Dijital Karga
instagram işletme

Instagram İşletme Profilinizi Analiz Etmenin 5 Yolu


  • Instagram pazarlamanızın ne kadar iyi performans gösterdiğini biliyor musunuz?
  • Instagram işletme profiliniz, neyin işe yaradığını anlamanıza yardımcı olabilecek değerli metriklere erişmenizi sağlar.
  • Bu makalede Instagram işletme profilinizin performansını analiz etmenin 5 yolunu keşfedeceksiniz.

Instagram İşletme Profili Trendleri Önemlidir!

Instagram, ürünlerini ve hizmetlerini sergilemek isteyen küçük işletmeler ve influencer’lar için güçlü bir araçtır. Ancak Instagram, yakın zamanda beğenileri gizlemeyi test edeceğini açıkladı ve bu açıklama kişisel Instagram hesaplarını işletmeleri için kullanan kullanıcılar için oldukça endişe vericiydi. Instagram bu değişikliği resmi olarak henüz yapmamış olsa da beğeni gizleme olasılığı Instagram varlığınızı kişisel bir profilden bir işletme profiline taşımak için güçlü bir durum oluşturur.

Peki neden? Instagram hesabınız bir işletme profiliyse, beğeni sayınızın görünümü herkese açık olmasa bile, beğenilerinizi “İstatistikler” üzerinden görebilirsiniz. Ayrıca Instagram Insights’ta izlemeniz gereken farklı metrikler de mevcut ve bu metrikleri kullanarak kullanıcıları bir gönderiyi beğenmeye teşvik eden daha fazla içerik oluşturabilirsiniz!

#1: Biyografi Link Tıklamalarını Analiz Edin

Instagram’ı işletmeniz için kullanırken, analiz edilecek en önemli metriklerden biri, web site linkinize kaç kişinin tıkladığıdır. Instagram, biyografinize bir URL eklemenize olanak tanır, bu nedenle kitlenizin bağlantıyı çekici bulup bulmadığını belirlemek için bu tıklamaları analiz etmeniz önemlidir.

Ayrıca bio-linkinizden daha fazla yararlanabilmeniz artık mümkün. Profil ziyaretçileriniz için birden çok link içeren özel bir sayfa oluşturmanıza olanak tanıyan ve yalnızca tıklandığında açılan bir link hizmeti kullanmayı düşünün.

Bir bağlantı hizmeti kullanmak güçlü bir taktik olabilir, sizin için işe yarayıp yaramadığını görmek için tıklamaları izlemelisiniz. Bu sayfada çok fazla bağlantı gösterirseniz, kullanıcıların kafası karışabilir ve eylemleri hiçbir şeye tıklamama olasılığı ile sonuçlanabilir. Bunun yanı sıra biyografinize eklediğiniz link, ziyaretçileri tıklamaya zorlamak için fazla genel bir bağlantı da olabilir.

Bio-link tıklamanızı en üst düzeye çıkarmak için web sitenizde sadece Instagram kullanıcıları için bir açılış sayfası oluşturmak doğru bir yaklaşım olabilir. Çünkü tıklandığında, daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilecek özel web sayfanıza yönlendirilirler. Böylece harekete geçmeleri ve güncel bülteninize kaydolmaları daha olasıdır.

Her hafta farklı bio-linkleri test etmek isteyebilirsiniz. Profilinize etkileşimin fazla olacağını düşündüğünüz, ilgi çekici bir bağlantı ekleyin ve sonraki hafta farklı bir bağlantı, teklif veya podcast ekleyin ve hangisinin kitlenize daha uygun olduğunu izleyin. Instagram, bağlantı tıklamalarını haftalık olarak izler, böylece her haftada bağlantınızın aşağı yukarı ne kadar tıklanıp tıklanmadığını görebilirsiniz.

Web site tıklamalarınızın sayısını öğrenmek için, Instagram işletme profilinizin sağ üst köşesinde bulunan açılır menüye tıklayarak başlayın.

Açılır menüde “İstatistikler” sekmesinin üzerine dokunun.

Daha sonra “Hareketler” sekmesine dokunun ve “Web Site Tıklamaları” metriğini bulmak için sayfanın en altına gidin.

Bu sayıyı not ettikten sonra, başka bir bağlantı kullanın ve metriğin iyileşip iyileşmediğini görmek için bir hafta sonra tekrar kontrol edin.

#2: Kaydetmeleri ve Paylaşımları Analiz Edin

instagram analizi

 

 

 

 

 

Kaydetmeler ve paylaşımlar, içeriğinizin Instagram’daki performansını değerlendirmek için iki önemli metriktir. Takipçilerinizin bir gönderiyi kaydetmeleri için ne tür içerikler hazırlamanız gerektiği üzerine beyin fırtınası yaparak biraz zaman geçirin.

Aynı şey gönderilerinizi paylaşmaları için de geçerlidir. İnsanlar eğlenceli veya esprili içerikler paylaşmak ya da bu içeriklerin algılanan yetkileri gerçekten varmış gibi görmek isterler. Peki markanıza bağlı kalarak bir kullanıcıyı, gönderilerinizi takipçileriyle paylaşmaya teşvik edecek ne tür içerik oluşturabilirsiniz?

Hangilerinin kaydedildiğini ve paylaşıldığını görmek için yayınladığınız farklı paylaşım türlerine göz atın. Bazı içeriklerin çok beğenildiğini ancak kaydetme veya paylaşımlarının olmadığını keşfederken, diğer içeriklerin çok az beğeni aldığını ancak çok fazla kaydetme veya paylaşım olduğunu keşfedebilirsiniz. Bu bilgiler, kitlenizin daha çok etkileşime girmesini sağlayan içerikler oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Bir gönderinin kaydetme ve paylaşımlarını görüntülemek için gönderiyi açın ve “İstatistikleri Görüntüle”ye dokunun.

Böylece tıkladığınız gönderinin istatistik bilgilerini görebilirsiniz.

Kullanıcıların içeriğinizi kaydetmelerinin ve / veya paylaşmalarının, bu içeriği tekrar okumak için sayfanıza geri dönme ve benzer içerikler için hesabınıza yeniden göz atma olasılıklarını yükselttiğini unutmamalısınız.

#3: Haftalık Profil Ziyaretlerini Analiz Edin

Haftalık profil ziyaretleri, dikkat edilmesi gereken önemli bir metriktir. Profil Ziyaretleri, kullanıcıların gönderinizi platformda gördükten sonra profilinize tıklayıp ziyaret ederek ekstra bir çaba harcadıkları anlamına gelir.

Profilinizi bir partiye davet olarak düşünün. Kullanıcılar profilinize geldiğinde, biyografinizi okumaya ve web sitenize tıklamaya davet edilir. Ayrıca hikayelerinizi izlemeye, öne çıkanlarınızı görüntülemeye, gönderilerinize göz atmaya ve açıklamalarınızı okumaya davet edilirler. Bir kullanıcı profilinizi ziyaret etmek için size zaman ayırdığında, profilinizin kim olduğunuzu, ne yaptığınızı ve hangi kitleye hizmet ettiğinizi bir bakışta anlattığından emin olmalısınız.

Haftalık profil ziyaretlerinizi görüntülemek için Instagram profilinize gidin. Ziyaretçi sayısını sayfanın üst kısmında görebilirsiniz. Bu ziyaretlere bir göz atın ve sayıyı not alın. Ardından yeni içerik geliştirip sayının yükselip yükselmediğini test etmek için bir hafta içinde tekrar kontrol edin.

Peki bu sayıyı artırmak için nasıl içerikler üretmelisiniz? Sizin için ilgi çekici içerik oluşturabileceğiniz bazı fikirler listeledik:

Etkileşimleri teşvik eden açıklamalar yazın: Instagram açıklamalarınız, ürün ve hizmetlerinizin farkındalığını eğlenceli ve ilgi çekici bir şekilde artırmak için bir fırsattır. Kullanıcıları içeriğinizle etkileşimde bulunmaya teşvik etmek için sorular sorun, içeriğinizle alakalı hikayeler anlatın ve vurgulayıcı cümleler kullanın.

Farklı gönderileri test etme: Tek tek gönderilerinizi analiz ettikten sonra, en çok kaydetme / paylaşma, yorum vb. olanlara bakın ve kullandığınız tasarım stilinin bununla bir ilgisi olup olmadığını görün. Örneğin; iyi performans gösteren içerikleriniz hayvanları içeriyor mu? Paylaştığınız tasarım ya da görseller sizsiz olanlardan daha mı iyi? Unutmayın! Görseller ve açıklamaların ilk satırı, gönderinizin kaydırılmasını durduran şeydir.

Görsel çalışmalarda kullandığınız metinlerin yeterliliğini test edin: Görsellerinize metin yerleştirme konusunda bazı testler yapın. Eğitici içerik veya bir liste yayınlıyorsanız, takipçilerinizin okurken gönderinizden ne beklemeleri gerektiğini bilmeleri için görsel çalışmanıza biraz metin ekleyin.

Gönderi stillerinizi geliştirin: Markanız için içerik sütunları oluşturduysanız, bu gönderiler için farklı bir stil benimseme fırsatınız vardır. Her gönderi türü için özel stiller oluşturun. Örneğin; bir alıntı paylaşıyorsanız, başka bir alıntı paylaşırken aynı fontu ve rengi kullanarak özel bir stil oluşturabilirsiniz.

#4: Her Bir Gönderiden Gelen Sonuçları Analiz Edin

Instagram, takipçilerinizin sayısını artırmak için hangi gönderilerin yardımcı olduğunu görmenizi sağlar. Bu bilgileri analiz etmek, beğeniler için değil, takipçi kazanmak için içerik oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Belirli bir gönderiden aldığınız etkileşimleri görmek için gönderiyi açın. “İstatistikleri Görüntüle”ye dokunun ve “Keşif” bölümüne gidin. “Takip” metriği size bu gönderiden kaç takipçi kazandığınızı gösterir.

Buradaki düşük sayıya şaşırabilirsiniz, ancak önemli olan bu sayıyı diğer gönderilerdeki sayılarla karşılaştırmaktır. Hangi gönderilerin size daha fazla takipçi getirdiğini keşfedin.

Bu sayıların yardımıyla, markanızı yansıtan ve işinizin akılda kalıcılığını sağlayan içerikler oluşturabilirsiniz.

#5: Gönderi Gösterimlerini Analiz Edin

Instagram hashtag stratejiniz nedir? Her yazıda aynı hashtag’leri mi kullanıyorsunuz? Daha fazla görüntüleme sağlamak amacıyla her bir gönderi için üst limit olan 30 hashtag sınırını da kullanmayı mı tercih ediyorsunuz? Hashtaglerden aldığınız gösterim sayısı, kullandığınız yaklaşımın etkinliğini değerlendirmenize yardımcı olacaktır.

Bu verileri görmek için bir gönderinize tıklayın ve “İstatistikleri Görüntüle”ye dokunun. Açılan sayfayı yukarı doğru kaydırın ve toplam “Gösterimler” sayısını bulun. “Ana Sayfadan” kısmı, sizi takip eden kişilerin ana sayfasında gönderinizin kaç kez görüntülendiğini, “Konu Etiketlerinden” kısmı ise, kullandığınız bir hashtag’den gönderinizin kaç kere görüntülendiğini gösterir.

Genel olarak, gönderilerde hashtag grupları kullanılır; bu, gönderilerinizin hangi hashtag’ler ile en fazla görünürlük sağladığını bilmenizi zorlaştırır. Bu yüzden kullandığınız hashtag’lerinizde değişiklik yapmak ve onları test etmek isteyebilirsiniz.

Bir hafta boyunca her gönderiye aynı hashtag’i kullanarak hangi hashtag’lerin size en fazla görünürlük sağladığını tespit edebilirsiniz. Ardından, gelecekteki gönderileriniz için daha fazla gösterim elde etmek için en iyi hashtag’leri gruplayabilirsiniz.

Sektörünüz için kullanılan hashtag’leri incelemek için biraz zaman ayırın. Sektörünüzdeki influencer’ların hangi hashtag’leri kullandığına bakın. Ardından bu hashtag’lerin her birini araştırın ve gelecekteki gönderilerde kullanabileceğiniz daha fazla hashtag’i keşfedin.

Belirli bir hashtag için araması yaptığınız takdirde, Instagram size ilgili hashtag’leri de gösterir. Kısa bir süre içinde, gönderilerinizde kullanabileceğiniz 100 veya daha fazla hashtag listesi oluşturabilirsiniz. Hashtag’lerinizi 30’luk bloklara ayırın ve gönderilerinizin farklı, ancak ilgili yerlerde görünmeye başlaması için bunları kullanma konusunda stratejik olun.

Özetleyecek olursak;

Bu 5 metriği analiz etmek, Instagram kitlenize istedikleri içeriği vermenize yardımcı olacaktır, bu da takipçilerinizi ve beğenilerinizi organik olarak artıracaktır.

Hangi etkinliklerin hesabınız üzerinde en fazla etkiye sahip olduğunu tam olarak öğrenmek için bir kerede yalnızca bir metriği test ettiğinizden emin olun. Hafta veya ay için belirli hedefler oluşturun ve Instagram hesabınızın büyümesini izleyin.

* Bu içerik orjinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Dijital Karga’nın editöryal politikasını yansıtmayalabilir.

Kaynak: https://www.socialmediaexaminer.com/

Yazar: Tammy Cannon

Gülçin Türk

Gülçin Türk

Hazırsanız yazmaya başlıyorum?

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı