Dijital Karga

Neden Twitter Kullanmalıyım?

Bazen söyleyeceğimiz şeylerin daha yaratıcı olması için sınırların sıkı olması gerekir. Hakkında bir şey söylemek istediğimiz ama uzun uzun da yazamayacağımız şeyler için mikro bloglar bu sınırları iyi çiziyor. Net, küresel, sınırlı bilgiye birinci ağızdan ulaşabilmenin yolu ve bulabileceğiniz en iyi mikro blog ise Twitter.

140 karakter sınırlaması ve basit arayüzü ile mikro blogların lideri olan Twitter son yıllarda siyasetin, sporun, mizahın değişmeyen adresi haline geldi. Ünlülerden siyasetçilere kadar günlük hayatta ulaşılması zor isimlere ulaşmak Twitter ile mümkün.

Son örneği ise 2013 LYS birincisinin devletin zirvesine Twitter’dan ulaşması oldu. 27 bin 565 kişinin toplam 200 bin tweet attığı hashtag büyük tepki topladı. “#ÖSYMbayramımızehiretme” etiketli kampanyaya katılan 27 bin 565 kişi, 200 bin tweet attı. Kısa sürede Türkiye ve dünyada TT listesine giren etiket, 13 saat TT’de kaldı.

Bir kız öğrencinin ailesi tarafından okuldan alındığını öğrenen İlkokulu Müdürü, Bakan Şahin’e Twitter’dan ulaşarak öğrencisini okula döndürdü. Twitter ile sınırların yeniden çizildiğini söylemek mümkün.

Neden Twitter Kullanmalıyım?

1- Gündemi takip etmek için kullanmak şart

2- 140 karakterli medya algılaması için

3- Eşe, dosta söylemediklerimizi, düşüncelerimizi burada rahatça yazabiliriz

4- İlgi alanlarınıza göre kısa paylaşımları takip etmek daha zevkli ve kolay

5- 140 karakterde direk konunun ana teması çıktığından ziyaretçinin yanılgısı olmuyor

6- Dünyada neler olup bittiği an ve an burada paylaşılıyor

7- Her Twitter kullanıcısı kendi medyasının patronu olabiliyor

8- Servis edilen değil istenilen olaylar haber haline getirilebiliyor

9- Pazarlamacılar için en farklı ortamlardan biri

10- Mobil uygulaması ile her zaman yanınızda

Twitter kullanıcıları tarafından paylaşılan içeriklerin şirketlerin üretimlerini etkilediğini söyleyebiliriz. Bu konuda Twitter’da yapılan analizlere göre firmaların mal üretim kalitesinin arttığına dikkat çeken Yurdaer Doğanata, “Basına verilen ilanların yerini, müşteri memnuniyeti analizleri aldı. Artık her birey, birer reklam ajansı gibi beğenisi ya da şikâyetine göre üretimi etkiliyor.” dedi. Artık her an herkesin izlenebilir olduğuna değinen Doğanata, “Kredi kartıyla ayakkabı alanın cebine, giyim reklamı mesajı geliyor. Twitter’da IBM uygulamasından şikâyet edene, IBM Genel Müdürü yanıt veriyor. Her an herkesi izleyebilen ve zaman zaman tacize varan uygulamaları olan bu sisteme karşı hukuk ise henüz yetersiz kalıyor. Tüm dünyayı bu konuda ortak bir hukuk platformunda buluşturmaksa imkânsız görünüyor.” ifadelerine yer verdi.

Eskiden iletişim araçları denildiği zaman gazete, radyo ve televizyon aklımıza gelirken bu gün internet medyası, YouTube, Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım siteleri akla gelmektedir. Sosyal paylaşım siteleri internetin bulunduğu her yerde kullanıcısına kendi sayfasını oluşturma, diğer kullanıcılarla aktif bir biçimde iletişim kurma imkânı sağlamaktadır. Sosyal medya ağlarının ortaya çıkmasıyla beraber dünyada birçok gelişme oldu. Totaliter ve baskıcı rejimlerin hüküm sürdüğü Arap ülkeleri, sosyal medyanın örgütlenme gibi olanaklar tanıması sonucunda devrimler yaşadılar. 30-40 yıllık iktidarlar, birkaç ay içerisinde yıkıldı ve yerlerine Arap Baharı devletleri ortaya çıktı.

Yeni medya ve iletişim araçları siyasi birtakım hedeflerin gerçekleşmesinde etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Arap devrimlerinde sosyal medyanın rolünü analiz etmektedir. Sosyal medya, devrime taraftar kazandırmış, kitleleri harekete geçirmiş ve otokratik rejimlerin korkulu rüyası haline gelmiştir. Sosyal medya, bu ülkelerdeki sivil toplumu organize ederek, siyasi tartışmaların şekillenmesinde oldukça merkezi bir rol oynamıştır. Büyük olaylar öncesinde sık sık devrim hakkında online konuşmalar yaparak, insanların protestolarına zemin hazırlamıştır.*

Twitter birey merkezli bir medya kanalıdır. Bilginin en önemli güç kaynağı olduğu bu çağda onu takip edebilmek için Twitter en önemli kanallardan birisidir. Bireyler, kurumlar, otoriteler için Twitter kullanımı kaçınılmaz bir başlangıçtır. Neden Twitter Kullanmalıyım sorusunun cevabı açık ve net.

Mertcan Ermiş

İstanbul Üniversitesi İktisat. Pay Yayınları Yayın Direktörü. Dijital dünyayı yakından takip eder.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı

isviçre frangı