Dijital Karga
antivirüs

Kullandığınız Antivirüs Programı Verilerinizi Satıyor Olabilir!


  • Yeni raporlara göre, dünyanın en popüler antivirüs şirketlerinden biri; kullanıcılarının hassas verilerini onların gizliliklerini riske atabilecek bir şekilde satıyor.

Avast Antivirüs, Çek Cumhuriyeti merkezli değeri 1 milyar dolar olan bir bilgisayar güvenlik şirketidir. Vice ve PCMag’in son raporlarına göre, yazılımı dünya çapında yaklaşık 400 milyon kişi tarafından kullanılan bu güvenlik şirketinin, geçen yıl kullanıcı davranışı verilerini sattığı ortaya çıktı.

2019 Forbes raporu, Avast ve yan kuruluş AVG’nin müşterilerinin yaptığı her şeyi izlemek için tarayıcı uzantılarını nasıl kullandığını gözler önüne serdi. Toplanan bu veriler, Jumpshot adlı bir yan şirket aracılığıyla kurumsal müşterilere “iç görü” olarak satılıyor. Başlıca müşterileri Google, Microsoft, PepsiCo ve McKinsey gibi büyük şirketler olan Avast’ın yaptığı her anlaşma milyonlarca dolar değerinde.

Satılan verilerin kullanıcıların adları gibi kişisel bilgileri içermediği ve tamamen anonimleştirildiği belirtiliyor. Ancak, belirli kullanıcıların yeniden adlandırma sistemiyle tekrar tekrar kullanılabildiği iddialar arasında.

Bu bilgilerin ortaya çıkması, tüm gözlerin üzerinde olduğu Avast’ı veri toplama konusunda bazı değişiklikler yapmaya zorladı. Ocak ayı itibariyle, Avast antivirüs programını kullanmak isteyen herkes artık veri toplama ve satışına onay vererek kullanabilecekler.

Son olarak, bu gelişmelerden önce toplanan tüm verilere ne olacağı hala bilinmiyor. Güvenlik şirketinin müşterilerinden onay istemeden önce topladığı verileri silmesi talep edildi ancak Avast tarafından bu talebe henüz bir dönüş sağlanmadı.


* Bu içerik orjinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Dijital Karga’nın editöryal politikasını yansıtmayalabilir.

Kaynak: technologyreview.com

Yazar: Patrick Howell O’Neill

Gülçin Türk

Gülçin Türk

Hazırsanız yazmaya başlıyorum?

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı