Connect with us
Twitter Kampanyaları Geri Dönüş Oranı %40

Twitter Kampanyaları Geri Dönüş Oranı %40

Bağımsız bir araştırma, Twitter üzerinden yapılan pazarlama kampanyalarının diğer medya kanallarına kıyasla %40 daha fazla yatırım getirisi olduğunu gösteriyor.

“Twitter pazarlama kampanyaları ne kadar etkili? Video reklamları gerçekten satışları artırıyor mu? Ürün ve marka pazarlamasının doğru karışımı nasıl olmalıdır?” sorularından yola çıkarak, pazarlama ve iletişim ağı Dentsu Aegis Network (‎@DentsuAegis) (DAN), küresel medya ajansı Carat Global (‎@CaratGlobal) ve pazarlama etkinlik ajansı Data2Decisions (‎@globald2d) (D2D), dört müşteri için üç pazarda verilen Twitter reklamlarının iki yılını kapsayan Pazarlama Karışım Modeli (MMM) çalışmaları yürüttü. Bu şirketler arasında iki gıda şirketi, öncü bir içecek üreticisi ve küresel bir moda şirketi yer alıyor.

Araştırmanın sonuçlarına göre, Twitter reklamlarının ortalama yatırım getirisi diğer kanallardaki ortalama medya yatırım getirisinin %40 üzerinde. Ayrıca yapılan çalışmalar, Twitter’ın Promoted Video (öne çıkarılan video) reklam formatının, satışları artırma konusunda Twitter’ın diğer reklam formatlarına göre %20 daha etkili olduğunu ve Twitter’da ürün odaklı reklamların en yüksek kısa dönem yatırım getirisi olduğunu gösterdi.

1.Twitter kampanyaları büyük para getiriyor

Twitter’daki reklam kampanyalarında harcanan her bir dolar için çalışmadaki dört marka, ortalama 2.70 dolar gelir elde etti ve bu ortalama yatırım getirisi, diğer medya yatırımlarındaki ortalama yatırım getirisinden neredeyse %40 daha fazla.

2. Öne çıkarılan videolar satışı artırıyor

Çalışma aynı zamanda öne çıkarılan videoların pazarlamacılar için yatırım getirisini artırmada özellikle etkili olabileceğini de gösterdi. Örneğin, Birleşik Krallık’taki Pringles (Kellogg’s) ortalama medya yatırım getirilerinin üç katı olan muhteşem bir getiri elde etti.

Genel olarak, Promoted Video diğer Twitter reklam formatlarına kıyasla satışları artırma konusunda %20 daha iyi olduğunu kanıtladı.

3. Ürün odaklı olmak önemlidir, ancak marka değerini unutmayın

Araştırmada ayrıca, ürün odaklı Twitter kampanyalarının marka odaklı Twitter kampanyalarından çok daha fazla yatırıma geri dönüş sağladığını belirlemek için bir markayla simülasyon gerçekleştirildi. Twitter’daki yalnızca ürüne özel kampanyalar, Twitter’da yalnızca marka odaklı kampanyaların elde ettiği 30 sentlik geri dönüşe kıyasla yaklaşık 2 dolarlık kısa vadeli satış getirisi sağladı.

Ancak, ürün odaklı pazarlama, marka değeri zamanla azaldığından, uzun vadede olumlu sonuçlar vermeyebilir. Twitter’da ürün odaklı ve marka odaklı reklamcılık arasındaki optimum denge, her bir markanın stratejik hedeflerine bağlı olacaktır. Yapılan analiz, Twitter’da yapılan reklam kampanyalarında, ürün odaklılığa % 70, marka odaklılığa % 30’luk bir dengenin uzun vadeli marka değerini kaybetmeden kısa vadeli yatırım getirisi sağlayacağını gösteriyor.

4. Daha fazla yatırım = daha fazla kazanç

Buna ek olarak, araştırmada, artan Twitter harcamalarının yatırım getirisi üzerindeki etkisi öngörüldü. Analiz, ortalama olarak, markaların beş veya daha fazla faktöre göre, Twitter kampanyalarına yaptıkları yatırımları artırarak yararlanabileceğini buldu. Ayrıca, birkaç hafta boyunca Twitter kampanyaları yayınlayan pazarlama programlarının, bir defalık büüyk ilgi göreceği düşünülen kampanyalarından daha etkili olduğu tespit edildi.

Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda görülüyor ki, markaların 2018 bütçe planlamalarında bu sonuçları unutmamalarında fayda var.

En İyi SEO Firması Nasıl Anlaşılır?

Yayınlanma

Tarih:

En İyi SEO Firması Nasıl Anlaşılır?

İnternette var olmanın ve bulunabilir olmanın öneminin artması ile beraber SEO çalışmalarının önemi de her geçen gün artmaktadır. Web sitelerin arama motorlarında mevcut rakiplerine ve potansiyel rakiplerine göre daha başarılı olabilmeleri için SEO çalışmaları bir gereklilik haline gelmektedir.

Neden mi? Çünkü SEO çalışmaları sizi arama motorlarında görünür kılar, marka bilinirliğini arttırır, kullanıcı gözünde güvenilir olursunuz, kurumsal imajı güçlendirir, ziyaretçi sayısı ve kazancınız artar. SEO çalışmalarının ciddi anlamda önem arz ettiği günümüzde, artan taleple doğru orantılı olarak kurumsal SEO danışmanlığı hizmeti veren firmalarda da bir artış söz konusu olmuştur.

SEO ajanslarında yaşanan bu artış akıllara “Hangi SEO firması daha iyi ? SEO firmasının iyi olduğunu nasıl anlarım?” gibi soruları getirmektedir. Öncelikli olarak çalışmayı düşündüğünüz SEO firmasının yaptığı çalışmaların geneline bir göz atmalısınız. Peki, En iyi SEO Firması nasıl anlaşılır?

SEO firması bir web sitesinin genel yapısını ve site düzenini SEO açısından analiz etmelidir. Yaptığı bu analizler ile eksiklikleri tespit etmelidir. Sektör analizleri yapmalı ve bulunduğunuz sektörü tanımalıdır. Sektörü analiz eden SEO firması, rakip firmalarınızı tespit etmeli ve rakip firmalar ile ilgili analizler yapmalıdır. Yapılan bu analizlerde rakiplerin arama motorlarında hangi sıralamalarda olduğu, hangi kelimelerde ön planda olduğu, internetteki imajlarının nasıl olduğu gibi bilgileri toplamalıdır. Böylelikle rakibin artı yönlerini ve eksi yönlerini size sunmalıdır.

SEO firmalarının yapması gereken en önemli çalışmalardan biri de anahtar kelime analizleridir. Yani çalışmalar doğrultusunda kullanılacak en doğru kelimelerin tespit edilmesini sağlamalıdır. İyi ve kaliteli hizmet veren bir SEO firması site içi SEO ve site dışı SEO çalışmaları yürütmelidir. SEO firmalarının yapması gereken bir diğer önemli hizmet ise çalışacağı firmalar için SEO stratejileri hazırlamasıdır. Çünkü çalışmaların başarıya ulaşabilmesi için başarılı SEO stratejileri gerekir. SEO Firması bu stratejileriyle web sitesinin yazılım, tasarım, kategori, menü, URL yapısı ve benzeri alanlarda A’dan Z’ye SEO uyumlu hale getirir. Çalışma yürütülen firmanın hedef kitlesi arttırılarak; firmanın satışlarında artış, gelirlerinde yükselme olmasına etki etmektedir.

SEO Firmasını Değerlendirirken Göz Önünde Bulundurulacak Kriterler

Çoğu SEO çalışması yürüten firma ya da bireysel çalışan kişiler site içi SEO çalışmalarına önem vermemektedir. Yapacakları çalışmaları sadece backlink çalışmaları çerçevesinde şekillendirmektedir. Ancak SEO çalışmaları bir bütündür ve bu bütünün en önemli safhalarından biri site içi SEO çalışmalarıdır. Bundan dolayı çalışmayı düşündüğünüz firmanın site içi optimizasyon konusunda profesyonel bir destek verip, vermediğine özellikle dikkat etmelisiniz.

Site dışı SEO çalışmaları oldukça geniş bir yelpazede yürütülebilmektedir ve bu konuda backlink kazanımı en önemli kriterlerdendir. Fakat çalışmalarınızı yürütecek olan firmanın siteniz için elde edeceği backlinkler ne derece kaliteli ve kalıcı olacaktır? Bununla birlikte backlink alınan yerlerin içeriğiniz ile ne derece alakalı ve orantılı olacağı da önemli bir durumdur. Link inşası oluşturulurken ücretsiz sitelerle birlikte kaliteli haber siteleri, içeriğinizle alakalı olan otoriter sitelerde kullanılacak mı? Bu koşullarının hepsi göz önünde bulundurulmalıdır.

Çalışma yürütmeyi düşündüğünüz SEO ajansı web siteniz için özel blog ağı oluşturup, oluşturmayacağı da önemli kriterlerdendir. Çünkü backlink çalışmaları kapsamında özel link ağının kurulması, çalışmaların faydasını arttıracak önemli bir etkendir. Bir SEO firmasında dikkat etmeniz gereken önemli hususlardan biri de SEO uzmanlarının yenilik ve gelişimlere ne derece açık olduğudur. Yani günden güne değişiklik gösteren arama motorlarına ve algoritma yapılarına hakim olmaları ve sürekli yeniliklere göre stratejiler geliştirmeleri çok önemlidir. Aksi takdirde eski çalışma yöntemlerinde kalmış ve faydası olmayan ya da etkisi az olan çalışmaları yapması size bir şey kazandırmayacaktır. Bu yüzden yenilikçi ve gelişime açık olmayan firmalardan uzak durulmalıdır. SEO firmasını değerlendirirken, yapılacak olan sözleşmede müşteriyi koruyucu maddelerin olup, olmadığına da dikkat edilmelidir. Yani SEO firması sadece kendini koruyan ve garanti altına alan maddeler mi sunuyor? Yoksa gerçekten müşterisine vaat ettiklerine karşılık bir garanti, dayanak sunuyor mu? diye sorgulanmalıdır.

Çalışma yapmayı düşünülen SEO firmasının, hizmet vermekte olduğu marka ve firmalar için elde etmiş olduğu backlinkleri takip edip, etmediği de önemli bir faktördür. Sizin için kazanılan backlinklerin SEO firması tarafından düzenli olarak takip edilmesi, geçerliliğini hala koruyup, korumadığının bilinmesi ve bunun raporlanması önemlidir. Bu yüzden kendiniz için SEO firması seçerken bu konuda ne kadar hassas olduklarını sorgulayın. Bir SEO firmasında aranması gereken bir diğer önemli kriter ise hizmet politikasında Anti SEO çalışmalarının takip edilmesi ve bunlara gerekli müdahalelerin yapılması üzerine destek verip, vermediğidir.

Anti SEO çalışmaları, web sitelerin sıra kaybı yaşamasına ve Google tarafından ceza almasına dahi sebebiyet vermektedir. Bu çalışmaları gerçekleştiren kişilerin amacı siteye zarar vermektir. Bundan dolayı seçeceğiniz SEO firmasının Anti SEO tespitleri yapıp, yapmadığını ve böyle bir durumla karşılaşıldığında durumu düzeltmek için hizmet verip, vermeyeceğini sormalısınız.

Yapılan SEO çalışmalarına istinaden, çeşitli SEO araçları ile analizler yapılmaktadır. Bu analizler ile SEO çalışmalarının ne derece başarılı olduğu, nelerin yapılması, nelerin yapılmaması gerektiği gibi bilgiler elde edilmektedir. Bu SEO analizleri teknik bilgiler içermektedir. Bundan dolayı çalışmayı düşündüğünüz SEO firmasının size hazır analiz programları ile elde edilen anlaşılması zor, sonuçları raporlamayacağından emin olmalısınız.

Başarılı ve kaliteli bir SEO firması yapılan çalışmaları değerlendirmek için yaptığı analizlerin sonuçlarını, müşterisinin anlayabileceği bir şekilde oluşturarak, sunmalıdır. Öncelikle yapılan çalışmaları sunmalı, yapılan çalışmaların site içinde ve site dışında hangi alanlarda gerçekleştiğini anlatmalı ve bu alanlarda yapılan çalışmaların siteyi nereden, nereye taşıdığını raporlamalıdır. Çalışmalara başlamadan önce ve başladıktan sonra ki farkları anlatmalıdır. Her ay çalışma yapılan anahtar kelimeler üzerinden sıralamaların ne durumda olduğunun özetlenmesi gerekmektedir. Yani seçeceğiniz firmanın, sizin için neler yaptığını sizin anlayabileceğiniz bir dille sunup, sunmadığını sorgulamalısınız.

Başarılı bir SEO firması hem hakkıyla çalışıp işlerini yürüten hem de öğreten bir firma olmalıdır. Müşterilerine ya da SEO alanıyla ilgilenenlere bu konu da öğretici bilgiler aktarmalıdır. Kendi sitesi üzerinden SEO çalışmalarıyla ilgili öğretici bilgiler yayınlayarak, insanların merak ettikleri konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamalıdır. Ayrıca çalışma yürüttüğü müşterilerine de yapılan işlerin neden yapıldığı, nasıl yapıldığı gibi konularda da bilgiler aktararak, bu alana yabancı olan müşterileri bilgilendirip, bilinçlendirmelidir. Böylelikle müşterilerin yapılan çalışmaları ve SEO’nun kapsamını anlayabilmesi sağlanmaktadır.

Daha fazla göster

YouTube’a Hikaye Paylaşma Özelliği Geliyor! ▶️

Yayınlanma

Tarih:

YouTube’a YouTube Reels adıyla hikayeler özelliği geliyor. Snapchat tarafından tanıtılan, daha sonra Instagram, Facebook, Messenger ve bazı arkadaşlık uygulamaları tarafından da kullanılan Hikayeler, şirketin “Reels” olarak adlandırdığı yeni bir özellik olarak kullanıcılara sunulacak.

Şirkete göre, YouTube Reels, içerik oluşturucuların bir YouTube videosu hazırlamasına gerek kalmadan içerik paylaşmalarına izin veriyor. Şirket, YouTube’daki Reels fikriyle, yaratıcıların kendilerini ifade etmelerini ve tam bir video çekmek zorunda kalmadan hayranlarıyla etkileşimde bulunmalarını sağlayan yeni bir video biçimi sunmak olduğunu söylüyor.

Reels’in en büyük farklarından biri Instagram’da olduğu gibi uygulamanın üstünde yayınlanmak yerine, kullanıcının kanalında yepyeni bir sekmede görünebilecek olması.

Reels, YouTube ana sayfasında öneriler olarak görünebilecek. Ve 24 saat sonra kaybolmayacak. Bir YouTuber’ın birden fazla Reels’i olabilecek.

İçerik oluşturucular her biri 30 saniyeye kadar olan birkaç hızlı mobil videoyu çekip, yeni “YouTube” çıkartmaları da dahil olmak üzere filtreler, müzik parçaları, metinler ve daha fazlasını ekleyerek Reels oluşturabilecekler.

30 saniyeye kadar anlık videolar, ilk etapta 10 bin ve üstü abonelere sahip kanallara açılacak.
Kullanıcılar Reels ile ilgilenirse, YouTube bunları daha sık görmek istediğiniz bir işaret olarak alacak.

Kısa hikayeler ile herhangi bir Reklam ücreti alınıp alınmayacağı belli değil. Takipçiler ise videolar yüklendiğinde bildirim alabilecek.

Daha fazla göster

Fenomenler Satın Alma Tercihlerini Etkiliyor Mu?

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Fenomenler Satın Alma Tercihlerini Etkiliyor Mu?

İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde yürütülen, “Sosyal Medya Fenomenleri, Takipçilerinin Satın Alma Tercihlerini Etkiliyor Mu?” başlıklı araştırmanın sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre; araştırmaya katılanların yüzde 80.6’sı, son bir yıl içinde fenomenler aracılığıyla tanıtılan herhangi bir ürün veya hizmeti satın almadığını belirtiyor.

İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Güventürk Görgülü ve Pazarlama 3.0 editörü Turan Farajova, yürüttükleri “Sosyal Medya Fenomenleri Takipçilerinin Satın Alma Tercihlerini Etkiliyor Mu?” başlıklı araştırma sonuçlarını açıkladı. Araştırma sonuçları, Influencer Marketing yönteminin, ancak etkili seçme ve ölçme araçlarıyla, markalara belirli ölçülerde fayda sağlayabileceğini gösteriyor. Fenomen takipçilerinin, satın alma güçleri ve tavsiyeleri tüketime dönüştürebilme kapasitelerinin, ürün ve fenomen bazında ölçülmesi gerekiyor. Bunun yanında işbirliği yapılan her fenomenle, hangi ürünün, hangi tür paylaşımla daha etkili olabileceğinin de ölçülebilir olması gerekiyor.

Kadınlar erkeklere oranla daha fazla etkileniyor

Ankete katılanların yüzde 70’ten fazlası marka tercihlerinde fenomenlerin rolü olmadığını düşünüyor. Her 100 kullanıcıdan 80’i de son bir yıl içinde fenomenler aracılığıyla tanıtılan herhangi bir markayı satın almadığını ifade ediyor. Aynı konuda kadın erkek ayrımına bakıldığında, kadınların marka tercihi ve satın alma konusunda, izledikleri fenomenlerden daha yüksek oranda etkilendikleri görülüyor. Kadınların yüzde 42’si marka tercihinde izlediği fenomenlerden etkilendiğini söylerken, erkeklerde bu oran yüzde 20’nin altına düşüyor. Kadınların yüzde 30’u son bir yıl içinde fenomenler aracılığıyla tanıtılan bir ürün veya hizmeti satın alırken, erkeklerde bu oran yüzde 10’lara kadar geriliyor.

“Ben etkilenmiyorum ama başkaları etkileniyor”

Sosyal medya fenomenlerinin tavsiyelerinden etkilenme oranı düşük olmakla birlikte katılımcıların yüzde 77.9’u, kendisi dışındaki bireylerin fenomenlerden etkilendiğini düşünüyor. Bu görüşe bağlı olarak takipçilerin yüzde 64’ü markalar için fenomenle pazarlamayı gerekli görüyor.

Sponsorlu içerikler dikkate alınmıyor

Fenomen takipçilerinin önemli bir bölümü bu hesapları kişisel paylaşımlar için izliyor ve sponsorlu paylaşımları dikkate almıyor. Yaş ve gelir grubuna göre bazı ufak değişimler gösterse de fenomen takipçileri, Influencer Marketing’in belirli sektörlerde etkili olabileceğini düşünüyor. Bu sektörlerin başında da; yeme içme, turizm seyahat, kişisel bakım, sanat, eğlence ve hazır giyim geliyor.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Güventürk Görgülü; “Amacımız, sosyal medya fenomenleri aracılığıyla yapılan marka iletişiminin, tüketici bazında yansımalarının görülmesini sağlamaktı. Influencer Marketing günümüzün en etkili pazarlama iletişimi yöntemlerinden biri olarak kabul ediliyor. Gerçekleştirdiğimiz araştırma ise “fenomen” olarak tanımlanan kişilerin, takipçilerinin ancak küçük bir bölümü için “influencer” olabildiğini gösteriyor. Bu nedenle mecranın kullanımı da belirli bir ölçü ve dikkat gerektiriyor. Araştırma sonuçlarının, pazarlama bütçelerinin daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacağına inanıyoruz” dedi.

Çok takipçili sosyal medya kullanıcıları aracılığıyla gerçekleştirilen araştırmaya 340 kişi katıldı. Ankete cevap verenlerin yüzde 58’i erkek, yüzde 42’si kadın oldu. Katılımcıların yüzde 31.1’i, 18 – 25 yaş aralığında; yüzde 37.6’sı, 26 – 35 yaş aralığında, yüzde 26.6’sı ise 36 – 51 yaş aralığında yer alıyor. Online olarak gerçekleştirilen anket çalışmasından 3 sorunun test edilmesi için sosyal anket platformu Poltio kullanıldı. Poltio’da 3 ayrı soru için yaklaşık 3 bin yanıt alındı.

Daha fazla göster

Türkiye Youtube’u Tercih Ediyor ▶️

Yayınlanma

Tarih:

Türkiye Youtube'u Tercih Ediyor ▶️

Türkiye’de nüfusun yüzde 60’ı günün 3 saat 1 dakikasını sosyal medya kullanarak geçiriyor. Bu oran Türkiye nüfusunda 48 milyon insana denk geliyor.

Ajans Press, Türkiye’de sosyal medya ve internet alışkanlığı üzerine medya incelemesi gerçekleştirdi. We are Social 2017 verilerinden edindiği bilgilere göre 48 milyon kişilik kitlenin yüzde 87’si düzenli olarak her gün internete girerken, online ortamda 3 saati sosyal medyada olmak üzere 6 saat 46 dakika geçiriyor.

TÜRKİYE YOUTUBE’U TERCİH EDİYOR

 Türkiye’deki internet kullanıcılarının en fazla kullandığı kanal yüzde 57 ile Youtube oldu. Youtube’u yüzde 56 ile Facebook ve yüzde 45’le Instagram takip etti.

YouTube’a Dair;

Türkiye YouTube istatistiklerinin dışında dünya istatistikleri şöyle;

İlk videosu 23 Nisan 2005’te yüklenen YouTube dünyanın en büyük ikinci arama motorudur. Her gün 3 milyardan fazla insan bu siteyi ziyaret etmektedir.

76 farklı dil seçeneği ile kullanılabilen YouTube  internet popülasyonunun %95ini kapsıyor.

İnteraktif yapısı ve etkileşim özelliği ile kablolu yayının yerini çoktan almış durumda.

Günümüzde medya dünyası değişiyor. 18-49 yaş aralığındaki yetişkinlerin %85’i aynı anda birden fazla cihaz kullanıyor. Üçte ikisi ise evde TV başındayken bir yandan da YouTube’da video izliyor.

Platformun video ile izleyicilerin arasındaki duvarı yıkıp izleyicileri her an, her yerde birden fazla ekran aracılığıyla etkileşimli bir izleme deneyimine davet etmesi ise YouTube’u benzersiz kılıyor.

İzleyicileri eğitmek, eğlendirmek ve onlara ilham vermek amacıyla YouTube’a her dakika 400 saatten fazla içerik yükleniyor.

Her ay  en az  1 milyar dakika izlenme alan platformda   30 milyon yeni kanal açılıyor, kanallara 100 milyon video yüklemesi ve bu videolara 1 milyar alt yazı eklemesi yapılıyor.

YouTube, her ay 6 milyar saatten daha fazla YouTube videosu izleyen bir milyarın üzerinde benzersiz izleyiciye erişiyor.

Bu izleyiciler, yalnızca pasif bir şekilde video izlemekle kalmayıp aynı zamanda bir parçası oldukları bu toplulukla karşılıklı etkileşime giriyor.

Yetişkinler, video izlemek için televizyona kıyasla online video platformlarını %30 daha fazla tercih ediyor. 2000’li yıllarda doğmuş olanlar arasında ise bu oran %105‘e çıkıyor.

YouTube ile birlikte günümüz tüketicileri, ekranda gösterilen markalı içeriklerden hangilerini izleyeceklerini hiç olmadığı kadar etkili bir şekilde kontrol edebiliyor.

Bu demek oluyor ki  YouTube platformundaki konumlandırılma şekliniz (veya konumlandırılıp konumlandırılmadığınız), marka konumlandırmanızı ve başarınızı inanılmaz derecede etkileyebilir.

Mobil görüntülemenin masaüstü görüntülemenin önüne geçme hızı, bilgisayarda görüntülemenin televizyonun önüne geçme hızından çok daha yüksek.

Y kuşağının %76’sı, YouTube’daki şirket veya marka kanallarına abone oluyor. Satın alma kararı verirken videoları araştırarak ürünleri karşılaştırma olasılıkları 52-70 yaş arasındaki kitleye kıyasla 1,5 kat daha fazla.

Daha fazla göster

Viral Pazarlama Nedir?

Yayınlanma

Tarih:

Viral Pazarlama Nedir?

Viral pazarlama, geleneksel bir yöntem olan ağızdan ağıza pazarlama (WOM) tekniğinin teknoloji ve internet kullanımının gelişmesi ile evrilerek dijital ortamda gerçekleşen halidir. Yani viral pazarlama; marka, ürün, firma veya şirket ile ilgili mesajların, oluşturulan içerikle internet ortamında, sosyal medya ağlarında başka kişilere veya sitelere aktarılması ve yayılmasını sağlayan bir pazarlama modelidir.

Viral pazarlama tekniği dijital pazarlama içerisinde oldukça önemli bir konuma sahiptir. Üretici ve tüketici arasında dolaylı bir ilişki oluşmasını sağlayan viral pazarlamada tüketiciler bir ara bulucu rolünde olmaktadır. Üretici olan marka ya da firma ise iletişimde bulunduğu birkaç kişi vasıtasıyla hızlı bir şekilde çok fazla kişiye ulaşabilmektedir.

Şimdi biraz eski zamanlara geri dönelim. 1990’lı yıllar itibariyle Türkiye’de ev ev gezerek tencere, tava ve benzeri ürünlerin tanıtımı ve satışına yönelik çalışmalar yapılmaktaydı. Telefonla evi arayan pazarlamacı evi ziyaret etmek için randevu alır, randevu alırken karşısındaki kişiye o gün için komşularını da davet etmesini rica ederdi. Buradaki amaç elbette bir taşla iki kuş vurmaktı. Yani aynı anda birden fazla kişiye ulaşarak, tanıtım gerçekleştirmek. Geçmişe dönük olarak verdiğimiz bu örnek viral pazarlamanın eski yöntemi olan ağızdan ağıza pazarlama tekniğinin en somut hallerinden biridir. Zamanla değişen alışkanlıklar, teknolojinin ilerlemesi, insanların güven sınırlarında yaşanan değişimler ile birlikte bu süreçte kendini yenilemek zorunda kaldı. Bu değişim beraberinde sıkça duymaya başladığımız ve gerçekten çok önemli çalışmalara imza atılan viral pazarlama tekniğini doğurmuştur.

Viral Pazarlama Nasıl Yapılır?

İlk paragrafta da söz ettiğimiz ağızdan ağza pazarlamanın bir başka versiyonu olan viral pazarlama ürün ya da hizmetler ile ilgili mesajların, içeriklerin ilgi çekici görsel ya da videolar ile elektronik ortamda insanlar arasında yayılmasını sağlamaktır. Viral reklamlar internet ortamında çoğunlukla videolar ile karşımıza çıkmaktadır. Bununla birlikte ise e-posta yoluyla viral reklam yayılımı da etkili yöntemlerdendir. Viral reklamların içeriğini genel olarak fikirler, mesajlar, şarkılar oluşturmaktadır. Viral reklamların oluşumuna baktığımızda iki farklı yöntemin olduğu görülmektedir.

Birinci yöntem son kullanıcı tarafından yapılan viral reklamlardır. Bu tür reklamlara genel olarak video paylaşım sitelerinde rastlamak mümkündür. Bir kullanıcı tesadüfi bir şekilde bir ürünü hedefe koyan ya da onu savunan tarzda bir video çeker ve eğer bu video gerçekten başarılıysa hızla yayılmaya başlar. Zaten genelde bu tip video içerikler ilgili marka tarafından satın almaya doğru ilerler.

İkinci yöntem ise reklamı yapacak olan firmanın kendisi tarafından yaptırılan kampanya çalışmalarıdır. Bu yolu tercih eden marka ve firmalar tabir yerindeyse profesyonel bir ekibe kendileri için bir viral reklam siparişi verirler. Bu işi profesyonel bir ekip yapacak olsa bile kurgulanacak olan videonun amatör bir çekim olarak gözükmesi en önemli kriterlerdendir. Çünkü viral pazarlamanın temelini bu kaide oluşturmaktadır. Viral reklamlar amatör çekimler ile yapılsa da film, video klip gibi içeriklerinde hazırlandığı gözlenmektedir.

Viral pazarlamada kurgu safhası çok önemli bir aşamadır. Viral pazarlama çalışmasını olması gerektiği gibi doğru bir şekilde gerçekleştirebilmek için üç önemli faktöre dikkat etmek gerekmektedir. Bu kriterler;

• Doğru mesaj
• Uygun koşullar
• Doğru insan

Viral reklamın başarıya ulaşmasında etkili olan bu kriterler çerçevesinde söz edilen durum uygun koşullar altında doğru mesajın doğru hedef kitleye ulaşmasını sağlamaktır. Bu kapsamda bir viral pazarlama kurgusu oluştururken göz önünde bulundurulması gereken bazı etkenler vardır. Bunları viral pazarlamanın elementleri olarak nitelendirebiliriz. Bu etkenler yayma motivatörü, alma motivatörü ve yayılma ortamı olarak sınıflandırılabilir. Şimdi bunların neler olduğuna kısa bir göz atalım.

Yayma Motivatörü: Viral pazarlamadaki asıl amaçlardan birisi elbette iletilmek istenen mesajın, belirli yayıcılar yoluyla yayılmasını sağlamaktır. Bu bağlamda yayma motivatörünü belirlerken her türlü motivasyon stratejisi düşünülmelidir. Yani yayma motivatörünün “ bu konuyu neden yayıyorum?” sorusunu kendisine sorduğunda, cevabını da hemen bulabilmesi gerekmektedir. Burada süreci etkileyecek olan tetikleyici faktörler ise mecburi koşmak, maddi kazanç sunmak, merak, mutluluk gibi psikolojik ihtiyaçlara cevap vermek gibi etkenler söz konusu olmaktadır.

Alma Motivatörü: Viral pazarlama kurgularında üzerine önemle düşünülmesi gerekilen ikinci bir basamakta “alma” durumudur. İlgili mesajı iletmesi için ikna edilen yayma motivatörü, alıcıların bu mesajı almaları konusunda en büyük etken olacaktır. Bundan dolayı öncelikli olarak konuyu ileteceğiniz kişilerin, bunu neden dinlemeleri gerektiği ve o içerikle aksiyona geçmeleri gerektiği konularına kafa yormalısınız. Bu noktada mesajınız açık ve etkili olmalıdır. Çünkü alma motivatörü konumundaki kişiler önce alıcı, sonrasında ise yayıcı motivatörü konumunda olacaktır. Bundan dolayı kişilerde alma motivasyonu sağlayacak içerikler üretmelisiniz. Burada yine kişilerin davranışını tetikleyecek öncüller ile onları etkileyebilirsiniz.

Yayılma Ortamı: Viral pazarlama kurgusunun en önemli aşamalarından bir diğeri ise reklamın yayılma ortamıdır. Burada öncelikli olarak kendiniz için hedef kitleye ulaşabileceğiniz direkt olan ve en etkili olacak olan ortamı seçmenizdir. Yani içeriğin hızlı yayılmasına elverişli olacak olan, geniş kitleler ile temas edilebilecek olan ve mesajları çok iyi ve anlaşılır bir şekilde taşıyabilecek olan ortam belirlenmelidir. Facebook, Twitter, YouTube, sözlükler, blogger siteleri ve benzeri aklınıza gelebilecek olan tüm dijital alanlar sizin hedef alanlarınız içerisinde yer alabilir.

Bu üç önemli etkeni bir arada olması gerektiği gibi kurgulayıp, doğru bir strateji oluşturulması sonrası, viral pazarlama kurgusu geleneksel pazarlama kurgusuna oranla çok daha başarılı olacaktır. Daha düşük maliyetler ile daha yüksek geri dönüşler elde edilecektir.

Etkili ve Başarılı Bir Viral Pazarlamada Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Viral pazarlama kampanyaları hem düşük maliyetli olması hem de etki alanının geniş olması itibariyle oldukça iştah kabartıcıdır. Ancak her işte olduğu gibi viral reklam çalışmalarında da bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken önemli noktalar vardır.

Plana Uygun Brief’ler Çıkarın

Viral reklam çalışmalarında brief’ler reklamın iskeletini oluşturmaktadır. Yani çalışmayı ana hatları ile belirleyerek, kısaca anlatmanızı sağlayan unsurlardır. Yapılacak çalışmayı ne kadar çok özümser ve içselleştirir, ne kadar çok tahlil ederseniz o derece etkili ve sağlıklı bir çalışma yapabilirsiniz. Bu konuda çıkarılacak brief sayesinde pazarlama kampanyasının ana konusu, karakterlerin nasıl olması gerektiği, hedef kitle, yayılma ortama ve benzeri birçok önem derecesi yüksek konuyu belirleyebilirsiniz.

Hedef Kitlenize Yakın Olun

Viral pazarlama çalışmalarında en önemli süreçlerden biri de hedef kitlenin iyi tanınmasıdır. Hedef kitleyi iyi tanıyıp, kendinizi o hedef kitlenin içindeymiş gibi hissetmeniz gerekmektedir. Kendinizi kullanıcının yerine koyarak, “ben bu viral reklama maruz kalsaydım tepkim ne olurdu?” diye sorgulamalısınız. Viralin hangi yönleri hoşunuza giderdi? Kampanyanın yetersiz yada başarılı olduğu noktalar nereler? Böyle soruları kendinize yönelterek, hedef kitle gibi düşünmeye çalışmalısınız. Çünkü hedef kitleye yönelik olmayan bir çalışmadan istenilen sonuç elde edilemeyecektir.

Doğru Kanalı Belirleyin

Dijital dünyada her geçen gün iletişim ve etkileşim konusunda farklı mecralar ortaya çıkmaktadır. Özellikle sosyal medya platformlarının sayısı gün geçtikçe artış göstermektedir. Her kullanıcı her ortamda aktif olarak yer almamaktadır. Bundan dolayı internette hangi iletişim kanalının sizin için en doğru hedef kitleyi barındırdığını iyi analiz etmelisiniz. Yoksa hedef kitlenizin bulunmadığı ya da az bulunduğu bir ortamda yapacağınız viral reklamın size katkısı olmayacaktır.

Dürüst ve Güvenilir Olun

Viral reklamlar, geleneksel reklam türlerine göre markaların, kullanıcılara daha yakın olduğu bir reklam türüdür. Yine aynı şekilde viral reklamlar, tüketicilerin markaları sahiplendiği reklamlar olarak bilinmektedir. Bundan dolayı kullanıcı gözünde, güven konusunda ortaya çıkacak aksi bir durum, markanın imajını oldukça kötü bir şekilde etkileyebilir. Bu bağlamda sunulan ürün ya da hizmetin güçlü olması kadar oluşturulacak reklam içerisinde onlarla ilgili özelliklerin ne derece doğru olarak yansıtıldığı da çok önemlidir. Yani sunduğunuz ile verdiğiniz arasında güvenilir, dürüst ve tutarlı olmalısınız. Aksi takdirde tüketiciden gelecek olan geri dönüş bir hayli olumsuz olacaktır.

Oyuncuların Oluşturacağı İmaja Dikkat!

Viral pazarlamada tercih edilecek oyuncuların seçimi oldukça hassas bir konudur. Bu süreçte ince eleyip, sık dokumak gereklidir. Çünkü kampanyanızın yükselişe geçmesi ya da dibe vurması konusunda seçtiğiniz oyuncuların etkisi yüksek olacaktır. Eskiden viral reklam çalışmalarında en sık başvurulan yol yüksek takipçisi olan fenomenler olmaktadır. Bu çalışmalar düşük bütçeler ile yönetilebilmekteydi. Ancak artık bu tercihin bütçesi artış göstermiş ve kullanıcı gözünde pek inandırıcılığı kalmamış durumdadır. Viral pazarlama da unutulmaması gereken en önemli nokta doğallıktan asla ödün verilmemelidir. Kampanya çalışması için oyuncu seçiminde dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise fenomen olan kişinin dikkat çekecek, olumsuz davranışlarda bulunmaması. Çünkü bu davranışlar kullanıcılar tarafından sizin markanıza mal edilebilir. Bundan dolayı tercihlerinizi doğru yapmalısınız.

Viral pazarlama çalışmalarının başarıyla sonuçlanması için her aşamasında dikkat etmeniz gereken bu önemli kıstaslar, oluşturacağınız olumlu imaj için önemlidir. Yukarıda açıkladığımız bu temel etkenler ile birlikte, viral pazarlama çalışmalarında dikkat edilmesi gereken diğer hususlar şunlardır:

• Özgün fikir ve yaratıcılık
• Gerçekçi olma
• Katılımın yüksek olması
• Ölçülebilir düzeyde aksiyon oluşturma
• Verilecek mesajın kısa ve akılda kalıcı olması gerekir
• Hazırlanacak içeriğin, firma ve marka ile uyumlu olması
• Yayılım için doğru tetikleyici faktörlerin kullanılması

Viral Pazarlamanın Sunduğu Avantajlar Nelerdir?

Etkili bir pazarlama stratejisi olan viral pazarlama, doğru uygulandığı takdirde marka ve firmalara birçok avantaj sağlar. Hedef kitleye ulaşma ve içeriğin hızlı yayılması konusunda önemli bir yere sahip olan viral pazarlamanın marka ve firmalara sunmuş olduğu temel avantajlar şunlardır:

Viral pazarlama işletmelerin maliyetlerini azaltmaktadır. Viral pazarlama içerisinde tüketicilerin, markanın yaymak istediği mesajı taşıması, firmaların reklam maliyetini azaltan bir unsurdur.

Viral reklamlar tüketiciler tarafından daha ılımlı karşılanmaktadır. Yani ücretli reklamlara ya da kitlesel bir reklama kıyasla viral reklamlar daha kabul edilebilir bir yapıdadır.

Viral reklamların kitlelere ulaşması daha kolaydır. Mesajın çıkış kaynağı itibariyle arkadaş, aile üyesi, iş arkadaşı vb. statüde yönlendirilen mesajın kimden geldiğinin bilinmesi daha kolay olmaktadır. Böylelikle benzer ilgi alanlarına sahip olan kişilerin, mesajı okuma ihtimali yükselmektedir. Aynı şekilde içeriğin başka kişilere iletilmesindeki ihtimalde artarak, daha etkili bir hedefleme yapılması sağlanmaktadır.

Daha fazla göster

2018 Dijital Trendleri Neler Olacak? 💼

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

2018 Dijital Trendleri Neler Olacak? 💼

Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, 2018 yılında dijital alanda öne çıkacak trendleri açıkladı. Trendlerle ilgili bilgi veren Murat Erdör, tüm dünyada öğrenmeye programlanmış yazılımların ve mobil kullanımının hızla artmasının, yaklaşık 2.5 milyar insanın aktif olarak kullandığı sosyal medya ağlarının çoğalmasının, nesnelerin interneti ve yapay zeka gibi teknolojilerdeki büyük yükselişin, 2018 yılında dijital alandaki pazarlama uygulamalarının önemini daha da artıracağının altını çizdi.

2018 yılına damgasını vurması beklenen dijital trendler

Fijital Pazarlama

Dünya’da bu süreç yaklaşık beş sene önce başlamış olsa da Türkiye’de fijital kavramının geçmişi henüz çok yeni. Yaklaşık 3-4 senedir Türkiye’de konuşulan fijital kavramı, fiziksel ile dijital deneyimleri harmanlayarak tüketiciye en doğru yoldan ve ölçümlenebilir şekilde ulaşılmasını sağlayacak yöntemlerden biri olacak.

Yapay Zeka

Artık birçok alanda hizmet vermeye başlayan makineler ve yazılımlar da, tıpkı canlılar gibi topladıkları verileri işleyerek yeni şeyler öğreniyorlar. Öğrenen makinelere en yakın örneği, hemen her gün girdiğiniz Facebook. Yazılım, okuma alışkanlıklarınızı, kimin profilinde daha fazla vakit geçirdiğinizi, hangi gruplara ya da sayfalara yorum yaptığınızı sürekli kontrol ederek öğrenme sürecini geliştiriyor. Gelecek yıllarda Facebook örneğinde olduğu üzere öğrenmeye programlanmış yazılımların sayısı giderek artacak. Bu yazılımlar pazarlama ve dijital sektörler başta olmak üzere, birçok sektörün hedef kitlelerini doğru tespitine bir adım daha yaklaşılmasına olanak sağlayacak.

Mesajlaşma Aplikasyonları

MIRC ile başlayan mesajlaşma geleneği, son dönemde Whatsapp ile hızla yükselişini sürdürüyor. Dünya genelinde aynı anda milyarlarca ileti bir kullanıcıdan, kullanıcı ya da kullanıcılara iletiliyor. Baş döndürücü sayıların olduğu bu alanda mesajlaşma aplikasyonlarının sayısının ve içerisindeki reklam alanlarının artması bekleniyor.

Live streaming videolar

İçerik her zaman kraldı ancak şimdi videolu içerikler daha da bir kral. Tüm sosyal medya platformlarının “live streaming” destekli bir altyapıya dönmeleri ile birlikte “izle ve geç” kavramı bu alanda iyice oturmaya başlayacak. Facebook’un ardından Twitter’ın da video içeriklerine dair düzenlemeleri, kullanıcıların ve bu alana ilgi duyan markaların daha sık şekilde video paylaşmalarını sağlayacak.

AR Pazarlama

Augmented Reality (Artırılmış Gerçeklik) son zamanların öne çıkan, pazarlama ve reklam sektörlerinin popüler konularından biri. Cihazların cisim tanıma özelliği kullanılarak, sanal nesnelerin gerçek görüntülerin üzerine bindirilmesi olarak tanımlayabileceğimiz Artırılmış Gerçeklik, müşterilerle bağlantı kurma ve katılımı artırma açısından yenilikçi ve yaratıcı bir yol olarak kabul ediliyor. Bu teknolojinin yaratacağı pazarın, 2022 yılına kadar 117.4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Kısa Süreli İçerik

Periscope ile başlayan ve Snapchat, Scorp gibi uygulamalarla devam eden kısa süreli içerik kavramı, sosyal medyaya yön vermeye devam edecek. Paylaşılan içeriklerin belirli bir süre ile yayında kalması, markaların da stratejilerini bu hızlı tüketim çağına göre düzenlemesini gerektiriyor. Facebook’un canlı yayınları, Instagram Stories gibi uygulamalar “hızlı ve sonlu içerik” kavramını destekliyor.

VR Pazarlama

Son dönemde teknolojisi ve popülerliği iyiden iyiye artan Virtual Reality (Sanal Gerçeklik) ve 360 derecelik videolar sayesinde pazarlama uzmanları, hedef kitleleri ile nasıl empati kuracaklarını ve onların davranış biçimlerini nasıl daha iyi anlayacakları öğrenmeye çalışıyorlar. Müşteriye sunulacak deneyimin önceden görülmesine ve hissedilmesine olanak sağlayacak sanal gerçeklik deneyimleri sayesinde birçok kurum, müşterisiyle daha sıkı bağlar kurma yoluna gidecek.

Chatbots

Yapay zeka formlarının hayatlarımıza girmesi şeklinde tanımlayabileceğimiz Chatbotslar, telefon ve bilgisayarlarımızı kullanma biçimimizi kesin olarak değiştirecek gibi gözüküyor. Chatbotslar, gelecekte kullanıcıların söylediklerini çok kısa sürede analiz edecek ve kullanıcıların isteklerini yerine getirmek için onları yönlendirecek uygulamalar olarak daha fazla hayatımıza girecek.

Sanal paralar

Baş döndürücü düzeydeki hızlı yükselişiyle sanal paranın web dünyasında popüler olmasına yol açan Bitcoin, hiçbir merkezi otoriteye bağlı olmamasıyla dikkat çekiyor. Adını sıkça duysak da Bitcoin tek dijital para birimi değil. Günümüzde Bitcoin dışında oldukça popüler hale gelen ve altocin olarak adlandırılan Ethereum, Litecoin, Namecoin, Primecoin, Zcash gibi birçok yeni sanal para birimi mevcut. Bitcoin ve altcoin gibi sanal paralar popülerliklerini artıracak ve dijital alanın yükselen trendleri olmayı sürdürecek.

Daha fazla göster

YouTube “Önerilen Video” Bağlantılarını Kaldırıyor ▶️

Yayınlanma

Tarih:

YouTube "Önerilen Video" Bağlantılarını Kaldırıyor

14 Aralık 2017 itibariyle, YouTube videoları izlerken ekranın üzerinde beliren önerilen video etiketleri ve bağlantıları artık gözükmeyecek. Kullanıcı alışkanlıklarını analiz etmek hayli önemli. YouTube kullanıcılarının pek kullanmadığı bir özellik olacak ki önerilen video bağlantıları kaldırılıyor.

Önerilen Video Bağlantıları Nedir?

YouTube’da video izlerken içeriğin konusuna ya da videonun o kesitine benzer videolara kolayca geçmenizi sağlayan içerik oluşturucu tarafından eklenen bağlantılara öneri video bağlantıları deniyor. Bu bağlantıların yapılan analizler sonucunda kaldırılmasına karar verildi.

Önerilen bağlantı istatistiklerine göre her 20 kişiden sadece 1’inin bu bağlantıları kullandığı tespit edildi. Yapılan açıklamada kullanıcıların bu pratik özelliği kullanmama nedeni, o sekmeleri spam olarak algılamaları olarak belirtildi.

Google tarafından video sonunda çıkan diğer video kartlarının ve dış kaynaklı bağlantıların daha etkili olduğu açıklandı.

YouTube “Önerilen Video” bağlantılarının 1 ay sonra kaldırılması daha kullanışlı, temiz bir YouTube ortamı sunacak fakat daha önce yayınlanmış önerilen içeriklere fazlasıyla bağlı videoları kötü etkileyecek.

Daha fazla göster

Twitter Onaylı Hesapları (Mavi Tikleri) Geri Alıyor 📣

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Twitter Onaylı Hesapları (Mavi Tikleri) Geri Alıyor

Sosyal medya kullanıcılarının favori mecralarından Twitter beyazların üstünlüğünü savunan bazı kişi ve grupların hesaplarının onaylatılması üzerinde sistem değişikliklerine gitme kararı aldı. Mavi tik(verified badge) için yeni kurallar getiren Twitter’ın bu adımı bazı kullanıcıların sahip oldukları hesap onayını kaybetmesine neden oldu ve olmaya devam ediyor.

Beyaz ırkçı bir hesabın doğrulatma (verification) alması üzerine Twitter yoğun eleştirilerin hedefi olmuştu. Mavi tik verme işlemini geçtiğimiz günlerde askıya alan Twitter hesap onayı için yeni kurallar getirmek zorunda kaldığı gibi beyaz ırkçı Richard Spencer, aşırı sağ aktivist Laura Loomer ve İngiliz Savunma Ligi kurucusu Tommy Robinson’un da aralarında olduğu bazı isimlerin doğrulamaları kendilerine bir bildirim mesajı gönderilerek geri aldı.

Yeni yaptığı düzenlemeyle, “nefret ve tacize yol açan, şiddet ve tehlikeli davranışlar sergileyen ya da şirketin diğer kurallarını ihlal edecek içerik üreten kullanıcıların” hesap onayını kaldıracağını açıkladı. Şirket henüz yeni hesaplara doğrulama vermeye başlamadı. Kapatılan hesap onayı başvuru sayfasının ne zaman açılacağına dair bir açıklama bulunmuyor. Bu durumdan mağdur olan bir çok kullanıcı şikayet etmeye devam ediyor. Şirketin bu konuda bir açıklama yapıp yapmayacağı da belirsizliğini koruyor. Kullanıcılar hesap onay sayfasının tekrar ne zaman aktif edileceğini merak ediyor.

Resmi olmayan kaynaklardan edinilen bilgiye göre şirketin bu sayfası aktif edip tekrar hesap onayı sayfasının aktif olması ise 1 hafta gibi bir süre alacağı söyleniyor. Mavi tik başvurusu yapacak kullanıcıların yenilenen başvuru kurallarını incelemesi gerektiğini hatırlatmakta fayda var.

Daha fazla göster

Sosyal Medyanın SEO’ya Katkısı Nedir?

Yayınlanma

Tarih:

Sosyal Medyanın SEO’ya Katkısı Nedir ?

Sosyal medya hesapları SEO’nun gizli kahramanı desek yanlış olmaz. Sosyal medya hesaplarında artan etkileşimler, dolaylı yollardan SEO’yu etkileyerek sitenizin sıralamasına olumlu yönde katkılar sağlamaktadır. Şimdi birlikte sosyal medyanın etkili bir şekilde kullanılması SEO’ya nasıl bir katkı sağlar inceleyelim;

Sosyal medya platformları kullanıcı kitlesini her geçen gün daha fazla arttırıyor. Facebook, Twitter, İnstagram, Pinterest gibi sosyal medya hesaplarında her an yeni bir olay gelişmekte ve kullanıcılar bu platformlarda aktif olarak rol almaktadır. Hedef kitlenizde ki insanlara tek bir platformdan ulaşabilmeniz sizin için bulunmaz bir fırsat olmaktadır. Sosyal medya hesaplarının doğru bir şekilde yönetilmesi marka bilinirliğinizi arttırarak size organik ziyaretçiler kazandırmaktadır. Sosyal medya hesaplarının doğru stratejiler geliştirilerek yönetilmesi SEO çalışmalarınıza büyük katkılar sağlamaktadır.

SEO çalışmalarında dolaylı yoldan büyük katkılar sağlayan sosyal medya hesaplarının doğru bir şekilde yönetilmesi kişi / kurum prestijini arttıracaktır. Aynı şekilde yanlış yönetilmesinden dolayı prestijiniz bir anda yerle bir olabilir. Sosyal medya kullanıcıları arasındaki etkileşim gerçekten çok güçlüdür. Bir paylaşım saniyeler içerisinde milyonlara ulaşarak üzerinde beğeniler, yorumlar artarak etkileşim sağlanmaktadır. Evet, sosyal medyanın SEO’ya bir etkisi var, ancak sosyal medyayı sadece backlink alma amacı ile kullanmayın. Sosyal medya yönetiminde ki amacınız hedef kitlenizin beğeneceği paylaşımlar yaparak kişi / kurum sempatisini kazanmak olmalıdır. Bir sonraki paylaşımınızı merakla bekleyen bir topluluk oluşturarak sizi takip etmelerini sağlayabilirsiniz.

İçerik Planlaması

Sosyal medya hesabınızdan paylaşacağınız içerik ve görselleriniz sizi yansıtacağı ve takipçilerinizi önemli düzeyde etkileyeceği için önceden planlanarak ilerlenmesi hata yapma olasılığınızı azaltacaktır. Paylaşım yaparken hedef kitlenizin nasıl paylaşımlardan hoşlandığını ve hangi zaman diliminde sosyal medya hesaplarına giriş yapıp gezindiklerini test edip paylaşımlarınızı bu yönde ilerletmelisiniz. Sektörünüz ile alakalı bilinmesi gerekenleri, yapılan hatalar ve güncel bilgileri düzenli periyotlarda takipçileriniz ile paylaşarak sizi takip etmelerini sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda sitenizin blog alanında düzenli olarak içerik üretebilir ve içeriklerinizi sosyal medya hesaplarınızdaki takipçileriniz ile paylaşarak sitenizi de takip etmelerini sağlayabilirsiniz. Yapılan çalışmalarınızdan verim elde etmek ve site sıralamanıza katkı sağlamak için SEO uyumlu içerikler olmasına dikkat etmelisiniz. SEO uyumlu içerik konusunda destek almak için İçerik Pazarlaması hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Sosyal Medya Etkileşimlerini Arttırın

Sosyal medya hesaplarından yapılan paylaşımlarda seçici olmalısınız. Sizi rakiplerinizden ayıracak özgün paylaşımlarda bulunmalısınız. Hedef kitlenizi anlayarak isteklerini tahmin ederek planlamalarınızı bu yönde geliştirmelisiniz. Dijital pazarlama stratejilerinden yararlanarak kullanıcı kitlenizin ihtiyaçlarını anlayabilir ve çalışmalarınızı geliştirebilirsiniz. Paylaşımlarınızı beğenen takipçileriniz arkadaşları ile paylaşarak sizleri daha fazla kişiye tanıtabilir. Aynı zamanda sosyal medya hesabınız üzerinden paylaşım yaparken “#” hashtag ve yer bildirimlerini de kullanmalısınız. Çünkü paylaşımınızın ilgili olduğu alandaki popüler hashtagler size ulaşılmayı kolaylaştıracaktır.

Yer bildirimlerinde ise sizin bulunduğunuz konuma gelmek isteyen insanlar konum aramalarında sizi bulabilir. Sosyal medya hesaplarınızı Rss’ye bağlayarak içeriklerinizin kolay bir şekilde paylaşılmasını ve daha çok kitleye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınızdan aldığınız etkileşimler sayesinde site trafiğiniz artacak ve sitenizin otorite değeri yükselecektir. Sosyal medyanın SEO ile direkt bir bağlantısı görünmese dahi arka planda güçlü bir şekilde sitemize yarar sağladığını göz ardı edemeyiz.

Sosyal medya danışmanlığı ve SEO çalışmalarının birlikte yürütülmesi çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayacaktır. Sosyal medya hesabınızın doğru stratejiler geliştirilerek yönetilmesi marka bilinirliğinizi arttırarak ürün veya hizmetinizi daha çok kişiye ulaştıracaktır.

Daha fazla göster

Mobil Alışverişin Yükselişi ve Başarılı Olmanın Sırları

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Mobil ticaretin son yıllardaki yükselişine dikkat çeken Positive Kurucu Ortağı Eren Dedeoğlu, mobil cihazlardan yapılan alışverişin bilgisayar gibi masaüstü cihazları geride bıraktığını söyledi. Mobil üzerinden gerçekleşen satışlarını artırmak isteyenlere önerilerde de bulunan Dedeoğlu, mobil sitelerde hızın önemini vurgulayarak, mobilde 1 saniyelik hız artışının ciro üzerinde yüzde 5 oranında etkisi olduğunu belirtti.

TÜİK verilerine göre, Türkiye’de mobil abone sayısı 76 milyonu aşmışken, hanelerde mobil telefon bulunma oranı da yüzde 97’ye yaklaşmış durumda. Dünya genelinde de internet kullanımında mobil cihazların bilgisayar gibi masaüstü cihazları geride bırakması, bugün yaşanan dijital dönüşümde mobilin ne denli büyük bir rolü olduğunu gösteriyor.

Markaların dijitalleşme süreçlerini en üst seviyeye çıkaran teknolojik ve inovatif çözümler sunan Positive’in Kurucu Ortağı Eren Dedeoğlu, mobil cihaz ve mobil internet kullanımındaki artışın etkilerinin online alışverişler üzerinde de açıkça görüldüğüne dikkat çekti. 2016 yılında, perakende şirketlerinin internet sitelerine akıllı telefon kullanılarak gerçekleşen ziyaretlerin bir önceki yıla göre yüzde 54 arttığını söyleyen Dedeoğlu, “Mobil cihazlardan yapılan alışveriş, web’i geride bırakmış durumda. 2017’de gerçekleşen internet alışverişlerinin yüzde 50’den fazlasının akıllı telefonlar aracılığıyla yapılacağı öngörülüyor” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü,

eren dedeoğlu

Türkiye’de mobilin trafiği yüzde 50’nin üstünde

“Mobil cihazlardan yapılan trafik oranları birçok sitede %50’lerin üzerine çıktı. TÜSİAD 2017 e-ticaret raporuna bakıldığında 2016 yılı itibariyle, ülkemizde e-ticaret işlemlerinin yaklaşık %19’u akıllı telefon ve tabletler üzerinden gerçekleşmiştir. 2021 yılı için de bu oranın %49 seviyesine ulaşacağı tahmin edilmektedir. Halihazırda dünyada bu oranın %44 seviyesinde olduğu düşünüldüğünde, yüksek akıllı telefon penetrasyonu ve genç nüfusun da etkisi ile Türkiye’de mobil ticaretin hızla artacağı düşünülmektedir.

Online alışverişlerde arama oranları mobilde yüzde 70’lere kadar çıktı. Mobil üzerinden yapılan ürün aramalarının yüzde 70’inin bir saat içerisinde satın almaya dönüştüğü düşünüldüğünde, mobilden kolay ulaşılabilirliğin önemi de net bir biçimde ortaya çıkıyor. Bununla birlikte, Positive’in altyapısını geliştirdiği bazı dikey e-ticaret sitelerinde mobil alışverişin cirosu da yüzde 50’nin üzerine çıktı. Tüm bunlar m-ticaretin giderek artan popülerliğine ışık tutan veriler. Bugün KPMG 2017 raporuna göre ABD’de gerçekleşen her üç online perakende alışverişinden birinin m-ticaret satışı olduğu gerçeği de bu verileri daha anlamlı kılıyor. Mobil cihazlardan kullanıma uygun sitelerin ve m-ticarete yönelik uygulamaların artmasının yanında, gelişen ödeme metotları da akıllı telefonlarla başarılı alışveriş deneyimi yaşamayı daha da kolaylaştıran etkenler.”

Eren Dedeoğlu, mobil aracılığıyla gerçekleşen satışlarını artırmak isteyen perakende markalarına ve e-ticaret sitelerine Positive’in önerilerini şöyle sıraladı.

Kanallarınızı mobil deneyime göre hazırlayın

Dijitalleşme adımında tüm kanalların mobile hazırlanması gerekiyor. Responsive veya mobil uygulama gibi bir ayrıma gitmek yerine hangi sıra ile yayına çıkacağına karar vermelisiniz. Kullanıcıya her yerden aynı bilgi ile ulaşmak markalar için olmazsa olmazdır. Birinden birini seçmek değil aynı anda hayata geçirmek veya peşi sıra hem responsive hem de mobil uygulamayı hayata geçirmek gerekir.

Mobil sitenize hız kazandırın

Mobil kullanıcılar masaüstü kullanıcılarına göre bir siteyi üç kat daha hızlı terk ediyor. Mobilde bir işlemi tamamlamak için bir süre beklemeleri gerekiyorsa mutlaka kullanıcılarınızı sistem durumu ile ilgili bilgilendirin. Mobilde 1 saniyelik hız artışının ciro üzerinde yüzde 5 oranında etkisi olduğunu unutmayın.

Kullanıcı deneyimine odaklanın

Mobil kullanıcı arayüzlerinizi hazırlarken görsellik kadar kullanılabilirliğe de öncelik verin. Kullanıcıyı en kısa adımda sonuca yönlendirin. Tasarımın her aşamasında küçük ekran faktörünü göz önüne alarak, büyük parmak ve dokunmatik ekran sorunlarına dikkat edin.

Arama sonuçlarında üst sıralarda olun

Mobil kullanıcılarının yüzde 48’i başlangıç noktası olarak arama motorlarını kullanıyor. Mobil sitenizin içerik ve kodlamasının “mobil dostu” olarak yapılması mobil aramalarda daha etkin sonuç almanızı sağlayacaktır. Sitenizin SEO skorunu ölçün ve yüksek tutmaya çalışın.

Kanallarınız arasında etkileşimi güçlendirin

Mobil stratejinizi belirlerken kanallarınız arası etkileşimi artırın, içeriklerinizi güncelleyin. Kullanıcılar bugün bir mağaza adresi öğrenmek için veya mağazada bir ürün stokta var mı diye bakmak için gelip alışveriş yapmayabilir ancak yarın da alışveriş yapmak için geleceklerdir. Bu yüzden mobilde de kullanıcının aradığı tüm ihtiyaçları karşılayacak içeriklerinizi çeşitlendirip, geliştirin. Aynı zamanda omni-channel bir altyapı kullandığınızda web sitenizde gezinen kullanıcı mağazanıza geldiğinde onu tanıyıp mobil aracılığı ile ona özel fırsatlar sunabilirsiniz.

Lokasyon servislerini kullanın

Tüketicilerin yüzde 31’ i mağazaların yerini mobil telefonları aracılığı ile buluyor. Onları en yakın mağazaya yönlendirmeniz hatta aradığı ürünün o mağazada bulunup bulunmadığını bildirmeniz, kullanıcının mobil siteniz ile yaşadığı deneyime büyük katkı sağlayacaktır. Lokasyon servislerini kullanarak kullanıcılarınızın nerede olduğunu bilip onların ihtiyaçlarına özel iletişimler kurabilirsiniz.

Mobil ödeme seçenekleri sunun

Mobil ödeme seçeneklerinizi artırın. Ayrıca kart kaydetme seçeneği de sunarak tek tıklama ile ödeme kolaylığı sağlayıp kullanıcılarınızın alışverişlerini hızlandırın. Güvenilir bir altyapı ile kart saklama sistemi ile kullanıcılar %30’dan fazla tekrarlayan satın alma yapmaktadır.

Alternatif teslimat seçenekleri sunun

Teslimatlarda kullanıcı beklenti ve taleplerine önem verin. Kargo, kurye ve mağazadan teslimat gibi farklı seçenekleri sunun. Mobilden alıp aynı gün mağazadan teslim alma gibi omni-channel özelliklerinizi geliştirin.

Mobil ödeme sayfalarınızı sürekli analiz edin ve optimize edin

Sepetten sonraki ödeme sayfalarınızda kullanıcıya sadece ihtiyacı kadar bilgiyi gösterin ve ihtiyacınız kadar bilgiyi alın. Mobil deneyimde en önemli konunun akıcı şekilde bilgileri doldurup kullanıcıyı hedefe ulaştırmayı yani satın almayı sonuçlandırması olduğunu unutmayın. O yüzden her türlü kullanıcı kitlesi ile testler yapın, analizler yapın ve sonuçlarını önemseyip ona göre geliştirmeler yapın. Kullanıcının alışkanlıkları değiştikçe sizin de ona göre geliştirme yapmanız gerekir.

Daha fazla göster

Trend Konular

Copyright © 2016-2017 Dijital Karga - Dijital Şakaya Gelmez!