Dijital Karga

2021 We Are Social Türkiye Raporu Yayınlandı!


  • Her yıl dünyanın dijital karnesini paylaşan We Are Social’ın 2021 Türkiye raporu yayınlandı.
  • 2020 Sosyal medya kullanımı ve dijital oyunlarda toplumsal bağımlılık kazandığımız bir yıl oldu.
  • 2020 yılında pandemi ile birlikte Türkiye’de E-Ticaret 5 yılda alacağı yolu 5 ayda aldı.

Her yıl düzenli olarak yayınlanan dünyanın dijital karnesini verilerle paylaşan We Are Social dijital raporunun Türkiye’yi ilgilendiren bölümüne 87 slaytlık yer ayrılmış. Raporun genel özetini ve önemli gördüğüm analizleri size aktarmaya çalışacağım. Pandemi ile birlikte birçoğumuzun hayatı ve alışkanlıkları değişti. Eğitim ve iş dijital mecralar aracılığıyla organize edilmeye başlandı. Bu kapsamda bakacak olursak raporda ilk olarak göze çarpanlar e-ticaret platformlarında yaşanan hareketlilik, mobil cihazların kullanım oranı ve dijital oyun sektörünün büyük bir sıçrama yapmış olması. Özellikle pandemi ile birlikte insanların evde daha fazla zaman geçirmesi mobil cihazlara ve oyunlara olan ilgiyi arttırmış. İsterseniz hızlıca grafiklere göz atmaya başlayalım.

1- İnternette geçirilen süre

İnternette ne kadar zaman geçiriyoruz? Belki de son yılların en yüksek süresi ile karşı karşıyayız. 1 günde internette ortalama geçirdiğimiz süre 8 saate yaklaşmış durumda. Sosyal medyada geçirilen süre ise 2 saat 57 dakika. Podcast kültürü ülkemizde hala tam anlamıyla oturmamış durumda. Günde sadece 36 dakikamızı podcast dinlemeye ayırıyoruz.

2- Türkiye’de internet, mobil ve sosyal medya kullanım istatistikleri

Türkiye’de internet kullanıcısı sayısı 1 yıl içinde yaklaşık 4 milyon artışla 66 milyona yaklaşmış. Bu rakam 1 yılda %6’lık artışa tekabül ediyor. 85 milyona yaklaşan toplam nüfusun içinde 60 milyon sosyal medya kullanıcısı olduğunu görüyoruz. Bu da nüfusun %70,8’inin sosyal medya kullanıcısı olduğu anlamına geliyor. Yani Türkiye’de her 10 kişiden 7’si sosyal medya kullanıcısı. Ayrıca her 10 kişiden 9’u mobil cihazları kullanıyor.

3- 2020’de Google’da en çok hangi kelimeleri aradık?

2020 yılında Google’da en çok neleri aradık? Listede en dikkat çekici olan şüphesiz EBA. Online eğitimde en çok arananlar arasında. Ayrıca Korona, Aşı ve Covid -19 gibi kelimelerin listede neden yer almadığı da gerçekten düşündürücü. İnsanlar bu aramalardan sıkıldığı için listede yer almamış olabilir.

4- Dijital içerikleri nasıl tükettik?

Karantina ile birlikte dijital ortamda daha fazla içerik tüketmeye başladık. Bu dönemde en fazla videolu içerik tüketmişiz. 2020 yılında %98 oranında video izlediğimiz görülüyor. Podcast ve radyo dinlemede ise düşüş olmuş durumda.

5- Kullandığımız teknolojik cihazların dağılımı

Pandemi’nin etkisiyle belki de en fazla dijitalleştiğimiz yıllardan biri 2020 oldu. Bu dijitalleşme istatistiklere de yansımış durumda. Neredeyse tüm teknolojik cihazların kullanımında artış olmuş. Ancak en fazla dikkat çekeni oyun konsollarında yaşanmış. İlerleyen bölümlerde de değineceğimiz gibi bu rakamlar dijital oyun sektörünün gelişimiyle doğrudan ilgili.        

6- Türkiye’de en fazla kullanılan sosyal medya platformları

En çok kullanılan sosyal medya platformları listesinde geçen yıla oranla fazla bir değişiklik gözükmüyor. Listeye sadece Whatsapp’ın gizlilik sözleşmesi ile tepkiye uğradığı dönemde yıldızı parlayan Telegram’ın girdiği görülüyor. Az önce bahsettiğimiz video içerik tüketiminin yansımalarını bu listede görebiliyoruz. Video içerik platformu YouTube birinci sırada yer alırken yine IG TV, Reels gibi yeniliklere imza atarak video tüketimine odaklanan Instagram ikinci sırada.

7- YouTube Türkiye istatistikleri

Türkiye’de 50 milyon aktif YouTube kullanıcısı olduğunu görüyoruz. Ayrıca en çok merak edilen konulardan YouTube’da en çok neleri aradığımıza baktığımızda YouTuber’ların öne çıktığını söyleyebiliriz. Aramalarda Enes Batur ve Dila Kent başı çekiyor. YouTube’daki pastadan büyük payı alan içeriklerden diziler öne çıkıyor. Çukur, Kuzey Yıldızı ve Elif dizileri bu alanda başı çekiyor. Yine daha önce bahsettiğimiz gibi 2020’nin yükselen yıldızı dijital oyun kategorisinde minecraft ve brawl stars’ı görmekteyiz. Videoları bile bu kadar izleniyorken oyunun ne kadar oynandığını siz düşünün.

8- En fazla indirilen mobil uygulama kategorileri

Mobil cihazlarımız ile bu kadar fazla vakit geçirmeye başlayınca doğal olarak mobil uygulamaları da daha fazla indirmeye başlıyoruz. Bu istatistikte de görüldüğü üzere mesajlaşma uygulamaları başta olmak üzere alışveriş, müzik ve oyun uygulamalarını fazlaca indirmişiz.

Pandemi hayatımızda birçok alışkanlığı değiştirdi diyorduk. İşte buradaki grafik bunu fazlasıyla kanıtlıyor. Görüntülü aramalar ve QR kod taramaları patlama yapmış durumda. Elbet hepimiz bir kez de olsa görüntülü arama yapmışızdır değil mi 🙂 Pandemi hayatımızın her alanında etkisini hissettirmektedir.

9- En fazla kullanılan mobil uygulamalar

Aktif kullanıcısı en fazla olan mobil uygulamalara baktığımızda geçtiğimiz yıla oranla yine pandeminin etkisini görüyoruz. E-Devlet ve Hayat Eve Sığar uygulamaları en çok kullanılanlar sıralamasında ilk 10’a girmiş durumda. Ayrıca yazının en başında bahsettiğimiz mobil oyunlarda belki de hepimizin en az 1 defa da olsa oynadığı PUBG başı çekiyor. Mobil oyun sektöründe potansiyelin ve fırsatların bu kadar öne çıktığı başka bir dönem daha olmamıştır.

10- En fazla indirilen mobil uygulamalar

Son yıllarda hayatımıza giren ve yükşelişini her geçen gün sürdüren TikTok geçen seneden bu yana 4. Sıradan 1. Sıraya yükselmiş. Bu yükseliş Türkiye pazarında nasıl bir yer edindiğini de kanıtlıyor. Ayrıca listede hepimizin ortak buluşma noktası Zoom’un yükselişi dikkat çekiyor.

11- Türkiye’de E-Ticaret İstatistikleri

Pandemi ile birlikte fiziksel alışverişin neredeyse durma noktasına gelmesiyle birlikte yıldızı parlayan en önemli alanlardan biri e-ticarette, Türkiye pazarı neredeyse 5 yılda alacağı yolu 5 ay gibi kısa bir sürede aldı.  Alışverişlerimizi genelde mobil cihazlarımız üzerinden yapıyoruz. E-Ticaret firmalarının bu yüzden mobil uyumluluğu olan site yapmaya özen göstermeleri gerekiyor. Kategori bazlı bakıldığında yemek ve kişisel bakıma 825 milyon dolar gibi bir harcama yapıldığını görmekteyiz. Hemen ardından video oyunlar geliyor. Video oyunların payı da pandeminin etkisiyle fazlasıyla artmış. Ayrıca tablonun tümü Türkiye’de e-ticarete giriş yapacaklar için önemli veriler sunuyor.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı