Dijital Karga

Sosyal medyayı eğitimde kullanmak için 7 farklı yol

Sosyal medya artık hayatımızın birçok alanında olmazsa olmazların içerisinde yer alıyor. Özellikle gündelik ve kişisel yaşantımızı düşündüğümüzde sosyal medya ve sosyal ağlar her şeyden haberdar olmamızın yanı sıra belli alanlarla birlikte kullanıldığında ortaya muhteşem sonuçların çıkmasına yardımcı olabiliyor. Eğitim de bu alanların arasında yer alıyor. Eğer sosyal medyanın eğitim alanında nasıl kullanılabileceğine dair aklınızda belirgin fikirler yoksa bu yazıdan eğitim alanında kullanılabilecek 7 farklı yolu bulabilirsiniz. Tabii, bu örnekleri arttırmak her eğitimcinin ve topluluğun elindedir. Bunlar gibi daha sayısız örneği de bulabileceğinizi unutmayın.

1.Öğrencileri teşvik edin

Anna Divinsky bundan uzunca bir süre önce Apple’ın eğitim platformlarına destek olma amaçlı açmış olduğunu iTunes U içerisinde bir sınıf oluşturdu. Resim üzerine şekillenen bu kanalın ardından Anna çok daha farklı kursları da açmaya devam etti. Kısa süre sonra ise Anna’nın online ortam içerisinde 58,000’den fazla öğrencisi oldu.

Hatta öğrencileri, sürekli olarak çalışmalarını Flickr gibi sosyal paylaşım platformları üzerinde değerlendirdi. Peki, bu teşviki Anna gerçekleştirmeseydi gerçekten de bu kadar kullanıcının odağında yer alabilir miydi? Elbette alamazdı. Sizin belki de bu kadar genişlemesine bir başarı hikayesine ihtiyacınız olmayabilir. Fakat yine de öğrencilerinizi sosyal medya kullanımı ve yaptıklarını sosyal medya üzerinden paylaşım üzerine teşvik edebilirsiniz. En basitinden eğer öğrencilerin size getiremeyeceği gibi çalışmalar yaptırıyorsanız bunları pek ala fotoğrafla da görüp notunuzu verebilirsiniz. Sadece teşvik etmek ve sizin hayal gücünüz ile öğrencilerinizin hayal gücünü kullanın gerisi mutlaka gelecektir.

  1. Tartışmalarınıza konukları davet edin

Ne kadar çok insan o kadar geniş bir görüş açısı demektir. Neden siz de öğrencilerinizle tartıştığınız bir konu hakkında konukların da fikrini almayasınız ki? Twitter üzerinden oluşturacağınız bir hashtag ve bu hashtag’i yeterince insana duyurmak bu konuda fazlasıyla yardımcınız olabilir. Ayrıca Twitter bu konuda size çok daha profesyonel kişilere ulaşma imkanı da sunuyor. Tartışma konunuza ülkenin önde gelen eğitimcilerini de davet edebileceğiniz gibi alanının en iyi profesörlerini bile dahil edebilirsiniz.

Özellikle eğer sınıfınız çok büyükse o halde atılan Tweetlerin sıklığını da göz önüne alırsak kendi bölgeniz içerisinde Trend Topic’lerin arasında da yer alabilmeniz mümkün olabilir. Oldukça yaratıcı düşünerek bu yöntemi çok daha ilerilere taşıyabilirsiniz.

  1. Öğrencilerinize Blog tutturabilirsiniz

Sosyal medyanın en önemli kaynakları arasında da bloglar yer alıyor. Özellikle alanınızla ilgiliyse öğrencilerinizi blog açmaya davet edebilirsiniz. Açılan her bloğa öğrenciler günlük yazılar girmek zorunda değiller. Fakat böylece yaptıkları çok daha paylaşılabilir olur ve yazıları çok daha fazla takip edilmeye değer başlıklardan oluşabilir. Ayrıca blog tutmanın yazarlığın en önemli adımlarından birisi olduğunun da sanırım altını çizmek gerekir. İşletme derslerinde nasıl ki öğrencilere hayali işletmeler kurduruluyorsa bu şekilde geniş hayal gücü ile öğrencilerinizin blog tutmasını sağlayabilirsiniz. Hatta kim bilir, belki de blog tutan öğrencilerinizin blogları bir gün en iyi blogların arasında bile yer alabilir. Diğer yandan bu aktivite öğrencilerinize her şeyin sosyal ağlardan ibaret olmadığını da gösterme konusunda size yardımcı olabilir.

  1. Orijinal kaynaklara ulaşın

Bundan yıllar önceye dönmemize gerek yok, öğrencilerden şimdi dahi bir araştırma yapılmasını istediğinizde onların hemen karşılarına ilk çıkan arama sonuçlarından faydalandığını ufak bir inceleme ile görebilirsiniz. Oysa artık günümüzde sosyal medya çok daha geniş. Fakat bu konuda kaynakların nasıl kullanılması gerektiği hakkında bir çok eğitimci ve öğrenci haberdar değil.

Bu konuda araştırma yaparak öğrencilerinizin hayal gücünü geliştirme konusunda yardımcı olabilirsiniz. Nitekim yapılan her iş ve atılan her adım öncesinde yapılan araştırmalar aslında o işlerin ne kadar sağlam olduğunun da en büyük garantileridir denebilir.

  1. Google Hangouts’u kullanın

Eğer uzaktan eğitim tercih ediliyorsa  ve bunun için size sunulmuş yeterli bir alt yapı yoksa bu konuda Google Hangouts’dan faydalanılabilir. Google Hangouts öğrenciler ile farklı ortamlar içerisinde yüz yüze ders işlemek için en avantajlı yöntemlerin arasında yer alıyor.  Ayrıca farklı mekanlarda bulunarak işlenen derslerin öğrenciyi çok daha rahat hareket etmeye yönlendirdiği de büyük gerçekler arasında.

6.Edmodo ile dijital sınıf yapabilirsiniz

Edmodo birçok eğitimcinin de en büyük yardımcıları arsında yer alıyor. Fakat ülkemizde maalesef eğitimciler tarafından pek sıklıkla kullanıldığı söylenemez. Edmodo sayesinde eğitimciler kendilerine dijital sınıf oluşturabilir, anketler yapabilir, önemli gelişmeleri takvim ile sunabilir, görüntüler yayınlayabilir ve öğrenciler ile mesajlaşabilir.

Günümüzde Edmodo’yu aktif olarak kullanan 17 milyondan fazla insandan söz edebilmek mümkün.  Ayrıca Edmodo’yu diğerlerinden ayıran en büyük farklardan birisi de öğrencilere gerçek zamanlı test ve alıştırmalar sunabiliyor olmanızdır. Daha birçok yazmadığımız özelliği ile birlikte Edmodo birkaç tık kadar uzakta sizleri bekliyor.

  1. Facebook’un gruplarından faydalanın

Eğer yapılacak paylaşım ve duyuruların özel olduğunu düşünüyorsanız ve küçük topluluklardan ibaretseniz kolaylıkla paylaşımlarınıza kimsenin erişmeyeceği Facebook grupları kurabilirsiniz. Böylece çok daha büyük bir gizlilik içerisinde paylaşımlarınızı yapabilirsiniz. Ayrıca gruplardan gelen bildirimleri de grup üyeleri açık durumda kullanırsa, her yeni paylaşım ile üyeler en yeni güncellemelerden haberdar olabilir. Eğer grubunuza başka kişilerin de katılmasını istiyorsanız grubun gizlilik ayarları ile açık veya yarı açık bir grup da meydana getirebilirsiniz.

Mertcan Ermiş

İstanbul Üniversitesi İktisat. Pay Yayınları Yayın Direktörü. Dijital dünyayı yakından takip eder.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı

isviçre frangı