Dijital Karga
Yeni Başlayanlar İçin Sosyal Medya Yönetimi

Yeni Başlayanlar İçin Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya yönetimine yeni başlayanlar için faydalı bilgiler paylaşalım istedik. Bazen göze çarpmayan ama doğru yapıldığında değerli sonuçlar veren kriterler atlanabiliyor. Eğer sosyal medya yönetiminden verimli sonuçlar almak, değerli dönüşler elde etmek istiyorsanız işinizi değer vererek yapmalısınız. Sosyal medya yönetimi, sorumluluk ve zaman isteyen bir iştir. En büyük yatırım zaman desek yanlış olmaz. Bağlantıda kalamıyorsanız (çevrimiçi), sosyal medya işlerinizi takip edecek bir hesap yöneticisi tüm süreci değiştirebilir.

Sorumluluk, zaman ve kreatif yetenekler isteyen bu işe gelin nasıl başlayacağınızı beraberce çözelim. Birbirinden değerli bu ipuçları sizi başarıya götürürken işinizi kolaylaştıracak. Sosyal medya yönetimine yeni başlayanlar için yazıyoruz, bu yazıda markalar için profesyonel çözümler sunmuyoruz.

1. Hedef Kitle ve Doğru Platform Seçimi

Sosyal medya yönetimine başlamadan önce kitlenizin en çok nerelerde gezdiğini öğrenin. Aradığınız kişiler Pinterest’de olmayabilir. Siz Linkedin ağında gezenlere hitap ederken Twitter’da yanlış bir kesime pazarlama yapıyor olabilirsiniz. İnsanların birbirleri ile etkileşim halinde olduğu, bilgi alışverişinin yoğun, diyalogların sıkça yaşandığı bir ağ arıyorsanız Facebook bulunmaz bir nimet olabilir. Hızlı değişen, gençlerin ağırlıklı olduğu ve popüler kültüre yatkın bir pazarlama stratejiniz varsa Twitter çok işinize yarayabilir.

Twitter akışın ve gündemin hızla değiştiği popüler isimlerin ve akabinde onların takipçisi olan gençlerin sıkça takıldığı bir ortamdır. Twitter’da sizinle alakalı bir profilin takipçilerini listeliyerek hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. Linkedin ise iş dünyasından isimlere bolca rastlayabileceğiniz bir sosyal ağdır. Pinterest, Instagram derken işin sonunu alamayız. Bu maddeyle ilgili “Sosyal Medya Siteleri” başlıklı yazımız çok yakında yayında olacak.

Yeni başlayanlar için sosyal medya zamanla eğlenceli bir medya ortamı olabilir. Oluşturduğunuz stratejilerin başarılı sonuçlarını görmek için ilerleyen zamanlarda eğlencenin dozunu kaçırmamanızı öneririm.

2. M.Ö. ve M.S. Analiz

Sosyal medya yönetimine başlarken hem kendinizi analiz edin hem hedef kitlenizi. Bununla yetinmeyin sosyal medya yönetiminin ardınan belirli bir süre geçince (standardı bir aydır) çalışmanızın sonuçlarını analiz edin. Farkı göreceksiniz. Doğrularınız yanlışlarınız ortaya çıkacak. Milattan öncesi ve sonrası arasındaki farkı göreceksiniz. “Sosyal medya araçları” başlıklı yazımızda bu işlemi gerçekleştirebileceğiniz araçlardan bazılarını paylaştık.

3. Empati Yoluyla İletişim

Müşterileri, takipçileri anlamak her zaman kolay olmayabilir. Hedef kitlenizin kim olursa olsun empati kurmaya çalışın. Kendinizi karşı tarafın yerine koyarak kurduğunuz iletişimi bir bağa dönüştürün. Kitlenizin yapısal özelliklerini dikkate alın. Yaş grubu, lokasyonu, marka algısı kurduğunuz iletişimde size yardımcı olacak araçlardır. Amacınız marka-birey arasında bulunan iletişimi iyi bir bağa dönüştürmek, engelleri kaldırmak olsun. Markanızın zincirlerini kırmanıza yardımcı olacak kurumsal bir iletişim dili için duygudaşlık kurmak iyi bir yoldur.

4. Görsel Materyal Kullanımı

İnsanlar ile sosyal medyada etkili iletişim kurmanın iyi bir yolu kullanacağınız görsellerden geçiyor. Sosyal medyanın gündemine göre, nabza göre şerbet, dozunu ayarlamanız gereken bu içerikleri “Fotoğraflar, videolar” olarak ikiye ayırabiliriz.

Sosyal medyanın değişen yapısı ise bu iki kategoriyi çeşitlendirmeyi son derece iyi başarmış ve ortaya “infografik, vine, caps, gif, selfie v.b.” alt kategoriler çıkarmıştır. Bu tip kategorilerde üretilen içerikler verilmek istenen mesajın kitleler tarafından daha kolay sindirilmesine yardımcı olur.

5. İçerik Pazarlamasında Teknik Detaylar

İçeriklerinizi paylaşırken imla kurallarına çok ama çok önem gösterin. Kelimeleri, noktalama işaretlerini kullanırken minimum düzeyde hata yapın, mümkünse yapmayın. Sloganlarınızı eğer sosyal medyada paylaşmak istiyorsanız “reklam kokmayacak” şekilde düzeltin. Mesaj vermenin onlarca, yüzlerce yolu vardır. Bir cümleyi allayıp pullamanın hiçbir anlamı yok. Bırakın sizi yapılan yorumlarda allayıp pullasınlar.

Sektörünüzle alakalı kurumsal içerikler oluştururken firma kimliğini çok fazla ön plana çıkarmayın. Mümkünse sadece logonuz ve kurumsal renkleriniz yer alsın. Kullanıcı markanızla iletişime geçmek için zaten sizi takip etmeye başlamış, artık markanızla ilgili içerikleri görmek isteyecektir. Onlara tüketecekleri içerikler sunun, reklamları her yerde görüyorlar.

Yeni başlayanlar için sosyal medya yönetiminde içerik pazarlaması zor olabilir. Bu konuda sosyal medya uzmanlarından destek alabilirsiniz.

6. Gündemle Marka Hesaplarını Ayırmak

Gündemde yaşanan olayları firma olarak takip ediyor, yorumluyor olabilirsiniz. Firma hesaplarından yapacağınız paylaşımlar ise bu tarz konularda olabildiğince nesnel olmalıdır. Şahsi yorum içeren paylaşımları içinse çok istiyorsunuz şahsi hesaplardan paylaşın. Gündemle alakalı paylaşımları ise kısa ve öz paylaşın, mesajınızı net olarak verin.

Bir futbol takımının şampiyon olmasını eleştirmek, farklı görüşteki gruplara laf atmak, bir firmaya ait başarısızlığı paylaşmak, kullanıcılarınızı kalıba sokmaya çalışmak gibidir. İnsanlar sosyal medyayı kendilerini özgür hissettikleri için kullanırlar. Onları kalıba sokmaya çalışmak, farkında olmadan bunu yapsanız da, sizin zararınıza olacaktır.

7. Kurumsal + Görsel Tasarım

Hesapları kurarken en başta sonuçlandırmanız gereken iş kurumsal kimlik çalışmasıdır. İşte firmamım sayfası bu demelisiniz. Bizim tarzımız bizim renklerimiz derken, tereddüt etmemelisiniz. İyi hazırlanmış kurumsal kimlik, sizin imajınızı yükseltirken, dış dünyaya güçlü görünmenizi de sağlayacaktır. İmajın akıllara kazınmasını sağlayacaktır. Kurumsal kimliğiniz sayesinde kazandığınız imajınız reklam yatırımlarınızda da çok fazla maliyetlere girmeden etkisini gösterecektir.

Yeni başlayanlar için sosyal medya hakkında bol bol yazı paylaşıp, fikir alışverişi yapıyoruz. Dijital Karga ekibi ile iletişime geçip sosyal medya hakkında bilmediklerinizi bize sorun.

Mertcan Ermiş

İstanbul Üniversitesi İktisat. Pay Yayınları Yayın Direktörü. Dijital dünyayı yakından takip eder.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı