Connect with us

Twitter’da “Kendin Pişir Kendin Ye” Kodları 1

Twitter kullanımını kolaylaştıran aracı programlara güvenemiyor musunuz? Hesabım çalınırsa diye endişe mi ediyorsunuz? İnternet üzerinden bu tip uygulamalara para ödeyip sonrasında yeterince kullanamıyor musunuz?

Twitter’da Otomatik İşlem Yapmak

Twitter’da güvenilir kodlar ile otomatik işlemler yapabileceğinizi söylesem. Takip edeni takip etmek, takip etmeyeni takipten çıkartmak, mesajları toplu silmek, toplu beğenileri kaldırmak, RT’leri geri almak… Hatta tüm tweetleri silmek istiyor olabilirsiniz. İşte bunları yapabileceğiniz teknik bilgileri seri halde devam edecek yazılarımda bulabileceksiniz.

Birkaç Adımda Twitter Teknisyeni Olun

Kendi sosyal medya teknisyeniniz kendiniz olun. İşte Twitter için Chrome Search Console (sağ tıkla, incele) kodları. Gerekli malzemeler: Google Chrome Tarayıcısı + Siz + Twitter hesabınız + Dijital Karga.

Evet, otomatik takipçi ekleme ve listenizdeki tüm takipçileri silme kodlarından başlayalım. Buyurunuz;

3 adımda Twitter kuşunu mangala atın:

1-) PC’den Twitter profilinize bağlanın.

2-) Takipçi ekleme istiyorsanız, eklemek istediğiniz hesabın takipçiler bölümüne gelin ve boş bir yerde fareyi sağ tıklayıp incele bölümüne girin. Veya F12 tuşuna basın. Karşınıza kod ekranı çıkacak. Takip ettiklerinizi silmek için de aynı şekilde kendi profilinizin takip edilenler bölümünde sağ tıklayıp incele kısmına gelmeniz gerekiyor.

3-) Açılan bölümde console , (üst kısımda başlıkların olduğu yerde) yazan sekmeyi tıklayın ve aşağıdaki kodu kopyalayarak “console” sekmesine yapıştırın ve “Enter”e basın.

Kodlar otomatik olarak çalışacak ve işlemleri tamamlayacaktır.

Not: On binlerce veya yüzbinlerce takipçileriniz varsa (benim gibi) yahut takip ettikleriniz. Ekran başında geçireceğiniz bekleme süresi biraz uzayacaktır. İki işlem için kullanmanız kodlar aşağıda. Yakında yeni kodlar ile karşınızdayız.

Twitter’da toplu takip etme kodu

__cnt__ = 0;
jQuery(‘.stream span.button-text, span.follow-text’).each(function (i, ele) {
ele = jQuery(ele);
if (ele.css(‘display’) != ‘block’) {
console.log(‘already following:’, i);
return;
}
setTimeout(function () {
ele.click();
}, __cnt__++ * 500);
});

Twitter’da toplu takibi bırakma kodu

__cnt__ = 0;
jQuery(‘.stream span.button-text, span.follow-text’).each(function (i, ele) {
ele = jQuery(ele);
if (ele.css(‘display’) != ‘block’) {
console.log(‘already following:’, i);
return;
}
setTimeout(function () {
ele.click();
}, __cnt__++ * 500);
});

Alexa Türkiye Sıralaması İçin Kaç Hit/Ziyaretçi Gerekiyor?

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Alexa Türkiye Sıralaması İçin Kaç Hit/Ziyaretçi Gerekiyor?

Alexa’nın Türkiye listesinde iyi bir pozisyon elde etmek için ne kadar hit lazım? Alexa sıralamalarında listenin üst pozisyonlarında yer almak ne kadar site ziyaretçisi gerekiyor?

Ülke olarak Türkiye’yi baz aldığımızda yaptığımız çalışmalardan bazı veriler elde ettik. Bu sayısal değerleri Alexa kullanıcılarına sunmuyor. Alexa’nın sunduğu veriler sadece ülke bazında ilk 50 siteyi kapsamaktadır. Sitelerin bu pozisyonları kaç ziyaretçiyle elde ettikleri ise verilmiyor. Alexa’nın Top 50 Türkiye listesine şuradan bakabilirsiniz: alexa.com/topsites/countries/TR

3 aylık bir analiz neticesinde Alexa sıralama yükseltmesi çalışmalarında takip ettiğimiz sitelerden elde ettiğimiz verilerle size Alexa’nın vermediği bilgileri verelim istedik.

Aşağıdaki veriler Türkiye’de 2017 Yaz / Sonbahar dönemini kapsayan site çalışmaları neticesinde elde edilmiştir. Yani hem mevsimsel hem de ülkedeki genel kullanımın oranına göre değişebilirler. Öte yandan bu verilerin ‘minimum’ kıstas olarak bilinmesinde fayda var.

Alexa Türkiye Sıralaması İçin Kaç Hit/Ziyaretçi Gerekiyor?

Daha fazla göster

Sosyal Medya Uzmanı Ne Yapar?

Yayınlanma

Tarih:

Sosyal Medya Uzmanı Ne Yapar?

Sosyal medya uzmanı; sosyal medya yönetimi, içerik üretme ve geliştirme, hedef kitle etkileşimi sağlama, organik takipçi arttırma, sosyal medya pazarlama fikirleri geliştirme ve sosyal medya reklam çalışmalarını yönetme gibi geniş bir yelpazede hizmet vermektedir. Bu çerçevede sosyal medya uzmanının yapması gereken birçok işlem basamağı bulunur.

İnternet kullanımının yaygınlaşması, insanların sosyal medyaya oğlan bağlılığının artması gibi faktörler marka ve firmaların sosyal medya ağları üzerinde aktif olmalarını zorunlu kılmıştır. Çünkü hedef kitleye daha kolay ulaşabilme, potansiyel müşteri kitlesini arttırma ve hedef kitle ile etkileşimli iletişimi sağlayabilmenin en kolay yolu sosyal medya platformları olmuştur.

Sosyal medyanın bu güçlü etkisi karşısında kayıtsız kalması mümkün olmayan marka ve firmalar, sosyal medya yönetimi konusunda bu alana hakim uzmanlardan ve profesyonellerden destek almaktadır. Sosyal medya platformlarına hakim, bu ağların temel prensiplerini bilen ve yaratıcı fikirlere sahip olan, böylelikle markayı ön plana çıkartan sosyal medya uzmanları da firmalara bu alanda rehberlik etmektedir. Bu bağlamda akıllara “peki, sosyal medya uzmanı ne yapar?” sorusu gelmektedir. Şimdi genel çerçevede sosyal medya uzmanının yapması gereken ve firma ve markaların sosyal medya uzmanı seçerken akıllarında olması gereken çalışma alanlarından bahsedelim.

Sosyal Medya Hesaplarının Tespit Edilmesi

Bir firma ya da markaya sosyal medya uzmanlığı yapacak olan kişinin öncelikli olarak hizmet vereceği firmaya ait sosyal medya hesaplarını tespit edip, analizlerini yapması gerekmektedir. Markanın hangi sosyal medya ağlarında var olduğunu ve hangi sosyal medya ağını daha aktif kullandığını analiz etmesi gerekmektedir. Yapacağı incelemeler doğrultusunda firmanın kullanmakta olduğu sosyal medya hesaplarının haricinde, varlığının bulunmadığı sosyal medya ağlarını tespit ederek buralarda markanın varlık göstermesi için hesap oluşturulmalıdır.

Hesap Profillerinin Düzenlenmesi

Oluşturulan yeni sosyal medya hesaplarına ve mevcut sosyal medya hesaplarında eksiklik varsa, profil kısımlarına ilgili marka ya da firmanın web site adresinin eklenmesi gerekmektedir. Ayrıca genel olarak sosyal medya hesaplarının profil kısımları, kurumsal marka imajına uygun olacak şekilde düzenlenmelidir. Sosyal medya uzmanı, rehberlik edeceği firmanın sosyal medya hesaplarına profil fotoğrafı, kapak fotoğrafı, web site adresi, hakkımızda yazısı, slogan, iletişim bilgileri, adres, çalışma saatleri ve benzeri kullanıcı için gerekli olabilecek tüm bilgileri eklemelidir.

Firmanın Sosyal Medya Hesap Yönetiminin Analizi

Bir sosyal medya uzmanının yapması gereken en önemli işlemlerden biri de markanın mevcut sosyal medya hesapları üzerinden yapmış olduğu içerik paylaşımlarının analiz edilip, değerlendirilmesidir. Ne sıklıkla paylaşım yapılıyor, yapılan paylaşımların içeriği nedir, yapılan paylaşımlarda içerik ve görsellerin birbiri ile uyumu, yapılan paylaşımların kullanıcılar ile etkileşimi, paylaşımların ne kadarı reklam ve tanıtım içerikli ne kadarı kullanıcı bilgilendirmesine yönelik ve benzeri oldukça geniş bir çerçevede değerlendirme yapılmalıdır. Yapılacak olan bu değerlendirmeler nezdinde markanın sosyal medya üzerindeki etkisinin anlaşılması ve yapılan çalışmalardan hangilerinin doğru hangilerinin eksik olduğu tespit edilecektir.

Ürün ve Hizmet Analizi

Sosyal medya ağları hem kullanıcıları bilgilendirme ve bilinçlendirme hem de ürün ve hizmet tanıtımları amacıyla kullanılmaktadır. İşte bu bağlamda sosyal medya uzmanının hizmet vereceği firmaya ait ürün ve hizmetlerin neler olduğunu öğrenerek, analizini yapması gerekmektedir. Firmanın ürün gamının ne olduğu, ürünlerin içerikleri, ürünlerin ne amaçla kullanıldığı, ne işe yaradığı ve kimlere hitap ettiğinin araştırılıp, öğrenilmesi gerekmektedir. Bu bilgilerin tespit edilmesi sonrasında sosyal medya uzmanının firma için üreteceği içerikleri hangi çerçevede şekillendireceği ve kullanıcılara nasıl hitap etmesi gerektiği ya da firmadan ne gibi taleplerde bulunacağı durumları netleşecektir.

Sektör Araştırması

Günümüzde internet dünyası birçok iş sektörüne ev sahipliği yapmaktadır. Artık neredeyse insanlar tüm ihtiyaçlarını internetten karşılayabilecek düzeye gelmiştir. Bundan dolayı bir marka ya da firmaya sosyal medya uzmanlığı yapılacağı zaman, ilgili markanın içinde bulunmuş olduğu iş sektörünün araştırılıp, analiz edilmesi gerekmektedir. Sektörün büyüklüğü, hacmi, ürün gamı, hitap ettiği kitle, hedefleri, Türkiye ve dünya pazarındaki durumu, sektör içerisindeki şirketler ve benzeri tüm detayları ile araştırma ve inceleme çalışmaları yapılmalıdır. Yapılacak olan bu araştırmalara göre ise sosyal medya planlamasında şekillendirme yapılmalıdır. Çünkü çalışılacak firmanın bulunduğu sektör bilinmeden, sektör mantığı anlaşılmadan ve içselleştirilmeden bir firma için sosyal medya üzerinden içerik üretmek ve hedef kitleye seslenmek mümkün olmaz.

Rakip Firma Analizi ve Kıyaslaması

Sektör araştırmasının yapılmasından sonra sosyal medya uzmanlığı kapsamında yapılması gereken bir diğer önemli işlem basamağı da rakip firma analizi ve araştırmasıdır. Her marka ve firmanın sektör içerisinde kendisine rakip gördüğü bir başka firma vardır ya da rakip olma ihtimali olan firmalar. Bundan dolayı hizmet verilecek olan firmanın en yakın ve en uzak rakiplerinin kimler olduğu, rakiplerin sosyal medya ağlarındaki aktifliği, yaptıkları çalışmalar, hedef kitle ile aralarındaki iletişim ve etkileşim, rakiplerin internetteki itibari, kullanıcılarda oluşturdukları izlenimler ve benzeri geniş bir yelpazede rakip analizi yapılmalıdır. Yapılacak olan rakip analizleri sonrasında rakiplerin artıları ve eksileri belirlenmelidir. Belirlenen bu faktörler sonrasında rakiplerin artılarının üstüne nasıl çıkılacağı, eksilerinden nasıl faydalanılacağı konuları üzerinde çalışmalar yapılarak, rakip odaklı çalışma stratejileri oluşturulmalıdır.

Hangi Sosyal Medya Ağının Etkili Kanal Olacağının Tespiti

Bazen birçok firma ve marka tarafından atlanan veya dikkat edilmeyen bir durumdur, sosyal medya ağlarının statüsü. Peki, bu faktör neden önemlidir? Günümüzde birçok farklı sosyal medya platformu bulunmaktadır ve çoğu sosyal medya kullanıcısı birden çok sosyal medya ağında varlık göstermektedir. Ancak bu kullanıcılar her sosyal medya ağında aynı oranda aktifliğe sahip değildir. Buna ek olarak firma ve markaların ürün, hizmet anlayışı doğrultusunda hedeflediği kitlede birbirinden farklılık göstermektedir. Bundan dolayı hizmet verilecek markanın ürün ve hizmet anlayışına uygun, hitap edeceği hedef kitlenin profilinin ne olduğu çok iyi tespit edilmelidir. “Erkekler mi, kadınlar mı? Çocuklar mı, gençler mi, orta yaş mı, yaşlılar mı? Evliler mi, bekarlar mı? ve benzeri…” Bu sınıflandırma çeşitlerinin oldukça fazla sayıda çoğaltılabilmesi mümkündür. Burada bilinmesi ve tahmin edilmesi gereken durum ise bizim markamıza hangi profilin uyduğudur ve bu profile uygun olan kişilerin hangi sosyal medya platformu üzerinde daha fazla sayıda ve daha aktif bir şekilde yer aldığıdır. Bu demek değil ki sadece firmanızı tek bir sosyal medya ağında ön plana çıkarın. Tüm sosyal medya platformlarında elbette kurumsal sayfanız olsun. Ancak sosyal medyaya yapılacak olan reklam yatırımlarını ve içerik çalışmalarını kullanıcı ve hedef kitlenize göre belirlemeniz gerekmektedir. Bunu doğru şekilde yaptığınızda doğru harcamalar, doğru emekler ile hedeflerinize daha kolay ulaşacaksınız.

Sosyal Medya İçerik Planlaması

Sosyal medya danışmalığı hizmetinin en önemli safhalarından biri de şüphesiz içerik planlamasıdır. Sosyal medya içerik planlaması oldukça dikkat edilmesi gereken, yaratıcı olmayı mecbur kılan ve hedef kitlenin etkileşime geçmesini sağlayacak kalitede olan içeriklerin üretilmesini gerektiren bir işlemdir. Sosyal medya içerik planlaması yaparken temel mana da sosyal medya uzmanının; sosyal medya reklamları, satış ve pazarlama, bilgilendirici içerik olarak üç ayrı yelpazede içerik planı oluşturması gerekmektedir. Çünkü sosyal medya üzerinde verilecek reklam ile bilgilendirme amaçlı yapılacak olan paylaşımın aynı cümle ya da görsele sahip olması beklenebilecek bir durum değildir. Reklam içeriklerinde satın alamaya teşvik edici, kullanıcıyı tetikleyici ve pazarlama mantığına uygun içerikler üretilmelidir. Bilgilendirme amaçlı paylaşılacak içeriklerde ise içeriğin oldukça reklamdan arındırılmış, tamamen kullanıcıya fayda sağlamayı güden bir yapıda olması gerekmektedir.

Sosyal medya içeriklerinde olmazsa olmaz ve ekstra dikkat edilmesi gereken bir diğer faktör ise içeriklerin kullanıcıları etkileşime geçirebilecek kalitede olmasıdır. Çünkü hazırlanan içerikleri kullanıcılar tarafından benimsenmez ve herhangi bir etkileşim (beğenme, paylaşma, yorum yapma vb.) söz konusu olmazsa, içerik planlamasında bir strateji hatası olduğu anlaşılmalıdır. Sosyal medya uzmanının sosyal medya içerik planlamasında dikkat edeceği bir başka durum ise içerik paylaşım sıklığı ve zamanlamasıdır. Sosyal medya kanalları üzerinden her gün içerik paylaşımı yapılmalıdır. Ancak bu içerik paylaşımları gün içerisinde 2 maksimum 3 adet olacak şekilde ayarlanmalıdır. Ancak makul olanı 2 içerik paylaşılmasıdır. Zamanlama olarak ise belirlenebilecek bir kalıp zaman dilimi yoktur. Burada belirleyici faktör ilgili firmanın, hedeflediği kitlenin en çok hangi saatlerde sosyal medyada olduğuna bağlıdır. Bundan dolayı içerik paylaşımlarında hedef kitlenin ilgili sosyal medya kanalında bulunduğu saat dilimlerinin ölçümlenerek, belirlenmesi gerekmektedir.

Sosyal Medya Reklamlarının Oluşturulması ve Optimize Edilmesi

Sosyal medya reklamları, dijital reklamcılık sektörü içerisinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Firma ve markaların hedef kitleye tabir yerindeyse hazır hedef kitleye en kolay şekilde ulaşma yollarından biridir. Facebook, Twitter, İnstagram, SnapChat, Swarm, LinkedIn ve benzeri birçok sosyal medya ağı üzerinden birçok farklı reklam modeli ile reklam yayınlanması mümkündür. Burada önemli olan konu hangi sosyal medya ağı üzerinden ve hangi amaç ile reklam verileceğinin belirlenmesidir. Sayfa takipçisini arttırma, gönderi öne çıkarma, uygulama yükletme, siteye trafik sağlama, ürün veya hizmet satışını arttırma ve benzeri şekilde çeşitli reklam modelleri bulunmaktadır. Eğer amacınız firma sayfanızın takipçi sayısını arttırmak ise buna yönelik bir reklam içeriği oluşturup, bu model üzerinden reklam vermelisiniz. Eğer amacınız satışları arttırmak ise ürün satışına ya da hizmet satışına yönelik reklam içeriği oluşturarak, ilgili reklam modelinin gerekliliklerine uygun hareket etmelisiniz.

Sosyal medya reklamlarının içeriklerinin ve reklam postlarının hazırlanması kadar önemli olan bir diğer durum ise reklamların optimize edilmesidir. Sosyal medya reklamlarında harcanacak olan maliyetin minimum düzeye indirgenmesi, doğru hedef kitleye ulaşılabilmesi ve hedeflenen başarının elde edilebilmesi için reklam optimizasyonu çok önemlidir. Reklam ayarlamalarında yapılacak olan yaş, cinsiyet, coğrafi konum, meslek, ilgi alanı ve benzeri optimizasyonlar sayesinde hem reklam maliyetlerini düşürecek hem de doğru hedef kitleye ulaşılacaktır.

Aylık Olarak Sosyal Medya Çalışmalarının Analizi ve Yorumlanması

Çoğu zaman atlanan ya da yapılması önemsenmeyen ancak en büyük yanlışlardan biri olan konu ise yapılan çalışmaların düzenli olarak takip edilmesi, analizinin çıkarılması ve raporlanması aşamasıdır. Her sosyal medya uzmanının hizmet verdiği firma ya da markaya her ay düzenli olarak raporlamalar sunması gerekmektedir. Hatta sosyal medya uzmanı tarafından bu sunulmadan firma veya marka tarafından talep edilmelidir. Çünkü sosyal medya üzerinde reklam, satış ve pazarlama veya bilgilendirme amaçlı yapılan içerik paylaşımlarından hangisinin fayda sağladığı, hangisinin beklentileri karşıladığı ya da yapılan çalışmalarının eksik yönlerinin anlaşılması ancak yapılan çalışmaların analiz edilmesiyle mümkün olmaktadır. Bundan dolayı her ay sonunda yeni aya başlamadan önce yapılan çalışmalar analiz edilmeli, eksiler ve artılar şeklinde ayrıştırılmalı ve bir sonra ki ayın planlaması buna göre şekillendirilmelidir.

Daha fazla göster

WhatsApp Yeni Özelliği PiP

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

WhatsApp Yeni Özelliği PiP

Gün geçmiyor ki Facebook cephesinden bir yenilik haberi gelmesin. Sahip olduğu mecraların birinden ama birinden mutlaka yenilik haberi alıyoruz. Mobil mesajlaşmanın en yaygın uygulaması WhatsApp haberi ile karşınızdayız.

Facebook ekibinin bir süredir beta olarak üzerinde çalışmalar yaptığı pop-up görüntülü görüşme özelliği artık final sürümüne eklendi. Test edilen özellikleri, en çok WhatsApp üzerinden görüntülü görüşmeyi sıklıkla yapanları etkileyecek gibi duruyor. Picture in Picture yada resim içinde resim isimli yeni özellik sayesinde görüntülü arama sırasında aramayı kutucuğa alarak aynı zaman da mesajlara bakmaya devam etmenize fırsat tanıyacak.

PiP özelliği Facebook’a ait olan rakiplerinden diğeri Messenger uygulamasında ve diğer Skype gibi alternatiflerde de bulunuyordu. Ancak bu açıdan geç kalınmış bir ufak düzeltme olarak görülsede kullanıcıyı çok memnun edecek gibi duruyor. Maalesef ki kötü haber ise PiP’in sadece Oreo ve üzeri cihazlarda kullanılabilecek olması. Yani faydalanmak için telefonunuzun minimum Android 8.0 Oreo sürümüne güncellenmesi gerekiyor.

Geçtiğimiz ay para gönderme özelliği için çalışmalara başlayan ekip, şirket ve iş çözümleri için ücretli paketler üreteceğini de açıklamıştı. Gelişmeleri yakından takip ederek sizlere Dijital Karga üzerinden duyuracağız.

Daha fazla göster

Türkiye İnternet Kullanım İstatistikleri

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Türkiye İnternet Kullanım İstatistikleri

Türkiye nüfusu her geçen gün artarken, dijital pazar da bir o kadar hızla artış gösteriyor. İnternet kullanımına ilişkin trendleri her yıl inceleyen Red and Grey MediaKurucu Ortağı Furkan Reis, Türkiye’de internet kullanımına dair ilginç ve önemli veriler paylaştı.

Furkan Reis’in değerlendirmesi ve “Türkiye’nin Dijital Karnesi”

Türkiye dijital dünyayı özellikle sosyal mecralar üzerinden derinden deneyimliyor. Dijitalleşme ya da dijital dönüşüm dediğimiz zaman içerisinde sanayi 4.0, siber güvenlik, big data ve buna bağlı data mining, IoT gibi kavramlar da giriyor. Bunlara gelmeden önce dijital platformlarda ne durumdayız inceleyelim.

Türkyie’nin nüfusu 80 Milyon diyebiliriz artık. Hızla büyüyoruz. Almanya 1970 yılında 80 milyonmuş, şu anda 82 Milyon. Biz 43 milyondan 80 milyona gelmiş. Bu durum bizi tüm web ve mobil platformlar açısından değerli bir pazar haline getiriyor.

80 milyon nüfusun %26’sı kırsal nüfus. Yani yaklaşım 60 milyon kişi şehirlerde yaşıyor. İnternete penetre nüfusumuz ise 48 milyon. Şehirde yaşayan nüfustan 0-12 ve 70+ nüfusu çıkartınca neredeyse internet kullanımımız %100.

Sosyal medya kullanıcılarına gelince bu sayı da 48 milyon. Yani internete penetre insanların tamamı sosyal medya kullanıyor. Bu tabi tek bir mecra değil, Facebook, Instagram, Twitter ve diğerleri. Hala, dayı, amca derken dedeler de sosyal medyaya girince %100’ü yakaladık çok şükür.

Cep telefonu kullanım oranı da çok iyi. Tabi cep telefonu kullanmak artık ilginç bir konu değil. Ancak nüfusun %90 deyince kullanmayan %10’a da sanırım bebekler giriyor. (Yılda 1,5 milyon bebek doğuruyoruz) Cep telefonu datasının verdiği diğer bir sayı ise 42 milyon mobil sosyal medya kullanıcısı. Sosyal medya kullanıcılarının %88’i cep telefonundan sosyal medyaya giriyor.

Peki bu sayılar büyüyor mu ya da nasıl büyüyor? İnternet kullanımı 2016’da 2 milyon büyümüş. Hala iyi bir hızla büyüyor diyebiliriz. Sosyal medya kullanıcısı ise 2016’da %14 büyümüş. Yani 48 milyon olan sayı bir önceki yıl 42 milyonmuş. Hala ciddi bir hızda büyüyor. Bu arada aktif mobil sosyal medya kullanıcısı da 6 milyon büyümüş. Aslında o kadar büyük oranlar ki artık artış hızının sıfıra yaklaşmasını, grafiğin düzleşmesini bekliyorsunuz ancak yine şaşırtıyor.

Bu büyük sayılar nasıl davranıyor diye merak ediyorsak bakmamız gereken rakam günlük kullanım süreleri. İnternette geçirdiğimiz günlük ortalama zaman 6 saat 46dk. Tabi buna iş hayatı da dahil. Ancak sosyal medyada geçirdiğimiz ortalama zamana bakınca bu süreyi artıran faktörün iş hayatı olmadığını anlıyoruz. Sosyal medyada geçirdiğimiz ortalama süre 3 saat. “Şöyle bi’ bakayım” günlük 3 saate tekabül ediyor. Asıl vurucu süre ise kullanıcı deneyiminin ne kadar değiştiğini gösteriyor: Ortalama günlük TV izleme süresi 2 saat 14 dakika. Sosyal medya TV’yi geçmişti ancak artık bu makasın gittikçe açıldığına da şahit oluyoruz.

Türkiye nüfus olarak hem büyük hem de büyüyen bir ülke. Dijital pazar olarak hem büyük hem de büyüyen bir pazar. Bu rakamların yanına biraz iş zekası biraz da girişimcilik katabilirsek tadından yenmeyecek.

Daha fazla göster

Tek Klout Rakibiniz Türk Hava Yolları Olabilir

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Tek Klout Rakibiniz Türk Hava Yolları Olabilir

Klout‘un exper etiketlerini kolayca nasıl değiştirebilir/manipüle edebilirsiniz? Mesela seyahat acentesi sahibisiniz ancak Klout etiketlerinde bu konularda exper (uzman) olarak görünmüyorsunuz. Fakat görünmek istiyorsunuz. İdolünüz ise @TurkishAirlines.

“Ah keşke THY gibi görünsem de Klout içeriklerde beni önerse.” diye hayal kurmuş da olabilirsiniz. Bir kaç basit adımda THY’nin sahip olduğu etiketlere siz de sahip olabilirsiniz. Zira Klout sisteminin ölçümleme kıstasları (metrikleri) her ne kadar 400 kadar farklı unsuru hesaba katıyorsa da ana unsur “tweet”in kendisi.

Nasıl bir kerede THY etiketlerine sahip olunur?

Öncelikle Twitter’da THY’nin bir tweet’inin linkini kopyalayarak yazdığınız bir tweet’e yerleştiriyorsunuz. Sonra ise 20-30 kadar arkadaşınızdan tweet’inizin altına yorum yazmalarını ardından da tweet’inizi Rt ve Fav yapmalarını rica ediyorsunuz.

6 ila 12 saat kadar bekliyorsunuz. Süreç sonunda Klout.com‘a girdiğinizde size yeni exper etiketlerine sahip olduğunuzu bildiren bir ekran mesajı geçiyor. Ve etiketlerin tümü de idolünüz olan profilden.

Yukarıdaki yöntem farklı bir alanda hizmet sunan bir profil üzerinde başarı ile test edilmiştir.

Daha fazla göster

Instagram Sınırsız Beğeni

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Instagram Sınırsız Beğeni

Instagram Sınırsız Beğeni dijital dünyanın en çok aranan konuları arasında yer alıyor. Dijital Karga okuyucuları ve Instagram kullanıcıları için bu konu hakkında bulduğumuz çözümle hepinize merhaba diyoruz.

Bildiğimiz üzere fotoğraf paylaşım platformu olan Instagram’da herkes içerik paylaşabiliyor. Ancak herkes kendi kitlesi kadar beğeni alabiliyor. Instagram sınırsız beğeni yazımızı okuyan herkes fotoğraflarında yüksek beğeniye sahip olabilecek.

Beğenisi düşük fotoğraflara son. İnternetten beğeni satın almaya son. Tamamen ücretsiz bir şekilde sizde fotoğraflarınızı beğendirebilirsiniz. Tamamen güvenilir bir şekilde ve tamamen ücretsiz. Instagram beğenisi için şifre girmeniz gerekmiyor. Sadece ve sadece Instagram’da paylaştığınız gönderinin url bilgisini kopyalamanız yeterli. Şimdi dilerseniz detaylara geçelim.

Öncelikle “Instagram Sınırsız Beğeni” elde edeceğimiz siteye erişmek için bu linki http://goo.gl/pDgNWy tıklayın. İlk adımı başarıyla geçtiniz 🙂

Instagram Sınırsız Beğeni Resimli Anlatım

İlk önce sınırsız beğeni için, fotoğrafın url bilgisini kopyalıyoruz. Bilgisayardan girenler için fotoğraf url bilgisini aşağıdaki şekilde görebilirisiniz.

Instagram fotoğraf linki

Instagram’da beğeni yapacağınız fotoğrafın üzerine tıkladığınızda url kısmını kopyalıyoruz. Daha sonra beğeni yapacağımız siteye giriyoruz. Giriş yaptığınızda aşağıdaki gibi bir sayfayla karşılaşacaksınız. Beğeni yapmak istediğiniz linki sayfanın ortasında yer alan kısma yapıştırın ve kırmızı dikdörtgen içindeki butona basın.

adım 2

Buraya kadar sorunsuz geldikten sonra işlemleri doğru bir şekilde yaptığınızı anlamak için aşağıdaki sayfayı göreceksiniz. Sayfayla karşılaştıysanız herşey yolunda gidiyor demektir.

adım 3 doğrulama

Buraya kadar sorunsuz bir şekilde geldiyseniz, beğeni işleminiz otomatik olarak başlamış demektir. Instagram hakkında daha fazla faydalı bilgi almak için ücretsiz mail listemize abone olabilirsiniz.

En İyi Başlıklar Posta Kutunda!

* olmazsa olmaz




Sınırsız Beğeni Hakkında Bilmeniz Gerekenler 

  • Instagram sınırsız beğeni sitesi yanlızca en son paylaşılan fotoğrafa beğeni gönderme işlemi yapmaktadır. Daha önceki fotoğraflarınıza beğeni gönderemezsiniz.
  • Instagram beğeni sitesi tamamen ücretsiz ve yasaldır.
  • Instagram beğeni sitesi sizden hiçbir şekilde bir uygulamaya giriş yapmanızı ya da şifre bilgisi vermenizi istemez.
  • Instagram sınırsız beğeni sitesinden beğeni gelmesi için profilinizin herkese açık olması gerekmektedir.
  • Instagram sınırsız beğeni sitesini kapattığınız zaman beğeni işlemi duracaktır. Yani ne kadar beğeni istiyorsanız, sayı tamamlanana kadar sayfayı açık bırakmanız gerekmektedir.

Eğer size de faydası dokunduysa yazımızı paylaşmayı ve yorum yapmayı unutmayın.

Daha fazla göster

Instagram Kullanımı Hakkında Bilgiler

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Instagram Kullanımı Hakkında Bilgiler

Her geçen gün daha fazla artan Instagram kullanımının püf noktalarından bahsedeceğim sizlere. Dilerseniz hep birlikte maddeler halinde inceleyelim.

Profil Resmi ve Açıklama Kısmı

Instagram kullanıcıları için tabiki de bir profilde göze çarpan en önemli detay profil resminizdir. Profilinizde gezinen kullanıcıların ise ilk gözüne çarpan yer, profil resminden sonra profil açıklama kısmıdır. Çoğu profilden sıyrılacağınız en önemli özellik, içeriğin gücünü saymazsak, bu iki alandır.

Instagram Kullanımı Hakkında Kargastik Bilgiler

Biz tabiki Dijital Karga’yı inleceyerek anlatacağız. Resimde gördüğünüz üzere Dijital Karga’nın Instagram profili yer alıyor. Peki bu profil nasıl düzenleniyor gelin hep birlikte inceleyelim.

Instagram Kullanımı Hakkında Kargastik Bilgiler

Resimde gördüğünüz üzere profili düzenle bölümüne girdiğimizde karşımıza böyle bir sayfa çıkıyor. İncelemye en üstten başlayacak olursak eğer, bizleri diğer profillerden ayıracak en önemli özelliklerden birisi de profil resmidir. Bir kullanıcıyı Instagram’da ararken göze çarpan ilk detay profil resmidir. Bu yüzden profil resminizin sizi temsil ettiğinden emin olmak sizi Instagram’da bulunması daha kolay bir hal aldıracaktır.

Hemen bir altını inceleyecek olursak “Ad” kısmı. Bu kısım sizin Instagram’da herkes tarafından görünecek olan adınızdır. Burada bir işletme yada standart bir kullanıcı olmanızın pek bir farkı yoktur. Herkes için geçerli bir seçenektir. Önemli bir detaydan bahsedecek olursak “Ad” kısmına yazdığınız kullanıcı adınız değil hesabınızın adıdır. İnsanlar sizi Instagram’da ararken Ad’ınızla bulma olsasılığı kullanıcı adınızla bulma olasığına göre çok daha düşüktür.

3. bölüm hesabınızın kullanıcı adının yer aldığı bölümdür. Kullanıcı adları sizi temsil eder ve gerek Instagram aramalarında olsun gerek google üzerinden arama yapılırken Instagram hesabınıza ulaşma konusunda olsun büyük öneme sahiptir. Kullanıcı adınız aynı zamanda sizin Instagram linkinizdir. Bir örnek verecek olursak. Kullanıcı adınız nasıl ise Instagram linkinizde o şekildedir. www.instagram.com/dijitalkarga/ şeklinde oluşturulur.

4. Kısımda iste sizden internet sitenizi yazmanızı ister. Standart kullanıcıların aksine bir işletme profiliyseniz ve bir internet siteniz var ise bu kısma yazmanız büyük önem taşır. Bu sayede insanların internet sitenize ulaşmasını çok daha kolaylaştırmış olursunuz.

5. Kısım (“) İşareti bulunan kısımda ise profilinizin açıklama kısmıdır. Burada profiliniz hakkında kısa bilgi verebilirsiniz. Eğer bir işletme profili iseniz burada yapacağınız kısa da olsa bilgilendirme insanların Instagram hesabınıza bakış açısını değiştirecektir. Buranın boş bırakılmasını kesinlikle önermiyoruz.

Gizli bilgiler kısmına geçecek olursak bu kısımda yer alan bilgiler gizlidir ve diğer Instagram kullanıcıları tarafından görüntülenemez. Bu kısım hesabınızın güvenliği açısından önemlidir. Boş bırakmaya gelmez.

Instagram Hikayeler Bölümü

Instagram

Bu kısım benim için Instagram’ın en değerli bölümüdür. Instagram resim paylaşım platformu olsa da burada profilinize ekleyeceğiniz bir hikayeyi birkaç püf nokta ile hedef kitlenizi çok daha fazla genişletmek mümkün. Nasıl olur sorularını duyar gibiyim. O halde hep birlikte inceleyelim.

Instagram Kullanımı Hakkında Kargastik Bilgiler

Bilindiği üzere hikayenize eklemek istediğiniz fotoğraf üzerine konum hava saat ve etiket(hashtag) gibi eklemeler yapmak mümkün. İşte en can alıcı nokta ise burada başlıyor. Instagram’ın en güzel beğendiğim özelliklerinden birisi dediğim nokta. Hikayenize eklediğiniz bir fotoğrafa konum bilgisi ve etiket(hashtag) eklediğiniz zaman Instagram aramalarda belirttiğiniz konum üzerinde sizin hikayenizi görüntülüyor. Tabi eğer profiliniz herkese açık yani gizli profil değilse.

Instagram aramalarında görüntülenmede nedir nasıl oluyor diyecek olursak. Örnek verelim. Bir resim çektim ve hikayeme ekleyeceğim. Bu resime konum bilgisi olarak “İstanbul” ilini seçtim ve konu etiketi olarakta profilimi yada paylaşacağım resmi en iyi ifade eden yada ona yakın bir konu etiketi yazdım. Bu sayede Instagram paylaştığınız hikayeyi şehirler,ilçeler hatta mahallelere göre ayırıyor ve sizin konu etiketinize yazdığınız en yakın içerik aramasında hikayeler kısmında sizin hikayenizi de görüntülüyor. Bu sayede kendi takipçileriniz dışında sizi takip etmeyen ancak konu etiketini inceleyen kullanıcılara yani kendi kitlenizden fazla kitleye ulaşmış oluyorsunuz.

Ama nasıl konu etiketinde yada konum etiketinde hikayeler kısmında kendi hikayemin görüntülenmesini sağlarım diyecek olursanız, Instagram bu konuda çeşitli algoritmalar geliştridiği doğrudur. Ancak edindiğim tecrübe ve bilgiye dayanarak söyleyebilirim ki henüz fazla takipçi kitlesine ulaşmadığınızı varsayarak anlatalım. Eğer sabah 08:00 – 10:00, gece 23;00 ve sonrasındaki aralıkta bir hikayeyi konum + konu etiketiyle paylaşmanız halinde aramalarda görüntülenme olanağınız daha yüksek olacaktır. Konu ve konum etiketinde yer alan hikayeler günlük paylaşılan hikayelerdir.

Belirttiğim saatler ise Instagram hikaye ve resim paylaşımının daha az olduğu saatlerdir. Bu sayede örneğin normal saatlerde 100.000 kişi arasından hikaye seçecek olursa Instagram verdiğim saatlerde 20-30.000 hikaye yada resim arasında seçim yapmış olacak ve sizin buralarda görüntülenme oranınız daha da artacak. Bu sayede aktif bir profilde yapılması gereken işlemleri yaparken bir kaç püf noktayla daha kolay şekilde daha fazla kitleye ulaşmış olacaksınız.

Instagram Etiketleri (Hashtag) Kullanımı

Diğer can alıcı noktalardan birisi ise etiket kullanımıdır. Paylaşılan resim açıklamasında olsun paylaşılan hikayede konu etiketi olsun her zaman önemlidir ve geri dönüşü büyüktür. Paylaşım yaparken paylaştığınız içerik ile alakalı etiketleri kullanırsanız insanların size daha kolay ulaşmasını sağlamış olursunuz. Biraz da mevcut kitleniz varsa ve paylaştığınız içerik açıklamaya eklediğiniz etiketle ilgiliyse ve etkileşim oranınız düşük değilse etikete eklediğiniz resim aramalar kısmında “başlıca gönderiler” bölümünde yer alma olsalığıda yüksektir.

Nedir bu “başlıca gönderiler” diyecek olursak. Paylaştığınız resim açıklamaya eklediğiniz etiketin başlıca gönderilerinde yer alacak olursa yeni ve daha ilgili etkileşimli bir içerik gelene kadar başlıca gönderiler kısmında yer alır. Bu sayede arama yapan insanlar etiket araması yaptğında sizin resminiz en üstte yer alır ve içeriğinizin incelenme oranını %100 arttırır diyebiliriz. Bu sayede geniş kitlelere ulaşmak mümkün ve daha kolaydır.

Daha fazla göster

Facebook Pikseli Nedir? Nasıl Kullanılır?

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Facebook Pikseli Nedir? Nasıl Kullanılır?

Dijital pazarlamanın ayrılmaz parçası Facebook reklamları için sunulan Facebook Pikseli hakkında merak ettikleriniz bu yazıda. Nedir, nasıl kullanılır diyenlerdenseniz doğru yerdesiniz. Cevizlik işlerinizde, kampanyalarınızda kullanacağınız Facebook pikseli en özet haliyle bir JavaScript kodudur. Kendisi, reklam kampanyalarınızda hedef kitle oluşturmanızı, bu kitlenin davranışlarını ölçmenizi ve edindiğiniz içgörü ile stratejilerinizi optimize etmenizi sağlar.

Trafiği yüksek bir web siteniz varsa demografik yapı toplamak ve kitlenizi daha iyi tanımak için Facebook pikseli bulunmaz bir ceviz. Kırıp kırıp yiyeceğiniz, pazarlama fikirlerinizde bolca besleneceğiz bir piksel. Trafiği yüksek olmasa da kurumsal web siteniz varsa yine sizi arama motorlarından arayıp bulan, sitenize gelen ziyaretçilerin demografisini toplamanız için iyi bir fırsat. Facebook pikselini kullanarak, web sitenize gelen kişilerin tüm eylemlerini veri olarak reklam kampanyalarınızda kullanabilirsiniz. İzleniyoruz!

  • Çapraz cihaz dönüşümlerini ölçün: Müşterilerinizin dönüşüm gerçekleştirmeden önce cihazlar arasında nasıl geçiş yaptığını görün.
  • Reklam yayınlarını, istediğiniz eylemde bulunma olasılığı yüksek olan kişiler için optimize edin: Reklamlarınızın, istediğiniz alışveriş veya form doldurma benzeri eylemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek kişiler tarafından görüldüğünden emin olabilirsiniz.
  • İnternet sitenizi ziyaret eden kişilerden otomatik olarak hedef kitle oluşturun ve onları yeniden hedefleyin: İnternet sitenizde bir ürünün sayfasını ziyaret etme, sepete ekleme veya ürün satın alma gibi belirli eylemleri gerçekleştiren kişiler için Özel Hedef Kitleleri oluşturabilirsiniz.
  • Benzer Hedef Kitleler oluşturun. En iyi müşterilerinize benzeyen daha fazla kişi bulun.
  • Dinamik ürün reklamları yayınlayın. İnsanların internet sitenizde ziyaret ettiği ürünlere dayalı olarak Facebook’ta alakalı ve doğru zamanlamaya sahip reklamlar oluşturun.
  • Hedef Kitle İstatistikleri’ne erişin. İnternet sitenizi ziyaret eden kişilerle ilgili zengin istatistikler edinin.

Saydığımız fırsatları yakalamak ve reklam bütçelerinizi optimize etmek için Facebook Pikseli ile web sitenize gelen ziyaretçilerin demografik yapılarını, çevrimiçi alışkanlıklarını öğrenebilirsiniz. Mevcut kitlenizin sahip olduğu özellikler ışığında reklamlarınıza yön verebilir, aynı özelliklere sahip hiç iletişime geçmediğiniz yeni bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.

Önemli: Facebook, dönüşüm takibi pikselini 2017 yılının ilk aylarında tamamen kaldırdı. Dönüşüm takibi pikselini ve Özel Hedef Kitle piksellerini “Facebook Pikseli” ile tek bir çatı altında topladı. Facebook pikseline geçiş yaptı. Dönüşüm takibinde kalan varsa Facebook pikseline geçiş yapabilir.

Facebook Pikseli Nasıl Kullanılır?

Facebook Pikseli oluşturmak için aşağıdaki adımları takip edin.

facebook piksel oluşturma

  1. Reklam Yöneticisi’nde Facebook Pikseli sekmenize gidin. Yukarıdaki ekran açılacak.
  2. Bir Piksel Oluştur‘a tıklayın.
  3. Pikseliniz için bir ad girin. Reklam hesabı başına tek bir piksel kullanabileceğiniz için, işletmenizi temsil eden bir ad seçin. Not: Pikselin adını daha sonra Facebook Pikseli sekmesinden değiştirebilirsiniz.
  4. İleri‘ye dediğiniz anda ilk adımı geçtiniz.
  5. Kodu Kopyalayıp Yapıştırın seçeneğine tıklayın.
  6. Pikselin Sabit Kodunu Yükleyin başlığı altında gelen kodu kopyalayın ve sitenizin etiketleri arasına yapıştırın. Tüm ziyaretçilerin takibi için bu etiketlerin arasında yer alması önemli. Footer kısmında veri kaybedebilirsiniz.
  7. Olay Kodunu Yükleyin başlığı altında gelen kısa kodu da aynı etiketlerin arasına önceki kodun hemen sonrasına yapıştırın. Olay Kodu için Facebook’un yaptığı detaylı açıklamanın bir kısmını paylaşalım.
  8. Reklamlara yönelik takip ve dönüşüm optimizasyonu gerçekleştirmek için Facebook’un ön tanımlı olarak sunduğu 9 standart olayı kullanabilirsiniz. Daha granüler eylemler için ölçüm ve optimizasyon gerçekleştirmek isterseniz, olay etiketleriniz için tavsiye edilen veya gelişmiş yükleme seçeneklerini kullanarak olaylarınıza parametreler ekleyin (aşağıya göz atın). Bunun yanında, tanımladığınız ve işletmeniz için önemli olan eylemler için özel olaylar da oluşturabilirsiniz.
  9. İleri seçeneğine tıklayın. Bu aşamadan sonra Facebook Pikseli çalışmaya başladı mı? diye soracaksınız muhtemelen. Tam burada Facebook Reklam Yöneticisi’ne gidin ve üst taraftaki menüden Pikseller’i seçin. Durumu Aktif görünüyorsa pikseliniz doğru şekilde yüklenmiştir. Yükledikten sonra pikselinizin durumunun değişmesi 20 dakika kadar sürebilir. Hareket yok ifadesi varsa Piksel henüz aktif hale gelmedi demektir.
Önemli: Geçmişte bir Özel Hedef Kitle pikseli oluşturduysanız, Facebook pikselinin eski bir sürümünü zaten yüklemişsinizdir ve başka bir piksel oluşturma seçeneğini görmezsiniz. Ancak işletmenize yardımcı olabilecek tüm ürünlere erişim için Facebook pikselinin sabit kodunu güncellemenizi ve olay kodlarını eklemenizi önemle tavsiye ederiz.

Daha fazla göster

Facebook’u En Yoğun Kullanan Yaş Grubu

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Facebook'u En Yoğun Kullanan Yaş Grubu

Dünyanın en büyük sosyal paylaşım platformu Facebook’un 2 milyar kullanıcıya ulaşıp, yeni bir rekora imza atmasının ardından Red&Grey Kurucu Ortağı Furkan Reis Facebook’u rakamlarla değerlendirdi.

Rakamlarla Facebook

“Facebook geçen ay 2.000.000.000. kullanıcısını kutladı.” Sıfırları saymak zor oluyor değil mi? Milyar diyelim daha kolay olsun. Artık dünyada internete penetre ve Facebook kullanmayan insan, kullanan insan sayısından daha az. “Parti kur oy verelim” aforizmasını kullanacak olursak Mark parti kurarsa dünyanın başbakanı olabiliyor yani.

Biraz Türkiye rakamlarından bahsedecek olursak açıklanan rakam Türkiye’de 48 Milyon. Facebook planlama araçları bu rakamı 40-45 milyon aylık aktif olarak veriyor. Yani 40 milyondan fazla aktif profile sahip bir mecra.

Bu insanların sadece %36’sı kadın. Burada iş ilginçleşiyor. İnsanın aklına fake profiller konusu geliyor. Ancak orada ölçülebilir rakamlar olmadığı için oraya girmiyorum. En yoğun kullanım zannedilenin aksine 18-24 aralığında değil, 25-34 aralığında. Matematiksel olarak birisi 6 yaş birisi 9 yaş olduğu için ağırlıklı oran hala 18-24’te olabilir ancak davranış grubu olarak 25-34 grup olarak daha büyük.

Bu insanların %55’i evliymiş. %2 nişanlı, %7 ilişkisi var, %35 ilişkisi yok. Sosyolojik tespitlere girerek hadsizlik yapmayacağım ama evli olmayan ilişkinin toplam %9 olması bana biraz az geliyor. Kim alıyor bu kadar çeyizi? Kime iletişime yapacak evlilik döneminde mobilya, yatak, mutfak malzemesi markaları?

Facebook kullananların %70’i üniversite ve üzeri eğitim düzeyine sahip insanlar. TÜİK verilerine göre 10 milyona yakın üniversite ve üzeri mezuniyete sahip insan var Türkiye’de. Arada 18 milyonluk bir fark var. Sanırım burada da biraz dürüstlük problemimiz var.

Tüm bu verilerden şunu çıkartabiliriz. Facebook çok çok büyük bir kitleyi temsil ediyor. Örneklem olarak tüm ülkeyi yansıtıyor. Çok küçük gruplar hariç her hedef kitle grubu Facebook içerisinde yerini alıyor. Ancak hepsini kabul etsek de bunların üzerine farklı kaynaklardan sağlama yaparak analiz yapmak daha doğru olacaktır.

Daha fazla göster

Sektöre Göre Sosyal Medya Dili Nasıl Olmalı?

Yayınlanma

Tarih:

Yazar:

Sektöre Göre Sosyal Medya Dili Nasıl Olmalı?

Sosyal medyanın dinamik ve yenilikçi bir mecra olduğu kesin. Gençlerin daha yoğunlukla kullandığını da biliyoruz. Facebook son verisinde Türkiye’de 48 Milyon profil girişine sahip olduğunu söyledi. Bu bilgiden tüm Türkiye’nin Facebook kullandığı gerçeği çıkar ancak yine de gençlerin daha aktif olduğu gerçeği değişmiyor.

Gençlerle konuşmak için gençlerin dilinden anlamak gerekiyor. Onlarla aynı frekansta konuşmak gerekiyor. Genç dediğimiz 12-18 yaşındaki insanlar değil. 30 yaşında olan bir insanı da bu kategoride değerlendirmeliyiz. Bu yüksek satın alma gücü dinamizmi, markaları sosyal medyada iletişimini daha sempatik, daha dinamik yapmaya itiyor.

Markalar ise yıllardır kullandıkları dili değiştirirken, esnetirken çok zorlanıyorlar. Hem saygın ve kurumsal duruşlarını bozmamaları gerekiyor hem de sosyal medyanın dinamiklerine ayak uydurmaları… Bazen bu iletişim zorlama samimiyete gidebiliyor ve içerik altı yorumlarda çok negatif yorumlar alınabiliyor.

Çözüm analizde. Birçok sosyal mecra topluluğun demografik özelliklerini paylaşıyor. Bu grafikleri doğru okuyabilen markalar nasıl bir iletişim yapacağını kendisi belirleyebilir. Hemen her markada 20 yaş grubu en yüksek çıkan gruptur. Bu grafik bazen yanıltıcı olabiliyor. Zaten yoğunluğun bu grup olduğunu düşünürsek diğer bir topluluğa göre karşılaştırma yaparak ne 20 yaş grubunun diğerlerine olan üstünlük oranını değerlendirmek gerekiyor.

Markaların ikilemde kaldığı bir diğer konu ise “sen/siz” konusu. İçerikte sen mi diyelim, yorumda sen dersek ne olur gibi bir sorun var. Bunun bir kuralı yok. Yönettiğimiz markalarda içerik dili & yorum-mesaj dili olarak “Siz&Siz”, “Sen&Sen”, “Sen&Siz” üçünü de kullanıyoruz. “Siz&Sen” pek kullanılan bir değil.

Sektörel olarak baktığımızda sanayi ağırlıklı üretim markaları daha çok Siz&Siz kullanıyorlar. Bu markaların daha çok B2B iletişimi yaptığını düşünecek olursak bu çok normal. Bir endüstri markası eğer “Sen” dilini kullanmak için çok çaba sarf etmesi gerekiyor. Topluluğu içeriklere alıştırarak dili oturtması gerekiyor. Zaten çok görünen bir durum değil.

En büyük ikilem ise geniş kullanıcı kitlesine sahip B2C iletişime yapan markalarda. Örneğin bir ayakkabı markası 15 yaştan en üst dilime kadar müşteriye sahip. Peki bu markalar ne yapmalı? Öncelikle en güvenli alan ikili iletişimde “Siz”de kalmak. Sonrasında ise eğer dinamik bir marka ise iletişim diline “Sen”e geçebilir.

Koca koca markaların her gün değişen dijital dünyaya uyum sağlamaları için çok aktif çalışmaları ve emek harcamaları gerekiyor. Doğru profesyonellerden yardım alarak her gün değişen dalgalı dijital denizinde güvenli yol almaları gerekiyor. Yoksa maalesef daha çok boğulan marka göreceğiz.

Daha fazla göster

Trend Konular

Copyright © 2016-2017 Dijital Karga - Dijital Şakaya Gelmez!