Dijital Karga
e ticaret

E-Ticaret Yapanların Dikkat Etmesi Gerekenler


  • Corona Virüs’ün pandemik bir boyut almasıyla fiziksel olarak yürüttülen faaliyetlerin birçoğundan vazgeçerek dijital ortamlarda işlerimizi yürütmeye başladık.
  • Eğitim ve ticaret gibi alanlara büyük boyutlarda etki eden Corona Virüs, E-Ticaret’in yükselişini beraberinde getirdi.
  • Bu yazımda sizlere E-Ticaretin yükselişi ve kargo süreçlerinde yaşanan büyük kayıplar ve sahtekarlıklar hakkında bilgi vereceğim.
  • Özellikle online olarak satış yapan firmaların kargo süreçlerinde dikkat etmesi gereken bazı noktalardan bahsedeceğim.

 

Corona Virüs tedbirleri kapsamında kapatılan spor salonları, berberler, kafe ve eğlence mekanlarının yanı sıra pastane, fırın gibi dükkanlar içinde hizmet sınırlamaları getirildi. Getirilen bu uygulamalarla küçük işletmeler olumsuz etkilenmeye başlasa da e-ticaret hizmeti veren işletmelerin yoğunluğunun arttığını söylemek gerekiyor. Kısacası bu noktada Corona Virüs salgının e-ticaret yapan firmalar için hizmetlerini doğru bir şekilde yönettikleri takdirde gelirlerini arttırmaya yönelik bir fırsat olduğunu söyleyebilirim. Bu nedenle pandemi süreci içerisinde önemini tekrar gösteren e-ticaret ile beraber bu yönde hizmet veren firmaların gelirlerinde de büyük artışlar gözleniyor. Siz de içinde bulunduğumuz bu süreç içerisinde daha fazla gelir elde etmek için e-ticaret yapabilir ve e-ticaretin gücü ile firmanızı da yükselişe geçirebilirsiniz. Gerek Trendyol, Hepsiburada veya N11 gibi marketplace’lerde satış yapan firmalar olsun, gerekse kendi web sitelerinden satış yapan firmalar olsun, yoğunlaşan e-ticaret aktivitelerinde dikkat etmeleri gereken temel noktalar bulunuyor. Bu takip ve dikkat gerektiren noktaların başında kargo süreçleri geliyor.

 

Belirttiğim üzere e-ticaret’in yükselişiyle beraber e-ticaret sektörüne hizmet veren firmalarda yükseliyor. Bilindiği üzere birçok marketplace websitesi kendi lojistik firmasını kurarak veya özel lojistik şirketleriyle anlaşmalar yaparak kargo sürecini daha güvenilir bir yapıya büründürmeye çalıştı. HepsiJet, Trendyol Express, Kitapyurdu Kargo, Kolay Gelsin gibi bazı isimler bu listenin başında yer alıyor. Peki bu girişim gerçekten işe yaradı mı?  Çeşitli kaynaklardan edindiğim bilgilere göre; bu kargo firmalarında yaşanan kayıp kargo vakaları oldukça artış göstermiş durumda. Konuyla ilgili yetkili yöneticilerden aldığım bilgiler ışığında Türkiye çapında faaliyet gösteren bir lojistik firmasının bu yıl ki kayıp kargo sayısı 6000 paketi buluyor. Bu adet maalesef göz ardı edilemeyecek bir miktar olarak karşımıza çıkıyor. Bunun yanı sıra kırılan veya iade sürecinde hasar alan paketlere hiç değinmeyeyim.

 

İşte e-ticaret sürecinde kâr ediyorum derken acaba attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değiyor mu sorunu aklınıza  getiren bir tablo. Bunun önüne maalesef online satış yapan bir firma olarak geçemezsiniz. Bu ancak, kargo firmalarının operasyonel süreçlerini kendi içlerinde iyileştirmesi sonucu düzeltebilecekleri bir durum. Fakat, kargo firmalarıyla yaptığınız anlaşmaları gözden geçirerek tazmin maddelerini bir daha dikkatli okumanızda  fayda olduğuna inanıyorum. En azından hasar gören veya kaybolan paketlerinizin hakkını arayabilin.

 

E-ticaret sürecinizi yönetirken kargo aşamasında sizin kontrol edip düzelte bileceğiniz bir başka husus ise kargo paketlerinizin desileri… İstanbul’un farklı bölgelerinde depoları bulunan ve farklı web sitelerinde satış yapan mağazalarla yaptığım görüşmeler doğrultusunda ciddi bir suistimal iddası ile karşılaştım. Bazı kargo firmaları gönderileri yoğun olan ve iç denetiminin pekte sıkı olmadığı göndericileri fark ettiklerinde paket desilerinde haksız kazanç elde edecek şekilde oynama yapabiliyor. Günde ortalama 60 ile 120 paket kargo gönderimi yapan bir esnaftan edindiğim idda; bir yıl boyunca yaptıkları ortalama 1 veya 3 desi aralığındaki gönderilere 10 ile 20 desi aralığında birimler girilerek fiyatların yükseltildiği yönündedir. Bir yıl sonunda durumu fark ettiklerindeyse kargo firmasından alabildikleri tek şey acemi bir şube çalışanı sebebiyle böyle bir mağduriyet yaşadıklarına dair bir özür olmuştur. Düzenli kargo gönderimi yapıyorsanız tamda bu sebeple gönderi raporlarınızı detaylı inceleyerek paket deslileriniz ile kargo firmalarının sisteme kaydettiği desileri karşılaştırmayı aksatmayın.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı