Dijital Karga
twitter takipçi arttırma

Twitter Takipçinizi Arttıracak En Kargastik Hareketler 1

Twitter kuşuna benzemem. Söylediklerimi dinleyenler iyi bilir: “Twitter doğru kullanıldığı zaman işiniz için mükemmel bir araç.” Doğru kullanılmadığı zaman sadece bir kaos ortamı. İsminizi öne çıkarmanıza yardım edebilir, kurumsallığınızı sağlamlaştırabilir ve muhtemel müşterilerinizin sizi bulmasına yardımcı olabilir. Henüz bir Twitter’ınız yoksa bütün bu nimetlerden mahrum kalıyorsunuz demektir.

Sürekli takip edilmek sadece prestijle ilgili değil ve takipçi sayısı da sadece sayılardan ibaret değil. Twitter takipçileri pazarlama alanında ciddi bir iş değeri taşıyor. Perakende sektöründe yer alan oyuncuların %36’sı Twitter üzerinden müşteri kazandığını anlatıyor. Bu yazıda Twitter’da takipçi arttırmanın en kargastik yollarını inceliyor ve Twitter’ın nimetlerinden nasıl yararlanabileceğinizi anlatıyoruz. Bu stratejiler aslında şu 4 ana kategoriye dayanıyor.

• Bilgilendirme amacı taşıyan tweetler RT almaya daha yatkın
• Başkalarını takip et ki senden haberleri olsun
• Görüntülenmeye yatkın içerikler tweetlemek
• Twitter hesabını daha etkili organize etmek

Aslında takipçi arttırmak için Twitter’in kendi reklam satın almak opsiyonu var ama bu makalede biz sadece bedava yollarını inceleyeceğiz. Siz de makalenin sonunda kendi bildiğiniz ipuçlarını yorumlarda belirtmeyi unutmayınız.

1. Daha fazla kişiyi takip edin. Araştırmalar takipçi/takip edilenler arasındaki bağlantıyı ortaya koyuyor.

2. Tweet atma sıklığınızı kontrol etmeye yarayan Hootsuite ya da SproutSocial gibi araçları kullanınız. Süreklilik etkileşiminizi ve görülebilirliğiniz arttıracaktır, bu da doğal olarak takipçi sayınıza yansıyacaktır.

3. Bağlantı kurabileceğiniz yeni insanları bulmak için Twiends’i kullanın. Bir kere platformda listeye girdiğiniz zaman benzer içeriklerle ilgilenen yeni insanlar da sizi bulabilecek ve takip edebilecek.

4. Twitter bio’nuzu iyi optimize edin. Sizi takip etmek isteyen kişiler mutlaka sizin bio’nuza bakacaktır. O yüzden bio’nuzun profesyonelce doldurulduğundan ve sizi ve işinizi en iyi şekilde özetlediğinden emin olun.

5. Tweetlerinizde link kullanın. Linkli tweetler linkli olmayanlara göre daha çok retweet alıyor.

6. Bio’nuzda uygun anahtar sözcükleri kullanın ki aramalarda üst sıralara çıkın. Şehir ve bölgenizi eklemeyi unutmayın ki yerli kullanıcıları da kendinize çekin.

7. Uygun hashtagleri kullanın. Hashtagli tweetler en az iki katı etkileşim alıyor ve o anahtar sözcükleri arayan insanların sizi bulmasını sağlıyor.

8. Retweet istemekten çekinmeyin. Tweetinizin sonuna “Lütfen retweetlermisiniz” eklemek size 4 katı fazla retweet kazandırabilir.

9. Mail listenizdeki insanları bulmaya çalışın. Onlar sizi geri takip etmeye daha yakın olurlar.

10. Araştırmalara göre resimli tweetler %18 fazla etkileşim kazanıyor.

11. Twitter sayfanı kendi kartvizitin, broşürün ve elbette web sitenle destekle.

12. Profil fotoğrafı olarak logon yerine kendi resmini kullan. Böylece kurumun arkasında gerçek bir kişinin olduğunu takipçilere hissettirebilirsiniz.

13. Web sitenizde WordPress’in Tweet This eklentisini kullanın. Böylece bloğunuzu okuyan ziyaretçilerin içeriğinizi paylaşma ihtimali artar.

14. Diğer sosyal medya hesaplarınız ile de Twitter’inizi destekleyin.

15. Hafta sonlarında da tweet atın. Dan Zarella’nın araştırmaları gösteriyor ki kurumlar hafta sonu attıkları tweetler hafta içindekilere göre %17 fazla etkileşim alıyor.

16. Tweetlerinizde başka kullanıcıları da referans olarak kullanın. Onları @mentionladığınızdan emin olun. Mentionladığınız insanlar sizinle daha çok etkileşime girecektir.

17. Web sitenizde Takip Et butonu kullanın ki sitenizin ziyaretçilerinin sizi takip etmesi daha da kolaylaşsın.

18. İlham verici sözler paylaşın. Onlar retweet almak için harika araçlar.

19. Size yöneltilen sorulara direkt mesaj yerine herkese açık olarak ve soru soran kişiyi de mentionlayarak cevap yazın.

20. Diğerlerinin tweetlerine katıldığınız zaman da kendi profilinizi mentionlamayı unutmayınız.

21. Social Mention aracını kullanarak sizinle ilgili veya sektörünüzle ilgili konuşmalara dahil olun, gerektiğinde cevap yazın.

22. Sektördeki önemli kişileri de belirli aralıklarla mentionlayın. Böylece onların da dikkatini çekebilir belki onlardan da geri takip veya retweet kazanabilirsiniz.

23. Web sitenizin içeriğinde tweetlerinizi de embedleyin. İlgili tweetlerinizi embedleyerek site ziyaretçilenizin sizi direkt takip etmesini sağlayabilirsiniz.

24. Twitter sohbetlerine katılın. Sohbetler müşterilerinizle etkileşime girmenin harika yolu, belki de sohbetler sayesinde müşterinizle ilişkilerinizi daha ileri seviyeye taşıyabilirsiniz.

25. En göz alıcı tweetinizi profilinize sabitleyin. Profilinizi kontrol eden kişiler en iyi içeriğinizi görsün ki sizi takip etsin.

 

Devam edecek…

Dijital Karga

Dijital Karga bir hayal ürünüdür. Kulağınızdan içeriye ilk girdiğinde beyin hücrelerine ulaşana kadar nasıl bir tarife ulaştıysa Dijital Karga odur. Ne bir eksik ne bir fazla. Dijital Karga’nın nasıl ifade edileceğinden çok ne demek istediği önemlidir.

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı