buna ek olarak LG InstaView ThinQ ™ buzdolabı, EasyClean fırın ve QuadWash ™ bulaşık makinesi gibi akıllı ev aletleri verimliliği en üst düzeye çıkarıp, kullanıcıların evde daha kaliteli zaman geçirmesine olanak tanıyor.

LG Electronics, , kendi yapay zeka geliştirme aracının LG’nin tüm iş birimlerine yayılmasını sağlayarak “deep learning” tabanlı yapay zeka teknolojisini geliştiriyor. Bu sayede, son teknoloji ürünlerini pazara sunulmasına hız verebilmeyi amaçlıyor.

Daha fazla göster

E-İhracat Yaparken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

E-Ticaret sektörü her geçen gün büyüyor. Yurtiçi satışlarının yanı sıra, yurtdışı satışlarına odaklanan e- Ticaret şirketleri, e-İhracat için büyük atılımlar yapıyor. Türk perakende markalarını, E-Ticaret sitelerini ve KOBİ’leri e-ihracata hazırlamayı hedefleyen E-İhracat Platformu, şirketlerin E-İhracat yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini açıkladı.

E-Ticaret sektöründe satışlar her geçen gün artış gösteriyor. Online satışlara gösterilen yoğun ilgi E-Ticaret yatırımcılarının yüzünü güldürüyor. E-Ticaret şirketleri yurtiçi satışlarının yanı sıra, yurtdışına E-İhracat yolu ile açılmaya başladı. Bu konu ile ilgili birçok yatırımcı araştırmalar yapıyor. E-İhracat nasıl yapılır?, Ödeme ve kargo işlemleri nasıl yürütülür?, Kapıda ödeme imkânı tanıyorlar mı? Ya da diğer ödeme seçenekleri neler? İşte E-İhracat Platformu’nun yatırımcılara önerileri…

NEDEN E-İHRACAT YAPMALISINIZ?

Aracılık ticareti her geçen yıl tükeniyor. 21. yüzyılda katma değer üretmeyen aracılara yer yok. Google, Facebook ve Criteo sayesinde ihracat yapılan ülkelerdeki toptancı-ithalatçı şirketleri aradan çıkararak nihai tüketicilere direkt olarak ulaşmak mümkün. Türkiye nitelikli bir üretici ülke konumunda. Dünyada ”Made in Turkey” oldukça itibarlı. Bunu avantaja çevirmek ve ülke ekonomisine katkı sağlamak gerekiyor. E-ihracat işi bir odaklanma ve kararlılık işi olduğunu unutmamak gerekiyor. Hangi ülkeyi hedefliyorsanız o ülkenin dilinde müşteri hizmetleri desteği vermek dahil olmak üzere birçok işi aynı anda doğru yapmak zorundasınız.

E-İHRACAT YAPMAK İSTEYENLER NELERE DİKKAT ETMELİ?

Yerel Dil: Site baştan sona hedef ülkenin diliyle hazırlanmalı. Ürün özelliklerine kadar sitenizi yerelleştirmelisiniz. Google translate API kullanarak ürünlerinizi istediğiniz dile çevirebilirsiniz. Google bunun için aylık çok cüzi bir ücret alıyor. Fakat site menü yapısını kendiniz profesyonelce çevirmeniz çok daha iyi olacaktır.

Yerel Telefon Numarası: İletişim sayfasında hedef ülkeye ait bir müşteri hizmetleri numarası olmalı. Hedef ülkenin IP’lerinden giren ziyaretçiler sadece yerel müşteri hizmetleri numaranızı görmeli. İletişim sayfanızı IP’ye göre özelleştirebilirisiniz.

Yerel Adres: Yerel adres kullanın. Böylece site ziyaretçileriniz sizi o ülkenin yerle e-ticaret sitesi olduğunuzu düşünür. Her ülkede artık hazır ofis sanal ofis sunan şirketler var.

Yerel Ödeme Yöntemleri: Tüm ödeme yöntemlerini aktive edin. IyziCo ile tüm dünyadan kredi kartıyla ödeme alabilirsiniz. Diğer ödeme seçeneklerini de aktif etmek zorundasınız. Mesela Almanya’da kredi kartıyla ödeme yapma oranı sadece %7. Evet yanlış okumadınız. Diğer yandan; Aramex’in Ortadoğu’ya teslimlerde kapıda ödeme imkanı tanıdığını biliyor muydunuz? B2C Direct ile Rusya ve Ukrayna satışlarınızda kapıda ödeme teslimat yapabiliyorsunuz. Yerelleşmenin anahtar kuralı, tüm ödeme yöntemlerini aktif etmektir.

Yerel Pazaryerleri: Hedef ülkenin pazaryerlerine girin. İran’da Bamilo, Rusya’da Ozon ve Lamoda, Almanya’da eBay ve Amazon vs hepsi hazırda var. Siz yeter ki ben e-ihracat yapacağım diyin. Pazaryerlerinde yaptığınız satışların kargolarının içine kendi e-ticaret sitenizin yerel dilde hazırlanmış broşürlerini hazırlayın. Bu mecralardan kendi e-ticaret sitenize çeşitli promosyon ve kampanyalarla müşteri çekin. Nasılsa karlı satıyorsunuz. Kampanya planlamak için yeterince manevra alanına sahipsiniz.

Yerel Müşteri Hizmetleri: Hedef ülkenizin dilini ana dili gibi konuşan bir müşteri hizmetleri temsilcisi işe almak zorundasınız. Tüm iletişim kanallarını açık tutmalısınız; Whatsapp, Viber, Messeneger, canlı chat vs vs.

Yerel Dijital Pazarlama: Google, Facebook ve Criteo artık global ve önü alınamaz şekilde dünya internetini domine ediyor. Online ticareti kolaylaştırıyor, sınırları ortadan kaldırıyor. Hedef ülkeye yönelik reklam çalışmaları yapmalısınız.

Daha fazla göster

Türk Sanayisinden Yerli Yazılım Atağı

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Yerli olmayan yazılımların şirketlere uygulamaya başladığı ambargo sonrasında hükümet kanadının yerli ve milli yazılımı destekleyecek nitelikte yaptığı açıklamalar sonrasında Türk sanayisinin millileşme programlarında hareketlilik yaşanırken, son günlerde yaşanan gelişmeler yerli yazılımcıları heyecanlandırdı. Konuyu değerlendiren CPM Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Recep Palamut, Türk yazılım sektörü olarak dünya ile rekabet etmeye hazır olduklarının altını çizerken, Türk sanayisinin yerli yazılıma olan ilginin artmasından dolayı memnuniyetini dile getirdi.

Türkiye gündeminin yoğun olduğu bu günlerde birçok sektör için yerlilik ve millilik vurgusu gittikçe önem arz ediyor. Yerli yazılım sektörünün dünya devlerine hizmet verebilecek konumda olduğunu belirten CPM Yazılım Yönetim Kurulu Başkanı Recep Palamut, “Özellikle son günlerde yerli yazılım sektörü ile ilgili Sayın Cumhurbaşkanımızın memnuniyet verici açıklamaları sonrasında Türk sanayisinin önde gelen firmaları yerli yazılım konusunda hızlı davranmaya başladı. Sektörümüzün lider firması olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki inovatif çözümlerimiz ve yenilikçi tarzımız ile birçok farklı sektörde deneyim sahibiyiz. Biz yazılımları evinizin anahtarı olarak görüyor ve yıllardır evinizin anahtarı başkasında olmasın sizde olsun diyoruz. Anahtarın başkasında olmasının hem şirketlere hem de Türkiye’ye nasıl bir zarar verebileceğini geçtiğimiz aylarda yaşadığımız dijital ambargo ile görmüş olduk. Devletimiz de artık bu konuda ciddi atılımlar yapmaya başladı. Memnuniyet verici bu atılımlar yerli yazılımcılar olarak bizi heyecanlandırıyor” dedi.

“Yerli yazılıma geçmek isteyen şirketlere var gücümüzle destek vereceğiz“

Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlerin yerli olmayan yazılımlar kullanmasının ülkemiz açısından yarattığı tehlikenin önemle altını çizen Recep Palamut“Yerli olmayan yazılım şirketlerine uygulanmayan vergiler yüzünden ülkemiz her yıl 1,2 milyar TL vergi kaybı yaşıyor. Bugün gelişen ve dünya üzerindeki önemli konularda söz sahibi haline gelen bir Türkiye var. Her alanda gücümüzü ispat edebilecek konumdayız. Yerli yazılımcılar olarak yabancı yazılım kullanan ve yerli yazılıma geçmek isteyen şirketlere var gücümüzle destek vermeye hazırız. Geçiş sürecinde herhangi bir aksaklık yaşamamaları için her türlü teknik desteği kendilerine sağlayabilecek konumdayız. Karşılıklı güven ile altından kalkamayacağımız bir proje yok” dedi.

“2018 yerli yazılım sektörünün altın yılı olacak”

Devletin yerli yazılım ile ilgili söylemleri sonrasında taleplerin artmaya başladığını da aktaran Palamut, “Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ‘Ülkemizde tasarlanabilecek, üretilebilecek, geliştirilebilecek hiçbir ürünü, yazılımı ve sistemi acil durumlar haricinde dışarıdan hazır olarak almayacağız’ dedi. Bu güven verici söylem sonrasında yabancı yazılımlar ile rekabet edebilecek konumda olduğumuzu devletimize anlatmayı başarmış olduğumuzu gördük. Bu sorumluluk bilinciyle ülkemize fayda sağlayacak projeler üretmeye ve katma değer yaratmaya devam edeceğiz. Yıllarca yerli olmayan yazılımlara milyarlarca TL aktarıldı. Bu destek yerli yazılıma verilmiş olsaydı, yabancı yazılımlar ile çok daha önce yarışabilir konumda olabilirdik. 2018 yılı bu anlamda yerli yazılım sektörünün altın yılı olacak” dedi.

Daha fazla göster

Schneider Electric, Artırılmış Gerçeklik ile Dijital Dönüşüme Yön Veriyor

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Schneider Electric, endüstride kullanımı hızla yaygınlaşan arttırılmış gerçeklik (Augmented Reality, AR) teknolojileri ile müşterilerinin çözüm ortağı olmaya devam ediyor.

180 yılı aşkın süredir yeniliklere imza atan bir kurum olarak AR teknolojilerinde de liderliği üstlendiklerini belirten Schneider Electric; “AR teknolojilerinin fiyat ve kullanılabilirliğindeki yeni gelişmeler ile birlikte endüstride hızla kullanılmaya başlandığına şahit oluyoruz Geleneksel AR kurulumları pahalı ekipmanlar, karmaşık bir düzenleme ve yüksek düzeyde teknik uzmanlık gerektiriyordu. Akıllı telefonlar ve tabletler gibi bir dizi mobil cihazın bazı yenilikçi yazılım mühendisliği araçları ile bir araya gelmesi, endüstrideki geliştiricilerin uygun maliyetli AR çözümleri elde etmelerini sağladı. Büyük ve küçük üreticiler kendilerini AR’den faydalanma, operasyonel verimliliği önemli ölçüde artırma ve rekabeti geliştirme anlamında yeni fırsatlar arayan bir konumda buldular. Schneider Electric olarak biz de uçtan uca entegrasyon yoluyla üreticilerin AR teknolojilerinden maksimum fayda elde etmelerine olanak tanıyoruz. Gelişmiş AR araçlarının yüksek derecede entegrasyon ihtiyacına çözüm sunuyoruz. Açık ve kapsamlı teknoloji mimarimiz ile AR uygulamalarının geniş ölçekte kullanılmasını sağlıyoruz. Hedefimiz, müşterilerimize tüm üretim değer zinciri çapında AR teknolojileri ile maksimum verimlilik, fayda ve güvenilirlik sunmaktır” dedi.

AR teknolojileri, fiziksel çevre, veri kaynakları, grafik ara yüzler, ürün özellikleri (yazılım ve bağlantı uyumluluğu vb.) ve yapay zeka gibi unsurların hepsinin birlikte çalışmasına olanak tanıyor. Dolayısıyla AR araçları en iyi performansı, daha geniş şebeke ve süreçlerle bağlandığında sağlıyor. Bu kompleks ve bir o kadar etkili teknolojilerden kurumların en yüksek düzeyde yararlanabilmesi için Schneider Electric, İşletim Teknolojisi (OT) ve Bilgi Teknolojisi (IT) alanlarındaki uzmanlığıyla şirketlere destek sunuyor.

Bu kapsamda, Schneider Electric’in EcoStruxure™ for Industry platformu, bağlantı ve mobilite üzerinden AR, bulut analitikleri ve siber güvenlik gibi uygulamaları kolaylaştıracak şekilde entegre edilmiş üç katmanlı bağlantılı ürünler, edge kontrolü ve analitikten oluşuyor. EcoStruxure™ Augmented Operator Advisor ise, bağlamsal ve yerel bilgileri entegre ederek kullanıcıların gerçek, fiziksel bir ortamda sanal objeleri deneyimlemesine olanak tanıyor.

Schneider Electric’ten AR teknolojilerine yönelik pratik uygulamalar

Un üretim tesisleri, makarna ve çikolata tedariğinde küresel bir lider olan Bühler, Schneider Electric’in çözüm ortaklığı ile yeni nesil AR uygulamalarına imza atıyor. Yeni nesil AR teknolojileri ile şirket çalışanları, makine cihazlarıyla etkileşimde bulunmak ve görevleri yürütmek için tamamen yeni bir iş yapış biçimi kullanıyor. Mobil cihaz teknolojisi, gerçek zamanlı verilerin yeni kaynaklarına erişim ve bu verilerin görselleştirme/grafiklere dönüştürülmesi ile birleştiriliyor. Bu, operatörlere, herhangi bir kapı açmaya gerek kalmadan bir makinenin “içini” neredeyse görebilmelerini sağlayan kompleks bir görünüm sunuyor.

Schneider Electric’in sunduğu teknoloji üç ana başlıkta kurumlara çözüm sunuyor;

Ürün geliştirme: AR uygulamaları, yeni ürünlerin test edilmesi ve değerlendirilmesi gerektiğinde, ürün tasarımını gözden geçirme aşamasında verimli sonuçlar yaratıyor. AR, zaman kaybetmeden ve gerçek prototip üretme maliyetini yüklenmeden, yeni ürünlerin gerçek kullanım koşullarında kolayca değiştirilebilen 3D sanal modellerini değerlendirme olanağı sunuyor.

Bakım: Arıza durumlarında, AR uygulaması makinenin sorununu teşhis edebiliyor ve operatöre veya bakım personeline hızlı ve kolay onarımlar için görsel olarak yol gösteriyor. AR programı ile operatör tableti aracılığıyla, belirli onarımların nasıl yürütüleceğine dair üst üste bindirilmiş bilgileri takip edebiliyor.

Güvenlik uygulamaları: Yeni AR uygulamaları, kullanıcının kapalı bir metal dolabın içini “görmesini” sağlıyor ve kutuyu fiziksel olarak açmaya gerek kalmadan bir sorunun teşhis edilmesine olanak tanıyor. Böylece, ekipman çalışmaya devam ederken dahili çevresel koşulların değerlendirilmesi mümkün oluyor. Bu da genel güvenliği artırıyor ve güvenlik risklerini azaltıyor.

Daha fazla göster

Bir Masaüstü İşlemcide Bulunan Dünyanın En Yüksek Grafik Gücünü de Barındıran İlk AMD Ryzen

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

AMD Ryzen Masaüstü APU’lar Üstün Konsol Sınıfı HD Oyun Performansını Masaüstünüze Sunuyor ve Grafik Kartlarına 109$’dan Başlayan Fiyatlarla Ciddi Bir Rekabet Getiriyor

AMD, iki dahili Radeon™ Vega grafikli Ryzen™ Masaüstü işlemci modelinin piyasaya çıkışıyla, bir masaüstü işlemcideki en yüksek grafik gücünü tanıttı. Şu an piyasada olan AMD Ryzen™ 5 2400G ve AMD Ryzen™ 3 2200G işlemcileri, dört adet en yeni “Zen” işlemci çekirdeğini, gelişmiş Radeon “Vega” mimarisiyle tek bir yonga üzerinde birleştirerek, sırasıyla 175$ ve 109$ son kullanıcı fiyatıyla, lider seviyede sistem ve grafik performansı sunuyor.

Konuyla ilgili konuşan AMD Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Bilgi İşlem ve Grafik İş Grubu Genel Müdürü Jim Anderson “Bir yıl önce ilk Ryzen işlemcilerimizi piyasaya sürdüğümüzde, PC pazarında inovasyonu ve rekabeti sağlamaya başladık. Bu misyonumuza da 2018 boyunca da bağlıyız ve günümüzün PC kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanan iki lider APU ile de Ryzen portföyümüzü güçlendirmeye devam ediyoruz. AMD Ryzen Desktop APU’ları, tüketici ve kurumsal PC kullanıcıları pazarına sunduğumuz inovasyonun mükemmel birer örnekleri. Yüksek performanslı CPU ve GPU mimarilerimizi birleştiren bu yeni kategorideki Ryzen masaüstü işlemciler, akıcı bilgi işlem deneyiminin yanı sıra, gerçek 1080p HD oyunların, eSpor’un veya gelişmiş görüntü özelliklerinin keyfini, dahili Radeon Vega grafiklerin görsel doğruluğu sayesinde çıkarmanızı sağlıyor” dedi.

Ryzen masaüstü APU’lar, gelişmiş özellikleriyle de performansı daha da yukarıya taşıyorlar. Gelişmiş AMD SenseMI teknolojisi, yüksek frekanslarda ve düşük bellek gecikmelerinde güç tüketimini azaltıyor. Yeni APU’lar aynı zamanda oyun ve gerçek dünya uygulamalarında yüksek frekansları mümkün kulan çoklu çekirdek hızlandırma algoritması olan Precision Boost 2’yi de destekliyor. Dahili grafik güçleriyle birlikte bu yeni işlemciler, zahmetsiz bir akıcı oynanış için Radeon™ FreeSync teknolojisini ve bu teknolojiye sahip monitörlerle de uyumlu çalışıyorlar.

YÜKSEK PERFORMANSLI BİLGİ İŞLEM

Ryzen 5 2400G işlemci:

Tek bir işlemcide, 199$’lık Intel Core i5-8400 ve 89$’lık NVIDIA GeForce GT 1030 grafik kartının birlikte verdiği grafik performansını sunuyor.
Intel Core i5-8400’den %156’ya kadar daha fazla grafik performansı
Intel Corei i5-8400’den %21’e kadar daha fazla sistem performansı
Hız aşırtıldığında %39’a kadar daha hızlı grafik performansı

GENİŞ UYUMLULUK

Örnek teşkil eden bir müşteri deneyimi ile uzun dönemli kararlılık konusundaki sözümüzle Ryzen Masaüstü APU’lar, Ryzen™ Masaüstü CPU’lar ile aynı Socket AM4 yapısını destekliyorlar. Bu yüzden yeni işlemciler, hali hazırda 120’den fazla anakartın desteklediği AM4 ekosistemine, sadece basit bir BIOS güncellemesi ile dahil olabiliyorlar.

KİLİTSİZ PERFORMANS

Tüm AMD Ryzen Masaüstü işlemciler gibi Ryzen Desktop APU’lar da, AMD Ryzen™ Master hız aşırtma uygulaması ile CPU, DRAM ve GPU ayarlarında performans ayarı yapmak için çarpan kilidi açık şekilde geliyor, böylece hız aşırtma yapmanın özgürlüğünü seven kullanıcılar için daha da fazla performans sağlanıyor.

BULUNABİLİRLİK

Radeon Vega Grafikli Ryzen Masaüstü İşlemciler, bugünden itibaren alışveriş siteleri ve bayilerden, şu an satışta olan AM4 anakartların geniş seçenekleri ile küresel çapta piyasaya sürülmüş durumda. Radeon Vega Grafikli Ryzen Masaüstü İşlemcili heyecan verici OEM sistemlerin ise önümüzdeki aylarda satışa sunulması bekleniyor. Kullanıcılar, AMD Ryzen Masaüstü APU’ları hakkında en yeni ürün fiyatlandırma ve satın alım bilgileri için, AMD.com adresini ziyaret edebilirler.

Daha fazla göster

Sınırları E-İhracat İle Aşan Çözümler Positive ’den

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Positive Kurucu Ortakları Caner Istı ve Eren Dedeoğlu, e-ticarette sınırları aşıp yurtdışına satış yaparken, e-ihracatta ülkeye göre fiyatlandırmadan lojistik entegrasyonuna kadar, dikkat edilmesi gereken 10 kural hakkında bilgi verdi.

E-ticaretin, yurtiçi satışlarda olduğu kadar yurtdışına yönelik satışlarda da firmalara büyük bir potansiyel vadettiğini belirten Positive Kurucu Ortağı Caner Istı, ürünlerini farklı ülkelerdeki tüketicilere kolayca sunabilmenin ve e-ihracatta farklı başlıklarda devlet desteklerini kullanabilmenin, e-ticaret firmalarının internetin sınırları kaldıran yapısından sonuna kadar yararlanmalarına yardımcı olduğunu belirtti.

E-ticaretin temel kuralları yurtiçi ve yurtdışına satış yaparken aynı olsa da e-ihracatın bazı dinamikleri ile ayrıştığına dikkat çeken Positive Kurucu Ortağı Eren Dedeoğlu, “Biz Positive olarak, 12 yılı aşkın deneyimizi kullanarak, markaların e-ihracat pazaryeri entegrasyonlarını gerçekleştiriyoruz. Başta perakende olmak üzere farklı sektörlerdeki deneyimimize dayanarak, e-ihracatta başarılı olmak isteyen markaların dikkat etmeleri gerekenleri şu şekilde sıralayabiliriz” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü:

Sitenizi özelleştirin

İnternet siteniz, ziyaretçileri lokasyon bazlı tanımalı ve bulundukları konuma göre özelleştirilmiş siteniz ile karşılamalı.

Dil seçenekleri ekleyin

Siteniz ziyaretçinin bulunduğu ülkenin dili ile gösterilmeli. Kullanıcı isterse sitenin dilini değiştirebilmeli.

Para birimi seçenekleri ekleyin

Fiyatlar ziyaretin gerçekleştiği ülkenin para biriminde gösterilmeli; farklı para birimleri için kur hesaplaması yapılabilmeli.

Fiyatlandırmayı ülkeye göre yapın

E-ihracattaki en kritik özelliklerden biri, girilen pazarın dinamiklerine uygun olarak ürünlerin fiyatlanması. Benzer ürüne, farklı ülkelerde pazarın niteliğine uygun fiyatla satış yapılması olarak açıklayabileceğimiz bu özellik, fiyatların yerel para biriminde gösterilmesinden çok farklı. Örneğin, siteye Türkiye’den giriş yapmış kişilere X TL olarak gösterilen ürünler, bir başka ülkeden giriş yapmış kişiye markanın o pazarda ürünü satmak istediği 2X yerel para birimi ile gösterilebilmeli.

Lojistik entegrasyonunu yapın

Ürünlerin kullanıcılara sorunsuz şekilde ulaştırılması için en önemli adımlardan biri de lojistik entegrasyonunun yapılması. Giriş yapılan ülkeye uygun kargo seçeneklerinin listelenmesi, ürünlerin Türkiye deposundan, yurtdışı deposundan veya başkasının deposundan gönderimi gibi özel sevkiyat süreçlerine hazır hale getirilmesine yönelik çalışmaların markanın ihtiyaç ve iş yapış modeline uygun şekilde hazırlanması gerekir.

Farklı diller için SEO yapın

Yurtiçindeki kullanıcılar hedeflendiğinde gerçekleştirilen arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarının benzeri, e-ihracat için de gerçekleştirilmeli. Dil seçeneklerine göre özelleştirilmiş sayfaların her biri, ayrı bir bağlantı adresi olarak konumlanmalı. Kullanıcıların arama motorlarında farklı dillerde arama yaptıkları gerçeğinden hareketle, markanın dil bariyerine takılmadan arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması sağlanmalı.

Ödeme sistemlerini uyumlu kılın

Ödeme altyapısı, kullanıcının giriş yaptığı ülkenin ödeme sistemlerine tam uyumlu olmalı.

Sayfaları özelleştirin

Sayfalar, gösterilen banner’lardan ürün açıklamalarındaki metinlere kadar, belirlenen yerel dile uygun olarak özelleştirilmeli.

Çağrı merkezi hizmeti verin

Siteden alışveriş yapan ya da yapmayı planlayan kullanıcıların sorularının yanıtlanabilmesi için, çoklu dilde hizmet veren bir çağrı merkezi bulunmalı. Positive olarak, çağrı merkezlerinde kullanılan arayüzleri geliştiriyoruz.

ERP entegrasyonunu yapın

ERP entegrasyonu yapılarak, yurtdışı operasyonları için de ihracat faturası kesmek gibi yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi sağlanmalı.

Daha fazla göster

Türkiye’nin Gelişmekte Olan Oyun Bilgisayarı Pazarı Hakkında IDC İlk Raporunu Yayınladı

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Türkiye PC pazarının büyümesinin düşüşe geçtiği bir dönemde oyun bilgisayarının olgunluğa ulaşan PC pazarına yeni bir dinamik getirecegi şu an için pazardaki birçok oyuncu tarafından konuşulmakta. Global teknoloji araştırma ve danışmanlık firması IDC ’nin, büyüme potansiyeli olan oyun bilgisayarı pazarı ile ilgili yayınlamış olduğu ilk raporda bu konuya detaylıca değinilmektedir.

Rapor ‘Gaming PC Market in Turkey — An Opportunity to Grow’, Türkiye’deki oyun bilgisayarı pazarının gelişimini inceleyerek, büyümenin arkasındaki makro ve mikro etkenleri detaylı bir şekilde açıklayarak, pazarın önümüzdeki yıllarda nasıl şekillenecegi hakkındaki beklentileri ortaya koymaktadır. Rapor gelecekte bizleri bekleyen trendleri araştırmakla birlikte, aynı zamanda teknoloji üreticilerine bu dinamik pazarda nasıl varolunacağını ve nasıl gelişme sağlanabileceğini anlatmaktadır.

IDC Türkiye Kıdemli Araştırma Analisti Ayşe Kaptanoğlu’na göre “2016’daki kısa süreli bir iyileşme süresini hariç tutarsak, Türkiye PC pazarı, kurumsal ve tüketici tarafındaki güvenin ekonomik ve politik nedenlerden dolayı zayıflamasıyla birlikte, 2011 yılından beri düşüş eğiliminde, Fakat global bilgisayar oyunları pazarının son yıllarda istikrarlı bir şekilde büyümesi Türkiye’de de etkisini olumlu anlamda gösterdi.”

IDC’nin en son yapmış olduğu araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye oyun bilgisayarı pazarı 2017’nin 3. çeyreğinde yıllık %47.7 oranında bir büyüme göstererek 70.878 adede ulaşmıştır. Ayşe Kaptanoğlu’na göre ülkedeki genç nüfus oranı, internet kullanımındaki yaygınlık, ve geleneksel tüketici dışındaki bir kesimden gelen oyun bilgisayarına olan yoğun ilgi, bu pazarı potaniyel olarak değerli hale getirmektedir.

“80 milyonluk bir nüfusun yaklaşık 29 milyonu aktif oyuncu, 48 milyonu düzenli internet kullanıcısı ve yaklaşık 13 milyonu 15-24 yaş arası. Tüm bunlar pazarın büyüyor olmasında çok etkili” diyor Ayşe Kaptanoğlu. “Bunun yanı sıra, oyun bilgisayarının güçlü konfigürasyonu sebebiyle oyun dışında da kullanım alanları oluşmaktadır. Örneğin kamu ve eğitim sektörü ile birlikte mimarlar ve tasarımcılardan da talep görülmektedir. Tüm bu faktörler oyun bilgisayarlarının PC üreticilerinin satışlarını arttırmaları konusunda onlara bir fırsat yaratacağını göstermektedir.”

Daha fazla göster

WordPress Site Hızını Arttırmanın Yolları

Yayınlanma

Tarih:

WordPress alt yapısında kullandığınız internet sitenizin yüklenme hızı çok mu yavaş? Sitenizin yüklenme hızını etkileyen ve yavaş açılmasını tetikleyen birçok neden olabilir. Sitenin yavaş açılması kullanıcı deneyimini de olumsuz yönde etkilemektedir. Sitenizde kullandığınız eklentiler, Javascript – CSS dosyaları, resim boyutları ve daha birçok faktör sitenizin yavaş açılmasına neden olabilir. Site hızınızı yavaşlatan etmenleri tespit ederek düzenlemenize yardımcı olan site hızı ölçüm araçları bulunmaktadır.

Sitenin Yüklenme Hızını Ölçen Araçlar

Google PageSpeed Tools

google-pagespeed-insightsGoogle PageSpeed Tools Google arama motoru servisinin bir aracıdır. Buraya tıklayarak Google PageSpeed aracına ulaşabilirsiniz. Karşınıza gelen sayfaya sitenizin adresini girerek site hızını ölçebilirsiniz. Google PageSpeed sizlere site hızını masaüstü ve mobil cihazlar olarak ayrı ayrı ölçümler ve size sonucu yüzde olarak sunar.

Pingdom

pingdom-logo
Pingdom site hızı ölçüm aracına buradan ulaşabilirsiniz. Site performans hızını yavaşlatan dosyaları ve dökumanları bizlere detaylı olarak sunan Pingdom, site hızını optimize ederken bize iyi bir yol gösterici olacaktır. Analiz raporunda hangi dosyanın ne kadar yer kapladığını bizlere sunar. Pingdom site hızını optimize edebilmemiz wordpress eklentisi bulunmaktadır.

GT Metrix

gtmetrix-speed-testGT Metrix, yaygın olarak kullanılan ve beğenilen bir ölçüm aracıdır. WordPress eklentisi bulunan GT Metrix site hızını ölçümleyerek nasıl çözebileceğiniz hakkında sizi bilgilendirmektedir. Hangi dosyanın site hızını ne kadar yavaşlattığını size belirterek yüklü olan dosyanın sıkıştırılmış halini size sunmaktadır. GT Metrix ile site hızını ölçmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.
Sitemizin hızını yavaşlatan faktörleri araçlar ile tespit ettik. Genel olarak karşılaşılan problemler üzerinden adım adım WordPress sitenizin hızını arttıracak yolları gelin birlikte inceleyelim;

WordPress Sitenizi Yedekleyin

Optimizasyon sırasında veri kaybı yaşamamanız için öncelikle sitenizin yedeklemesini almalısınız. Bu noktada size yardımcı olarak UpdraftPlus eklentisini kullanabilirsiniz. UpdraftPlus basit bir yöntem ile sitenizin tema, eklenti, dosya ve aktif olarak kullanılan tüm dokümanların yedeklemesini alır. Site hızınızı optimize ederken yaşanabilecek aksaklıkların ve kayıpların önüne geçmek için ilk olarak UpdraftPlus eklentisini kullanarak bir veri yedeklemesi yapmanızı tavsiye ediyoruz. UpdraftPlus ile veri yedeklemesi nasıl yapılıyor? Öncelikle WordPress panelimizden Eklentiler> Yeni Ekle sekmesinden UpdraftPlus eklentisini indirerek etkinleştirelim. Sonrasında Ayarlar> UpdraftPlus Yedekleri sekmesine gelerek WordPress sitemizin yedeklemesini yapabiliriz.
Ayarlar> UpdraftPlus Yedekleri kısmından aşağıdaki görseldeki ekran karşınıza gelecektir. Ayrıca UpdraftPlus Türkçe dilini de destekliyor. Şimdi yedekle sekmesine tıklayarak site yedeklemesini başlatabilirsiniz.

updraftplus-yedekleme-1

Şimdi Yedekle butonuna tıkladıktan sonra aşağıdaki ekran karşımıza gelecek. İki seçenekte işaretli olarak gelecektir. “Şimdi Yedekle” diyoruz ve sitemizin yedeklemesini almaya başlıyoruz. Log mesajı olarak sizlere yedeklemenin başarılı olduğunu gösterdikten sonra isterseniz almış olduğunuz yedeği indirebilirsiniz. Optimizasyondan sonra oluşabilecek veri kaybında geri yükleme işlemlerini de UpdraftPlus üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

updraftplus-yedekleme-2

Görselleri Ölçeklendirmek Önemli

Yüklediğiniz resim boyutu kullandığınız boyut ile aynı olmayabilir. Aslında size gerekli olan küçük boyutlu bir görsel için site hızını yavaşlatan bir yükleme yapmış olabilirsiniz. Kullanım sırasında ortam dosyasından görselinizi seçerken ölçeklendirme yapmanız sitenizin hızını arttırmaya yönelik bir hareket olacaktır. İlk aşamada sizin için küçük gibi görünen bu seçenek çok fazla resim kullandığınız zaman büyük yarar sağlayacaktır.

resim-olcekleme

WP Smush’u Biliyor musunuz?

Görsellerin optimize edilmesi için kullanabileceğiniz bulunmaz bir WordPress Eklentisidir. Öncelikle WordPress sitemize WP Smush Eklentisini indirelim ve etkinleştirelim. Eklenti kurulumu gerçekleştikten sonra Ortam > WP Smush sekmesinden görsellerin sıkıştırma işlemlerini yapabilirsiniz. Toplu Sıkıştırma yaparak sitenizin hızını yavaşlatan tüm görselleri optimize edebilirsiniz. Birde ayarlar kısmından yükleme sırasında otomatik sıkıştırma seçeneğini aktif ederseniz daha sonra yükleneceğiniz görseller optimize edilerek yüklenecektir.

wp-smush

Önbelleği Temizliyor Muyuz?

WordPress sitenizde yaptığınız işlemlerden dolayı tarayıcıda cache oluşmaktadır. Cache oluşmasından dolayı sitenin yüklenme hızı yavaşlar. WP Fastest Cache eklentisi Türkçe dilini destekler ve sitenizin hızını yavaşlatan etmenleri temizlemenizde yardımcı olur. WP Fastest Cache eklentisini wordpress panelinize indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.

WP Fastest Cache > Ayarlar kısmından sitenizin hızını yavaşlatan etmenleri kaldırabilirsiniz. HTML, CSS ve JS sıkıştırmalarını yapabilirsiniz. Gzip sıkıştırma ile dosya boyutlarını küçülterek transfer hızınızı arttırabilirsiniz. Dosya sıkıştırma işlemleri için WP Fastest Cache eklentisinin yanı sıra Autoptimize eklentisini kullanabilirsiniz. Autoptimize eklentisini buradan indirebilirsiniz. Bu notu düştükten sonra WP Fastest Cache eklentisine devam edebiliriz. Tüm sitenin cache’ini otomatik oluştur sekmesine tıkladığınız zaman karşınıza gelen aşağıdaki görüntüden hangi sayfalarda ne kadar sürede cache tutulmasını istiyorsanız seçebilirsiniz.

wp-fastest-cache-2

Önbellek Temizle sekmesinden WordPress sitenizin hızını yavaşlatan cache ve önbellek temizliğini yapabilirsiniz. Önbellek temizleme işlemi düzenli olarak yapıldığı zaman önbellekten kaynaklanan site hız yavaşlamasının önüne geçebilirsiniz.

Şimdi Site Hızınızı Tekrar Test Edin

Neler Yaptık?

WordPress alt yapısına sahip sitemizin hızını arttırmak için sizlere birkaç öneride bulunduk. Öncelikle veri kaybı yaşamamak için site yedeklerini almamız gerektiğini ve bu wordpress sitede yedek almak için hangi eklentinin kullanılacağını sizlerle paylaştık. Sitede kullandığımız görsellerin site hızını etkilediğini ve bu görsellerin boyutlandırılması ve optimize edilmesinden bahsettik. Ön bellek temizlemek için sizlere bir cache eklentisini önerisinde bulunduk. Adım adım bu işlemleri gerçekleştirdiğiniz ve sitenizde düzenli olarak uyguladığınız zaman wordpress sitenizin hızının arttığını göreceksiniz.

Daha fazla göster

Online Alışverişe ‘Aşk’ Karıştı

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

E-ticaret platformu n11.com, Sevgililer Günü’ne özel modadan kozmetiğe, aksesuardan elektroniğe, ev yaşamdan tatile kadar birçok farklı ürün grubundan hediye seçenekleriyle aşk dolu bir gün vadediyor.

E-ticaret platformu n11.com, Sevgililer Günü’ne özel aşk dolu hediye seçeneklerini satışa sunuyor. Şubat ayında alışverişe aşk karıştıran n11.com, birbirinden farklı kategorilerdeki hediye seçenekleriyle sevenleri mutlu, cepleri rahat ettiriyor.

Ne giyse yakışır

Kadınların fazlalaşsa da azalan gardıroplarına müdahale etmek isteyen Mecnun’lar için kadın giyim kategorisinde binlerce ürün sunan n11.com, aynı şekilde erkek giyim kategorisinin kapılarını da o gün için aşkla açıyor.

Ayakkabı ‘aşk’ına

Bir de yetmez, beş tane, beş de yetmez yedi tane diyerek giden kadınların ayakkabı aşkına Sevgililer Günü’nde bir çift de benden olsun diyen Mecnunlar için düzenlenen Kadın Ayakkabı & Çanta kategorisi, ayakkabılarını müzelik olana kadar giyen erkeklerin yardımına koşan Erkek Ayakkabı kategorisiyle yarışıyor.

Yüzüklerin efendisi

Aşkımız fantastik film tadında diyen çiftleri bekleyen Takı kategorisi, yüzüğün efendisini, kolyenin özel sahibini bekliyor. Zaman nasıl geçiyor anlamıyorum, saatimiz eksik olmasın diyen çiftler için ise Saat kategorisi, Leyla ve Mecnun’un tam zamanında hayatımıza girdiğini anımsatıyor.

E-ticaret platformu n11.com’un alışverişe aşk karıştıran hediye seçenekleri Kadın Giyim’den Kadın Ayakkabı & Çanta’ya, Erkek Giyim’den Erkek Ayakkabı’ya, Kadın Parfüm, Kozmetik, Takı, Saat ve Kişisel Bakım’dan, Erkek Saat, Takı, Kişisel Bakım, Hediye Setleri’ne, Seyahat kategorisinden Elekronik’e kadar birçok farklı kategoride satışa sunuluyor.

Daha fazla göster

Biryudumkitap, Türkiye’deki kitap okuma sorununu çözmekte kararlı!

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

2015 Aralık’ta sosyal girişim dünyasına merhaba diyen Biryudumkitap, 2. yılını kutlarken, 2017 boyunca yaşananları bir bilgi grafiği ile anlatıyor.

250 bin aktif kullanıcıyı deviren Biryudumkitap’ın “dünyayı okumak kurtaracak” diyen okurları günde ortalama 4.5 dakika okuma yapıyor. Türkiye’de ise kitap okumaya ayrılan süre ortalama 1 dakika. Bu yıl boyunca Biryudumkitap üzerinden 257 kitap pasajı, 52 şiir ve 52 edebiyat dergisi pasajı paylaşılmış. Ekibin ayrıca Kitap Buluşmaları adı ile Konya’da ve İstanbul’da etkinlikleri düzenleniyor.

Haziran 2017’de, Biryudumkitap’ın sürdürülebilir olması amacı ile yayına alınan Bir Kutu Kitap için de bir bilgi grafiği var. Henüz 6 aylık olan girişim, 6000’den fazla kutuya ve 2700’ü aşkın aboneye ulaşmayı başararak 81 ile tam 21.173 kitap göndermiş. Bunun dışında Askıda Ne Var, Anlatan Eller, Empati Derneği, Umut Olacak Çocuk, Aynebilim Aşevi gibi diğer sosyal girişimlerle ve STÖ’lerle iş birliklerinde bulundu.

Biryudumkitap, bu yıl Bilgi Üniversitesi Genç Sosyal Girişimciler 2017 ödülünü almayı ve Endonezya’da düzenlenen Ashoka CXC Network Summit’e gitmeye hak kazanmıştı. Diğer bütün detayları, BYK ekibinin hazırladığı bilgi grafiğinde görebilirsiniz.

Daha fazla göster

Trend Konular

Copyright © 2016-2017 Dijital Karga - Dijital Şakaya Gelmez!