Dijital Karga
yuksek-performans

Yüksek Performansın Sırrı


  • Fortune 500 şirketlerinin ve dünya şampiyonu sporcuların ve ABD Donanmasının hava kuvvetleri pilotlarının ortak noktası nedir?
  • Cevap çok basit. Hepsi olağanüstü bir performans göstermek için çalışıyorlar.
  • Fakat ne yazık ki hepsi, hızlı bir şekilde öğrenmek ve uyum sağlamak için yeterli hazırlık ve odaklanma kültürüne sahip değil.

Girişimci bir kapitalist ve hava kuvvetleri eski lider pilotu olarak, durumun böyle olması gerektiğini düşünmüyorum. Sonuçta, Korkusuz Başarı: Yüksek Performans isimli kitabımda da belirttiğim gibi, olağanüstü bir performans sergilemek için gereken zihniyet ve kültürü aşılamak için herkesin kullanabileceği eşsiz bir araç mevcut. Buna “ Burada olmaktan mutluyum” denir. İş dünyasında “debrief” terimi ( bilgi almak ) çoğunlukla bununla ilgili olumsuz bir ön yargıya sahip çünkü küçücük bir hata, kötü bir sonuç veya fark edilebilir bir sorun bulmak için kullanılır. Fakat böylesine korku temelli bir yaklaşım pilotların eğitim, uygulama ve başarılarını nasıl yapılandıklarının tam olarak zıttıdır. Hatta bunun aksine amaçları korkuyu tamamen uzaklaştırmaktır.

Bu pilotlar, başarı ve yenilgilerindeki bilgeliklerini paylaştıkları güvenilir bir ortam yaratırlar. Bu seçkin takımların yapabileceği tarzda bir şeydir. Ve eski pilotları olarak bu durumu kanıtlayabilirim.

Onların üyesi olduğum zamanlar, her günün sonunda bu ortamı yaratırdık ve sanki bu bizim kültürümüz veya DNA’mıza işlenmiş bir şey gibiydi. Bu toplaşmaları ekip içinde olumlu bir dinamik geliştirmek için kullanırdık. Süreç temel nedenlerin basit bir analizinden daha ileri gitti. Ekipteki her üye için kimya ve arkadaşlık sağlamak, onlara liderlik fırsatları tanımak amaçlanırdı. Olumlu ve güçlü beklentileri pekiştirirdi. Bu bir takım oluşturma sürecinden çok daha fazlasıydı bu bir ekip zihniyetiydi.

Harika bir performansınız olsaydı, neden yapısını bozmanız gerektiğini merak edebilirsiniz. Ancak, bir kuruluş, çalıştığı kanıtlanmış bir işlemi uygulayabilirse, bu oyunu değiştirebilir. Sporda ve iş dünyasında, bu tarz oturumlar kazançlara ve artan kâra yol açtı. Ve faydaları olmaya da devam edebilir. Doğru ortamda hayat bile kurtarabilir. Pilotların havada akrobasi yaptığı ekstrem ortam hem pilotların hem de seyircilerin güvenliği için etkili bilgi almayı gerektirir.

“Sonuçlara ulaşmak için hiyerarşik düşünmeyi askıya alın. Bu açıklık, sadece saygılı ve güvenli bir ortamda mümkün olan alçakgönüllülük, şeffaflık ve korkusuzluğu gerektirir. ”

Bu ekibin modeline dayanarak, başarılı bir bilgilendirme iki ana bölümden oluşur: genel olarak güvenli ifadeler ve her üyenin katkıda bulunduğu özel ayrıntılar.

Genel olarak güvenli ifadeler, bilgi almanın giriş noktaları olarak işlev görür. Her katılımcı, kısa bir açıklama yaparak, standart çalışma prosedürlerinden farklı olabilecek genel bir genel bakış ve güvenlik notu sağlar. Bilginin bu ilk kısmı, beş temel bileşen kullanarak tüm ekip üyelerinden girdi ve değişim için ortak bir ruh hali belirler;

Duygular Bildirimi: İlk bileşen, her bireyin kişisel duygulara odaklanarak etkinliğe hızlı bir genel bakış sunmasını sağlar. Katılımcı açık, dürüst ve şeffaf bir zihin anlayışı ile takıma kendini açar.

Bunu halledeceğim” aşaması: Her takım, takımın performansını tanımlamak için standartlara ihtiyaç duyar. Bilgilendirmede, bu standartlardan nerede saptığınızı belirlersiniz ve bu parametrelerin dışına çıktığınızı kabul edersiniz. Korkmadan hatalarınızı açığa çıkaran siz olun. Onlara, takıma olan farkındalığınızı ve bağlılığınızı gösteren bir “Bunu halledeceğim” ifadesiyle konuşursunuz. Bu, bir daha asla hata yapmayacağınız anlamına gelmez, ancak farkında olduğunuzu ve düzeltici adımlar attığınızı gösterir. Güven inşa eder ve kişisel sorumluluğa ilham verir.

Onaylamalar: Daha sonrasında nelerin güzel gittiğinden bahsedersiniz. Herkesin olduğu ortamda hak edenlere saygınlık ve övgü verirsiniz. Basit bir teşekkür de güçlü olabilir.

“Burada olmaktan mutluyum” aşaması:  Bu ilk bölümü dört kelime ile tamamlıyorsunuz: “Burada olduğum için mutluyum.” “Burada olduğum için mutluyum” un günlük tekrarı ekibe olan bağlılığınızı teyit eder ve size her ekip üyesinden daha yüce bir amacı anımsatır. Hayatın size sunduğu fırsatlar ve zorluklardan dolayı minnettar olduğunuzu kabul edersiniz. Duygular bir günden diğerine değişiklik gösterir, ancak bu kelimelerin basit bir şekilde onaylanması pozitif bir zihniyete uymanıza yardımcı olur.

“Ah, bu arada” aşaması: Her takım üyesi dört genel güvenli beyanda bulunma fırsatı yakaladıktan sonra, katılımcı yorumları sonucunda tetiklenen fikirler sunulmaya hazırdır ve nispeten önemsiz ama faydalı bir belirtme durumu olarak “ Ah, bu arada” ifadesiyle fikir sunabilirsiniz.

Bilginin ikinci kısmı özgün ayrıntılar sunmaktadır. Bilginin kapsamına göre uyarlanabilen ifadeler, bu bölümde büyümek ve detaylandırılmak üzere sunulan belirli ayrıntılar için uygun bir ortam sağlar.

Her birey, ekibin gerektiğinde tartışabileceği, cevap verebileceği veya katkıda bulunabileceği hazır notlar ile bilgi almaya gelir. Belirli yorumlar neyin iyi gittiğini, neyin iyi gitmediğini ve nelerin geliştirilebileceğini ele almalıdır. Bilginin bu kritik kısmında, ekibin amacına veya kuruluşun odağına bakılmaksızın önemli olan şey perspektiftir.

Pilotluktan ayrıldıktan yıllar sonra, başarımızın anahtarını analiz etmeye başladım ve her bir günü, kişiler arasındaki beş maddelik dinamizmi sağlayarak geçirdiğimizi fark ettim:

Güvenli bir ortam sağlamak: Güvenli ve saygılı bir ortamda, bireysel bakış açıları açıkça iletişim kurulmasına yardımcı olur ve neyin iyi gittiğini ve neyin iyi olmadığını net bir şekilde gösterir. Bu dinamik olmadan, bireyler korkudan önemli bilgileri saklar ve gelişmeyi engelleyen kör noktalar yaratır. Deneyim veya pozisyondan bağımsız olarak her ekip üyesi eşit şekilde değerlenmelidir. Fikirler tartışmada serbestçe akmalıdır, böylece basit veya önemsiz bir yorum gibi görünen şey büyük bir sorunu çözen bir konuşmayı tetikleyebilir.

Egonuzu kapıda kontrol edin: Bireyin yeteneği takımın performansını fuller. Fakat, egolar bütün bu bilgilendirme sürecini olumsuz yönde etkiler.  Ekibimizin yüksek performanslı üyelerinin egoları vardı fakat bir ekip olmanın öneminin de farkındalardı. Her takım üyesinin rolünü ve eşit oyun alanının önemini kabul etmelisiniz. Kapıda egonuzu kontrol edin ve ekibin bir parçası olmayı taahhüt edin.

Her şeyi masaya yatırın: Sonuçlara ulaşmak için hiyerarşik düşünmeyi askıya alın. Bu tarzda bir açıklık, sadece saygılı ve güvenli bir ortamda mümkün olan alçakgönüllülük, şeffaflık ve korkusuzluğu gerektirir. Tüm üyelerin, zorbalık ya da harap olma korkusu olmadan parlamalarına, adım atmalarına ve zihinlerini konuşturmalarına izin verin.

Sahip olun ve düzeltin: Bir şeye sahip olduğunuzda, ona bakmanız ve sorunlarını tespit ettiğiniz anda o sorunu çözmeniz daha olasıdır. Başka birisinin bunu yapmasını bekleyemezsiniz çünkü sahibi sizsiniz. Bu sizin sorumluluğunuzdur. Performansı yüksek olan ekipler, rollerini sahiplenir ve korur. Kişisel bir sorumluluğunuz olduğunda mesuliyeti de sizdedir.

“Burada olmaktan memnunum”: Daima “burada olmaktan memnunum” anlayışını masaya getir. Sonuçları satın alma ve sahiplenme tonunu belirler. Minnet, sürekli iyiye gitmek için gizli sostur. Büyüklüğü korumanıza izin veren enerjidir.

Çeşitli çalışmalar minnet duymak ve olumlu sonuçlar arasında bir ilişki olduğunu doğrulamıştır. Kentucky Üniversitesi tarafından yürütülen özel bir vaka, minnettarlığın sosyal yanlısı davranışları artırdığını ve saldırganlığı azalttığını göstermiştir. Bu, özellikle her şeyin apaçık tartışıldığı içten, dürüst bir ortamda ekiplerin ihtiyaç duyduğu türden bir etkidir. Minnet sosyal bir duygudur; ilişkilerimizin doğası ne olursa olsun bizi birbirine bağlar ve bağlarımızı güçlendirir. Bu anlayışla, ekipler olumsuz geri bildirimleri daha kolay işleyebilir ve olumlu sonuçlara dönüştürebilir.

* Bu içerik orjinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Dijital Karga’nın editöryal politikasını yansıtmayalabilir.

Kaynak: https://iveybusinessjournal.com/

Yazar:  John Foley

Yorum Yap

Gridlove

Mail Bülten Aboneliği

Kargadan Öneriler Ve Yeni İçerikler için Abone Ol!

Hakkımızda

Dijital Karga, iletişimin dört işlemden oluştuğuna inanıyor; çıkarcı değil çarpıcı, bölen değil toplayan bir dil yaratmayı amaçlıyor. Devamı