Dijital Karga
pazarlama otomasyonu

Pazarlama Otomasyonu ile Markalar Geleceğini İnşa Ediyor!


  • Pazarlama otomasyonu, markayı müşterinin gözünde farklı bir alana konumlandırmaya yarayan marka mimarisinin inşasında önemli rol oynar.
  • Marka mimarisi ile markalar ürün/hizmetlerinin pazarlama sürecini konumlandırır ve diğer markalardan ayrışma fırsatı yakalar.

Markalar pazarlama otomasyonu sayesinde müşterilerine uygun ürün ve hizmetleri doğru zamanda, doğru yerde karşısına çıkarma şansı yakalar. Müşterinizle doğru iletişimi uygun platformda kurmanızı sağlayarak süreci insan faktöründen çıkartarak tamamen otomatize etmenize fayda sağlar. Ayrıca dijital pazarlamacılar artık hangi mesajı kime nasıl ulaştıracağını düşünmeyi bırakarak kişiye özel mesaj gönderme imkanına kavuşuyorlar. Örneğin bir müşteri alışveriş sitesinde spor ayakkabı sayfasında gezindiyse otomasyon sistemi ona spor ayakkabı ürünleriyle ilgili detaylı e-posta gönderebiliyor.

Başarılı bir pazarlama otomasyonu süreci dataların etkin ve verimli kullanılması ile doğrudan ilgilidir. Geleneksel pazarlamada otomasyon sürecinin en önemli parçası müşteriydi. Gelenekselde her müşteriye aynı mesajla gidiliyordu. Ancak dijital pazarlama ile birlikte kişiye özel mesajların devreye girmesiyle birlikte pazarlama otomasyonu sürecinin en önemli parçası tartışmasız data oldu. Dijital ortamda müşterilerin bıraktığı dijital izlerin toplamı olan big data verilerinin yorumlanmasıyla birlikte müşterilerin, ilgi alanları, coğrafi ve demografik bilgilerine kolayca ulaşılmaktadır. Bu verilere sahip olan markalar otomasyon sürecinde kişiye özel mesaj gönderme imkanına kavuşmuşlardır.

Geleneksel pazarlamada herkese aynı mesajla gidildiği için sadece birkaç tane kalıp müşteri segmenti vardı. Ancak günümüzde beğenileri, ilgileri ve kültürleri birbirine benzemeyen milyonlarca insan var. Bu da milyonlarca müşteri segmenti anlamına geliyor. Dijital pazarlamada segmentasyon süreci planlanırken müşterinin ihtiyaç ve beklentileri doğru analiz edilerek planlama yapılmalı. Örnek verecek olursak Black Friday olarak bilinen kampanya dönemlerinde markalar satışlarını arttırabilmek için doğru bir segmantasyon yaparak satın alma eğiliminin zirve yaptığı bu dönemleri etkin değerlendirebilirler.

Hedef kitlenizde hem teknoloji ile ilgilenen hem de moda ilgilenen müşterileriniz varsa onlara özel mesajlar oluşturabilir ve müşterilerinizin kullanmayı tercih ettikleri dijital kanallar üzerinden onlara ulaşabilirsiniz. Burada Trendyol örneği verecek olursak daha önce laptop almış bir müşteriye yeni gelen laptop modelleri gösterilirken, elbise alışverişi yapmış müşteriye yeni moda gelen elbiseler gösterilir. Bu mesajlar müşterinin kullandığı sosyal medya platformları ya da e-posta üzerinden otomasyon süreci ile gönderilir.

Etkilendiğim en güzel e-posta pazarlaması örneklerinden biri de Yemeksepeti’ne ait. Yemeksepeti kişiye özel doğum günü mesajları hazırlayarak doğum günlerinde her müşterisine adına özel videolu doğum günü mesajları gönderir. Müşteri sadakati ve uzun vadeli başarı için son derece önemli uygulamalardan biridir.

Modern dünyada insanlara yönelik pazarlama süreçleri çok daha zor bir hal aldı. Yeni müşteri bulmanın zora girmesi ile birlikte markalar için daha önce ürün/hizmet satın almış müşteriler önemli hale geldi. Mevcut müşterilere odaklanmanın öne çıktığı pazarlama otomasyonu markalara müşterilerin satın alma eğilimlerini takip ederek başarılı bir pazarlama süreci yürütürler. Tüm bu pazarlama otomasyonu sadece mevcut müşterilerinizle olan bağınızı arttırmakla kalmaz aynı zamanda iç başarıyı getirir. Başarılı otomasyon süreci ile ürün/hizmetlerinizin satışlarının artması marka içindeki çalışanların motivasyonunun sağlanması ve kalıcı başarı için önemlidir.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı