Dijital Karga
Facebook Pikseli Nedir? Nasıl Kullanılır?

Facebook Pikseli Nedir? Nasıl Kullanılır?

Dijital pazarlamanın ayrılmaz parçası Facebook reklamları için sunulan Facebook Pikseli hakkında merak ettikleriniz bu yazıda. Nedir, nasıl kullanılır diyenlerdenseniz doğru yerdesiniz. Cevizlik işlerinizde, kampanyalarınızda kullanacağınız Facebook pikseli en özet haliyle bir JavaScript kodudur. Kendisi, reklam kampanyalarınızda hedef kitle oluşturmanızı, bu kitlenin davranışlarını ölçmenizi ve edindiğiniz içgörü ile stratejilerinizi optimize etmenizi sağlar.

Trafiği yüksek bir web siteniz varsa demografik yapı toplamak ve kitlenizi daha iyi tanımak için Facebook pikseli bulunmaz bir ceviz. Kırıp kırıp yiyeceğiniz, pazarlama fikirlerinizde bolca besleneceğiz bir piksel. Trafiği yüksek olmasa da kurumsal web siteniz varsa yine sizi arama motorlarından arayıp bulan, sitenize gelen ziyaretçilerin demografisini toplamanız için iyi bir fırsat. Facebook pikselini kullanarak, web sitenize gelen kişilerin tüm eylemlerini veri olarak reklam kampanyalarınızda kullanabilirsiniz. İzleniyoruz!

  • Çapraz cihaz dönüşümlerini ölçün: Müşterilerinizin dönüşüm gerçekleştirmeden önce cihazlar arasında nasıl geçiş yaptığını görün.
  • Reklam yayınlarını, istediğiniz eylemde bulunma olasılığı yüksek olan kişiler için optimize edin: Reklamlarınızın, istediğiniz alışveriş veya form doldurma benzeri eylemleri gerçekleştirme olasılığı en yüksek kişiler tarafından görüldüğünden emin olabilirsiniz.
  • İnternet sitenizi ziyaret eden kişilerden otomatik olarak hedef kitle oluşturun ve onları yeniden hedefleyin: İnternet sitenizde bir ürünün sayfasını ziyaret etme, sepete ekleme veya ürün satın alma gibi belirli eylemleri gerçekleştiren kişiler için Özel Hedef Kitleleri oluşturabilirsiniz.
  • Benzer Hedef Kitleler oluşturun. En iyi müşterilerinize benzeyen daha fazla kişi bulun.
  • Dinamik ürün reklamları yayınlayın. İnsanların internet sitenizde ziyaret ettiği ürünlere dayalı olarak Facebook’ta alakalı ve doğru zamanlamaya sahip reklamlar oluşturun.
  • Hedef Kitle İstatistikleri’ne erişin. İnternet sitenizi ziyaret eden kişilerle ilgili zengin istatistikler edinin.

Saydığımız fırsatları yakalamak ve reklam bütçelerinizi optimize etmek için Facebook Pikseli ile web sitenize gelen ziyaretçilerin demografik yapılarını, çevrimiçi alışkanlıklarını öğrenebilirsiniz. Mevcut kitlenizin sahip olduğu özellikler ışığında reklamlarınıza yön verebilir, aynı özelliklere sahip hiç iletişime geçmediğiniz yeni bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.

Önemli: Facebook, dönüşüm takibi pikselini 2017 yılının ilk aylarında tamamen kaldırdı. Dönüşüm takibi pikselini ve Özel Hedef Kitle piksellerini “Facebook Pikseli” ile tek bir çatı altında topladı. Facebook pikseline geçiş yaptı. Dönüşüm takibinde kalan varsa Facebook pikseline geçiş yapabilir.

Facebook Pikseli Nasıl Kullanılır?

Facebook Pikseli oluşturmak için aşağıdaki adımları takip edin.

facebook piksel oluşturma

  1. Reklam Yöneticisi’nde Facebook Pikseli sekmenize gidin. Yukarıdaki ekran açılacak.
  2. Bir Piksel Oluştur‘a tıklayın.
  3. Pikseliniz için bir ad girin. Reklam hesabı başına tek bir piksel kullanabileceğiniz için, işletmenizi temsil eden bir ad seçin. Not: Pikselin adını daha sonra Facebook Pikseli sekmesinden değiştirebilirsiniz.
  4. İleri‘ye dediğiniz anda ilk adımı geçtiniz.
  5. Kodu Kopyalayıp Yapıştırın seçeneğine tıklayın.
  6. Pikselin Sabit Kodunu Yükleyin başlığı altında gelen kodu kopyalayın ve sitenizin etiketleri arasına yapıştırın. Tüm ziyaretçilerin takibi için bu etiketlerin arasında yer alması önemli. Footer kısmında veri kaybedebilirsiniz.
  7. Olay Kodunu Yükleyin başlığı altında gelen kısa kodu da aynı etiketlerin arasına önceki kodun hemen sonrasına yapıştırın. Olay Kodu için Facebook’un yaptığı detaylı açıklamanın bir kısmını paylaşalım.
  8. Reklamlara yönelik takip ve dönüşüm optimizasyonu gerçekleştirmek için Facebook’un ön tanımlı olarak sunduğu 9 standart olayı kullanabilirsiniz. Daha granüler eylemler için ölçüm ve optimizasyon gerçekleştirmek isterseniz, olay etiketleriniz için tavsiye edilen veya gelişmiş yükleme seçeneklerini kullanarak olaylarınıza parametreler ekleyin (aşağıya göz atın). Bunun yanında, tanımladığınız ve işletmeniz için önemli olan eylemler için özel olaylar da oluşturabilirsiniz.
  9. İleri seçeneğine tıklayın. Bu aşamadan sonra Facebook Pikseli çalışmaya başladı mı? diye soracaksınız muhtemelen. Tam burada Facebook Reklam Yöneticisi’ne gidin ve üst taraftaki menüden Pikseller’i seçin. Durumu Aktif görünüyorsa pikseliniz doğru şekilde yüklenmiştir. Yükledikten sonra pikselinizin durumunun değişmesi 20 dakika kadar sürebilir. Hareket yok ifadesi varsa Piksel henüz aktif hale gelmedi demektir.
Önemli: Geçmişte bir Özel Hedef Kitle pikseli oluşturduysanız, Facebook pikselinin eski bir sürümünü zaten yüklemişsinizdir ve başka bir piksel oluşturma seçeneğini görmezsiniz. Ancak işletmenize yardımcı olabilecek tüm ürünlere erişim için Facebook pikselinin sabit kodunu güncellemenizi ve olay kodlarını eklemenizi önemle tavsiye ederiz.

Burak Göç

Merhaba Ben Burak! Türkiye’nin İstanbul eyaletinde yarı zamanlı Süpermen olarak çalışıyorum. Arta kalan zamanlarımda ise asıl mesleğim olan metin yazarlığı üzerine eğiliyor ve kız vermeleri için üniversite mezunu olmaya çalışıyorum.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı