Dijital Karga
linkedin

LinkedIn’de Daha Fazla Etkileşim ve Tıklama Nasıl Elde Edilir?


  • LinkedIn ’de içerik paylaşımı yapıyor musunuz?
  • Daha fazla tıklama ve etkileşim alacak LinkedIn içeriklerini nasıl hazırlayacağınızı mı merak ediyorsunuz?
  • Bu yazımızda, insanlarda tıklama isteği uyandıracak LinkedIn içeriklerini nasıl hazırlayacağınızı ve nasıl paylaşacağınızı keşfedeceksiniz.

LinkedIn ‘de İşe Yarayacak İçerik Çeşitleri

Kullanıcılar, sizi tanımak isterler- tutkularınızı, mizah anlayışınızı ve sizi takip etmelerini sağlayacak değerlerinizi bilmek isterler. Paylaşacak değerli hikayeleriniz var. Bazı şeyleri biliyorsunuz ve şu anda yaptığınız işi bu yüzden yapıyorsunuz. Bilgilerinizi, uzmanlığınızı ve tecrübelerinizi LinkedIn ’de paylaşmak, diğer insanların da kendi hayallerini gerçekleştirmesinde büyük rol oynayabilir.

Sosyal platformların en önemli özelliklerinden bir tanesi de bizleri birçok insana ulaştırma imkânı olduğu aşikâr. İşte tam da bu yüzden bazen herkese karşı güzel gözükme dürtüsüne karşı gelemiyoruz. Fakat en iyi sonuçları aldığımız durumlar çoğunlukla kendimizle barışık olduğumuz zamanlar oluyor. İnsanlara benzersiz yanlarımızı ve bizi ilginç kılan taraflarımızı gösterdiğimiz zaman bizi takip etmeye başlıyorlar.

İşlerinize ivme kazandıracak 500-1000 kişilik bir grup insana LinkedIn’de özel içerik üretmek istiyorsunuz. Viral olmaya odaklanmamalısınız çünkü viral içerikler genelde 4 yapraklı yonca gibi çok nadir bulunan içerikler ya da pazarlama konusunda zorlama içerikler olabiliyor. Burada asıl yapmanız gereken, kaliteli içeriklerin paylaşıldığı ve zaman içerisinde büyüyeceğiniz bir LinkedIn yönetimidir. LinkedIn’in asıl sevdiği şu iki şeyi unutmayın; kullanıcıların gönderilere tıklaması ve platform üzerinden ayrılmaması. Yani burada yapmanız gereken asıl şey, insanların LinkedIn içerisinde tıklayacağı içerikler üretmeye odaklamak olacaktır.

1- LinkedIn ’de İlgi Çekecek İçerikler Hakkında Araştırmalar Yapın

LinkedIn için içerik oluşturmadan önce, kitlenizin platformda ilgisini çekecek konuların neler olduğunu bilmeniz gerekir. Aşağıda kitlenizin ilgi alanlarını bulmanıza yardımcı olacak üç site var;

Quora’da Konu Araştırması Yapın

LinkedIn’de yayınlamayı planladığınız içerikler için konu başlıklarını Quora’da inceleyin. Bu, Quora’ya girmek ve kullanıcıların sorduğu soruları yanıtlamak anlamına geliyor. Quora’da beğendiğiniz bir içerik bulduğunuzda, bunu LinkedIn’de daha uzun bir biçimde, o içeriği genişleterek yayınlamayı düşünebilirsiniz. Quora’da defalarca sorulan soruları bulun ve bunları LinkedIn paylaşımlarınızda cevaplayın.

HARO’ya Katkıda Bulunun

HARO (açılımı Help A Reporter Out- Bir Muhabire Yardım Et), gazeteciler için bir online kaynak hizmetidir. Muhabirler bu siteyi, yazdıkları konular hakkında kaynaklar aramak için kullanıyorlar. Ayrıca, bir konu hakkında uzman görüşlerinizi gazeteciler tarafından ele alınmasını istiyorsanız bu site sizin için harika bir araç olacaktır.

Ücretsiz olarak siteye kaydolduğunuzda, gazetecilerin kullanıcıların katkıda bulunmasını istedikleri makalelere linkler içeren günlük e-postalar alacaksınız. Daha sonra onların sorularına yanıtlar verebilir ve yanıtlarınız herhangi bir makalede kullanılmadıysa bu yanıtları LinkedIn gönderileri olarak kullanabilirsiniz.

Reddit Üzerinden Soruları Yanıtlayın

Mesela, dijital reklamcılık konusu ile alakalı konularda ve uzmanlığınızı paylaşabileceğiniz gönderilerde yorumlar yapabilirsiniz. Quora’da da olduğu gibi, bu yorumların en iyileri LinkedIn gönderilerine dönüşebilir.

Reddit’e bu şekilde katkıda bulunmanın bir yararı, kullanıcıların hangi alanlarda insanların uzman görüşlerini aradığını bilmenizi sağlamak. Bu tür pazar alanları kullanıcıların neyi sevip neyi sevmediğini belirler ve bu sayede LinkedIn için hangi konulardan en iyi içerikleri çıkartacağınızı bulabilirsiniz.

2- “Daha Fazla Gör” Özelliği İçin Uzun Metine Sahip LinkedIn Gönderileri Yayınlayın

Bu, diğerlerine göre daha kolay bir taktik: bağlantı ve herhangi bir görüntü içermeyen metin kısmı daha uzun gönderiler yayınlayın. Buradaki asıl nokta, gönderilerinizin altında çıkacak “Daha Fazla Gör” bağlantısını görecek insanları bütün yazıyı okumaya teşvik etmektir. Bu bir tıklama olarak sayılacaktır ve böylece LinkedIn, gönderinizin ilgi çekici olduğuna karar verecektir.

LinkedIn gönderileri yaklaşık 1300 karakter veya 170 kelime olabilir; bu da size bir hikâye yazmak, bilgi paylaşmak ve LinkedIn’deki ağınızın okuması için güzel örneklemeler yapmanıza olanak sağlar.

3- Aynı Anda 6 veya Üzeri Fotoğraf Paylaşın

Bu da, “Daha Fazlasını Gör” özelliğinin görsel versiyonudur. Gönderilerinizde 5 fotoğraf ve “+1”, “+2”, “+3” ve kullanıcı ne kadar tıklarsa daha fazla fotoğraf görünür. Her tıklama, LinkedIn’e gönderilerinizin ilgi çekici olduğu konusunda daha fazla geri bildirim verir ve gönderiyi daha fazla kişiye ulaştırır.

Bu özelliği kullanabileceğiniz bazı yollar:

  • Şirketinizde düzenlenen bir partiden fotoğraflar paylaşın ve orada tanıştığınız kişileri önceki etkileşiminizin devamı olacak şekilde etiketleyerek beraberlik duygusunu yeniden oluşturun.
  • Bir hikaye anlatan ve kısa metinler içeren 6 tane fotoğraf paylaşın.
  • Şu anda hayatınızı etkileyen altı markayı vurgulayın.

Stok fotoğrafları yerine kendi fotoğraflarınızı paylaşmak ve yerler, binalar veya eller yerine yüzleri içeren fotoğraflar daha yararlı olacaktır. Yüzlerin daha yararlı olmasının nedeni, yüzleri anlama konusunda insanlar olarak daha başarılıyız ve konumları tanıma konusunda daha az başarı sahibiyiz.

4- Değerli Bulduğunuz PDF Kaynaklarını LinkedIn ‘de Paylaşın

Masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlardan PDF yayınlamak mümkün. İlk bakışta, PDF’leri LinkedIn’de paylaşmak kulağa ilgi çekici gelmeyebilir, ancak şu anda henüz keşfedilmemiş LinkedIn sırlarından biri olduğunu düşünüyoruz. PDF’ler tıklama üreten altın madenidir, çünkü her sayfa kullanıcıya tıklamak için yeni bir içerik sunar.

PDF’ler genellikle küçük yazı boyutları ile yazılan çok sayıda metin içeren ve insanları yorma potansiyeli olan dosyalardır. Ancak onlarla çok daha fazlasını yapabileceğinizi düşünüyoruz. Vermek istediğiniz mesajı basit ve kolay anlaşılır bir şekilde verebilirsiniz. Mesela büyük kalın fontlar, ilgi çekici renk ve objeler ile görsel olarak çekici hale getirebilirsiniz.

Tüketilmesi kolay olan bu içerik çeşidi, profesyonel ortamda insanlarla iletişim kurmanın yeni ve etkili yollarından bir tanesidir. Güçlü bir ana fikri, onu destekleyici kanıtları, iyi tasarım öğeleri ve okunması kolay metinlerle kombinleyin.

LinkedIn belge paylaşımını kullanmanın bazı yolları:

  • Görüntüler ve metinler içeren bilgilendirici bir hikâye anlatın. Paylaşmak istediğiniz beş ana noktanız varsa, her ana nokta bir sayfada olabilir, bunlara bir de başlık sayfası eşlik eder. İki ila üç destekleyici fikri dosyanın aralarına dağıtabilirsiniz. Sonda bir teşekkür sayfası olabilir.
  • Sektörünüzde önümüzdeki yıllarda gerçekleşecekler hakkında öngörüleri ve trendleri paylaşın.
  • Her sayfada bir tane olmak üzere, sektörünüz için yapılan yeni araştırmalardan beş maddeyi paylaşın.

5- LinkedIn Algoritmasının Seveceği Şeyler Yapın

Yayınladığınız içerik türünden bağımsız olarak, aşağıdakileri yapmak içerikleriniziniz daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olabilir:

Kullanıcıları LinkedIn’de tutun. Zor bir kural olmasa da (bazı durumlarda dışarıya bağlantı vermek iyi olabilir), içeriğinizi insanları LinkedIn’den ayrılmayacakları şekilde organize edin. Gönderileriniz dışarıya bağlantılar içermesin. Videoları YouTube’dan çekmek yerine 10 dakikadan daha kısa olmaları durumunda doğrudan LinkedIn’e yükleyin.

Alakalı içerik çeşitlerinde keşfedilmek için LinkedIn’de en az 3 tane hashtag kullanın. İçeriğiniz ne kadar alakalı olursa, o kanala göz atan kişilerin içeriğinizle etkileşime girmesi ve onu daha geniş bir kitleyle paylaşması daha olasıdır. Gönderilerinizle alakalı hashtag’leri seçtiğinizden emin olun.

İçeriklerinize yorum yapanlarla hızlı ve sıklıkla iletişim kurun. Daha fazla etkileşim, daha fazla görünürlük demektir. Bu da işinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

LinkedIn ‘de Başarılı Olan İçerikleri Tekrar Paylaşın

LinkedIn gönderileriniz her zaman daha fazla kişiye ulaşabilir. Mümkün olduğunca çok kişiye ulaşmalarını sağlamak için eski içeriklerinizi tekrar paylaşın. Gönderilerinizi yeniden düzenleyerek paylaşmanın üç yolu.

Başlık Değiştirme

Aynı içeriği farklı başlıklarla üç ila beş kez yayınlayabilirsiniz. Bazen bir kelime bile fark yaratabilir.

Biçimi Değiştir

Diyelim ki yorumlar ve istatistikler içeren bir blog gönderiniz var. Bir blog gönderisi bulup içindekilerin bir kısmını veya tamamını LinkedIn gönderinize koyabilir ve daha uzun hali için sitenize bağlantı verebilirsiniz. Örnek olarak; 1. Versiyon, sitenize bağlantı içeren bir gönderi; 2. Versiyon, blogun LinkedIn’de normal olarak paylaşıldığı bir gönderi; ve 3. Versiyon, görsel tasarım öğelerinin bulunduğu resimler, ekran görüntüleri, istatistikler ve görsele daha fazla önem verdiğiniz bir PDF içeriği olabilir.

Görüntüleri Değiştirin

Bir LinkedIn gönderisinde istediğiniz görüntülemeleri alamıyorsanız, aynı metni farklı resimlerle birden çok kez yayınlamayı deneyin. Bu işe yarayabilir çünkü LinkedIn her seferinde gönderiyi farklı kişilere gösterecektir.

LinkedIn’in ana amacı, artık her sosyal medya platformu için de geçerli olan, içeriği onlarla etkileşime geçen insanlara göstermektir. Daha fazla etkileşim kullanıcıyı platformda tutar.

Sonuç

Sektörünüz, ağınız, güçlü yönleriniz ve içeriğiniz birleştiğinde LinkedIn’de sizin için benzersiz bir fırsat yaratır. Çabalarınızdan en iyi sonuçları almak için şunları aklınızda bulundurun:

Hangi Konuda İyisiniz: Hem profesyonel hem de etkileyici olan hangi konuda uzmansınız? Metin yazma, video düzenleme, görüntü oluşturma veya sesle iletişim kurmada mı daha iyi misiniz? Uzmanlığınızı, yolculuğunuzu, deneyiminizi ve günlük hayatınızı paylaşın.

İnsanlar sizden ne istiyor: LinkedIn gönderileriniz için, aldığınız görüntüleme sayılarını ve size yüksek veya düşük görüntüleme getiren içerik türlerini görürsünüz. Size en çok görüntüleme ve en fazla etkileşimi sağlayan içerik formatının (resim, video, ses veya yazı) ve türünün (teknik, motivasyonel, deneyim, gifler, eğitim) ne olduğunu göz ardı etmeyin.

Ayrıca, yapılan yorumlara ve aldığınız tepkilere bakın– insanların size nasıl bir geri bildirim verdiğini inceleyin. Burada istatistiksel olarak anlamlı analize gerek yok aslında. Gönderileriniz arasında gezinin ve en çok erişim ve etkileşimi nereden elde ettiğinizi görün ve daha fazlasını üretin.

Ne yapmaktan hoşlanıyorsunuz: Profesyonel bir alanda harika olabilirsiniz, ancak bu hoşunuza gitmiyorsa, onu uzun süre yapmazsınız. Benzer şekilde, yetenekli bir yazarsanız, ancak bir videoda olmak istiyorsanız o zaman bir videoda olun. Sizi mutlu eden şeyleri yapın, çünkü uzun vadede buna bağlı kalma olasılığınız daha yüksektir.


Ne düşünüyorsun? LinkedIn içeriklerinizden daha iyi sonuçlar almak için bu tekniklerden herhangi birini deneyecek misiniz? LinkedIn’de daha fazla tıklama almak için sizin tavsiyeleriniz var mı? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşın.

Fatih Gör

Fatih Gör

Fatih Gör, hem yazar hem de çizer. Dijital Karga'nın geleceğine inanan ve iletişimin gücünü kullanmaktan çekinmeyen bir karaktere sahip.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı